![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: CD&V-N-VA sluit elke samenwerking met Blok uit <-- Goede zaak? | |||
Ja! |
![]() ![]() ![]() |
26 | 55,32% |
Nee! |
![]() ![]() ![]() |
21 | 44,68% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#63 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#64 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Nergens heb ik gezegd dat het V.B en en het Vlaams kartel verplicht moeten samenwerken! Ik zeg alleen wat ik hoor bij vele VVB'ers, N-VA'ers en Vlaams Blok'ers: Een coalite tussen de drie partijen zou een unieke kans zijn. Bij deze is de discussie voor mij gesloten.
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Zot zijn doet geen zeer!
#66 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Uit de Standaard van maandag 8/3/04
FVH : Ik beken schuld (anti-vreemdelingen programma) (terzelfdertijd schuift FVH de schuld door naar FDW) FDW : Ik neem NIETS terug van wat ik ooit gezegd heb (70-puntenprogramma) ------------- Zou het niet beter zijn dat de top van het BLOK eens ernstig overleg zou plegen van wat ze nu eigenlijk willen? Trouwens denkt van Hecke nu echt dat de andere partijen het Blok plots een ernstige partij vinden? 15 jaar extreem-rechtse en anti-vreemdelingen politiek voeren, en dan plots verwachten dat de CD&V of VLD staan te springen om met zo’n partij in coalitie te treden. Toen FVH zijn uitspraak deed op de zevendedag, omtrent coalitie vorming wist hij heel goed dat het antwoord negatief ging zijn. Het was hem enkel te doen om CD&V uit te dagen. Als FVH echt regeringsdeelname wil, zal hij moeten leren zijn mond houden. Geen enkele partij zal voor de verkiezingen uitspraken doen omtrent toekomstige coalities, tenzij er provocaties komen als van FVH. |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ofwel kent u de geschiedenis NIET, ofwel bent u hier, eens te meer, goed aan het liegen. De eerste 10 jaren van het BLOK was er geen cordon, toen was het BLOK nog een Vlaams-nationalistische partij. Het BLOK kreeg zelfs handtekeningen van de CVP bij het indienen van haar lijsten. Pas toen het BLOK een anti-vreemdelingen partij werd, is het cordon er gekomen. Dus het BLOK, en ALLEEN het BLOK is zelf verantwoordelijk voor dat cordon. Trouwens het BLOK heeft 15 jaar lang het cordon gekoesterd. |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeer domme strategie.
De enige andere partij met wie er samengewerkt kan worden is de Spa, en je zegt nu al op voorhand dat je enkel met hen zal werken. Zo kan je nooit je eisen doordrukken.
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ancapa
Zonder anti-vreemdelingen partij, was er nooit een cordon geweest. Men kan het migrantenprobleem ofwel op een positieve manier benaderen, met rechten en plichten en zonder knuffelbeleid. Ofwel op een negatieve manier, met een racistisch 70-puntenprogramma met meetings, betogingen en folders waar de migranten worden afgeschilderd als criminelen en profiteurs. N-VA benadert het migrantenbeleid op een positieve manier en wordt door andere partijen hierin gevolgd. Het Blok doet dit reeds 15 jaar op een negatieve manier, en dan is men verwonderd dat er een cordon rond het Blok is gekomen. Ofwel zal het BLOK in een cordon blijven, ofwel zal men het migranten probleem moeten aanpakken als N-VA, en dan zal men op termijn automatisch uit het cordon geraken. |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() een pracht van een illustratie, het is weer de schuld van de anderen... |
||
![]() |
![]() |
#74 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() [quote="jules"]
Citaat:
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu de N-VA haar schepen definitief achter zich verbrandde, mag ik eindelijk eens een paar rampscenario's beschrijven, waar ik als rechtgeaarde Belgicist voor huiverde:
Stel dat het N-VA in kartel met het Vlaamsblok was gegaan. Hun programma is vrij gelijklopend op een essentieel punt: Vlaamsnationalisme-separatisme: op 1e plaats bij N-VA, op 2e plaats bij Vlaamsblok. De 200.000 N-VA-stemmen plus
Gelukkig werd dit doemscenario afgevoerd. N-VA springt dus in de buidel van de CD&V. Belgicistisch in woord (behalve bij een electorale koortsopstoot) doch vooral in daad, moet N-VA hier ab initio haar regionalisme flink temperen. B-H-V splitsen op papier, doch Dehaene veegt reeds met dat papier duchtig zijn trekpaardreet af. Anti-royalisme? 't Zal pakken met royale vrienden als W. Martens et consortes. Een ultra-gevaarlijk item kon echter nog ferm mijn geliefde vaderland bedreigen: de intrekking van het CS. I.p.v. onuitgesproken ('t hoefde niet eens gemeend te zijn!) een zweem van opening naar een CD&V-Vlaamsblok coalitie achter de hand te houden, scheurt Y. Leterme deze uiterst sterke troefkaart, nog voor het bieden begonnen is. ![]() Gelukkig hebben ze dus bij CD&V het politiek tactische inzicht van een modderkarper. Ik mag er niet aan denken welke druk dit anders op de Belgische ketel had kunnen zetten. ![]()
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch maar niet te te hard juichen, Staaf.
Van tjeven kan je vanalles verwachten maar nooit veel goeds. Ik ben er eigenlijk niet helemaal zeker van of de tjeven zitten te wachten op een tripartite met als grootste eiser achter de schermen: Elio Di Rupo. Wie weet voelen ze zich wel gedwongen het recente voorbeeld van Oostenrijk te volgen als er geen akkoord naar hun zin uit de bus komt. Een paralelle regering met de federale zit er, hoe dan ook, niet in. En dat kan ook spannend worden.
#80 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus weldegelijk een victorie wanneer ik die veilig en wel opgeborgen weet in de laden van de Belgicistische en royalistische CD&V (zo zijn ze toch nog voor iets van nut ![]() Citaat:
Citaat:
Het Vlaamsblok werd op voorhand reeds op de reservebank gelaatst. Enkel nog eventjes sidderen en beven of die sloebers niet als grootste uit de bus komen. Hen dan buiten de formatie houden zou een ware trendbreuk betekenen met de traditionele geplogendheden, maar om ons vaderland te redden, mag al eens een truuk uit de hoge hoed getoverd worden. ![]() Citaat:
Dat kost samen heel wat meer dan ons koningshuis, en het oogt een stuk minder fraai in de Story. ![]()
![]() |