![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Het probleem daarbij is dat zo'n losgekoppelde ambitie je maag niet zal vullen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() boekhouden informatica, TSO.
Zeker dat ge ze niet beter eerst door een hogeschool opleiding accountacy ofzo jaagt ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is werk dan zowieso je leven verpesten? Wat is "genieten"? Nen playstation kopen en u daar dagen en weken op amuseren is dat genieten? volgens mij zijde gij gewoon wa aant zagen omdat er u iets dwarszit... maar hey ik kan mij vergissen he!
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Da's ook waar. Mensen rekenen in onze maatschappij net iets te veel op de ouders en/of de (verzorgings-)staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Ik dacht zelf dat je tegenwoordig een hoger diploma MOET hebben of een bewijs van ervaring of zoiets om een bedrijf te starten...
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met BI krijgt ge een certificaat bedrijfsbeheer, dus daarmee mogen ze beginnen aan een eigen bedrijfke. Ik moet als Ir. eerst nog een cursus volgen vooraleer ik iets zou mogen beginnen...... Laatst gewijzigd door Tavek : 20 januari 2008 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Nog een geluk dat wij hier (bijna) "gratis" school kunnen volgen... Idem voor de ouders een geluk dat wij hier kunnen steunen op onze ouders tot onze 24jaar... Da's allemaal relatief. En zomaar los op kritikeren is wat te gemakkelijk...
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, ze genieten én doen tegelijkertijd ook ervaring op voor de toekomst. Mooi gebalanceerd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke richting heb jij op het middelbaar gevolgd? Ik heb economie moderne talen gevolgd, en ik heb daardoor recht op dat certificaat van bedrijfsbeheer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
helaas ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Gratis' bestaat niet... En natuurlijk is het 'tof' dat wij hier op onze ouders kunnen steunen tot ons 24ste of meer, maar zoiets heeft ook z'n negatieve kanten: het werkt luiheid in de hand, het vermindert de ondernemingszin, etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Wat de verzorgingsstaat betreft, raad ik relatief nieuwe figuren op dit forum aan mijn ideeën omtrent de leeftijdsgrens van de SZ eens van onder het stof te halen, in het licht waarvan mijn visie op de SZ moet gezien worden. Vandaag probeert men onder het motto "meer werken" de SZ betaalbaar te houden, maar het punt is dat de kost van die SZ omlaag kan zonder daarmee haar herverdelingsmechanismen ten gunste van de zwakkeren teniet te doen. Ik pleit voor een SZ tot 75 jaar (voor iedereen, mannen, vrouwen, rijk en arm). Na je 75ste kun je opteren voor de bedelstaf of een vaarwelpilletje, tenzij je nog wat geld gespaard hebt natuurlijk. Gelet op de kostenbesparing (m.n. de rijkeren kosten ons dan minder, omdat die doorgaans hogere pensioenen genieten en een hogere levensverwachting hebben) blijft er meer geld over om op te souperen tijdens de gezonde, heldere, niet-krakkemikkige jaren van ons bestaan. Dat er, als ik 80 ben, in het huidige systeem nodeloos veel geld in mij wordt gepompt terwijl jonge mensen in de kracht van hun leven zich daarvoor moeten uitsloven, is compleet nutteloos. In mijn systeem wordt er dus minder lang geleefd (de meest waardeloze jaren worden weggeknipt) en hoeft er ook minder lang gewerkt te worden (of houdt men er meer aan over).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oudste mag zelfs al een mini-onderneming leiden en na zijn zesde jaar een KMO leiden. Maar als je had gelezen, dan had je gemerkt dat hij tot minstens zijn 22ste op de schoolbanken wil blijven en een master in bedrijfsmanagement wil behalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() het is helemaal geen geluk dat 'wij' zogezegd 'gratis' naar school gaan
is die stevaert bullshit nu nog de wereld niet uit??? school kost geld en het ware beter als de juiste prijzen doorgerekend werden |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() |
![]() |
![]() |