Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 25 februari 2015, 09:16   #6601
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het woord bietekwiet bedoel je ?
Dat is hier geen politiek forum . Zo ongeveer de helft vult hier zijn dagen met wat gespam totaal buiten het onderwerp van de draad of negeert argumenten zo groot als een huis. Maar als je in dit verband namen noemt dan krijg je strafpunten ook al beweert Pontifex dit probleem aan te zullen pakken .
Ik heb het hier als sinds ongeveer 2010 opgegeven deftig te argumenteren .
Ik zit hier nu nog puur om af en toe wat te kunnen lachen en als dra dat ook niet meer kan dan bol ik het af , dan lees ik een boek , ga ik wat meer wandelen , volg ik een cursus of ga ik wat meer op café zitten.
Pericles is offline  
Oud 25 februari 2015, 09:34   #6602
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist zelfs niet dat dat woord bestond.
Oud 25 februari 2015, 09:39   #6603
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik zeg het niet dikwijls, maar welcome back.
Daar sluit ik me bij aan.
Pandareus is offline  
Oud 25 februari 2015, 09:49   #6604
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een uitdrukking die ik als klein manneke nog hoorde gebruiken door mijn grootmoeder.
Op basis van zijn nogal antieke woordkeuze en vreemde gewoonte uit lang vervlogen tijden om mensen hun naam te vervormen schat ik dat onze Schoof toch -minimaal- 130 jaar moet zijn en hoogst waarschijnlijk samen met Ernest Claes op de schoolbanken heeft gezeten.
Pandareus is offline  
Oud 25 februari 2015, 09:51   #6605
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Daar sluit ik me bij aan.
Als je de Schoof al strafpunten moet gaan geven ? Met wat ben je dan bezig ?
Er zitten er hier dan tientallen die je met veel meer gemak dagelijks kan verbaliseren.
Pericles is offline  
Oud 25 februari 2015, 09:55   #6606
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een uitdrukking die ik als klein manneke nog hoorde gebruiken door mijn grootmoeder.
Op basis van zijn nogal antieke woordkeuze en vreemde gewoonte uit lang vervlogen tijden om mensen hun naam te vervormen schat ik dat onze Schoof toch -minimaal- 130 jaar moet zijn en hoogst waarschijnlijk samen met Ernest Claes op de schoolbanken heeft gezeten.
Wij gebruikten dat woord vroeger dikwijls ... als we het beu waren om kwistenbiebel te zeggen.
Oud 25 februari 2015, 10:02   #6607
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is hier geen politiek forum . Zo ongeveer de helft vult hier zijn dagen met wat gespam totaal buiten het onderwerp van de draad of negeert argumenten zo groot als een huis. Maar als je in dit verband namen noemt dan krijg je strafpunten ook al beweert Pontifex dit probleem aan te zullen pakken .
Ik zit hier nu nog puur om af en toe wat te kunnen lachen en als dra dat ook niet meer kan dan bol ik het af , dan lees ik een boek , ga ik wat meer wandelen , volg ik een cursus of ga ik wat meer op café zitten.
Arme Pericles... wilde de moderatie niet meegaan in uw verhaal?
Another Jack is offline  
Oud 25 februari 2015, 11:15   #6608
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Arme Pericles... wilde de moderatie niet meegaan in uw verhaal?
Ik doe daar geen moeite voor jongen .
In die 7 jaar dat ik hier post kan je het aantal keren dat ik hier op het driehoekje heb gedrukt op één hand tellen.
Als de moderatie niet slim genoeg is om dat te zien , is dat hun probleem.
Ik zeg het nog eens : als ik hier niet meer mag lachen , dan lees ik een boek , ga wandelen , ga naar café enz...
En als het echt niet meer zou gaan met mijn vrouw dan begin ik met aanhouderij.
Is dat duidelijk genoeg , Jack?
Pericles is offline  
Oud 25 februari 2015, 11:25   #6609
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ons dialect is dit toch nog een zeer gangbaar woord. Zelfs geen scheldwoord, eerder in de categorie van "deugniet", maar een bietekwiet is dan meer een halve gare of prutser:

Citaat:
bietekwiet (de ~ (m.), ~en)
prutser, iemand waar niet echt kan op gerekend worden

“Welke bietekwiet krijgt het in zijn ster van de s van beest een runeteken te maken?”, vraagt ‘t Pallieterke zich af. “Welke bietekwieten gaan nu nog rustig een printje drinken en een praatje slaan in dat café?”, is de vraag die wij ons dan weer stellen. (blog aff)

…komt diene bietekwiet daar naast me rijden en als die ter hoogte van m’n raampje komt de hele klank en lichtinstalatie opzetten die net ter hoogte van m’n open raam staat en met z’n vlammende salamie door het open raam staan bevelen dat ik aan de kant moest terwijl ik gewoon op de rechter rijstrook aan het rijden was. (sic – christophoros.be)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 februari 2015 om 11:39.
circe is offline  
Oud 25 februari 2015, 12:08   #6610
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep !
En man, diene Nest heeft veel afgekeken van mij !
En ik persoonlijk, in hoogsteigen persoonlijkheid, moest hem telkens opnieuw de dt-regel uitleggen, zoals die vroeger klonk:
ik drink nooit thee
gij drinkt altijd thee
hij drinkt thee, als hij tegenwoordig is.

Helaas pakt dat niet meer met het Hollandse jij en jou.

Maar dat terzijde.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 februari 2015, 12:23   #6611
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Thx !
Ik had iemand bietekwiet genoemd, ik weet niet meer wie; maar dat maakt niet uit.

Wat ik straffer vond: tijdens het enkel lezen van het forum, bemerkte ik dat iemand zich kort na aanvang van mijn (allereerste, en ik ben er al een tijdje) ban, ingebracht had in het systeem als "schoofzak" (terwijl ikzelf De schoofzak ben).
Die nieuweling is er inmiddels ook al uit gebonjourd.

Allez vooruit nu maar. Het is ten slotte de bedoeling om over politiek te zeveren, en dat gaan we dan maar doen.

.
Allé, dan zouden er hier nogal veel geband worden.....indien het natuurlijk niet zo was dat (naar ik vermoed) om die reden geband worden enkel gebeurt via 't rode driehoekje......
En inderdeed, welkom bak
P.S. moet dat nu niet zijn 'bietenkwiet' ?

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 25 februari 2015 om 12:26.
Klojo eerste klas is offline  
Oud 25 februari 2015, 12:59   #6612
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zitten er hier dan tientallen die je met veel meer gemak dagelijks kan verbaliseren.
Schoof probeert ons wijs te maken dat hij geband is omdat hij iemand bietekwiet noemde. Ik heb daar enige twijfel bij, je kan daar banpunten voor krijgen, wegens persoonlijke aanval, maar die punten op zich zijn zeker niet genoeg in aantal om geband te worden.

Schoof was das al langer aan het beledigen en had op zekere dag genoeg punten bij elkaar gespaard om een bannominatie te krijgen.
Oud 25 februari 2015, 13:02   #6613
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Schoof probeert ons wijs te maken dat hij geband is omdat hij iemand bietekwiet noemde. Ik heb daar enige twijfel bij, je kan daar banpunten voor krijgen, wegens persoonlijke aanval, maar die punten op zich zijn zeker niet genoeg in aantal om geband te worden.

Schoof was das al langer aan het beledigen en had op zekere dag genoeg punten bij elkaar gespaard om een bannominatie te krijgen.
Schoofzak kleineert heel vaak zijn gesprekspartners met af en toe zo eens een scheldwoordje er tussenin te stoppen...
Another Jack is offline  
Oud 25 februari 2015, 13:13   #6614
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schoofzak kleineert heel vaak zijn gesprekspartners met af en toe zo eens een scheldwoordje er tussenin te stoppen...
Ja, dat doen we allemaal wel eens in meer of mindere mate. Als men dat u dan kwalijk neemt krijg je wat punten, als je dan niet stopt, zoals bijvoorbeeld schoofmans, dan krijg je wat vakantie van het forum.
Oud 25 februari 2015, 13:18   #6615
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
onbegrijpbaar !

en ik maar altijd moeite doen om serieus te argumenteren on topic!
Anna List is offline  
Oud 25 februari 2015, 13:20   #6616
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
wie houdt zich daarmee bezig ?!?
Anna List is offline  
Oud 25 februari 2015, 13:22   #6617
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bwa, sommigen zijn hier dan toch zeer snel beledigd.
Oud 25 februari 2015, 13:23   #6618
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bwa, sommigen zijn hier dan toch zeer snel beledigd.
Een verwittigd man...
Another Jack is offline  
Oud 25 februari 2015, 13:25   #6619
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een verwittigd man...
anderen komen dan weer weg met de goorste praat. Je kan hier beter een ganse bevolkingsgroep beledigen of een algemene oproep tot geweld dan iemand bietekwiet te noemen.
Oud 25 februari 2015, 13:42   #6620
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
onbegrijpbaar !

en ik maar altijd moeite doen om serieus te argumenteren on topic!
Pericles is offline  
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be