![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#681 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kindergeld wordt opgenomen en deels op een spaarrekening voor de "klant" gezet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#682 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#683 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#684 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou denken dat het gynaecologisch onderzoek gebeurt om te zien of mijnheer de 26-jarige al of niet de belgische wet heeft overschreden en een ontoelaatbare sexuele verhouding heeft men een -16jarig kind.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#685 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Gast2, hebt u op die 2 (of 3?) jaar tijd al eens een gesprek gehad met de vriend van uw dochter?
Des te meer dat ik van de situatie lees, des te meer ik zie dat u beide (dochter en uw gezin) enorm hard strijden, een strijd die geen van u beide kan winnen. Het antwoord of oplossing, zal (en dit zal u niet zo zinnen) ergens in het midden liggen. Men mag nog zoveel over feitelijkheden praten zoveel men wil, in deze situaties moet men vooral naar de ervaring en beleving kijken. U mag dan weten dat u er correct aan gedaan hebt om een contactverbod te regelen, haar te verbieden contact met hem te hebben (omdat u hier een slecht invloed in zag), uw dochter ervaart dit als u die haar geluk in de weg staat. We spreken hier over een vriendje, waar uw dochter nu al 2 jaar (of 3?) mee samen is. Dat lijkt me een stabiele relatie. Het leeftijdsverschil is jammer te noemen, maar ik vrees dat dat nu eenmaal echt een strijd is dat u of uw dochter niet kunnen winnen, die strijd zal (en heeft) enorm veel schade aangericht. Zoals u zelf zegt in een eerdere reactie zijn de problemen begonnen toen u haar verbiedde hem te zien, daarvoor was er wel uitstelgedrag naar schoolvoorbereiding toe, maar als dat zo problematisch was, vrees ik dat een derde van de schoolgaande jeugd in de problemen zit. Ik wil ook duidelijk stellen dat ik de schuld niet bij u wil leggen, u heb gehandeld vanuit een bezorgdheid op een moment dat dat de oplossing leek. Nu ik merk dat de gevoelens zo sterk zijn, en uw reactie daartegen even sterk is (blijft), lijkt me het probleem te liggen in de strijd (en hoe zij die ervaart) en niet in het feit dat ze bij hem is. De enige mogelijke uitweg dat ik zie is dat u als ouder vanuit een bezorgdheid met het vriendje een gesprek aangaat om constructief uw bezorgdheden over te brengen. U zal hier ergens een compromis in moeten zoeken, waarbij het quasi onvermijdelijk zal zijn dat uw dochter en dat vriendje samen zullen zijn. Misschien verliest ze dan ook na enige tijd de interesse (aangezien ze nu denk ik volledig fixeert op de strijd, en niet op de relatie an sich). Bij verder strijden vrees ik dat de enige uitkomst is dat ze hem meer en meer gaat zien en minder en minder contact met uw familie/gezin zal wensen. Uw impact op heel de situatie zal vanaf dat moment ook nihil zijn. En eenmaal zij de middelen en /of jaren heeft zal zij de strijd verderzetten met dezelfde kracht dat u doet, namelijk met verbieden en contactverboden. De brave dochter van vroeger die u mooie kaarten gaf met moederdag is een ideaaltype dt u ook moet opbergen, die is er niet meer, wat er nog wel kan zijn is een dochter die terug tegen u praat en de gedane zaken links kan laten liggen. Als dat een doel is voor u, en niet zozeer uw gelijk, zelfs al is dat wettelijk correct, te halen, dan stel ik voor dat u daar stappen in onderneemt. En liefst via de meest directe weg, namelijk de vriend van uw dochter. Uiteindelijk wilt u beide dat uw dochter gelukkig is, neem dat als beginpunt. Wilt u beide volharden in uw gelijk, dan vrees ik dat deze sage blijft duren, tot de wapens (contactverboden, facebook-defriendingen, etc...) zo talrijk zijn dat een koude oorlog begint, en dan begint pas echt de vervreemding. |
![]() |
![]() |
![]() |
#686 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tafelpoot, ik weet niet of U heel de draad gelezen heeft, maar het ging in eerste instantie over een KIND van 13 dat aan zelfmutilatie leed en zelfmoordbriefjes schreef.
De reden voor deze plotse ommezwaai kan gezocht worden in "producten" (zie de desbetreffende posten) die het toen 24-jarig vriendje aan het kind van 13 uitdeelde. Het gaat dus zeker niet over het in eerste instantie en totaal out of the blue "verbieden" van een relatie tussen een kind van dertien en een volwassen man van 24, maar over de toenmalige gevolgen en ontstane problemen!
![]() |
![]() |
![]() |
#687 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Nu, wederom, ik probeer hier te zoeken naar haar beleving, niet naar de feitelijkheid, omdat zij die nu eenmaal anders ervaart. Eind 2009 wordt ze ziek en gaat ze door een moeilijke tijd December 2009 ontmoet ze haar vriend en spreken ze al regelmatig af. Na een moeilijke periode lijkt ze hersteld te zijn midden 2010. Al deze tijd zag ze haar vriend. Als je samen die ervaring van er terugbovenop geraken deelt, kan ik aannemen dat dat een zeer hechte emotionele band creeërd. De producten die ik hier zag verschijnen waren niet van dien aard dat ze dergelijk gedrag zouden kunnen verklaren, dat zou met dus wel heel straf lijken dat dat het probleem is. Maar for argument' sake laten we ervan uitgaan dat dat wel zo is, dan nog is dat in haar ervaring geen probleem. Dat dat door u en de moeder als wel als probleem naar voor geschoven wordt, Biedt in haar belevenis een bewijs dat u achter alles iets zoekt, etc... Dat u gewoon wil dat ze niet bijeen, zijn, etc... Het belangrijkste dat er nu moet gebeuren is dat de strijd gestaakt wordt en dat er besproken wordt hoe deze situatie verder kan evolueren dat het aanvaardbaar is voor beide partijen en ze er alletwee hun geluk in kunnen vinden. Over de automutilatie en zm, automutilatie en zm-neigingen zijn symptomen en kan men dan ook enkel bekijken als symptomen. Als men de automutilatie zelf als het aan te pakken probleem gaat bekijken kan men enkel tot een tamelijk represief (en meestal weinig duurzame) oplossing komen. Het zijn de emoties waar de tiener geen blijf mee weet die voor dit gedrag zorgen. Dat zijn de zaken die aangepakt moeten worden. Met strijd pak je die zaken meestal niet aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#688 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus de bestaande wetten die sexuele relaties tussen volwassenen en kinderen onder 16 verbieden, die gaan we maar even gewoon opzijzetten?
![]() |
![]() |
![]() |
#689 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Men moet zich dus nu eerst afvragen wat men wil bekomen, wil men het gelijk bevestigen (en gelijk hebt u, versta me niet verkeerd) met wettelijke middelen en daardoor de huidige situatie verderzetten, dan moet men zo verderdoen. Wil men terug een normaal contact met openingen naar oplossingen, en in ieder geval een verandering van de huidige situatie. Dan moet men van deze weg afstappen. Wetten zijn belangrijk, en zeker als het over bescherming van kinderen en jongeren gaan, maar wetten zijn niet geschikt om emoties te kanaliseren of om te vormen, en daar zie ik hier de problemen. Vind ik dat jongeren van 13 jaar relaties moeten beginnen met 24-jarigen? Neen, absoluut niet. Maar ik denk dat er in deze situatie niks anders meer opzit om de boel leefbaar te houden. Binnen een paar jaar is die dochter zelf meerderjarig, wat gaat er dan gebeuren als men op deze weg verder gaat? Laatst gewijzigd door Tafelpoot : 10 augustus 2012 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#690 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Circe. Ik vraag het heel beleefd. Kan je eens uit de doeken doen hoe een gynaecoloog kan vaststellen of er een onwettelijke of ontoelaatbare seksuele verhouding is geweest ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#691 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila de conclusie. Kortom, om vast te stellen of ze nu niet zwanger is, en om eventueel nadien te kunnen aantonen dat het toezicht toch niet zo .. waterdicht was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#692 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tafelpoot. Minder dan één maand geregistreerd zijn op dit forum is inderdaad niet lang. Toch eerst eens deze draad lezen vooraleer je dergelijke vraag stelt. De rest van de bemerkingen klinkt hiermee enkel minder geloofwaardig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#693 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zou denken: vraag het eens aan de maagdenvlieshersteloperateurs misschien?
![]() |
![]() |
![]() |
#694 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wist niet dat ik daarvoor alle dagen eens in mijn vagina moest laten kijken in feite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#695 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet uitsluitend om de vraag of de moeder gast2 de relatie leuk vindt of niet. Zij was 13. De jongeman dik in de 20. Waarom werd hij niet per definitie aangeklaagd en veroordeeld voor pedofilie ? Omdat de 13-jarige het leuk vindt. Moeder gast2 vindt dit niet leuk. Begrijpelijk. Ik durf je niet te vertellen hoe ik en hoogstwaarschijnlijk vele anderen in haar plaats zouden reageren. Het gaat om de consequentie. Het hypocriete van het systeem. De minderjarige wordt van overheidswege beschermd, ook al is haar vriendje juridisch gezien een pedofiel. Laatst gewijzigd door Rudy : 10 augustus 2012 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#696 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#697 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dochter zit in een opgelegde afgezonderde omgeving omdat de ouders het niet eens zijn met een relatie. Ik vind het vreemd dat de minderjarige opdraait voor een beslissing met als doel de minderjarige zogezegd te beschermen. Het is een situatie tussen hamer en aambeeld, want de ouder kan zich wettelijk beroepen op pedofilie, terwijl de jeugdrechter in deze zaak begrip toont voor het minderjarig slachtoffer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#698 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw wekelijkse zwangerschapstest te koop zonder voorschrift bij apoteek is er enkel voor het geluksgevoel. Laatst gewijzigd door Rudy : 10 augustus 2012 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#699 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
2. Zoals ik al zei, rond wettelijkheid hebt u volledig gelijk, maar zoals al gebleken is los je daar niks mee op in deze situatie. Je kan met zijn allen in een kring gaan zitten en tegen elkaar zeggen dat je gelijk hebt, met wetboek erbij, als je wil. Je moet je gewoon afvragen wat je wil, en blijkbaar is dat niet de wettelijkheid en het gelijk (want daar zijn alle stappen voor genomen en iedereen is nog steeds niet tevreden), dus moet u andere sporen bewandelen. Die hulpverleners gaan daar trouwens op eenzelfde manier mee om. Dit zou een proces moeten zijn waarin beiden dichter bij elkaar moeten komen, aan de reacties te lezn is dit echter gewoon een strijd waarbij je elkaar verder weg duwt (zij meent immers ook gelijk te hebben). Denken dat ze dan op 18 in een keer omdraait in mama's armen springt is jammer genoeg irrealistisch. Ze houdt dit al 3 jaar vol, é, waarom zou ze op die 2 jaar 180° draaien? Andere optie is natuurlijk hier met zijn allen een potje kakken op de welzijnswerkers van CBJ, alsof die allemaal pubers zijn. Ik las hier trouwens argumentn van mensen dat welzijnswerkers die geen kinderen hebben niet weten over wat ze het hebben. Daar bent u gewoon mis in. (nog zo'n belachelijk autoriteitsargument ![]() Laatst gewijzigd door Tafelpoot : 11 augustus 2012 om 07:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#700 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
van zwangerschap ? van niet-zwangerschap? of van "geen maagd meer"?
|
![]() |
![]() |