Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2004, 07:55   #761
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Siegfried Verbeke, een stuk stront uit de lagere klasse, heeft inderdaad recht op vrije mening. Dat sluit niet uit dat hij een stuk stront van de lagere klasse blijft. Een blik op zijn patrimonium en op die van het mijne laat geen twijfel mogelijk wie dat de arme luis is, may I introduce you Siegfried Verbeke.

Geschiedenis is een wetenschap die stoelt op opzoeking, getuigenissen, bronnen, etc., elementen die na synthese moeten dienen om een beeld te krijgen, ondanks het feit dat sommige elementen elkaar tegenspreken, van een bepaald historisch feit. Wat doet onze mislukte historicus, eminent lid van de lagere klasse, Siegfried Verbeke? Hij poneert eerst een stelling : de joden overdrijven, de joden werden door de nazis behandeld als vakantiegangers in een club med, de nazis hebben enkel een paar joden vermoord, enz. Op basis van die stelling schrijft hij strontboeken waar elke bron die voor hem een probleem vormt, geschrapt wordt, vergeten wordt, geweigerd wordt, genegeerd wordt, want het beantwoordt niet aan zijn basisstelling : de joden liegen. Er bestaan rapporten van de Einsatzgruppe B en C, actief in Polen en in Rusland, waar de duitse commandanten in alle fierheid gewag maken en neerschrijven dat ze meer dan honderduizend joden doodgeschoten hebben (archief van de SS te consulteren in Washington). Wordt doodgezwegen door het stuk stront van de lagere klasse : Siegfried Verbeke, die recht heeft op zijn eigen mening, maar niettemin een stuk stront blijft, want hij heeft geen geld, zijn boeken verkopen niet.
Al die boeken van Siegfried Verbeke doorgenomen?
Oud 7 december 2004, 07:56   #762
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Je zou bv kunnen doen zoals ik: deze draad (inclusief Purp. Muur van SuperS) verder negeren, want zo blijven de negationisten en revisionisten, zoals SuperS en J vdb met hun verwerpelijke ideologie, nodeloos in de belangstelling staan, en dat is toch hun bedoeling of niet soms? Capice?
Sorry dat we op uw zoveelste spam-topic over revisionisme en negationisme reageerden thePiano.
Oud 7 december 2004, 09:24   #763
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Siegfried Verbeke, een stuk stront uit de lagere klasse, heeft inderdaad recht op vrije mening. Dat sluit niet uit dat hij een stuk stront van de lagere klasse blijft. Een blik op zijn patrimonium en op die van het mijne laat geen twijfel mogelijk wie dat de arme luis is, may I introduce you Siegfried Verbeke.

Geschiedenis is een wetenschap die stoelt op opzoeking, getuigenissen, bronnen, etc., elementen die na synthese moeten dienen om een beeld te krijgen, ondanks het feit dat sommige elementen elkaar tegenspreken, van een bepaald historisch feit. Wat doet onze mislukte historicus, eminent lid van de lagere klasse, Siegfried Verbeke? Hij poneert eerst een stelling : de joden overdrijven, de joden werden door de nazis behandeld als vakantiegangers in een club med, de nazis hebben enkel een paar joden vermoord, enz. Op basis van die stelling schrijft hij strontboeken waar elke bron die voor hem een probleem vormt, geschrapt wordt, vergeten wordt, geweigerd wordt, genegeerd wordt, want het beantwoordt niet aan zijn basisstelling : de joden liegen. Er bestaan rapporten van de Einsatzgruppe B en C, actief in Polen en in Rusland, waar de duitse commandanten in alle fierheid gewag maken en neerschrijven dat ze meer dan honderduizend joden doodgeschoten hebben (archief van de SS te consulteren in Washington). Wordt doodgezwegen door het stuk stront van de lagere klasse : Siegfried Verbeke, die recht heeft op zijn eigen mening, maar niettemin een stuk stront blijft, want hij heeft geen geld, zijn boeken verkopen niet.
Misschien kan jij ons beter, ter verheldering van wat jij precies bedoelt, nog eens jouw strontachtige mening laten horen over die andere allerlaagste kaste van het werkend volk?
Oud 7 december 2004, 10:00   #764
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Effectief, er zijn belangrijker zaken dan dat. In de de Vlaamse kranten kwam deze zielige affaire voor in een 100 mm kolometje ergens binnenin de krant. Die vonden het ook een bagatel. Hier echter staat deze bagatel reeds acht dagen op pagina één: Politiek Binnnenland. Eeen klein verschil van inschattinng?
Wat een pech dat thePiano het zo belangrijk vond dat hij het precies plaatste waar het het meest gelezen wordt...
en dat noch jij, noch hij erin slagen de discussie naar de achtergrond te verdringen nu ze niet het verwachtte 'resultaat' oplevert...

Citaat:
Het gaat hier om een man die geestesgestoord is. Het volstaat om één paragraaf van zijn teksten te lezen om dat te weten.
Zielige affaire inderdaad, als een oude gek in de bak gestoken wordt en daar, ergens binnenin een krant, toch nog een 100mm kolommetje aan gewijd wordt.

Citaat:
De man is gewoon gek. Moet dat verboden worden: neen. Moet hij daarvoor in de bak: Neen. Moet hij uitgeleverd wordan aan Duitsland indien dit land hierom verzoekt ja.
Zeg eens PieterP..
Dacht jij er ook zo over toen de Turkse terroriste Erdal, niet eens aan haar eigen land werd uitgeleverd?

Citaat:
Ik verstaaf niet dat Staaf en Piano en Vandenberghe zich hierover zo druk kunnen maken en zo de moderatoren hun nachtrust ontnemen.
Ik wil wedden dat jullie zelf oorlog II niet meegemaakt hebben even min als ik.
Ik heb de oorlog, zij het net op de valreep, evenmin meegemaakt.
60 jaar na de oorlog komt echter meer dan ooit MIJN en JOUW vrije meningsuiting in het gedrang DOOR DIEZELFDE OORLOG.

Wat stelt jou zo gerust als 'men' vandaag gekke Belgen gaat uitleveren aan een ex.naziland, wiens enige gekte erin bestaat een 'verkeerde' mening te ventileren?

By the way. Ik heb ook niet de indruk dat de moderators jouw bezorgdheid over hun nachtrust delen...

Citaat:
By the way: het totaal aantal doden van de holocaust is niet 6 miljoen, maar 5,5 miljoen zoals de regering in Israël bekendmaakte.
En waarom mag de regering van Israel wél waar anderen voor veroordeeld en-of uitgeleverd dienen te worden?

Citaat:
Precies of dat nog het verschil maakt voor de grootste gruweldaad in de 20 eeuwen geschiedenis van West Europa.
Voor de gruweldaad op zich maakt dat half miljoentje minder vergaste Joden inderdaad geen verschil...
Het maakt wél verschil in deze discussie want op dit eigenste ogenblik wordt een mens (die jij bovendien een gek noemt) voor eenzelfde soort minimalisering van zijn fysieke vrijheid beroofd.

D�*�*r gaat het om, PieterP en d�*�*rom kan de vrijheid van meningsuiting nooit genoeg belicht worden.
Op dit forum én in de media.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 december 2004 om 10:04.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 11:25   #765
PieterP
Gouverneur

Standaard Good morning Belgium!

Good Morning Belgium

Reeds 10 dagen een absolute top hit:
763 reacties en 5.365 lezers!
Het oprukkend revisionisme in België dit naar aanleiding van onze arme Siegfried.

De tophit in de rubriek :" Politiek Binnenland " van Politic's Be.
Een zaak van prioriteiten.

Ik zal beleefdheidshalve nog antwoorden op enkele reacties en dan is het definitief einde verhaal wat deze bagatel aangaat.

We zien elkaar misschien op andere rubrieken terug.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 11:34   #766
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Good Morning Belgium

Reeds 10 dagen een absolute top hit:
763 reacties en 5.365 lezers!
En bedankt voor je trouwe medewerking.

Citaat:
Het oprukkend revisionisme in België dit naar aanleiding van onze arme Siegfried.
Dat is niet de essentie van het overgrote deel van reacties in deze topic.

Citaat:
De tophit in de rubriek :" Politiek Binnenland " van Politic's Be.
Een zaak van prioriteiten.
Wanneer de politieke kaste onze vrije meningsuiting aan banden wilt leggen, lijkt mij dat idd binnenlandse politiek te zijn.

Citaat:
Ik zal beleefdheidshalve nog antwoorden op enkele reacties en dan is het definitief einde verhaal wat deze bagatel aangaat.
De vrijheid meningsuiting is alleen maar een bagatel voor hen die ze aan banden willen leggen.

Citaat:
We zien elkaar misschien op andere rubrieken terug.
Als je nog mag van de aanhangers van de censuurkerk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 11:35   #767
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Overigens denk ik ook dat de hele Verbeke-discussie slechts zeer weinig mensen interesseert.
Zeer juist. Toch is er een berperkt aantal mensen die er een staatszaak van maakt. Waarom? De moeite niet waard.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Laat ons ophouden geschiedenis en politiek te vermengen.
Juist.
Als iemand dan komt beweren dat er geen joden vergast werden, doch dat dit een massale typhusbesmetting was, dan weten we waar die man voor staat.
Oud 7 december 2004, 11:39   #768
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer juist. Toch is er een berperkt aantal mensen die er een staatszaak van maakt. Waarom? De moeite niet waard.
Hebben we het dan over de mensen die er een "staatszaak" van maken om die mening die volgens jullie maar een beperkt aantal mensen interesseert te censureren en bestraffen?

Citaat:
Juist.
Als iemand dan komt beweren dat er geen joden vergast werden, doch dat dit een massale typhusbesmetting was, dan weten we waar die man voor staat.
En we weten dat maar wanneer hij de vrijheid heeft om die bewering te uiten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 7 december 2004, 11:42   #769
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Veiligheidshalve stel ik voor (de zoveelste keer) om deze topic af te sluiten. Zodra zich een nieuw feit voordoet in het geval S. Verbeke, starten we wel iets nieuws op, op gevaar af dat de smeerlapperij van de revs & negs zich gaat herhalen maar soit, ze kunnen het toch niet laten.
Ik begrijp eigenlijk niet Piano waarop u deze rubriek hebt opgestart rondom een zielig mannetje. Ik heb wat van uw reacties gelezen maar toch zijn er een aantal gedachtenkronkles die voor mij onduidelijk blijven.

By the way, ik ben tegen wetten die mij moeten commanderen wat ik mag denken of wat ik mag zeggen. Ik ben tegen regelneverij.
Oud 7 december 2004, 11:46   #770
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp eigenlijk niet Piano waarop u deze rubriek hebt opgestart rondom een zielig mannetje.
Het is Piano niet te doen om een zielig mannetje. Het is hem te doen om een mening die niet in zijn kraam past en die hij nu met veel plezier ziet gecensureerd worden.
Oud 7 december 2004, 11:49   #771
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ad Super Staaf.

Wat is jouw probleem in feite? Mislukte jeugd? Moeder prostituée? Vader pedofiel? Grootvader bij de Waffen SS? Je moeder bij het VMO? Enfin, ik vis maar wat...
Ik vind dit gemeen.
Oud 7 december 2004, 11:59   #772
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
ad Piano.

[color=blue]Mijn problemen zijn hier niet relevant voor de discussie.
Ik heb géén bruin verleden zoals sommige bekeerlingen op dit forum.
Ik probeer niet krampachtig de pseudo-linkse rakker uit te hangen om mijn verleden uit te wissen.
Ik heb geen behoefte om dictatoriaal fascistoïede methodes zoals censuur te hanteren om mijn gelijk te halen.

Uw problemen daarentegen ëxposeert ge hier zelf duidelijk op deze thread.

Uw probleem is dat ge nu zelf te kakken staat door de fascistoïede censuurswet, waar ge zo fier over loopt.

Uw probleem is dat ge zonder argumenten zit, en dat de kritische forumganger uw lullige zever niet langer wenst te slikken zonder dat ge met gefundeerde bewijzen kunt op de proppen komen.

Uw probleem is dat ge begint persoonlijk te worden uit pure onmacht zodra uw loze beweringen voor de zoveelste keer als onbewijsbaar aangetoond worden.

Uw probleem is dat ge zelfs met gemuilkorfde oppositei uw gelijk niet kunt halen in een topic die ge zelf opstart en jankend tot driemaal toe vraagt om te sluiten.

Dat zijn uw problemen die hier op deze threads voor het oprapen liggen.
Een beetje overacting? Taalgebruik? Boos? Geen self control?

Ik ben tegen wetten die mij regels opleggen wat ik moet denken en doen.

Ik echter voorstander van de elementaire regels van goed fatsoen en respect voor de mening van andere mensen.
Daar ligt overigens de grens van de vrije meningsuiting en die beperking is dan auto censuur.
Oud 7 december 2004, 12:03   #773
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Eigenlijk interesseert de hele oorlog en haar nasleep me geen mallemoer.
Ik ga gewoon tekeer tegen bepleiters van censuur.
Ook als die censuur zaken beoogt te bannen die me niet interesseren.
Zelfs als die censuur mij wil 'sparen' voor dégoutante schrijfsels.

Ik duld niemand boven mij die oordeelt 'wat goed voor me is'
Ik wil zelf kunnen uitmaken wat ik aan opinies tot mij neem, om in alle vrijheid te kunnen oordelen wat ik er van vind.
Deze mening kan ik volledig delen
Oud 7 december 2004, 12:03   #774
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beetje overacting? Taalgebruik? Boos? Geen self control?

Ik ben tegen wetten die mij regels opleggen wat ik moet denken en doen.

Ik echter voorstander van de elementaire regels van goed fatsoen en respect voor de mening van andere mensen.
Daar ligt overigens de grens van de vrije meningsuiting en die beperking is dan auto censuur.
Wat zijn dan de "elementaire regels van goed fatsoen" en waar heeft Staaf die overtreden?

Ik ben trouwens helemaal geen voorstander van respect voor de mening van andere mensen. Wel van respect voor de vrijheid van anderen om die mening te uiten.
Oud 7 december 2004, 12:27   #775
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En zo meent u aan geschiedenis te doen?
Ik heb in Retorica een uitstekend leraar moderne geschiedenis gehad, die ons kritisch leerde denken.
De kritische geest is gebleven en veel is nu anders dan vroeger werd onderwezen.

By the way? wie is de uitvinder van het Mosterdgas in WO I... en enz.

Citaat:

Blijkbaar mag men volgens u dus die "grootste gruweldaad in de 20e eeuw" niet onderzoeken. Het moet een soort heilig onaantastbaar dogma zijn...
Ik ben tegen dogma's. Laten we wel wezen.
Het feit dat u mijn tekst - grootste gruweldaad - tussen aanhalingstekens plaatst, insinueert uw twijfel.

In Diksmuide staat een toren: Nooit meer Oorlog, No more war, Nie wieder Krieg, Plus de guerre.

Ik hoop dat je dat verhaal als onderwijzer aan je kinderen meegegeven hebt in plaats van de conlusies van uw historisch onderzoek. By the way, mijn vader was ook onderwijzer.

En als dan dat geschiedkundig onderzoek zo nodig blijkt te zijn waarop staat dit dan op de rubriek Politiek Binnenland ipv Maatschappijdiscussies of ik weet niet wat?

Omdat dit tema nog altijd uiterst gevoelig ligt in de Vlaamse Beweging.
De kern van het Blok heeft nazi sympathieën maar durft daar niet voor uitkomen. Veel militanten en leden willen daar echter niets mee te maken hebben, zeker niet de nieuwe kiezers.
Daarom bagatel, daarom ergens op een binnenbladzijde rubriek intellectuele spielerei.
Oud 7 december 2004, 12:30   #776
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Neen, ik ben geen "bewonderaar van het nazisme en zijn ideologie".
Gelukkig maar. dat is de essentie.
Oud 7 december 2004, 12:41   #777
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat u mijn tekst - grootste gruweldaad - tussen aanhalingstekens plaatst, insinueert uw twijfel.
Ik twijfel daar anders ook wel aan. Ik denk dat de gruweldaden van bvb Stalin nog wel een ietsiepietsie groter in omvang waren dan die van Hitler.

Citaat:
En als dan dat geschiedkundig onderzoek zo nodig blijkt te zijn waarop staat dit dan op de rubriek Politiek Binnenland ipv Maatschappijdiscussies of ik weet niet wat?

Omdat dit tema nog altijd uiterst gevoelig ligt in de Vlaamse Beweging.
De kern van het Blok heeft nazi sympathieën maar durft daar niet voor uitkomen. Veel militanten en leden willen daar echter niets mee te maken hebben, zeker niet de nieuwe kiezers.
Daarom bagatel, daarom ergens op een binnenbladzijde rubriek intellectuele spielerei.
Voor de elvendertigste keer, het gaat hem om de vrijheid van meningsuiting, en de politiek die die probeert aan banden te leggen. Mocht Siegfried Verbeke een kiekenkweker geweest zijn die op basis van een anti-kipreceptenwet werd veroordeeld omdat hij een kookboek had gepubliceerd waarin staat dat kiprecepten eigenlijk wel best lekker zijn, dan was deze topic evengoed op haar plaats geweest. En allerminst een bagatel.
Oud 7 december 2004, 13:14   #778
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp eigenlijk niet Piano waarop u deze rubriek hebt opgestart rondom een zielig mannetje. Ik heb wat van uw reacties gelezen maar toch zijn er een aantal gedachtenkronkles die voor mij onduidelijk blijven.
Herlees eens de twee eerste woorden die Piano zei. Misschien verklaart dit al iets:

Citaat:
Vlaams Blokker Siegfried Verbeke aangehouden. Hij zit nu in de gevangenis van Ieper.
Als dit niet is wat je graag zou horen verwijs ik je naar Fieseler. Die man staat immers in de negeerlijst van Piano terwille van de theorie hij heeft over de Piano en datgene waarvan zijn hart vol is en zijn mond van overloopt.
Niets kwetst zo te zien meer dan de waarheid...

Citaat:
By the way, ik ben tegen wetten die mij moeten commanderen wat ik mag denken of wat ik mag zeggen. Ik ben tegen regelneverij.
Je hebt dus door waarom deze tread werd opgestart door de meest censuurbeluste deelnemer van dit forum?
Waarom hou je dan vol dat het hier enkel over een oude, gekke man gaat?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 december 2004 om 13:39.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 15:17   #779
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Het wordt leuker en leuker! Vandaag in de krant:

Het Nieuwsblad, pagina 2, 157 woorden
07-12-2004
paw;

Siegfried Verbeke wil vergast worden

De Vlaamse negationist Siegfried Verbeke (63) wil in het concentratiekamp
van Auschwitz vergast worden met Zyklon B
, het gas dat de nazi's gebruikten om de joden uit te roeien. Met die stunt wil Verbeke bewijzen dat de nazi-gaskamers een grote leugen zijn én hoopt hij een fortuin op te strijken van de Amerikaanse ex-goochelaar James Randi. Randi loofde onlangs een miljoen dollar uit voor wie het bewijs kan leveren van paranormale krachten. Verbeke wil met zijn vrijwillige vergassing niet zozeer het bestaan van paranormale fenomenen bewijzen als wel aantonen dat de holocaust een fabel is. Hij is ervan overtuigd dat Zyklon B niet dodelijk is. De stichting van James Randi reageerde voorlopig niet op het voorstel. Verbeke zit momenteel in Ieper in de cel. Het Duitse gerecht vraagt zijn uitlevering en wil hem aan de tand voelen over het verspreiden van holocaust ontkennende literatuur via het internet. Hij riskeert er vijf jaar cel. (PAW)
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 16:24   #780
PieterP
Gouverneur

Standaard

Bon, Bon

Ik ben net terug van een afscheid die we gevierd hebben van een hoger kaderlid in een bank. Hij heeft aan zestig jaar geopteerd voor zijn vrouw in plaats voor de stress. Er waren zeker 100 man aanwezig. Men had ook aan mij gevraagd een kleine speech te houden.

Ik kan alleen maar één ding zeggen, wat er leeft onder de mensen, dat zijn jonge bedienden, jonge kaderleden en toekomstige gepensioneerden dat is niet waaaan Politic's.be mee bezig is en keuzes maakt in de lay out van haar eerste pagina.

Waar is men dan wel mee bezig? De files. Tijdverlies. De stommiteiten van Prins Philip, de nieuwe strategie van het Hof, het verschillend denken tussen Brussel/Wallonnnië en Vlaanderen, de rente op het spaarboekjes, de noodzaak van de talenkennis, het feit dat het VB een Blok aan het been is voor vooruitgang voor Vlaamse autonomie, het resultaat van de verkiezingen bij de VLD.

Ik heb eventjes gevraagd wie Siegfried Verbeek kent. Niemand. Ik heb ook geen verdere uitleg gegeven...

Doch ik had beloofd om minstens een antwoord te geven in deze topic, beleefdheidshalve, aan de mensen waarmede gediscuteerd werd.

Ik zie net de posting van Koenraad dat onze Vlaamse Volksheld een nieuw voorstel gedaan heeft in het kader van zijn historisch onderzoek...

Zielig. Wat men allemaal toch niet doet om toch maar krampachtig in het centrum van de belangstelling te staan...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be