Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2014, 21:49   #761
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist!
En dan nog op anonieme basis ook.

Het is de hypocrisie die de Belgische elite eigen is waar ik mij het meest aan stoor. En daar bezondigt niet alleen Milquet zich aan. Ook degenen die haar gedrag terzake proberen goed te praten.
Het is geen toeval dat dit uitgerekend belgicisten zijn. Voor hen is België het ideale land, bestuurt door de enig juiste politici. Daar mag niet aan geraakt worden.

Het gaat hier niet alleen over wetten die overtreden werden, want daar is Milquet medeverantwoordelijk voor. Neen, Milquet pruimt het niet dat haar zoon van de eliteschool wordt gestuurd waar zij zijn opvoeding wilde laten vol-eindigen. En vooral, waar hij aan "networking" kon doen met de zonen en dochters van de "juiste" mensen. Misschien zelfs een huwelijkspartner aan de haak slaan. Zit daar toch wel een "slettenbak" tussen die de mooie toekomst verbrodt die zij voor zoonlief in gedachten had? Daar staat ze dan met haar mooie dromen.

Wat wilde Milquet dan wel?
Ik vermoed hetzelfde wat eigen is aan haar elitaire soort: regels en wetten gelden voor het plebs. Niet voor de elite waartoe zij zich rekent. In de ogen van Milquet had, hoe dan ook, het meisje moeten buitengekieperd worden omdat ZIJ het schoolregelement aan haar laars lapte. Liefst in alle stilte zodat zoonlief niet ter sprake zou zijn gekomen, en zijn moeder er geen gevolgen zou van dragen. Kortom zoals het betaamt dat de Belgische elite behandeld wordt in dit land.
Het is een complot! Een complot zeg ik u!

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 21:51   #762
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is Laurent Louis die insinueert dat het om kinderen van een federaal minister zou gaan. Hecht jij in deze echt geloof in Laurent Louis ?
We wachten vol spanning op Milquet die de beschuldigingen van Laurent Louis weerlegt...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 21:52   #763
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  vive la sociale.jpg‎
Bekeken: 170
Grootte:  164,2 KB
ID: 94035  

Naam:  delphine-boel.jpg‎
Bekeken: 213
Grootte:  68,5 KB
ID: 94036  

Bijgevoegde afbeelding(e)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 21:52   #764
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het makkelijkste voor de directeur, zo lijkt het mij althans, ware geweest om geen enkele van die kinderen weg te sturen, maar ze een andere minder ingrijpende straf op te leggen. Er is ongetwijfeld een reden waarom hij een voor hem veel moeilijker en risicovoller besluit heeft genomen, maar die reden kennen we niet. Ik durf bijna hopen dat het rechtlijnigheid en moed is geweest…
Het gemakkelijkste voor de directeur was idd geweest dat hij niemand had weggejaagd en de stouterikken een andere straf had opgelegd. Maar blijkbaar was dat niet meer mogelijk, anders had hij zeker voor die oplossing gekozen.

Het betreft nu eenmaal een eliteschool. En daar gelden strenge regels. Ook, en misschien zelfs vooral, in verband met welbepaalde welvoeglijkheden.

Deze veelzeggende woorden van de directeur indachtig: "ik wilde het liever stil houden" en "maar het werd steeds erger", doet vermoeden dat er zich meer dan twee gelijkaardige feiten afspeelden. Feiten die de directeur uiteindelijk dwongen om serieus in te grijpen. Feiten die om één of andere ons onbekende reden zwaarder doorwogen voor de jongens dan voor het meisje. Feiten waarin de zoon van federaal minister Milquet betrokken was. Feiten die toch wel wat zwaarder zullen geweest zijn dan dat ene minuutje dat Milquet's zoon door het meisje zou betast zijn.
Daar kunnen we toch moeilijk omheen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 mei 2014 om 21:56.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 21:53   #765
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is Laurent Louis die insinueert dat het om kinderen van een federaal minister zou gaan. Hecht jij in deze echt geloof in Laurent Louis ?
Zjowelleke Milquet heeft in ieder geval nog geen proces aangespannen tegen Laurent Louis. Ondertussen is de volledige omerta ingetreden rond het schandaal.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 21:54   #766
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zes stijve tienerpikken en één nat tienerpoesje doen Kingdom Belgium op zijn grondvesten daveren. Ze kunnen er maar deugd van gehad hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 22:00   #767
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zes stijve tienerpikken en één nat tienerpoesje doen Kingdom Belgium op zijn grondvesten daveren. Ze kunnen er maar deugd van gehad hebben.
Als een minister (en mss nog anderen) druk uitoefent om zaken te verbergen en de pers aan banden legt mag het wel effe daveren.
Als dan het interview van die minister over het meisje nog waar is en diezelfde minister steeds de mond vol heeft over vrouwenrechten en seksisme moet het zelfs daveren...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 22:03   #768
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als een minister (en mss nog anderen) druk uitoefent om zaken te verbergen en de pers aan banden legt mag het wel effe daveren.
Als dan het interview van die minister over het meisje nog waar is en diezelfde minister steeds de mond vol heeft over vrouwenrechten en seksisme moet het zelfs daveren...
Hopelijk krijgt Zjowille op 25 mei een pak slaag op haar bloot gat.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 22:06   #769
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hopelijk krijgt Zjowille op 25 mei een pak slaag op haar bloot gat.

Amai, en als de journalisten dan aan Milquet zelf of één van haar partijgenoten vragen: "hoe verklaart u deze afstraffing?", wat gaan ze d�*n zeggen? Mocht het echt zo zijn dat CDH door deze affaire een pak slaag krijgt, mag Milquet naar een ministerpost fluiten!
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 22:10   #770
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Zjowelleke Milquet heeft in ieder geval nog geen proces aangespannen tegen Laurent Louis. Ondertussen is de volledige omerta ingetreden rond het schandaal.
Dat kan niets anders betekenen dan dat er zware druk wordt uitgeoefend op de media.
Veel zwaardere dan het in de mogelijkheden van Milquet ligt....
Oud 9 mei 2014, 22:12   #771
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Inderdaad. Hoe méér hypocrieten door deze zaak beschadigd geraken, hoe beter.
Bijgevoegde miniaturen

Naam:  delphine-boel.jpg‎
Bekeken: 201
Grootte:  68,5 KB
ID: 94039  

Bijgevoegde afbeelding(e)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 22:32   #772
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan niets anders betekenen dan dat er zware druk wordt uitgeoefend op de media.
Veel zwaardere dan het in de mogelijkheden van Milquet ligt....

Er waren nog vier knapen betrokken. Dus nog eens acht ouders. Met de man van Milquet erbij, Pierre Delsaux, dep sec general van een eu dg (DG Marché intérieur et services) , is dat een hoop potentiele macht.

De komende dagen zullen we wel meer te horen krijgen wie die andere papa en mama's zijn.

Citaat:
Ondertussen is de volledige omerta ingetreden rond het schandaal.
Hoezo?

Zwijgt het internet? Zwijgt de straat?

Jouw partij zwijgt. Tuurlijk. Maar dat wisten we al een tijdje nietwaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
....en één nat tienerpoesje ...
Een van de prangende vragen is natuurlijk of dat poesje wel zo nat was.

Waarom zijn die jongens anders wel weggestuurd en het meisje niet?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 mei 2014 om 22:33.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 22:46   #773
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel erg hé, nu kunnen ze echt niets meer van de jeugd verdragen. Nu zitten ze eens niet met drugs bezig of ziekelijk verslaaft op hun computer te tikken en nu is het weer niet goed.

Ge moet meer beweging zoeken, zeggen al die opvoedende dan, en nu ze zich actief aan het bewegen waren vliegen ze weer van 't school. Niet dat da heel erg is want veel leer je daar toch niet. Het beperkt zich meestal tot het doden van tijd.

Wat ge in de school te leren krijgt loopt toch hopeloos achter op de realiteit. Ik zelf ben een gepensioneerd loodgieter en toen ik nog school liep leerden we daar nog volop hoe loden buizen te verwerken terwijl toen het PVC tijdperk al gepasseerd was en men in de praktijk reeds geruime tijd PU verwerkte in plaats van lood. En in mijn laatste jaar moest ik voor mijn eindwerk een zinken (miniatuur) dak maken. Dat was in een paar uur gepiept. De rest van het jaar heb ik niet anders moeten doen dan dat zinken dakje polieren met krijt. Super interessant alleen kunt ge er in de praktijk geen moer mee aanvangen. Maar hoe een doorstroomverwarmer ( Bulex) werkt???? nooit gezien in 't school. Waarschijnlijk waren ze toen nog van het idee dat water enkel en alleen verwarmt werd door een maremiet op de leuvense stoof te plaatsen.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 mei 2014 om 22:58.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 22:49   #774
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Er waren nog vier knapen betrokken. Dus nog eens acht ouders.
Nog vijf als je die jongen die ze in de ziekenboeg een beurt gaf, ook meetelt.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 23:01   #775
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het makkelijkste voor de directeur, zo lijkt het mij althans, ware geweest om geen enkele van die kinderen weg te sturen, maar ze een andere minder ingrijpende straf op te leggen. Er is ongetwijfeld een reden waarom hij een voor hem veel moeilijker en risicovoller besluit heeft genomen, maar die reden kennen we niet. Ik durf bijna hopen dat het rechtlijnigheid en moed is geweest…

Als directrice had ik ze ofwel allemaal weggestuurd, ofwel allemaal op school laten zitten met aangepaste straf .. Geen voorkeursbehandeling voor niemand!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 23:03   #776
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Als directrice had ik ze ofwel allemaal weggestuurd, ofwel allemaal op school laten zitten met aangepaste straf .. Geen voorkeursbehandeling voor niemand!

Citaat:
Er is ongetwijfeld een reden waarom hij een voor hem veel moeilijker en risicovoller besluit heeft genomen
Oud 9 mei 2014, 23:04   #777
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het makkelijkste voor de directeur, zo lijkt het mij althans, ware geweest om geen enkele van die kinderen weg te sturen, maar ze een andere minder ingrijpende straf op te leggen.
Praktijkles seksuele opvoeding geven aan de rest van 't school of zo?

Laatst gewijzigd door Garry : 9 mei 2014 om 23:05.
Oud 9 mei 2014, 23:11   #778
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik krijg stilaan een vermoeden dat de directeur met een zeer "bedrijvige" jongenskliek te doen had, en dat het betreffende meisje niet hun eerste, (en enige) "buit" was....
Oud 9 mei 2014, 23:21   #779
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik krijg stilaan een vermoeden dat de directeur met een zeer "bedrijvige" jongenskliek te doen had, en dat het betreffende meisje niet hun eerste, (en enige) "buit" was....
Waren er geen slechte vrouwen dan waren er ook geen slechte mannen. Dat was een gezegde van mijn grootvader vroeger, en ergens klopt ze natuurlijk.
Oud 9 mei 2014, 23:26   #780
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zijn mensen die naar een parenclub gaan dan slechter dan deze die daar niet heen gaan ? Integendeel ze zijn in de meeste gevallen tenminste eerlijk tegenover elkaar !

euhh fred begrijp me niet verkeerd -> ik heb niets tegen parenclubs en vind mensen die ze bezoeken niet slechter dan anderen die dat niet doen, zolang men maar volwassen is -> majeurs et vaccinés en laat dat nu net zijn wat die kids van 14-15-16 jaar niet zijn ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be