Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 29 juli 2016, 14:49   #641
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
ok, maar hier heeft het dus niets met een salafistische interpretatie van de islam te maken ?

En toch zal de meerderheid van de moslims zich zwaar gediscrimineerd voelen door een verbod op onverdoofd slachten en zich niet zomaar wensen aan te passen.

Je begrijpt toch dat ook dergelijke futiliteiten de polarisering enkel maar doen toenemen.
En?
Ga jij dan maar binnen niet al te lange tijd met je gat omhoog en een rooi plek op je voorhoofd 5X per dag het werk van de kuisvrouw van kortbij inspecteren?

Doen!
Oud 29 juli 2016, 14:53   #642
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En?
Ga jij dan maar binnen niet al te lange tijd met je gat omhoog en een rooi plek op je voorhoofd 5X per dag het werk van de kuisvrouw van kortbij inspecteren?

Doen!

Uhm ?

Ik heb me blijkbaar niet duidelijk uitgedrukt...

Ik wil enkel aanstippen dat alle samenlevingsproblemen met moslims niet zullen opgelost zijn door het salafisme aan te pakken.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 29 juli 2016, 14:55   #643
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De bijbel is 'n verhalenboek, geschiedenis van 'n volk, geschreven op verhalende wijze.
De koran is dat niet, integendeel.

Ik ga heel dat riedeltje niet opnieuw aflopen omdat gij iets gevonden hebt in 'n boek dat totaal geen waarde heeft voor mij en dat dan vergenoegd onder mijn neus duwt alsof ge helemaal opnieuw 't warm water hebt uitgevonden.
Als ge de verschillen wilt kennen raad ik u google aan om u te informeren.

Over water gesproken, ik ga nu 'n duik nemen en wat plonzen (in m'n zwembad, 't is bloedheet hier) in m'n spiksplinternieuw, petieterig klein bikinitje, zolang dat nog wettelijk mogelijk is en zonder vrees om geattakeerd te worden door uw lievelingetjes, de aanhangers van de vredelievende, tolerante islam.

't Was me 'n genoegen om met jullie (ook en vooral Panda 😘😜) van mening te mogen verschillen.

Verdoeme SDX, dat werkt op mijn hormonen.

Geniet van je zwembad in het mooie spaanse klimaat.
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 14:56   #644
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uhm ?

Ik wil enkel aanstippen dat alle samenlevingsproblemen met moslims niet zullen opgelost zijn door het salafisme aan te pakken.
Sorry, dus verkeerd begrepen.
Vrijdag. TGIF. Tripel Chimay.

'k Ga daarmee moeten stoppen... Eens.
Oud 29 juli 2016, 15:01   #645
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In de Thora staan nochtans prachtige wetten.
Zo mag je bijvoorbeeld het vlees niet eten van een gestenigde os.
Ongelooflijk hee, wat voor onzin die kerels toen neerschreven. Ik heb het nooit kunnen terugvinden, maar een maat van mij beweert bij hoog en bij laag dat de islamieten hun geloof hen verplicht dat de vrouwen per dag 7 keer hun spellement moeten wassen, om steeds kllaar te staan voor hun vent.

Niet moeilijk dat die religie zo groot is geworden.
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:02   #646
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge moet van alles wat hebben in uwe wereld he? Religies zijn gewoon ontstaan als politieke partijen met een oncontournabele leider.
Uitstekende uitvinding van de eerste minister die 'mens' was...
Slecht een idioot snapt de strategie niet. In deze wereld is diezelfde idioot ook gekend als 'de kiezer'.
Het is nog veel erger..een leider van een politieke partij kun je wegstemmen, maar een God die je de duvel aandoet, tja..die ziet je graag hoor !
Lijden en onrecht als teken van liefde, je moet er maar opkomen...
alice is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:05   #647
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ongelooflijk hee, wat voor onzin die kerels toen neerschreven. Ik heb het nooit kunnen terugvinden, maar een maat van mij beweert bij hoog en bij laag dat de islamieten hun geloof hen verplicht dat de vrouwen per dag 7 keer hun spellement moeten wassen, om steeds kllaar te staan voor hun vent.

Niet moeilijk dat die religie zo groot is geworden.
Tja.. ga even in een islamitische vzw naar het toilet, gegarandeerd vindt je daar een fles water, bedoeld om je anus mee te wassen want wcpapier is vies.
Uw maat drinkt te veel, vrouwen moeten voor en na seks zichzelf wassen, moet de vent nog tegenkomen die zeven keer per dag met enige regelmaat voor mekaar krijgt...
alice is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:05   #648
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik was toen aan de drank en drugs. Psychotische episode.
Dat telt niet.
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:10   #649
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok, maar hier heeft het dus niets met een salafistische interpretatie van de islam te maken ?
Kort antwoord : neen.

Citaat:
En toch zal de meerderheid van de moslims zich zwaar gediscrimineerd voelen door een verbod op onverdoofd slachten en zich niet zomaar wensen aan te passen.
Absoluut. Dat neemt niet weg dat ik voor 100% achter een totaalverbod sta. Geen overgangsmaatregelen, niets. Bean Weyts moet dit doordrukken, en niet proberen het naar de griekse kalender (lees : naar zijn opvolger) door te schuiven.

Citaat:
Je begrijpt toch dat ook dergelijke futiliteiten de polarisering enkel maar doen toenemen.
Dat is geen argument om noodzakelijke wetgeving te vertragen of tegen te houden. We leven in een rechtstaat, de wet prevaleert. Niet de vox populi, niet het obscurantisme van religieuze gebruiken uit woestijngodsdiensten.
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:10   #650
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

Santé !

Heb mijn post wat aangepast trouwens, om dergelijke misverstanden verder te voorkomen
Oud 29 juli 2016, 15:13   #651
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uhm ?

Niemand beweert dat. Het gaat er nu over om het terrorisme uit te roeien, dat groeit en bloeit op het salafisme.
Ik hoor hier niemand zeggen dat er geen andere problemen zijn in het samenleven met moslims.
Het ene heeft niets te zien met het andere.
De graadmeter = de wetgeving.
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:13   #652
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Kort antwoord : neen.

Absoluut. Dat neemt niet weg dat ik voor 100% achter een totaalverbod sta. Geen overgangsmaatregelen, niets. Bean Weyts moet dit doordrukken, en niet proberen het naar de griekse kalender (lees : naar zijn opvolger) door te schuiven.

Dat is geen argument om noodzakelijke wetgeving te vertragen of tegen te houden. We leven in een rechtstaat, de wet prevaleert. Niet de vox populi, niet het obscurantisme van religieuze gebruiken uit woestijngodsdiensten.
Dus zelfs zonder salafisme zit de islam met een probleem binnen de westerse samenleving.

Ik voegde nog toe dat ik mij afvraag of er ergens een voorbeeld is van een geslaagde integratie door een moslimgemeenschap in een niet-islamitische samenleving ?

Tot voor kort zou ik gezegd hebben de Turken in Limburg...
Oud 29 juli 2016, 15:15   #653
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Chimay Bleue ? Dat is eten en drinken tegelijk... Bijzondere smaak, echt lekker.
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:21   #654
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand beweert dat. Het gaat er nu over om het terrorisme uit te roeien, dat groeit en bloeit op het salafisme.
Ik hoor hier niemand zeggen dat er geen andere problemen zijn in het samenleven met moslims.
Het ene heeft niets te zien met het andere.
De graadmeter = de wetgeving.
Terrorisme kan ook groeien en bloeien op verdere polarisering.

70% van de moslims in W-Europa plaatsen hun religieuze regels boven de wet. Daar gaat je graadmeter...
Oud 29 juli 2016, 15:23   #655
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus zelfs zonder salafisme zit de islam met een probleem binnen de westerse samenleving.

Ik voegde nog toe dat ik mij afvraag of er ergens een voorbeeld is van een geslaagde integratie door een moslimgemeenschap in een niet-islamitische samenleving ?

Tot voor kort zou ik gezegd hebben de Turken in Limburg...
Als ik jouw antwoord lees op mijn vorig bericht dan zou ik daarop willen antwoorden dat logischerwijze niet alleen de islam maar ook de joden met een probleem zitten in de westerse samenleving.

Kijk, dat zijn steriele discussies. Uiteraard zijn er problemen, en die zullen er altijd zijn. Zaak is hoe de maatschappij daarmee omgaat en hoe ze dat ordent. Mijn persoonlijk standpunt is : wetgeving op totaal verbod inzake onverdoofde slachting er doordrukken. Nu. Niet morgen.
Willen er een paar duizend joden emigreren daardoor ? Pech.
Willen er een paar duizend islamieten emigreren daardoor ? ook pech.

(en doe me een lol : ga nu niet voorspelbaar reageren door te zeggen dat dat laatste geen pech is hee... )
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:24   #656
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

70% van de moslims in W-Europa plaatsen hun religieuze regels boven de wet. Daar gaat je graadmeter...
Van zodra een moslim een voet binnen onze grenzen zet, moeten we hem zéér duidelijk maken dat hier onze wetten gelden en niets anders.
Boduo is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:26   #657
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zodra een moslim een voet binnen onze grenzen zet, moeten we hem zéér duidelijk maken dat hier onze wetten gelden en niets anders.
Boduo is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:28   #658
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zodra een moslim een voet binnen onze grenzen zet, moeten we hem zéér duidelijk maken dat hier onze wetten gelden en niets anders.
Ja dat is zeker dat zijn rechten daar wijzen ze hem op en het toverwoordje als hij iets niet gedaan krijgt: "Racisme"
Hoomer is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:29   #659
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is een interessante invalshoek. Het enige dat belang heeft is hoe de rechtsonderhorige zich gedraagt. Niet wat hij denkt over de wet.
Wat hij/zij denkt over wettelijke bepalingen is van geen tel.
Gelukkig maar. Anders zou een katholieke schepen kunnen beslissen om twee homo's te weigeren te trouwen.
Zou een moslim schepen in molenbeek kunnen weigeren om twee lesbo's te huwen.

You get it ?
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 15:33   #660
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Natuurlijk. Al hebben we zelf in tempore non suspecto (19de eeuw) een grondwet aangenomen waar de godsdienstvrijheid deel van is.

En wat erger is: christenen en joden zijn er in geslaagd af te dwingen dat die godsdienstvrijheid een hoop uitzonderingen toelaat op de seculiere wetten. Onderwijs dat los staat van de humanistische waarden, een hoop uitzonderingen in de sfeer van gezondheid (inentingen bij jehova's en zo), rond dierenwelzijn, enzovoort.

Ik ben er ook voorstander van dat we de godsdienstvrijheid zonder mitsen en maren ondergeschikt maken aan de burgerlijke wetten. Maar je zult dat voor iedereen moeten doen.
dalibor is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be