![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() Eén van de problemen met de 'mensenrechten' is dat ze onderling contradictorisch zijn. Wanneer A bijvoorbeeld een mensenrecht heeft op water of een WC, maar hij heeft geen geld, dan moet B die wel geld heeft gaan betalen voor het mensenrecht van A, hoewel B zelf tegelijk ook een mensenrecht heeft op beschikking over zijn eigen bezit; wanneer A vrij spreekrecht heeft, maar B heeft vrij godsdienstrecht en B's godsdienst zegt dat A zijn klep moet houden, dan komt het mensenrecht van A in het gedrang enz enz. Dientengevolge moet er 'evenwichten' bepaald worden. Wie bepaalt waar de 'evenwichten' liggen? Dat doet de heersende kaste, die aldus boven de mensenrechten staat en deze laatste ifv de eigen agenda kan 'interpreteren'. Gelijk welke censuurwet, gelijk welke belasting is mensenrechtmatig te verantwoorden, mits men maar als machthebber zijnde op het aangepaste 'mensenrecht' beroep doet.
In concreto: landen als China of Saoedi-Arabië gaan VNcommissie-gewijs waken over de implementatie van de mensenrechten in België. Ge moet maar durven. Mensenrechten zijn oplichterij. http://www.unhchr.ch/html/menu2/2/chrmem.htm ![]() (het logo van de commissie is de laatste jaren aangepast, en is een gestileerde weergave van het woord 'Allah', in de heilige taal) ![]()
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige die me tegen houdt is namelijk de staat en de rechtspraak. Dat en mijn humanisme, maar niet iedereen deelt dat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kan bovendien "de mensenrechten" interpreteren als een niet-geweldadige variant op het blote natuurrecht van voor de eigen groep zorgen desnoods met geweld : ttz. als groep A geen water heeft en groep B vertikt het om de overvloed van ater in haar bezit te delen, heeft groep A er alle recht op om desnoods bij middel van geweld het ater te veroveren. De billijke toepassing van "mensenrechten" komt hier als een vervanging van geweld.
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het streven naar een universele afdingbaarheid van "mensenrechten" is niets anders dan een intellectuele poging deze vernietiging te ontlopen.
![]() |
![]() |
#66 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat zou 'natuurrecht' betekenen dat ik ineens onsterfelijk ben? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De poging tot universaliteit van de UVRM kunnen we alleen appreciëren. We kunnen discussiëren over contradicties en verbeteringen. Maar het is zinloos om het rechtsconcept te verwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sjaax : 28 januari 2008 om 17:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Btw: er bestaat geen onvoorwaardelijk mensenrecht op eigen bezit. Maar daar gaat het hier niet om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verwerp het rechtsconcept niet, maar het rechtenconcept. Ik geloof niet dat er inherente rechten aan onze natuur verbonden zijn, en ik geloof evenmin in de legitimiteit van anderen om ze op mij te plakken.
Het is alles (inherentie) of niets. De weg daartussen is, zoals ongeveer aangegeven staat in wat Van Dun zegt en dr. Verhulst hierboven, enkel spielerei - in jammer genoeg de hoogste regionen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het plezier gehad Jos Verhulst reeds enkele malen ontmoet te hebben, ik laat mijn respect zien door het plaatsen van de aanspreking "dr.". Ik ben daar redelijk klassiek in. Ik heb eerbied voor de door kennis verkregen titels van anderen, zoals ik zou appreciëren dat men mij in eerste instantie op de zelfde wijze adresseert. Deze etiquette geeft aan dat het de aangesprokene, en niet de aanspreker, is die meedeelt met welke aanspreking hij of zij nu wel of niet wenst aangesproken te worden. Volgens sommigen is deze wijze van "respect" volstrekt onnodig. In dat geval wijs ik naar wat ik in de vorige alinea zei. Laatst gewijzigd door lombas : 28 januari 2008 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zou graag de beweegredens horen van meneer Filosoof waarom we moeten streven naar gelijkwaardigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Dit recht staat niet onder de 30 artikelen van de UVRM.
Er staat over volk alleen: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Naar aanleiding van art 1.....
Ben me valies aan het maken,ga me installeren in Laken.Heb evenveel het recht als de koekendoos. Vaststelling is,dat er altijd zijn die meer rechten hebben dan de anderen,op hun beurt hebben de anderen meer plichten. Wat wij vooral hebben als voornaamste recht,ons tote houden Laatst gewijzigd door Gargamel : 30 januari 2008 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij moeit je niet met ons leven en wij niet met jouw leven. Leef en laat leven. Laatst gewijzigd door Heftruck : 30 januari 2008 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |