Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 31 juli 2016, 06:21   #641
Peche
Banneling

Standaard

Wat zou het meeste resultaat boeken tegen de radicale islam?
Radicaliteit of takt? Ieder speelt zijn troeven uit, en wij zijn verlichte Europeanen niet waar?
Als we radicaal gaan doen zal de andere ons misschien overtreffen. Wij zijn daar zo onervaren in, Be thorough.
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 06:46   #642
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wat zou het meeste resultaat boeken tegen de radicale islam?
Radicaliteit of takt? Ieder speelt zijn troeven uit, en wij zijn verlichte Europeanen niet waar?
Als we radicaal gaan doen zal de andere ons misschien overtreffen. Wij zijn daar zo onervaren in, Be thorough.
Neen , wat is er radicaal aan een idee om de moslim gemeenschap hier langzaam weg te werken naar richting mekka .... waar ze thuis horen ? om te beginnen geen meer binnenlaten , immigratie uit moslimlanden afbouwen... stap voor stap ...ook het onaangenaam moeilijk maken om hier nog te kunnen leven op de kosten van een werkende bevolking ,want dit maakt veel mensen boos ....bewijzen genoeg , 80 % wil ze niet hebben, en tussen haakjes hebben zij zoveel méér takt dan ons ?? ik denk het niet .Dus weg ermee.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 31 juli 2016, 07:01   #643
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Neen , wat is er radicaal aan een idee om de moslim gemeenschap hier langzaam weg te werken naar richting mekka .... waar ze thuis horen ? om te beginnen geen meer binnenlaten , immigratie uit moslimlanden afbouwen... stap voor stap ...ook het onaangenaam moeilijk maken om hier nog te kunnen leven op de kosten van een werkende bevolking ,want dit maakt veel mensen boos ....bewijzen genoeg , 80 % wil ze niet hebben, en tussen haakjes hebben zij zoveel méér takt dan ons ?? ik denk het niet .Dus weg ermee.
Gohja, radicale moslims willen onze maatschappij ook wegwerken. Ge kunt dan beter enkel die radicale verwijderen en de andere de weg tonen.
Een migratiestop is inderdaad broodnodig.
Radicaal vs radicaal = verloren
Takt vs radicaal = gewonnen
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 07:04   #644
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Tomm,

Ik heb de indruk dat er in Rusland een zekere mix gebeurt tussen ULTRA gematigde moslims en christenen. Ik vraag mij alleen af hoe hun kinderen worden opgevoed.

Radicaliserende moslims moet men met alle middelen bestrijden. Maar ik vind dat er te weinig beweging is vanuit de zeer gematigde moslimgemeenschap. De kartoons over Mohammed veroorzaakte overal zware rellen, maar als er misdaden gebeuren in naam van de Islam is het zo goed als muisstil. De IS-monsters zijn tenslotte toch ook Islamieten die de Koran letterlijk interpreteren, zoals men ook doet in SA, Iran en bepaalde golfstaten. Gematigde moslims zouden de radicale islam openlijk moeten verwerpen, of is dat tegen hun geloof? Of durven zij dat niet? Terroristische aanslagen veroordelen is puur menselijk, maar de gruweldaden die IS pleegt in Syrië, is daar al reactie op gekomen? Dan spreek ik van de onthoofdingen, slavernij, verkrachtingen, waar uiteindelijk ook de profeet zich aan bezondigde? Of is dit laatste het grote probleem?

Kan men dat de Vlaming kwalijk nemen dat hij zo reageert? Die ziet ook wat er allemaal gebeurt in dit landje. Er is bijna geen enkel land in de wereld waar er zoveel mogelijkheden worden geschonken aan vreemdelingen. Als er iets gebeurt in hun nadeel, staat er een batterij hulpverleners klaar. Maar onze gevangenissen puilen ondertussen uit met vreemde nationaliteiten. Nooit krijgen we cijfers te zien van de verhouding autochtonen en vreemde nationaliteiten in de gevangenis. Dubbele nationaliteiten rekent steevast bij de autochtonen om de cijfers wat op te smukken. Het feit dat men vreemdelingen met argusogen bekijkt hebben zij alleen maar aan zichzelf te danken. Dat heeft geen zak te maken met racisme. Als bijvoorbeeld Marokkanen gekend moesten zijn voor hun loyauteit aan de werkgever en hun werklust, wel dan zou men in de interimbureaus het eerst naar Marokkanen vragen. Zo simpel is dat.

Wat kan rechts daaraan doen? Er wordt gewoon niet naar hen geluisterd. Ieder opmerking of bezwaar wordt weggehoond. Goede voorstellen worden afgewezen, enkel en alleen omdat het van rechts komt.
Die zijn niet ULTRA gematigd, gewoon gematigd.
In België lijkt er inderdaad een zekere angst te bestaan om de radicale elementen te confronteren. Hoewel als je de columns van Abu Jahjah leest staan die vol van veroordelingen van IS maar ook de radicale imams en stromingen in dit land. In landen als Egypte bvb. worden de radicale elementen hard aangepakt.
Men kan echter niet tegelijkertijd IS en de gruweldaden veroordelen en tegelijkertijd eten uit de hand van regimes die deze steunen, zoals Saudi Arabië. BDW pleitte onlangs nog voor meer Saudische investeringen in de haven van Antwerpen. Dat wordt het pleidooi om het salafisme te verbieden wel erg hol, salafisme wordt immers al decennia met vele miljarden gesteund in heel de wereld door het regime van Saudi Arabië...

"De Vlaming" reageerde ook al zo lang voor er sprake was van islamitische aanslagen. Gekend zijn de bordjes voor cafés "geen honden of Noord-Afrikanen" uit de jaren 70.

Er is niets mis met de werklust van Marokkanen. Dikwijls worden deze niet aangenomen puur op basis van hun naam. Veel Belgen zeiden me zelfs openlijk dat ze zouden verhuizen moesten er Marokkanen naast hen komen wonen.
tomm is offline  
Oud 31 juli 2016, 10:20   #645
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In België lijkt er inderdaad een zekere angst te bestaan om de radicale elementen te confronteren. Hoewel als je de columns van Abu Jahjah leest staan die vol van veroordelingen van IS maar ook de radicale imams en stromingen in dit land. In landen als Egypte bvb. worden de radicale elementen hard aangepakt.
Men kan echter niet tegelijkertijd IS en de gruweldaden veroordelen en tegelijkertijd eten uit de hand van regimes die deze steunen, zoals Saudi Arabië. BDW pleitte onlangs nog voor meer Saudische investeringen in de haven van Antwerpen. Dat wordt het pleidooi om het salafisme te verbieden wel erg hol, salafisme wordt immers al decennia met vele miljarden gesteund in heel de wereld door het regime van Saudi Arabië...

"De Vlaming" reageerde ook al zo lang voor er sprake was van islamitische aanslagen. Gekend zijn de bordjes voor cafés "geen honden of Noord-Afrikanen" uit de jaren 70.

Er is niets mis met de werklust van Marokkanen. Dikwijls worden deze niet aangenomen puur op basis van hun naam. Veel Belgen zeiden me zelfs openlijk dat ze zouden verhuizen moesten er Marokkanen naast hen komen wonen.
En waarom worden die mensen niet aangenomen? Denk je nu echt dat Vlaamse werkgever rascisten zijn die iemand zullen weigeren op basis van een naam? En dit terwijl hun grootvaders massaal te werk gesteld werden? Door Vlaamse en Waalse werkgevers?
Werkgevers willen winst maken en selecteren personeel met die gedachte in het achterhoofd.

Natuurlijk zijn er goede Marokkaanse werknemers. Daar twijfelt niemand aan hoop ik, maar vooral jongeren hebben op de arbeidsmarkt een slechte reputatie, ze komen niet, ze komen te laat, maken overal een probleem van en zijn niet altijd betrouwbaar. Dat houdt werkgevers tegen, die trouwens nooit aan het woord komen wanneer het over die " discriminatie" gaat.

Bovendien is er een te laag opleidings en scholingsniveau, de schooluitval onder Marokkaanse jongeren is nogal hoog. Het moet eens afgelopen zijn om ieder probleem maar bij Belgen te leggen, wanneer bepaalde groepen minder goed in de markt liggen moet je eens naar alle oorzaken kijken inplaats van dat gelul over " discriminatie".

Abou Jah Jah? Laat me niet lachen zeg, lees zijn boek eens, relnicht nummer 1 heeft ons behalve een grote bek niets te bieden, alhoewel ik me graag laat verassen, vanavond heeft hij mijn volle aandacht, eens kijken of hij iets zinvols te vertellen heeft in zomergasten.
alice is offline  
Oud 31 juli 2016, 10:22   #646
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door alice : 31 juli 2016 om 10:24.
alice is offline  
Oud 31 juli 2016, 10:24   #647
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Als de slapende meerderheid nu niet wakker wordt is ons Europa 'weg'.

Laatste kans.
HIER
zonbron is offline  
Oud 31 juli 2016, 10:25   #648
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

als er niks mis mee is met hun werklust waarom gaan ze dan niet in hun eigen land werken en daar de achterstand weg gaan werken????? vele van hun landen lopen economisch achterstand....
Oud 31 juli 2016, 10:30   #649
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Smijt het 'teveel' commu-gedoe van @tomm weg, maar vergeet nooit de tekening aan de wand... hij heeft het toch zoveel bij het rechte einde.

Oplossen.

Het gaat zwaar zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 31 juli 2016 om 10:31.
zonbron is offline  
Oud 31 juli 2016, 10:31   #650
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Gohja, radicale moslims willen onze maatschappij ook wegwerken. Ge kunt dan beter enkel die radicale verwijderen en de andere de weg tonen.
Een migratiestop is inderdaad broodnodig.
Radicaal vs radicaal = verloren
Takt vs radicaal = gewonnen
gister las ik in Het Laatste Nieuws ; professor De Vos zijn uitleg op vragen lijst ; moeten de burgers zich bewapenen ? hij sprak neen zekers niet!! reden...tut tut tut .. volgende vraag was; wat moet je persoonlijk doen als je aangevallen bent door een IS strijder ,hij zij erop springen !... ja prachtig zonder een wapen zie ik het al mensen doen op de TGV of trein of weet ik waar als daar zo'n gast met een kapmes op je afkomt .....voor zover de praat van een Belgische Professor.....prachtig .(van takt gesproken professor)

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 31 juli 2016 om 10:36.
Oud 31 juli 2016, 10:32   #651
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lukkas

Niet alleen de linkse partijen, ook de rechtse partijen hebben zich nooit echt iets van aangetrokken. Ook de bevolking is schuldig. Vandaag nog in de aldi gehoord: "k gan nie geren na den aldi, je wit da ter da vrimde zittn, e k zien tegen de vrimde". En in zwarte die een fles cava had gekocht werd beschimd, "dus daar gaat ons geld naartoe", terwijl die man duidelijk van z'n werk kwam want hij had een werkjas aan. Die mensen werden hier nooit echt vriendelijk door de bevolking onthaald, dat zorgt OOK voor isolatie en afzondering, en niet op de laatste plaats.

Rusland is al sinds het ontstaan een multiculturele samenleving, de Islam was er voor het christendom. Maar er zijn, behalve op de Caucasus, zelden tot nooit spanningen, en iedereen leeft samen, eet samen, gaan naar dezelfde school, dezelfde feestjes, trouwen dikwijls samen, etc.
Ze kunnen er beter mee omgaan omdat ze al zoveel eeuwen samenleven, dat is een reden, maar ook een ander beleid, vooral tijdens de Sovjetperiode. Etnische profilering werd bewust tegengegaan.

Ik denk niet dat Putin ooit gezegd heeft dat moslims niet thuis horen in Rusland. Hij zegt, terecht, dat de meeste moslimvolkeren in Rusland vreedzaam met de Russen samenleven en in alle rust en vrede hun religie kunnen beleven. Hij zei dat extremisten die spanningen willen of de Shariah invoeren niet welkom zijn. En zijn woorden worden in de praktijk omgezet, salafisten zijn niet welkom in Rusland.
Bij ons wordt alles op z'n beloop gelaten, de Belgen mijden de wijken met veel migranten, behalve dan de knuffelaars die de realiteit niet willen zien en het leuk vinden dat sommige stukken van Brussel in Klein-Marokko zijn getransformeerd.

Dat is zeker geen misdaad, radicale Islam moet gewoon verboden worden, punt. Op dat vlak deel ik de standpunten van Marine Le pen. Nu goed, het begint ook bij de linkse partijen te dagen, al een goede stap dat de SPA Erdogan aanhangers uit de partij zetten.

Met een gewoon hoofddoekje heb ik nog niet zo'n probleem, wel met de steeds strenger wordende hoofdtooi, (zoals ook de vrouw van Erdogan er een draagt) een teken van radicalisering.
In Rusland zie je dat bijna niet. Ik weet niet of het verboden is (in landen als Tajikistan nu wel, en in China al heel lang) maar ze zullen niet bediend worden in winkels, mogen nergens binnen en kunnen wel eens agressie verwachten, constante discussies, en regelmatige politiecontroles en andere pesterijen. Ze worden "terrorist" genoemd. De Russische politie gaat niet zachtaardig te werk. Wie zich zo kleed mag verdacht worden van terrorisme, en kan "ondervraagd" worden.

Gewoon de radicale moskeeën sluiten, salafisme verbieden, net als hun literatuur, hun websites afsluiten. Zo moeilijk is dat niet.
Hoofddoeken zijn de guillotine van vrouwenrechten, ook een " beetje" hoofddoek is dit.
Dus nee, geen hoofddoeken, ook niet wanneer nek en schouders niet bedekt zijn.
Wat mensen dragen in hun priveleven kunnen we niet opleggen, maar geen hoofddoeken in scholen of werkvloeren tenzij de werkgever anders beslist.

Weet u waar iedere moskee zit, welke " verenigingen " zich toeleggen op strikte islam, wie salafist is en wie niet, waar die boeken verkocht worden en door wie, en hoe eenvoudig je internetblokkages omzeilt?

Om nog maar niet te spreken over de aantrekkingskracht, wanneer je zo te werk zou gaan? Je maakt die superieure identiteit enkel meer aantrekkelijk en steunt het vijandsbeeld over het Westen.
alice is offline  
Oud 31 juli 2016, 10:33   #652
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is compleet surrealistisch. We lossen dit toch 'zo' op? Wat is er nu aan de hand?
HIER
zonbron is offline  
Oud 31 juli 2016, 10:36   #653
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ain't gonna happen, freaking muslims!!!

https://www.youtube.com/watch?v=4us2IjNFNKY
HIER
zonbron is offline  
Oud 31 juli 2016, 10:58   #654
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
gister las ik in Het Laatste Nieuws ; professor De Vos zijn uitleg op vragen lijst ; moeten de burgers zich bewapenen ? hij sprak neen zekers niet!! reden...tut tut tut .. volgende vraag was; wat moet je persoonlijk doen als je aangevallen bent door een IS strijder ,hij zij erop springen !... ja prachtig zonder een wapen zie ik het al mensen doen op de TGV of trein of weet ik waar als daar zo'n gast met een kapmes op je afkomt .....voor zover de praat van een Belgische Professor.....prachtig .(van takt gesproken professor)
Inderdaad zij kunnen ons geen veiligheid meer waarborgen.
Europa zou zich beter hieraan spiegelen.
https://www.youtube.com/watch?v=Hakb6S0IpgY

En als iemand nog eens fascist of racist verweten wordt zeggen we gewoon: ja en dan?
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 11:03   #655
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Je hebt gelijk. Elk zijn mening.

Ik merk bij jou dan ook wel enige nuancering betreffende het moslimvraagstuk. Als mede-vb'er moet je toch horendol worden van Muyles mantra "sjot ze allemaal buiten" ? Zo'n types doen je partij toch meer kwaad dan goed ?
Die partij is bij u toch al op voorhand veroordeeld, dus ...

Zuiver rationeel zou men beter alle moslims buitenduwen. Want wees nu eens eerlijk, zelfs gematigden merken (uiteraard naar hun eigen zeggen) niet op dat een kennis, familielid radicaliseert. De grens tussen gematigd en radicaal moet dan toch flinterdun zijn. Trouwens gematigden kunnen blijkbaar in een oogwenk jihadist worden. Moslimterroristen zijn uiteindelijk jihadisten. Of heeft u weet van christenen, joden of boeddhisten die zich aansluiten bij deze terroristen? Neen, de allereerste vereiste is moslim zijn.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 31 juli 2016 om 11:28.
Lukkas is offline  
Oud 31 juli 2016, 11:40   #656
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zuiver rationeel zou men beter alle moslims buitenduwen. Want wees nu eens eerlijk, zelfs gematigden merken (uiteraard naar hun eigen zeggen) niet op dat een kennis, familielid radicaliseert. De grens tussen gematigd en radicaal moet dan toch flinterdun zijn. Trouwens gematigden kunnen blijkbaar in een oogwenk jihadist worden. Moslimterroristen zijn uiteindelijk jihadisten. Of heeft u weet van christenen, joden of boeddhisten die zich aansluiten bij deze terroristen? Neen, de allereerste vereiste is moslim zijn.
En toch blijven de poco's beweren dat het niets met de islam te maken heeft.
daiwa is offline  
Oud 31 juli 2016, 11:45   #657
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Natuurlijk merken die " gematigden" dit niet op. Een moslim mag zich in principe niet uitspreken over ( de geloofsbeleving van)andere moslims, vergeet niet hoe groot de sociale controle is.

Bovendien is 5 keer per dag bidden, naar de moskee gaan, je houden aan Islamitische kledingvoorschriften een teken van goed moslim zijn, denk je echt dat wie dan minder doet, dit zal veroordelen?

Het probleem is dat er binnen islam geen hierarchie is, geen centraal gezag wat kan bepalen wat nu islam is en wat niet. Voor iedere moslim die daar een uitspraak over doet staan er anderen die het tegenovergestelde beweren, en iedereen heeft gelijk.

Neem nu dat principe over Jihaad. De een zal zeggen" dat is de innerlijke strijd om jezelf goed te gedragen". Maar evengoed is dit vechten voor een kalifaat.

Daarom heeft dialoog met die mensen ook zo weinig zin. Je kunt enkel de invloed van die religie begrenzen door zelf te bepalen wat wel of niet.
alice is offline  
Oud 31 juli 2016, 12:14   #658
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Zijn er moslima's in Rusland die huwen met andersgelovigen en hun kinderen niet-islamitisch opvoeden? Indien ja, dan zijn dat in mijn ogen ultra's, want zelfs gematigden staan daar huiverig tegenover. Want dat is tegen de regels van de islam.

De Marokkanen hebben een slechte naam en daar hebben zij zelf voor gezorgd. Net zoals de roma's. Als men een groep (jonge) Marokkanen ziet staan op straat, loopt men er met een grote boog omheen. Als het een groep Japanners moesten zijn, loopt men er bij wijze van spreken dwars doorheen. Dus het heeft allemaal geen bal met racisme te maken. De mensen hebben al te veel slechte ervaringen gehad met Marokkanen.

Ik heb de bordjes ook nog zien hangen: 'interdit aux nord africains', maar niet zoals u omschrijft "geen HONDEN of Noord-Afrikanen". Blijkbaar zorgden zij toen ook al voor overlast ...

Laatst gewijzigd door Lukkas : 31 juli 2016 om 12:15.
Lukkas is offline  
Oud 31 juli 2016, 12:21   #659
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn er moslima's in Rusland die huwen met andersgelovigen en hun kinderen niet-islamitisch opvoeden? Indien ja, dan zijn dat in mijn ogen ultra's, want zelfs gematigden staan daar huiverig tegenover. Want dat is tegen de regels van de islam.

De Marokkanen hebben een slechte naam en daar hebben zij zelf voor gezorgd. Net zoals de roma's. Als men een groep (jonge) Marokkanen ziet staan op straat, loopt men er met een grote boog omheen. Als het een groep Japanners moesten zijn, loopt men er bij wijze van spreken dwars doorheen. Dus het heeft allemaal geen bal met racisme te maken. De mensen hebben al te veel slechte ervaringen gehad met Marokkanen.

Ik heb de bordjes ook nog zien hangen: 'interdit aux nord africains', maar niet zoals u omschrijft "geen HONDEN of Noord-Afrikanen". Blijkbaar zorgden zij toen ook al voor overlast ...
Die bordjes hingen er inderdaad niet zomaar.
Voor men begint over racisme zou ik toch wil opmerken dat men nergens bordjes zag met verboden voor Italianen, Chinezen, Duitsers, Britten ...... etc.
daiwa is offline  
Oud 31 juli 2016, 12:29   #660
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jammer genoeg wel ja..die bordjes ken ik ook, als kind woonde ik in Borgerhout met mijn ouders. Er waren toen nog veel echte volkscafé's waar in de week mensen een pint dronken en in het weekend werd er vaak gedanst, de kapster, kruidenier, arbeiders, alles uit de buurt kwam samen in die café's.
Zo ook de eerste generatie Marokkanen, maar wanneer die een pint op hadden vielen ze vrouwen lastig, en dat werd in die wijken niet gepikt. Vandaar die bordjes...

Laatst gewijzigd door alice : 31 juli 2016 om 12:30.
alice is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be