Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2004, 11:06   #61
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Je antwoord naast de kwestie, Wolf.

Ik spreek over respect opbrengen voor de mening van anderen, en respect opbrengen voor de mensen als zodanig.

Eén concrete vraag: als je spreekt over multiculturele samenleving, bedoel je daar mee de Nederlanders die massaal immobiliën opkopen in de grensstreek?
Indien niet, dan is er een tweede vraag: wie bedoel je dan wel?
Jasper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2004, 11:38   #62
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Jasper schreef:
Citaat:
Eén concrete vraag: als je spreekt over multiculturele samenleving, bedoel je daar mee de Nederlanders die massaal immobiliën opkopen in de grensstreek?
Die Nederlanders waar je het over hebt hanteren dezelfde waarden en normen als wij, met hun heb ik geen enkel probleem. Moslims en Marokkanen in het bijzonder zijn hier niet welkom. Een onverdraagzame en totalitaire godsdienst als de islam (politieke ideologie) is een bedreiging voor mijn cultuur en zal ik nooit aanvaarden.
Oud 11 maart 2004, 12:07   #63
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Jasper schreef:
Citaat:
Die Nederlanders waar je het over hebt hanteren dezelfde waarden en normen als wij, met hun heb ik geen enkel probleem. Moslims en Marokkanen in het bijzonder zijn hier niet welkom. Een onverdraagzame en totalitaire godsdienst als de islam (politieke ideologie) is een bedreiging voor mijn cultuur en zal ik nooit aanvaarden.
Acht u zichzelf dan een racist, Wolf, want u maakt onderscheid op basis van godsdienst en nationaliteit?
Oud 11 maart 2004, 12:25   #64
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Citaat:
Jasper schreef:
Acht u zichzelf dan een racist, Wolf, want u maakt onderscheid op basis van godsdienst en nationaliteit?
Ik zie mezelf niet als een racist maar eerder als een realist. Ik ben niet blind voor de problemen die het importeren en masse van deze intolerante godsdienst met zich meebrengt. Moslims kiezen bewust voor segregatie en zijn er enkel op uit om in hun cultuur naast te onze te leven.
Oud 11 maart 2004, 20:22   #65
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik zie mezelf niet als een racist maar eerder als een realist. Ik ben niet blind voor de problemen die het importeren en masse van deze intolerante godsdienst met zich meebrengt. Moslims kiezen bewust voor segregatie en zijn er enkel op uit om in hun cultuur naast te onze te leven.
-Realist is: aanvaarden dat er ingeweken vreemdelingen zijn van de derde generatie (of ouder), die perfect geïntegreerd zijn qua levensstijl, taal enz.
-Een andere godsdienst belijden is vervat in onze grondwet; er zijn buiten de katholieke al sedert mensenheugenis andere godsdiensten in België
-Ik heb geen enkele aanduiding dat de islam minder tolerant zou zijn dan om het even welke andere godsdienst
-Segregatie is iets wat, bijvoorbeeld, ook het Vlaams Blok nastreeft op gebied van de staatsstructuur.
-De Nederlanders, Duitsers, Spanjaarden, Italianen die ik ken, leven binnen hun gemeenschap ook nog volgens hun cultuur; daar is toch niets op tegen.
Oud 11 maart 2004, 23:48   #66
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Jasper schreef:
Citaat:
Realist is: aanvaarden dat er ingeweken vreemdelingen zijn van de derde generatie (of ouder), die perfect geïntegreerd zijn qua levensstijl, taal enz.
Aanvaard ik ook, doch ze zijn eerder een uitzondering en wegen niet op tegen de grote groep niet-geïntegreerde allochtonen.
Citaat:
Een andere godsdienst belijden is vervat in onze grondwet; er zijn buiten de katholieke al sedert mensenheugenis andere godsdiensten in België
Maar geen enkele die zo onverdraagzaam is en haaks op onze manier van denken staat.
Citaat:
Ik heb geen enkele aanduiding dat de islam minder tolerant zou zijn dan om het even welke andere godsdienst
Even uw geheugen opfrissen:9 september 2001!

Citaat:
Segregatie is iets wat, bijvoorbeeld, ook het Vlaams Blok nastreeft op gebied van de staatsstructuur
And proud off it!
Citaat:
De Nederlanders, Duitsers, Spanjaarden, Italianen die ik ken, leven binnen hun gemeenschap ook nog volgens hun cultuur; daar is toch niets op tegen
Bedankt om dat even duidelijk te maken. Het zijn dan ook allemaal Europese vreemdelingen en hun cultuur grenst aan de onze. Verklaard ook waarom er met deze mensen nauwelijks problemen zijn en zij zich moeiteloos aan onze samenleving hebben aangepast. Assimilatie heet dat.
Oud 12 maart 2004, 12:43   #67
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snofla
<gelieve vorige reaktie te negeren. Er is iets misgelopen met het 'quoten', blijkbaar. Ik probeer het hierna beter te doen.
Psst psst,

Er bestaat een edit-knop.
Bedankt Bert, maar die ken ik niet. Zal het bij gelegenheid wel eens uitzoeken.
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 12:49   #68
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

Zoals gij over mensen spreekt, dat is pas onrustwekkend:'vuilnis', 'de term mens nogal vergezocht...', man toch, zijt gij misschien van een hogere kaste ofzo. Wat voor ne dikke nek zijt gij nu, gij schijt toch ook stront, zoals wij allemaal, of niet soms
er zijn er hier ook een aantal die het uitademen, maar voel je vooral niet geviseerd
Wat voor een gevat antwoord weer van onze filosoof! Om van te smullen!
Heerlijk! Meer van dat
Oud 12 maart 2004, 12:51   #69
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

Psst psst,

Bert toch,
Snofla moet vooral <crtl><alt><delete> leren!
hahahahahahahahahahihihihihi, filosoof toch, ben ik toch weer van mijn stoel gevallen van het lachen zeker! Gij zijt een geboren standup-comedien
Oud 12 maart 2004, 12:54   #70
snofla
Banneling

Standaard

Jaja, u ziet het, dames en heren, na ruim twee dagen cyberspace-stilte van mijne kant, ben ik terug in town!
SNOFLA IS IN DA HOUSE AGAIN!!!
Komaan, we vlieger d'erin 8) :o
Oud 12 maart 2004, 13:09   #71
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Mass13 en nad60,

Niets aantrekken van zogenaamde Vlaams Blok-aanhangers.
Zij hebben geen argumenten, zij kunnen niet schrijven, zij gebruiken ruwe taal (op het barbaarse af, zouden dat misschien uitgeweken Vikings zijn ), en zij bewijzen iedere dag dat het opschorten van het 70-punten-programma maar een lachertje was....

...en zij graven hun eigen politieke graf.

Maar je moet er rekening mee houden dat je nog wel een tijdje van die verzuurde typetjes gaat tegenkomen, onkruid vergaat namelijk niet.
'Geen argumenten'? 'Kunnen niet schrijven'? Zijt ge zeker dat ge niet over uw eigen soort bezig zijt? En bovendien, over ruwe taal gesproken: schijten en stront is volkstaal, ietwat ruw, maar op een 'eerlijke' manier: ik discrimineer hier niet. We hebben het allemaal in ons, stront bedoel ik.
Maar uwe vriend 'Nad60' noemt een bepaalde groep mensen 'vuilnis'. Dat lijkt misschien minder ruw, maar is ronduit fascistisch taalgebruik. Dat doet me ook denken aan het Guchtiaanse 'mestkevers', dat nog meer herinnert aan het woord dat de SS-ideologen gebruikten voor o.a. Joden, zigeuners, holebi's, gehandicapten, enzovoort...: nml. het woord 'Ungeziefer'(ongedierte).
Wel, wel, Jasper, Mass13, Nad60, jullie zitten in raar gezelschap!

En tenslotte, op weg zijnde om de tweede partij in Vlaanderen te worden met ruim 22% van de stemmen, nou dat lijkt mij een heel comfortabel 'politiek graf'.
So long boys 8)
Oud 12 maart 2004, 13:19   #72
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nad60
Citaat:
Om het met de woorden van mijn goede vriend Dewinter te eindigen:"Wij zijn geen volk meer maar een vuilbakkengemeenschap"!
Wel, vanuit de mond van een fascist als De Winter vind ik dit een hoogst intellectuele zelfkennis. Binnen zijn eigen rangen, natuurlijk.
En nu ik weer eens duidelijk je avatar "bestudeer".........

Maw, men heeft maar de vrienden die men verdient.
De Winter zal jouw vriendschap wel goed verdient hebben.....

Eigenlijk zit ik hier mij krom aan het lachen met al de VB-ers die hier continu hun gal zitten te spuwen.
Van grove leugens, zoals die "angel smiley" in de andere thread, tot verdraaiïng van de feiten, gedicteerd door een of andere gourou.
Ik dacht dat jullie zo goed konden schrijven, makker.
Maar 'verdient hebben', moet natuurlijk zijn, 'verdiend hebben'.
Ik daag je uit om in mijn berichten 'verdraaiïng' van de feiten' aan te tonen. Niemand dicteert mijn reakties, en alle 'goeroes' (weer een schrijffout van u trouwens!) kunnen voor mijn part den boom in, liefst een hele hoge ergens in het Amazoniënwoud...
Dank u voor uw aandacht. 8)
Oud 12 maart 2004, 13:30   #73
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik hier allemaal lees van posters die hun nick name voorzien van een Vlaams Blok avatar, tart alle verbeelding.

Ik dacht dat er bij elke posting toch een minimum aan respect en menselijkheid kon verwacht worden; maar mijn verwachtingen zijn te hoog gestemd.

"Wij zijn de vuilbak van Vlaanderen", zei Filip De Winter, zo is het toch hé?
Heb je het hier nog altijd over mijn gebruik van de woorden 'stront' en 'schijten'? Ben je niet aan het veralgemenen? Wie noemde ons ook alweer 'vuilnis'. Was dat niet één van jouw vriendjes?

Het is vandaag weer dikkenekkendag op dit forum
Oud 12 maart 2004, 13:39   #74
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katana

Iedereen zijn mening moet men respecteren , maar er zijn genoeg VB stemmers die het bij goed fatsoen houden
Mijn stem is voor Het Vlaams Blok en daar blijf ik bij 8)
Ik twijfel niet aan uw goede bedoelingen, katana, maar je moet in deze thread maar eens enkele reacties lezen.
Ik hoop voor het VB dat de posters die het partij-embleem gebruiken "valse VB-ers" zijn (intriganten als je wil), anders ziet het er slecht uit voor het culturele peil van het VB.
Gij vindt natuurlijk van uw eigen dat ge op een hoger 'cultureel peil' zit? Mag ik vragen waarom? Leg dat eens uit, O Hoogedelachtbare en Hoogedelgeboren Wijze Man, Verrukkelijke en Fijnbesnaarde Poëet, Vanuit het Hoge Zwerk Neergedaalde Hoogverheven Geest
Oud 12 maart 2004, 16:04   #75
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Citaat:

Psst psst,

Die staat rechtsboven, maar enkel bij berichten die door uzelf gepost werden.

Beelden van 9/11 tonen als bewijs dat de islam een onverdraagzame godsdienst is getuigt trouwens veel minder van realistisch zijn (een eigenschap die u graag aan uzelf toeschrijft, Wolf?) dan van generaliseren. De islam is helemaal niet de oorzaak van die aanslagen, die zijn de uitkomst van een steeds groter wordende invloed van het westen en fundamentalisten die dat niet verkroppen kunnen. Een verkeerde interpretatie van de islam dus, in plaats van de islam zelf.

De bewering dat de kruistochten door het Christendom veroorzaakt werden is bijna net dezelfde, maar ook verkeerd. Met de islam is op zich niks mis, er zitten echter rotte plekken in. Die heb je in iedere godsdienst, maar in de islamitische cultuur hebben ze nog teveel macht.
Oud 12 maart 2004, 19:09   #76
MOLCO
Vreemdeling

Standaard

@ snofla

Arm Vlaanderen
Arm Vlaams Blok

... die gelukkig de begenadigde hulp krijgt van fijnzinnige posters; het zijn pareltjes van fijnbesnaarde, bijna poëtische, ontboezemingen; de dramatiek ervan grijpt naar mijn keel...
...flink verder doen zo, snofla...je bent bijna een held.
MOLCO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 23:25   #77
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Beelden van 9/11 tonen als bewijs dat de islam een onverdraagzame godsdienst is getuigt trouwens veel minder van realistisch zijn (een eigenschap die u graag aan uzelf toeschrijft, Wolf?) dan van generaliseren. De islam is helemaal niet de oorzaak van die aanslagen, die zijn de uitkomst van een steeds groter wordende invloed van het westen en fundamentalisten die dat niet verkroppen kunnen. Een verkeerde interpretatie van de islam dus, in plaats van de islam zelf.

De bewering dat de kruistochten door het Christendom veroorzaakt werden is bijna net dezelfde, maar ook verkeerd. Met de islam is op zich niks mis, er zitten echter rotte plekken in. Die heb je in iedere godsdienst, maar in de islamitische cultuur hebben ze nog teveel macht.
Bertje, Bertje, wat ben je toch naïef. Guy Verhofstadt noemde die aanslagen in een vlaag van complete zinsverbijstering "een aanslag op de multiculturele samenleving". Dat hij er niet ver naast zat met zijn uitspraak bewezen niet alleen de hallicunante beelden van de instordende WTC-torens maar ook de beelden van feestvierende allochtonen in de straten van Nederlandse en Britse steden.

Uw bewering dat islam niks te maken heeft met die aanslagen of een verkeerde interpretatie is is op zijn minst gezegd erg misplaatst. Het lijkt erop of u zich in slaap laat wiegen, alsof het een scene betrof uit één of andere Hollywoodfilm. De moslimgemeenschappen in ons land worden met de dag radicaler, het geweld tegen autochtonen neemt toe en is een bewijs van hoe diep de haat wel zit. Er zijn tal van fundamentalistische groeperingen actief in ons land, radicale imams die hun ding doen in moskeeën, het groeiende anti-semitisme, Nizar Trabelsi de goed geïntegreerde voetbal-allochtoon, de Marokkaanse snel-Belg terrorist op weg naar Cassablanca,...[size=6]moet er nog zand zijn?![/size]
Oud 12 maart 2004, 23:43   #78
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Hoezeer ik ook niet akkoord ga met uw versie van de feiten, zelfs wanneer ik ze puur voor de lol eens zou aanvaarden zouden ze nog niks afdoen aan mijn verklaring.

U zegt wel graag dat ik naïef ben omdat ik dan in uw hokje van de goedgelovige, dromerige en zelfs wereldvreemde slinkserd past, maar stiekem ontwijkt u toch het weerleggen van mijn punt. Alle dingen die u zojuist opnoemde zijn verkeerde interpretaties van de islam, met de islam op zich is even veel of weinig mis als met het Catholicisme.

Als u dat weigert in te zien dan vrees ik dat u uw mening over wie hier effectief de naïeveling is toch wel moet herzien. Het is namelijk heel makkelijk om u door goedkope veralgemening te laten vangen, maar subtiele verschillen zien blijkt eens te meer wat moeilijker.
Oud 12 maart 2004, 23:54   #79
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Hoezeer ik ook niet akkoord ga met uw versie van de feiten, zelfs wanneer ik ze puur voor de lol eens zou aanvaarden zouden ze nog niks afdoen aan mijn verklaring.

U zegt wel graag dat ik naïef ben omdat ik dan in uw hokje van de goedgelovige, dromerige en zelfs wereldvreemde slinkserd past, maar stiekem ontwijkt u toch het weerleggen van mijn punt. Alle dingen die u zojuist opnoemde zijn verkeerde interpretaties van de islam, met de islam op zich is even veel of weinig mis als met het Catholicisme.

Als u dat weigert in te zien dan vrees ik dat u uw mening over wie hier effectief de naïeveling is toch wel moet herzien. Het is namelijk heel makkelijk om u door goedkope veralgemening te laten vangen, maar subtiele verschillen zien blijkt eens te meer wat moeilijker.
Ik wou dat ik het mis had, maar ik vrees dat ik in de toekomst gelijk ga krijgen. We hebben dus niks geleerd van die aanslagen op 9/11 en die van gisteren in Spanje en laten ons gewoon in slaap wiegen. Dit is toch ongelooflijk. Ok, slaap zacht zou ik zeggen.
Oud 13 maart 2004, 10:48   #80
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bert, ge bedoelt eigenlijk de 'wijzig'-knop rechtsboven. Maar, althans op mijn scherm, die verdwijnt blijkbaar na een tijdje. Dus als ik een vergissing heb gemaakt, en die te laat bemerk, kan ik dan niets meer veranderen?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be