![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Uiteindelijk is de integratie die sommigen willen deze integratie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vraagje aan filosoof:
Hoe zou jij reageren als iemand zou zeggen hier als reactie op het "niet dragen van een boerkini" met de woorden: achterlijk, middeleeuws islamitische klederdracht en wij hanteren hier "onze" normen en dat is een zwembroek of badpak of bikini. (lijkt wel van een Vlaams Belanger te komen). Waarschijnlijk zou je zwaar verontwaardigd zijn. En nu komt het eens van iemand waar je fan van bent en ik weet nu niet goed hoe je hier mee omgaat. Daarom mijn eenvoudige vraag. Ook aan andere progressieven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gemeentebestuur heeft nu toch besloten dat het mag. En zo glijden we langzaamaf terug naar die achterlijke middeleeuwse toestanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Bourkini's moeten maar in Bourkini Fasso gaan zwemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gisteren uitgezonden in Nova. Ze zijn op bezoek geweest met bourkini in Nederlandse zwembaden. De enige doordachte reactie kwam van een moslim, u ziet er zitten overal verlichte geesten, soms is het gewoon goed zoeken.
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze woont hier. Dus wil ze iemand anders worden. Of zit er meer achter ? Komaan, wees nu éven serieus. Wat is de volgende stap ? Verkoop van waspoeder en wasverzachter aan de kassa ? ALs ik ga zwemmen, wens ik in proper water te vertoeven. Niet in een sopje microben dat lijkt op hetgeen uit een wasmachine komt. Dat is niet meer dan logica. Maar in het vuur van de multiculturele onzin is het soms moeilijk om dat in te zien. Laatst gewijzigd door hurricane : 27 februari 2008 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Raar dat je die integratie haat terwijl je wel constant je broek afsteekt voor stukken conservatievere religieuse uitingen, zoals de zwembadburka, de hoofdschaamhaardoek, de niqaab. Van hypocrisie gesproken ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dankzij de linkse progressieven die zich uitgeroepen hebben tot de trouwste collaborateurs van de extremistische, oerconservatieve islam. Ik vind wel dat die linkse, progressieve collobarateurs van nu iets consequenter zouden moeten zijn en hun vrouwen en dochters enkel in zwembadburka zouden mogen laten zwemmen. Gezien ze het toch zo progressief en verrijkend vinden. Filo weet alvast wat kopen voor de volgende verjaardag van zijn vrouw en dochters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Moslima’s eisen discriminatie
27.02.2008 17.26u - In Knack (27.02.2008) wordt deze week aandacht besteed aan het hoofddoekverbod dat een jaar geleden in Antwerpen werd ingevoerd en blijkbaar nog steeds niet verteerd is. Als we de jonge moslima’s mogen geloven die het weekblad bij deze gelegenheid aan het woord laat tenminste. Leest u even mee. “Precies een jaar na de invoering van het hoofddoekenverbod is hun pijn, ontreddering en verontwaardiging nog niet weggeëbd, integendeel.” “Het voorbije jaar was volgens hen één lange lijdensweg”, “Elke morgen weer voelt ze zich diep vernederd en gediscrimineerd” en dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat ondertussen bijna heel Antwerpen “doof en blind geworden is voor het onrecht dat ons is aangedaan.” Kortom, één brok doffe ellende. Voor een goed begrip zetten we toch nog even de puntjes op de i. De fameuze kledijvoorschriften bepaalden dat ambtenaren met een loketfunctie geen uiterlijke tekenen van persoonlijke religieuze en politieke overtuiging meer mochten dragen. Het verbod kan geenszins eenzijdig (het betreft immers �*lle persoonlijke overtuigingen) en verregaand (het beperkt zich tot ambtenaren met loketfuncties) genoemd worden. Het enige praktische gevolg van de maatregel was dat welgeteld zeven moslima’s hun hoofddoek dienden af te zetten als ze aan het onthaal wilden blijven werken. Drie onder hen deden dat, terwijl voor de anderen een minder zichtbare functie werd gezocht. Niemand werd ontslagen. Tot zover het echte verhaal dat schuilgaat achter de grote woorden over vernedering, gebrek aan respect, discriminatie en onrecht. De vraag welk ‘recht’ een moslima verliest als ze achter het loket niet langer het ideologisch propagandawapen van de islam mag dragen, wordt in heel dit debat slechts zelden gesteld. Het antwoord is nochtans simpel: geen enkel, behalve dan een voorrecht. Het voorrecht dat de dames in kwestie opeisen om zich altijd en overal te manifesteren als moslima. In essentie gaat het niets anders dan de eis dat speciaal voor moslims een uitzondering zou gemaakt worden op algemeen geldende regels, waarvan het neutraliteitsbeginsel voor overheidspersoneel er één is. Officieel vragen zij ‘respect’. In werkelijkheid willen zij een voorkeursbehandeling. Discriminatie dus, zoals dat ook wel eens wordt genoemd. Hoog tijd dat Youssouf de Witte eens optreedt tegen dat vervelend discriminerend gedrag van die moslima's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hahaha! moreel verontwaardigde Tante Astrid die hier haar tantetuttebollebrieven komt posten, en zich verder nooit in een discussie mengt! hahaha!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Mischien wil hij wel naakt zwemmen... Wat als mijn geloof mij verbied kleren te dragen als ik mij in het water begeef ? Mag ik dan naakt zwemmen ? Die boerinne-kini's moeten dan maar naast mijn lul kijken, zo groot is die nu ook weer niet,ik ben tenslotte geen neger, of geen hengst...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |