![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Je antwoord naast de kwestie, Wolf.
Ik spreek over respect opbrengen voor de mening van anderen, en respect opbrengen voor de mensen als zodanig. Eén concrete vraag: als je spreekt over multiculturele samenleving, bedoel je daar mee de Nederlanders die massaal immobiliën opkopen in de grensstreek? Indien niet, dan is er een tweede vraag: wie bedoel je dan wel? |
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Minister
|
Jasper schreef:
Citaat:
|
|
|
|
#63 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#64 | ||
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#65 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
-Een andere godsdienst belijden is vervat in onze grondwet; er zijn buiten de katholieke al sedert mensenheugenis andere godsdiensten in België -Ik heb geen enkele aanduiding dat de islam minder tolerant zou zijn dan om het even welke andere godsdienst -Segregatie is iets wat, bijvoorbeeld, ook het Vlaams Blok nastreeft op gebied van de staatsstructuur. -De Nederlanders, Duitsers, Spanjaarden, Italianen die ik ken, leven binnen hun gemeenschap ook nog volgens hun cultuur; daar is toch niets op tegen. |
||
|
|
|
|
|
#66 | |||||
|
Minister
|
Jasper schreef:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#67 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#68 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Heerlijk! Meer van dat |
||
|
|
|
|
|
#69 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#70 |
|
Banneling
|
Jaja, u ziet het, dames en heren, na ruim twee dagen cyberspace-stilte van mijne kant, ben ik terug in town!
SNOFLA IS IN DA HOUSE AGAIN!!! Komaan, we vlieger d'erin |
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar uwe vriend 'Nad60' noemt een bepaalde groep mensen 'vuilnis'. Dat lijkt misschien minder ruw, maar is ronduit fascistisch taalgebruik. Dat doet me ook denken aan het Guchtiaanse 'mestkevers', dat nog meer herinnert aan het woord dat de SS-ideologen gebruikten voor o.a. Joden, zigeuners, holebi's, gehandicapten, enzovoort...: nml. het woord 'Ungeziefer'(ongedierte). Wel, wel, Jasper, Mass13, Nad60, jullie zitten in raar gezelschap! En tenslotte, op weg zijnde om de tweede partij in Vlaanderen te worden met ruim 22% van de stemmen, nou dat lijkt mij een heel comfortabel 'politiek graf'. So long boys |
|
|
|
|
|
|
#72 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Maar 'verdient hebben', moet natuurlijk zijn, 'verdiend hebben'. Ik daag je uit om in mijn berichten 'verdraaiïng' van de feiten' aan te tonen. Niemand dicteert mijn reakties, en alle 'goeroes' (weer een schrijffout van u trouwens!) kunnen voor mijn part den boom in, liefst een hele hoge ergens in het Amazoniënwoud... Dank u voor uw aandacht. |
||
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is vandaag weer dikkenekkendag op dit forum |
|
|
|
|
|
|
#74 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#75 | ||
|
Burger
|
Citaat:
Beelden van 9/11 tonen als bewijs dat de islam een onverdraagzame godsdienst is getuigt trouwens veel minder van realistisch zijn (een eigenschap die u graag aan uzelf toeschrijft, Wolf?) dan van generaliseren. De islam is helemaal niet de oorzaak van die aanslagen, die zijn de uitkomst van een steeds groter wordende invloed van het westen en fundamentalisten die dat niet verkroppen kunnen. Een verkeerde interpretatie van de islam dus, in plaats van de islam zelf. De bewering dat de kruistochten door het Christendom veroorzaakt werden is bijna net dezelfde, maar ook verkeerd. Met de islam is op zich niks mis, er zitten echter rotte plekken in. Die heb je in iedere godsdienst, maar in de islamitische cultuur hebben ze nog teveel macht.
|
|
|
|
#76 |
|
Vreemdeling
|
@ snofla
Arm Vlaanderen Arm Vlaams Blok ... die gelukkig de begenadigde hulp krijgt van fijnzinnige posters; het zijn pareltjes van fijnbesnaarde, bijna poëtische, ontboezemingen; de dramatiek ervan grijpt naar mijn keel... ...flink verder doen zo, snofla...je bent bijna een held. |
|
|
|
|
|
#77 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Uw bewering dat islam niks te maken heeft met die aanslagen of een verkeerde interpretatie is is op zijn minst gezegd erg misplaatst. Het lijkt erop of u zich in slaap laat wiegen, alsof het een scene betrof uit één of andere Hollywoodfilm. De moslimgemeenschappen in ons land worden met de dag radicaler, het geweld tegen autochtonen neemt toe en is een bewijs van hoe diep de haat wel zit. Er zijn tal van fundamentalistische groeperingen actief in ons land, radicale imams die hun ding doen in moskeeën, het groeiende anti-semitisme, Nizar Trabelsi de goed geïntegreerde voetbal-allochtoon, de Marokkaanse snel-Belg terrorist op weg naar Cassablanca,...[size=6]moet er nog zand zijn?![/size]
|
|
|
|
#78 |
|
Burger
|
Hoezeer ik ook niet akkoord ga met uw versie van de feiten, zelfs wanneer ik ze puur voor de lol eens zou aanvaarden zouden ze nog niks afdoen aan mijn verklaring.
U zegt wel graag dat ik naïef ben omdat ik dan in uw hokje van de goedgelovige, dromerige en zelfs wereldvreemde slinkserd past, maar stiekem ontwijkt u toch het weerleggen van mijn punt. Alle dingen die u zojuist opnoemde zijn verkeerde interpretaties van de islam, met de islam op zich is even veel of weinig mis als met het Catholicisme. Als u dat weigert in te zien dan vrees ik dat u uw mening over wie hier effectief de naïeveling is toch wel moet herzien. Het is namelijk heel makkelijk om u door goedkope veralgemening te laten vangen, maar subtiele verschillen zien blijkt eens te meer wat moeilijker.
|
|
|
#79 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|