![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwerps is een dialect van het Nederlands, het Waals is geen dialect van het Frans.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#762 |
Minister-President
|
![]() Dat laatste is immers geen sou waard.
![]() |
#763 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#764 |
Banneling
|
![]() Ik heb zo de indruk dat voor u alleen datgene relevant is, wat u op een arbitraire manier als relevant releveert.
Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2009 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#765 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zou ook eens eindelijk een degelijk antwoord kunnen geven. Waarom heeft Waals geen officieel statuut?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het Waals eerst wat meer status moet krijgen in de harten van de Walen, voordat zij zullen streven naar erkenning. Maar zo gaat dat eigenlijk vrijwel altijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 |
Minister-President
|
![]() En waarom heeft Vlaams geen officieel statuut ? Als je dit beantwoord weet je het andere ook.
![]() |
#768 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#769 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ooit sprak een groot deel van de gegoede Vlamingen ook Frans als moedertaal. Laatst gewijzigd door azert : 28 februari 2009 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 |
Europees Commissaris
|
![]() Nooit meer dan 5 tot 10% van de Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar maak u maar niet teveel illusies: de Friesen zijn aan een inhaalbeweging bezig. U bent er nog niet vanaf. Laatst gewijzigd door system : 28 februari 2009 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de tijd van het nationalisme en de natiestaten was het nergens anders. Ik wil het niet goedpraten, maar u hoeft ook niet erop neer te praten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 |
|
![]() de Friezen mogen gerust Fries blijven spreken net als jij het Limburgs mag blijven spreken system.
en wordt nu ns volwassen en stop met dat 'Hollanderhaat' dat je voor niets predikt aangezien je totaal geen argumenten hebt om op te staan. we leven nu in de 21e eeuw, niet meer de 19e eeuw waar jij nog mentaal in vasthangt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet niet waar u ze vandaan haalt, maar zo te zien van heeeeeeeeeeeel ver. in gewoon hollands: let op je eige |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zit u nu weer te zaniken en hysterisch te doen over 'hollanderhaat'?? Ik zeg toch maar gewoon wat historisch juist is? Waarom moet u dan altijd en onmiddellijk weer fulmineren met 'hollanderhaat' wanneer het u niet aanstaat? U hebt nogal pretentie. U en andere Nederlanders eigenen zich het recht toe ongelimiteerd en onbeperkt de Belgische staat te bekritiseren. Wanneer wij hetzelfde doen met Nederland, dan staat u op uw achterste poten en schreeuwt u de hele tijd en onbezonnen van 'hollanderhaat hier en hollanderhaat daar'. Wordt eens volwassen. Ik doe maar met Nederland wat u permanent met België doet! Kritiek spuien. Heb ik ook geschreeuwd met 'Belgenhaat'?? Heb ik u ooit 'Belgenhaat' verweten? Neen. Maw, -en knoop dat maar goed in uw oren!- u krijgt van hetzelfde laken een broek. Of u dat nu zint of niet. Laatst gewijzigd door system : 28 februari 2009 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
www.democratie.nu Paul
![]() |
![]() |
#779 | |