![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwichten voor dreigementen is een goed signaal ja. ![]() Zo weten de moslimlanden ineens dat ze alles gedaan krijgen als ze maar genoeg dreigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als er in Wilders zijn film ook veel bloed gaat vloeien in naam van hun geloof, dan zouden die dolgedraaide islamisten hem toch zeker goed moeten vinden. Ik snap het al: Theo Van Gogh was vermoord omdat er geen druppel bloed in Submission te zien was. Men wou het scenario persee spectaculairder. De Romeinen dachten toch ook zo over de christenen: gooi ze voor de leeuwen en zie hoe ze verscheurd worden. Toen ze merkten dat ze dat leeuwenvoer niet te baas konden, bekeerden ze zich ook maar. Dat lijkt me nu net wat Nederland met de islam doet: zich gedragen als bange Romeinen. En die islamisten gedragen zich als opgefokte leeuwen in de arena, zich al opvindend voor hun volgende maaltijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en voor degenen die nog steeds denken dat islammietjes niets snel kunnen geleerd krijgen: blijkbaar kennen ze nu ineens wèl aardrijkskunde.
Woedende Afghanen betogen tegen film Wilders zondag 2 maart 2008 12:29 In de Noord-Afghaanse stad Mazar-i-Sharif zijn honderden Afghanen de straat op gegaan om te protesteren tegen het 'beledigen van de islam' door Denemarken en Nederland. Eerder werd in Pakistan geprotesteerd tegen Denemarken en Nederland Naar schatting achthonderd demonstranten, onder wie veel scholieren en studenten, schreeuwen leuzen als 'Dood aan Denemarken' en 'Dood aan Nederland', meldt het Franse persbureau AFP. Demonstranten zijn volgens AFP woedend omdat het afbeelden van de profeet een belediging van de islam is. Excuses Het protest richt zich tegen de Deense kranten die onlangs een cartoon over de profeet Mohammed opnieuw afdrukten, nadat bekend was geworden dat een aanslag op de cartoonist, Kurt Westergaard, was verijdeld. Nederland moet het ontgelden vanwege de aangekondigde koranfilm van PVV-fractieleider Geert Wilders. Volgens ooggetuigen roepen demonstranten de Nederlandse regering op zijn excuses aan te bieden aan de moslimwereld. Balkenende Ook moeten de Nederlandse beledigers van hun religie worden gestraft, aldus de betogers. Een van de studenten, Noor Ahmad, zegt tegen het persbureau: 'We eisen dat Nederland en Denemarken burgers die de islam beledigen voor het gerecht brengen.' Afgelopen vrijdag riep premier Jan Peter Balkenende (CDA) Wilders op 'nu eens na te denken over de gevolgen van zijn koranfilm'. 'Wilders moet niet voorbijgaan aan zijn verantwoordelijkheid. Terroristen zullen zich door zijn film gelegitimeerd voelen om aanslagen te plegen,’ aldus de premier.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Als ik dat zo lees, schiet me even een vraagje te binnen:
Balkenende zegt dat hij bang is dat terroristen de film gaan gebruiken als excuus voor aanslagen. Hij zegt zelfs legitimatie. Als het legitiem is volgens hem om aanslagen te plegen naar aanleiding van een belediging, dan snap ik zijn vrees. Alleen snap ik dan niet waarom volgens zijn visie, de door moslims beledigde, zelfs bedreigde Westerlingen, geen aanslagen mogen terug plegen. Als hij dat zou toelaten, dan denk ik dat de film van Wilders misschien iets minder indruk zou maken. Wat zou het geven: voor elke keer een Westerse vrouw voor hoer uitgescholden wordt, mag er een moslim(a) onthoofd worden, vermits islamisten het wel rechtvaardig om Westerlingen te onthoofden, als die iets verkeerd tegen hen zeggen. Of we integreren en we beginnen vrolijk mee de boel op te blazen en in brand te steken: na onze auto's hun pita bars. Na onze scholen hun moskeeën en zo blijft er uiteindelijk niets meer over om over te vechten. Heu, ik heb niet alle wijsheid in pacht, maar iets zegt me dat bepaalde reacties hier serieus buiten proportie staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is het cultuurrelativisme dat ervoor zorgt dat wij ons moeten laten beledigen (apen varkens volgens de koran), bedreigen (keel oversnijden) etc... en dan steeds maar "als oudste het goede voorbeeld geven"....
De houding van de Denen is wel helemaal anders dan het laffe Nederlandse beleid. De Nederlandse cartoonist Gregorius Nekschot die al jaren anoniem (wat zou je anders willen in een VRIJ land) en ondergedoken zijn cartoons via het net verspreid werd door de Deense TV geïnterviewed. http://www.youtube.com/watch?v=7pbJHcnE1tk
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 maart 2008 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Anderzijds is het wel triest dat deze mensen moeten onderduiken, omdat bepaalde individuen hun lange tenen getolereerd worden. Ik blijf het herhalen: hoe zouden die fanatici reageren moesten wij ons als hen gedragen? Als wij hen ook met terreur zouden bestoken voor hun beledigingen aan ons adres? Wat zouden ze dan doen? Mijn mening: volgens mij zouden ze als laffe honden met hun staart tussen hun benen en grote schrik terug naar hun landen keren, moesten wij ons ook eens zo gaan gedragen. Dat is de reden waarom de poco elite het ons belet: we zouden de cultuurverrijking, waar zij niet van meepaarten en hun electoraat wegjagen. Dat denk ik: de mens is nu eenmaal een laf wezen. Die mufti van Syrië is zeker niet stoerder dan Balkenende. Beiden schijten voor elkaar in de broek, als ik het even plat mag zeggen. Alleen heeft de ene iets meer volgelingen die de dreiging zouden uitvoeren, dan de andere. Islam moet toch echt een povere religie zijn, als de meest fanatieke aanhangers enkel leven om zelfmoord te plegen in naam van hun Allah en zijn Moke. Op wie willen ze indruk maken: op bange wezels als Balkenende. Van wie zijn ze bang: mensen als Wilders, die zich niet door de religie van de wanhoop laat intimideren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
En verder steeds maar het Belang erbij sleuren, alsof zonder deze partij er geen islamitisch probleem zou zijn. ![]() Nice try, teacher, maar nevens de zaak wat het topic betreft. Trouwens, beste leraar, hoe denken uw moslim-leerlingen en hun ouders oa over vrije mening/keuze, verdraagzaamheid, democratie, ongelovigen, westerse vrouwen enzo ? Ik mag veronderstellen dat u na ettelijke dienstjaren en sociaal contact met moslims, toch al andere onderwerpen hebt besproken dan alleen maar de lesstof ? Daar ben ik meer dan benieuwd naar, al verwacht ik niet, dat u hier het achterste van uw tong laat zien... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Wie niet met de agenda van de machthebbers meewerkte of deze in vraag durfde te stellen, die zal het nijg geweten en gevoeld hebben. In deze zijn de hedendaagse parallellen met onze dierbare poco-regeringen en hun heroische opponenten treffend genoeg, dacht ik zo, of matcht dit ook niet echt in uw ideologisch poco-plaatje ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Vreemdeling
|
![]() Ergens heb ik wel sympathie voor die Wilders, zo'n lonesome cowboy, maar ik weet begot niet hoe die film eruitziet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als moslim, die niet aan de poco-hysterie gebonden is, zul je dan ook wel begrijpen dat dit soort van 'correct' denken en handelen nefast is voor de zwaarbetaalde Europese vrijheid en menselijke vrije keuzes tout court. Dat westerse politici met in hun zog de ooggeklepte poco's ea dhimmies, mede het pad effenen voor het ultieme doel van uw ideologie, is voor u en uw mohammedaanse medegelovigen dan ook mooi meegenomen. ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 3 maart 2008 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Ik denk dat je de ironie van mijn post niet begrepen hebt. Dat was juist mijn conclusie: als we allemaal met grof geweld gaan reageren, als iemand iets verkeerd tegen je zegt, schiet er binnenkort niets meer over om over te vechten, m.a.w. dan is alles afgebroken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Europa kijkt er naar en doet niets. citaat volkskrant: Aanval op de islam niet te tolereren’ INTERVIEW, Van onze correspondente Deedee Derksen gepubliceerd op 04 maart 2008 02:46, bijgewerkt op 4 maart 2008 08:02 KABUL - De mullahs willen dat Nederland Wilders’ film niet uitzendt. ‘Natuurlijk is vrijheid van meningsuiting belangrijk’, zegt mullah Fazel Ahmad Manawi (40) minzaam. ‘Maar als een Nederlandse parlementariër de islam aanvalt kunnen we dat niet tolereren.’ De vicevoorzitter van de Religieuze Raad, een invloedrijk adviesorgaan van de Afghaanse regering, verwoordt het standpunt van de Afghaanse geestelijkheid. Van de laagste dorpsmullah tot de hoogste maulana. Opgewonden stemmen klinken door het openstaande raam van Manawi’s kantoor: de belangrijkste geestelijken in de hoofdstad Kabul zijn vandaag (maandag, red.) bijeen voor een spoedberaad. Het onderwerp: de herpublicatie van de Deense Mohammed-cartoons en de anti-Koranfilm van de Nederlandse parlementariër Geert Wilders. ‘Wij eisen van president Karzai dat hij alle banden met Nederland en Denemarken verbreekt en hun militairen en diplomaten uitzet’, zegt Manawi. ‘Dat wil zeggen: als de Nederlandse regering de uitzending van de film over de Koran door laat gaan.’ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Gouverneur
|
![]() NATO roept nu ook Nederland tot de orde in deze zaak, uit vrees voor extra aanslagen op NATO troepen...
Die idioot Wilders heeft met zijn sensatiezucht zichzelf tot levend doelwit gemaakt... Als er nu wat Nederlandse soldaten sneuvelen omwille van deze zaak is hij tevens doelwit voor de eigen bevolking. Ach ja, het is zijn keuze; Extreem-rechts zal hem wel als "martelaar van de vrije meningsuiting" herdenken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
onze troepen op oorlogspad gestuurd. Ik ben geen aanhanger van Wilders en toch vind ik dat wij onze vrijheid van meningsuiting niet kunnen opgeven voor een stel achterlijke landen. Nederland moet zo snel mogelijk zijn troepen uit Afghanistan terugtrekken. Dan zijn we eindelijk van dat probleem verlost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben echt benieuwd hoe die film er nu uitziet. Want ik heb de indruk dat heel de wereld de film al gezien heeft , behalve ik.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Eigenlijk is het simpel: Wilders wil een monster een spiegel voorzetten en natuurlijk zal dat monster er niet tevreden mee zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Hoe kan een terrorist nou beweren dat iemand de islam beledigt ?
ze geven notabene zelf toe dat de islam een imperialistische beweging is ! ze zijn boos op iemand die hetzelfde aanwijzen in de koran als hun ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want dat is wat er elke dag gebeurd, kijk maar naar die islamitische tv daar, en die schotel programma's die ze hier krijgen. |
|
![]() |
![]() |