Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2010, 19:58   #761
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat zegt alles over het "intellect" van Freya.
Epping is niet mijn favoriete politicus, maar de man geeft wel vaak zinnige analyses.

Nu, dat hij 'jem' zegt staat me ook absoluut niet aan. Het is en blijft een echte Hollander. Wanneer hij af en toe eens 'ge' of 'gij ' zal gebruiken, of 'u' in plaats van 'jullie', dan pas zal hij echt in mijn achting stijgen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 19:59   #762
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Het agressieve neoflamingantisme is gewoon gedeformeerd belgicisme. Als dat uw betoog is, zeg het dan ook gewoon.
??? Ik ben gewoon voor een ONafhankelijk Vlaanderen. Niet voor aansluiting bij Nederland. Dat is MIJN politieke keuze. MAg het?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 20:39   #763
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ergens diep in mijn binnenste heb ik nog het gevoel dat de Vlamingen onze broeders zijn, en eigenlijk bij Nederland horen. Maar dergelijke sentimenten zijn niet genoeg reden om Vlaanderen en Nederland samen te voegen.

Er worden hier teveel positieve verhalen verteld door de Groot-Nederlanders. In de wetenschap werkt men met falsificatie. Men moet juist een idee proberen te weerleggen. Lukt dat niet, pas dan wint een idee aan kracht.

Maar de Groot-Nederlanders hier zoeken alleen maar naar argumenten voor een hereniging. Dat is een zeer dubieuze methode. Als men echt iets hard wil maken, dan moet men juist zoeken naar tegenargumenten.

Een tijdje terug heb ik in dit topic een aantal bezwaren gegeven. Maar de Groot-Nederlanders hebben die bezwaren nog steeds niet goed kunnen weerleggen.
Ik heb dit topic van jou nog eens opnieuw gelezen. Ik verwacht evenmin dat het tot een "fusie", "annexatie" of "opslorping" zou komen. Ook al zou er onder de Vlamingen geen enkele "Ollander"-hatende lomperik rondlopen, dan nog lijkt mij een samensmelting niet voor de hand liggend. Laten we het bijgevolg intelligenter aanpakken en tussen Nederland en Vlaanderen een versterkte economische unie vormen die een heel eind verder gaat dan de huidige EU.
En laten we ook eens een extra inspanning doen op het media-vlak. Onze tv-distributiemaatschappijen zouden in een veel groter aanbod van elkaar's zender moeten voorzien. Kortom, laten we tussen Nederlanders en Vlamingen een grotere gewenning creëren.
Oud 4 oktober 2010, 20:42   #764
Shadowke

Standaard

Citaat:
Laten we het bijgevolg intelligenter aanpakken en tussen Nederland en Vlaanderen een versterkte economische unie vormen die een heel eind verder gaat dan de huidige EU.
En laten we ook eens een extra inspanning doen op het media-vlak. Onze tv-distributiemaatschappijen zouden in een veel groter aanbod van elkaar's zender moeten voorzien. Kortom, laten we tussen Nederlanders en Vlamingen een grotere gewenning creëren.
2
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 20:47   #765
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wel misschien zullen de voorstanders voor een samensmelting bij Nederland, na dit beluisterd te hebben, hun oogjes open gaan.

Goed luisteren!!

"Ze kijken naar ons op als grote broer, DAT MOETEN WE UITSPELEN".

"U wil samenwerken met ons, wel nu, wij willen het ook wel met u, en WE DOEN HET OP DEZE MANIER."

Van enige Vlaamse medezeggenschap alvast geen sprake

Dus, beste Nederlandslievende pro hereniging predikende lui, hier op het forum. Hier wordt klaar en duidelijke taal gesproken;

"Wij zijn met 16 miljoen en jullie met 7 miljoen, en WE DOEN HET OP DEZE MANIER."

Voor het overige, alleen " Wat krijgen we er bij". Hollandse hebzucht.

http://www.youtube.com/watch?v=AdyrGGEFFwA
Vlaanderen moet eerst eens deftig volwassen worden, dat blijkt wel uit deze post.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 08:20   #766
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron graag! Die bewering lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik denk dat u verkeerd voorgelicht bent. Spreek mij tegen als u denkt dat ik verkeerd ben.
Ik ga nu niet even in de archieven van het VRT-journaal duiken.
Het waren uitspraken dietrouwens verband hielden met de Ijzeren rijn en scheldeuitdieping.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 08:22   #767
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
??? Ik ben gewoon voor een ONafhankelijk Vlaanderen. Niet voor aansluiting bij Nederland. Dat is MIJN politieke keuze. MAg het?
het mag, maar speelt strategisch gezien gewoon in de kaart van het Belgicisme.

bij deze dus : nog altijd voorstander van een hereniging der Nederlanden

Nederland : de te annexeren gebieden !

wie waren de kapiteins bij de VOI ? Vlamingen

Nederland is ons lang kwijt geweest, maar de Vlamingen moeten ginder terug het roer in handen nemen ! laat al die valse Belgische bescheidenheid toch achterwege.

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 oktober 2010 om 08:24.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 09:00   #768
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Dat klopt als een bus. 'Belgicisme' als filosofie kan immers België als staat overleven.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 09:05   #769
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mee eens. Ik vind Canvas een heel goede rubriek. Ik zie dat 3 á 4 maal per week. Kijken de Vlamingen graag naar bepaalde Nederlandse zenders of programma's of is ons format niet helder en interessant genoeg? Canvas is in elk geval een heel goed merk van hoge kwaliteit zoals ik dat niet direct zie op de Nederlandse TV.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 09:11   #770
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

bij deze dus : nog altijd voorstander van een hereniging der Nederlanden

Nederland : de te annexeren gebieden !

wie waren de kapiteins bij de VOI ? Vlamingen

Nederland is ons lang kwijt geweest, maar de Vlamingen moeten ginder terug het roer in handen nemen ! laat al die valse Belgische bescheidenheid toch achterwege.
Je moet de geschiedenis eens goed en juist gaan onderzoeken.

Vlaanderen en Wallonië hebben slechts 15 jaar samen geweest met Nederland.
En dit niet enkel in de laatste 3 eeuwen, maar vanaf de eerste geschriften hier zijn gevonden.
Vlaanderen en Nederland hebben op 15 jaar na, NOOIT een eenheid gevormd, niet bestuurlijk en niet cultureel.

Zelfs de archeologische vonsten van voor de Romeinen bewijzen dat de Vlamingen en Hollanders twee verschillende volkeren zijn.

En ja, Nederland heeft zijn rijkdom inde periode van het Bataafse rijk te danken aan weggelopen Vlamingen.

En uit onlangs teruggevonden papieren heeft men kunnen opmaken dat het VOI wel een belangrijk bedrijf was, maar eigenlijk veel minder rendabel dan men laat uitschijnen.
Oud 5 oktober 2010, 09:14   #771
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Mee eens. Ik vind Canvas een heel goede rubriek. Ik zie dat 3 á 4 maal per week. Kijken de Vlamingen graag naar bepaalde Nederlandse zenders of programma's of is ons format niet helder en interessant genoeg? Canvas is in elk geval een heel goed merk van hoge kwaliteit zoals ik dat niet direct zie op de Nederlandse TV.
Het is met de Nederlandse zenders zelf zo erg gesteld, dat Canvas en studio 100 tegenwoordig hogere kijkcijfers hebben dan de Nederlandse zenders in Nederland.
Oud 5 oktober 2010, 09:23   #772
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de zoveelste keer:

Jij kunt de (meeste) Nederlandse tv stations helemaal niet ontvangen (de Franse wel), dus stop maar met vergelijken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 09:24   #773
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ga nu niet even in de archieven van het VRT-journaal duiken.
Het waren uitspraken dietrouwens verband hielden met de Ijzeren rijn en scheldeuitdieping.
Dit zeg ik voor het eerst tegen iemand op dit forum: Je liegt!
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 09:24   #774
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is met de Nederlandse zenders zelf zo erg gesteld, dat Canvas en studio 100 tegenwoordig hogere kijkcijfers hebben dan de Nederlandse zenders in Nederland.
Voor de zoveelste keer:

Jij kunt de (meeste) Nederlandse tv stations helemaal niet ontvangen (de Franse wel), dus stop maar met vergelijken
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 09:26   #775
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Canvas is dan ook een zender met voornamelijk aangekochte content. Ze komen met relatief weinig eigen materiaal. Een goedkopen en makkelijke manier om een zender te vullen. Leuk om naar te kijken. Maar uiteindelijk leveren ze geen bijdrage aan het cultuuraanbod van de Lage Landen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 09:28   #776
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zelfs de archeologische vonsten van voor de Romeinen bewijzen dat de Vlamingen en Hollanders twee verschillende volkeren zijn.
Jij wordt hier nog met de dag grappiger.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 09:35   #777
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Voor de zoveelste keer:

Jij kunt de (meeste) Nederlandse tv stations helemaal niet ontvangen (de Franse wel), dus stop maar met vergelijken
Ik kan alle Nederlandse zenders ontvangen.
Het grote voordeel van tegen de Nederlandse grens te wonen.
Buur heeft Nederlandse provider en is electronicus. Moet dus niet de veel te dure Belgische providers gebruiken.
Oud 5 oktober 2010, 09:39   #778
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Jij wordt hier nog met de dag grappiger.
Je zou er toch eens eerst beter aan doen om je geschiedenis te gaan onderzoeken, voor je dergelijke uitspraken doet.
Oud 5 oktober 2010, 10:04   #779
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou er toch eens eerst beter aan doen om je geschiedenis te gaan onderzoeken, voor je dergelijke uitspraken doet.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 10:11   #780
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Geef dan maar eens 1 andere periode dan 1815-1803 dat Vlaanderen, Brabant en Limburg samen met Holland, Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel onder 1 bestuur stonden?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be