Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2012, 19:42   #701
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
En waarom zou u niet hoeven aantonen dat andere landen dezelfde ambities hebben?
China heeft tentakels over zowat de hele wereld, rusland had dat en is druk bezig dit opnieuw te krijgen.

Dat zijn gewoon feiten.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 20:01   #702
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus vanaf volgend jaar is nog lang.

Dus weer ongelijk, in 3 of 4 jaar is nu niet.
Die link bevestigd mijn D-link dat Iran nu een nettogasIMPORTEUR is, begrijp je ?
Hoe is dat nu van belang? Ze kunnen, zoals wij en iedereen, alles importeren aan normale prijs. En betalen met petrodollars.

En vooral: hoe zou nucleaire programma daar nu een antwoord op zijn? Hoe lang denk je dat het duurt om 20% verrijkt uranium (dat ze trouwens hic et nunc kunnen krijgen in ruil voor hun surplus LEU) te produceren en klaar te maken voor gebruik in een nucleaire reactor?

Citaat:
Ga jj dat bepalen?
Iran wordt aan zijn lot overgelaten na een 8 jarige oorlog, en nu gaat gij U ook nog bemoeien hoe ze hun land erweer bovenop helpen.
Het interesseert mij geenszins hoe ze hun land willen heropbouwen. Het interesseert mij wel als religieuze fanatici - die mij, jou en andere westerlingen haten, en de joden nog meer - de middelen krijgen om nucleaire wapens te maken.

Citaat:
Helemaal niet, ze willen handelsOVERSCHOT, en dat geld investeren in hun land. 8 jarige oorlog Irak-Iran vergeten ?
Sancties tegen Iran vergeten ? Of krijgt Iran een Marshall-plan na die uitputtingsoorlog van 8 jaar ? Lees eens goed de verliezen van Iran:
http://en.wikipedia.org/wiki/Iran%E2%80%93Iraq_War
De oorlog is 24 jaar geleden. Get over it. Weet je hoever Duitsland en Japan stonden tegen 1970?
De sancties zijn hun eigen schuld.
En nu we het daar toch over hebben: het enige wat dit land verhindert om grote welvaart te genereren is hun obscurantistisch en paranoide regime van achterlijke ayatollahs.

Laatst gewijzigd door Helias : 14 februari 2012 om 20:07.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 20:03   #703
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Iran bouwt permanenet bijkomende raffinaderijen. De boycot heeft daar niet mee te maken. Vanaf volgend jaar wordt Iran exporteur van geraffineerde olie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nationa...bution_Company

Kernergie heeft dit land heogenaamd niet nodig.
Citaat:
Iran heeft 16% van 's werelds gasvoorraden. We spreken van een land met massale reserves van gas en aardolie. En toch hebben ze kernenergie nodig? Lachwekkend.

Het vermogen van mensen om te ontkennen wat vlak voor hen staat is verbazingwekkend.

Dit "armzalig land" wel:
Citaat:
http://www.bnr.nl/programma/bnrduurz...-kerncentrales

Saudi-Arabië wil 16 nieuwe kerncentrales

01 Juni 2011 11:52 | bnr.nl

Saudi-Arabië wil zestien nieuwe kernreactoren gaan bouwen, zegt het Bureau voor Atoom- en Duurzame Energie. De eerste twee moeten over tien jaar klaar zijn, daarna komen er elk jaar twee bij. Saudi-Arabië wil twintig procent van zijn behoefte aan elektriciteit uit kernenergie halen.

Saudi-Arabië is de grootste exporteur van ruwe olie ter wereld, maar het land heeft ook te maken met een snel stijgende vraag naar energie. Daar moet kernenergie aan te pas komen, zegt het Bureau voor Atoom- en Duurzame Energie. De zestien kerncentrales kosten bij elkaar bijna 80 miljard euro, schat het Bureau.

Population
- 2010 estimate 27,136,977[3] (46th)
- Density 12/km2 (216th)
31/sq mi
GDP (PPP) 2011 estimate
- Total $676.223 billion[4]
- Per capita $25,345.397[4]
GDP (nominal) 2011 estimate
- Total $578.566 billion[4]
- Per capita $21,685.135[4]
HDI (2011) 0.770[5] (high) (56th)
Currency Saudi riyal (SR) (SAR)
Citaat:
Islamic Republic of Iran
Population
- 2012 estimate 76,091,000
[5] [6] (17th)
- 2011 census 74,700,000
- Density 46 [7]/km2 (162rd)
119 UNIQ500,639e814,267,413-ref-00,000,016-QINU/sq mi
GDP (PPP) 2011 estimate
- Total $827.344 billion[9] (17th)
- Per capita $10,797[10]
GDP (nominal) 2011 estimate
- Total $420.894 billion[10] (27th)
- Per capita $6,260[10] (83rd)
Gini (2008) 38[11] (medium)
HDI (2011) 0.707[12] (high) (88th)
Currency Rial (﷼) (IRR)
Hoegenaamd niet... Schandalig moest Iran enkele kerncentrale durven bouwen omwille van hun eigenbelang Die hebben daar geen recht op ! .

Citaat:
Religie

Saoedi-Arabië is het religieuze centrum van de islam. Het bezit de belangrijkste islamitische heilige plaatsen: Mekka en Medina.

Saoedi-Arabië kent geen godsdienstvrijheid. De staatsgodsdienst is de soennitische richting van de islam, die door 85% van de bevolking gevolgd wordt. Meer specifiek worden de Saoediërs gezien als aanhangers van het wahhabisme, een puriteinse stroming die in de 18e eeuw opgang deed in het centrale deel van het land. De dominante islamitische rechtsschool is het hanbalisme.

In het noordoosten (provincie al-Hasa) woont een sjiitische minderheid, die circa 15% van de bevolking vormt.

Anno 2008 woonden er ongeveer één miljoen christenen, veelal gastarbeiders uit de Filipijnen of andere landen. In Saoedi-Arabië zijn geen kerken omdat de dominante stroming van de islam dat verboden heeft. De laatste priester werd in 1985 het land uitgezet.[10] Saoedi-Arabië wordt hierom internationaal gekritiseerd.

Het land ontvangt jaarlijks miljoenen islamitische pelgrims die de hadj willen volbrengen.

Staatsinrichting en politiek

Koningshuis.

Het koninkrijk wordt bestuurd door de leden van het Huis van Saoed, de koninklijke familie van Saoedi-Arabie. Abdoellah bin Abdoel Aziz al-Saoed (1924) is de huidige koning. Hij heeft zowel de functie van staatshoofd als premier van Saoedi-Arabië. Abdoellah regeert sinds 2005 toen hij zijn overleden broer Fahd opvolgde. De koning is al op hoge leeftijd en is de afgelopen jaren herhaaldelijk geopereerd aan zijn rug, waardoor hij niet altijd in staat was zijn taken zelf uit te voeren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Saoedi-Arabi%C3%AB#Religie

Saoedi-Arabië heeft de grootste olievoorraad ter wereld, volgens schattingen van de regering waren de reserves per eind 2010 zo'n 264 miljard barrels. De olieproductie in dat jaar bedroeg 2.980 miljoen barrels, ofwel een gemiddelde productie van 8,2 miljoen barrels per dag. De reserves zijn groot genoeg om het huidige productietempo nog ruim 80 jaar vol te houden. Van de geproduceerde aardolie wordt 80% in de vorm van ruwe olie geëxporteerd. De belangrijkste afzetmarkten waren in 2010 het Verre Oosten, met een aandeel van 64%, gevolgd door Noord-Amerika (18%) en West-Europa (10%). Het land heeft ook een belangrijke olieraffinage industrie. In 2010 werd circa 700 miljoen barrels aan olieproducten geproduceerd. Na aftrek van het binnenlands verbruik wordt de helft geëxporteerd, waarbij het Verre Oosten wederom de belangrijkste afzetmarkt is[14]. In vergelijking tot olie, is de ontwikkeling van de aardgasindustrie onderontwikkeld. Saoedi-Arabië heeft daarnaast ook een stevige ambitie op het gebied van zonne-energie. Het land wil de komende jaren 100 miljard dollar investeren om zo minder olie te hoeven gebruiken[15].
Die hebben pas echt 16 kerncentrales nodig, want ze hebben geen eigen energiebronnen ! En de zon schijnt daar amper !

Citaat:
En nu we het daar toch over hebben: het enige wat dit land verhindert om grote welvaart te genereren is hun obscurantistisch en paranoide regime van achterlijke ayatollahs.
Maar ze doen het wel zelf zonder hulp van buitenuit, en dat gunt GIJ hun niet, omdat GIJ in uw broek doet voor een hun kerncentrales.
(heb ik sterk de indruk, maar wie weet werk je in/voor de wapenindustrie dan kan ik het begrijpen...)

Laatst gewijzigd door Micele : 14 februari 2012 om 20:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 21:42   #704
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ze doen het wel zelf zonder hulp van buitenuit, en dat gunt GIJ hun niet, omdat GIJ in uw broek doet voor een hun kerncentrales.
(heb ik sterk de indruk, maar wie weet werk je in/voor de wapenindustrie dan kan ik het begrijpen...)
Ik werk helaas niet in de wapenindustrie, als ik daarmee je ongerustheid kan wegnemen.

Ik heb de indruk dat je het niet wil snappen. Iran heeft al een werkende nucleaire reactor en niemand heeft daar een probleem mee. Van mij mogen zij zelfs 100 nucleaire reactors hebben.
Waar het over gaat is dat zij zelf medium (en later hoog) verrijkt uranium willen opwekken. Daar hebben ik (en het overgrote deel van de beschaafde wereld) wel een probleem mee.

Als de Saoudi's ook 16 reactoren willen, moeten ze dat weten. Ik heb trouwens voor hun regime evenmin veel sympathie, maar ze lijken voorlopig minder labieler en gestoord als de Ayatollahs van Iran.
Maar als ze zelf zouden willen "weapon grade" uranium opwekken, kan ik je nu al vertellen dat de Israeli's dat ook niet zullen pikken.

Laatst gewijzigd door Helias : 14 februari 2012 om 21:43.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 22:25   #705
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar het over gaat is dat zij zelf medium (en later hoog) verrijkt uranium willen opwekken. Daar hebben ik (en het overgrote deel van de beschaafde wereld) wel een probleem mee.
Citaat:
Get over it
Citaat:
Als de Saoudi's ook 16 reactoren willen, moeten ze dat weten. Ik heb trouwens voor hun regime evenmin veel sympathie, maar ze lijken voorlopig minder labieler en gestoord als de Ayatollahs van Iran.
Citaat:
Get over it
Citaat:
Maar als ze zelf zouden willen "weapon grade" uranium opwekken, kan ik je nu al vertellen dat de Israeli's dat ook niet zullen pikken.
Citaat:
Get over it
Oud 14 februari 2012, 23:48   #706
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik werk helaas niet in de wapenindustrie, als ik daarmee je ongerustheid kan wegnemen.

Ik heb de indruk dat je het niet wil snappen. Iran heeft al een werkende nucleaire reactor en niemand heeft daar een probleem mee. Van mij mogen zij zelfs 100 nucleaire reactors hebben.

voila! dikke 2!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 00:23   #707
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar wat kun je daar aan doen ?
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 00:26   #708
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik verkeerd ben hebben we ten onrechte een land (met massale oliereserves) de kans op nucleaire energie ontzegd. Als jij verkeerd bent ...
U hebt nogal een conspiristische visie over Iran met een heel apocalyptisch tintje, waarbij een fundamentalistische moslim bij zou verbleken.

Al goed dat u geen beslissingen moet nemen, laat staan anderen wat ontzeggen. Iran gaat gewoon door met waar het recht op heeft.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 03:40   #709
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
China heeft tentakels over zowat de hele wereld, rusland had dat en is druk bezig dit opnieuw te krijgen.

Dat zijn gewoon feiten.
Ze vallen geen landen aan waar niet eens een gewapend conflict gaande is, ook een feit. Vaak genoeg leveren de oorlogen en/of bemoeinis van de VS helemaal geen voordeel op voor hen. Dat zien andere landen ook. Niet iets om naar te streven.
Oud 15 februari 2012, 03:48   #710
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iran heeft 16% van 's werelds gasvoorraden. We spreken van een land met massale reserves van gas en aardolie. En toch hebben ze kernenergie nodig? Lachwekkend.

Het vermogen van mensen om te ontkennen wat vlak voor hen staat is verbazingwekkend.
Het is nu eenmaal een rendabelere energie vorm , welke dus meer geld oplevert/beter is voor de economie. Het is volkomen logisch dat ieder land ook streeft naar meerdere energiebronnen of energie leveranciers.

Duidelijk is inmiddels dat u helemaal niets weet van Iran.
Oud 15 februari 2012, 04:12   #711
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb niet beweerd dat Iran met die aanslagen iets te maken heeft. Ik beweer dat er Islamistische terreurorganisaties zijn die dat type aanslagen durft en wil plegen. Het zit in de apocalyptische aard van dit soort religieuze waanzin dat vooral de goddelozen wil gestraft zien, wat ook de gevolgen voor zichzelf. Ik kan alleen zeggen dat ik uw optimisme niet deel wat betreft de bereidheid van de ayatollah's van Iran om HEU rechtstreeks of onrechtstreeks in handen te laten vallen van terreuroragnisaties.
U bent werkelijk niet in staat om in te zien dat terreur van beide kanten komt.
Die andere kant heet staatsterreur. Velen in het Midden-Oosten zien de VS en Israel als de grootste bedreiging voor de wereldvrede. U bent blind voor wat het superieure geweldige westen aanricht met hun goedbedoelde bombardementen en invasies. Irak en Afganistan zijn gereduceerd tot totale chaos en het aantal doden door geweld is explosief gestegen. En maar blijven denken dat de haat jegens met name de VS exclusief wordt veroorzaakt door religie.

Doel van de Aanslagen 9/11:

Sheikh Mohammed said that the purpose of the attack on the Twin Towers was to "wake the American people up." Sheikh Mohammed said that if the target would have been strictly military or government, the American people would not focus on the atrocities that America is committing by supporting Israel against the Palestinian people and America's self-serving foreign policy that corrupts Arab governments and leads to further exploitation of the Arab/Muslim peoples.

Dat men er godsdienst bij betrekt is weer een ander verhaal.

The US is a leading terrorist state! en dat valt nog goed te onderbouwen ook
Oud 15 februari 2012, 12:27   #712
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ze vallen geen landen aan waar niet eens een gewapend conflict gaande is, ook een feit.
De VS deed dit met VN goedkeuring.

Bij rusland en georgie zag ik die goedkeuring nergens. maar ach ja, russen mogen dat he?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 12:48   #713
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
De VS deed dit met VN goedkeuring.

Bij rusland en georgie zag ik die goedkeuring nergens. maar ach ja, russen mogen dat he?
Maakten die landen in de Kaukasus niet lang deel uit van de Sovjetunie ?
http://de.wikipedia.org/wiki/Georgis...Sowjetrepublik

Was dat dit Kaukasus-conflict van 9 dagen ?

En hoe is het nu met "Georgie" ? Blijkbaar zijn daar 2 extra-landen 10 dagen na de mini-oorlog onafhankelijk, die aan Georgie grenzen.
Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Kaukasus-Konflikt_2008

Der Kaukasuskrieg 2008 (auch als Georgienkrieg oder [Kaukasischer] Fünftagekrieg bezeichnet) war ein bewaffneter militärischer Konflikt im Kaukasus zwischen Georgien auf der einen und Russland sowie den international nicht anerkannten Republiken Südossetien und Abchasien auf der anderen Seite. Der Konflikt wurde auf georgischem Staatsgebiet ausgetragen. Die offenen Kampfhandlungen zwischen Soldaten der georgischen Armee und südossetischen Milizverbänden begannen bereits im Juli 2008 und eskalierten in der Nacht zum 8. August, in der georgische Einheiten eine Offensive zur Rückgewinnung der Kontrolle über die ganze Region begannen. Daraufhin griffen aus dem Nordkaukasus russische Truppen ein, drängten die georgische Armee zurück und drangen bis ins georgische Kernland vor. Bis zum Waffenstillstand am 12. August wurden insgesamt etwa 850 Menschen getötet, sowie 2500 bis 3000 Menschen verwundet.

Datum 7. August–16. August 2008[1]
Ort Georgien
Ausgang georgische Niederlage
Folgen: Anerkennung von Abchasien und Südossetien als unabhängige Staaten durch Russland am 26. August 2008.[2]

Russland: 67 Gefallene, 3 Vermisste und 283 Verwundete (Russische Angaben)
~400 Gefallene (Georgische Angaben)
~12 Gefangene
Südossetien: ~360 Tote insgesamt davon 162 Zivilisten.[6]
Abchasien: Insg. 1 Toter und 2 Verwundete [7] Bewaffnete Kräfte:
171 Gefallene, 13 Vermisste und 1000 Verwundete (davon 11/3/227 Polizei)(Georgische Angaben)

Ins. ~3000.(Russische Angaben)
42 Gefangene
Zivilisten: 228 Tote und 547 Verwundete (Georgische Angaben) + 3 getötete Journalisten. [6]

Nach Angaben des UNHCR sind 20.000 Zivilisten in Georgien auf der Flucht. Nach HRW sind aus Südossetien 24.000 Zivilisten (nach russischen Angaben 30.000) nach Russland geflohen.[8]
Es gibt keine genauen und von unabhängiger Seite bestätigten Berichte über die Stärke der involvierten Truppen. 162 südossetische Zivilisten wurden getötet.

Heb je mss een link hoe Rusland die landen gebombardeerd heeft, zoals de VS dat (2 x) deed met Irak ?

Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2012 om 13:10.
Oud 15 februari 2012, 15:19   #714
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bovendien heeft de VN haar goedkeuring niet gegeven voor die invasie in 2003 .
Oud 15 februari 2012, 17:55   #715
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nu eenmaal een rendabelere energie vorm , welke dus meer geld oplevert/beter is voor de economie. Het is volkomen logisch dat ieder land ook streeft naar meerdere energiebronnen of energie leveranciers.

Duidelijk is inmiddels dat u helemaal niets weet van Iran.
men mag dan ook zoveel kerncentrales maken als men wil wat men niet mag is deze kerncentrales gebruiken om nukes te maken
Oud 15 februari 2012, 17:58   #716
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
men mag dan ook zoveel kerncentrales maken als men wil wat men niet mag is deze kerncentrales gebruiken om nukes te maken
Zoals Israel destijds?
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 18:04   #717
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Zoals Israel destijds?
Heeft Israël ooit gedreigd met het gebruik van nukes dan?
Oud 15 februari 2012, 19:08   #718
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Heeft Israël ooit gedreigd met het gebruik van nukes dan?
Heeft Iran dat dan ooit gedaan? Ze hebben nog niet eens nucleaire wapens.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 19:29   #719
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze vallen geen landen aan waar niet eens een gewapend conflict gaande is, ook een feit. Vaak genoeg leveren de oorlogen en/of bemoeinis van de VS helemaal geen voordeel op voor hen. Dat zien andere landen ook. Niet iets om naar te streven.
Wat een uiting van onwetendheid. En eenzijdig zoals gewoonlijk.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 19:30   #720
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Bovendien heeft de VN haar goedkeuring niet gegeven voor die invasie in 2003 .
Schokkend.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be