Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2004, 15:48   #61
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne

Een paar eenzame gekken, waarvan de rest van de westerlingen zich distantieert.
Hetzelfde kan niet gezegd worden van de MASSA-AFSLACHTINGEN, waarvan de islamitische gemeenschap zich duidelijk NIET distantieert ...
Ach ja, ik ben een president vergeten die steeds op TV komt met een bijbel in de geburen, en die Bagdad liet bombarderen, die middels een blokkade verantwoordelijk is voor de dood van 500.000 kinderen

Zou niet gebeurd zijn indien Saddam de veiligheidsinspecteurs op zijn grondgebied had toegelaten, noch een inval in Koeweit had gedaan. Waar waren de omliggende islamitische landen om die hongerige kinderen te helpen? Food for oil kwam niet van hen !
We zullen ook maar zwijgen over de miljoenen doden die Saddam op zijn geweten had, want die zijn totaal verwaarloosbaar volgens uw mening nietwaar Filosoof?

Ik vergat er nog... zoals het gebruik van verarmd uranium (ttz hoogradio-actieve afval) in obussen, het gebruik van landmijnen en van fragmentatiebommen...
en waarvan de Europese Unie zich duidelijk niet distantieert
Gebruikt de Europse Unie deze obussen, landmijnen en fragmentatiebommen ook in naam van Allah en de Profeet, en zo ja, waar?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 15:49   #62
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hetzelfde kan niet gezegd worden van de MASSA-AFSLACHTINGEN, waarvan de islamitische gemeenschap zich duidelijk NIET distantieert ...
Ach ja, ik ben een president vergeten die steeds op TV komt met een bijbel in de geburen, en die Bagdad liet bombarderen, die middels een blokkade verantwoordelijk is voor de dood van 500.000 kinderen

Zou niet gebeurd zijn indien Saddam de veiligheidsinspecteurs op zijn grondgebied had toegelaten, noch een inval in Koeweit had gedaan. Waar waren de omliggende islamitische landen om die hongerige kinderen te helpen? Food for oil kwam niet van hen !
We zullen ook maar zwijgen over de miljoenen doden die Saddam op zijn geweten had, want die zijn totaal verwaarloosbaar volgens uw mening nietwaar Filosoof?

Ik vergat er nog... zoals het gebruik van verarmd uranium (ttz hoogradio-actieve afval) in obussen, het gebruik van landmijnen en van fragmentatiebommen...
Gebruikt de Europse Unie deze obussen, landmijnen en fragmentatiebommen ook in naam van Allah en de Profeet, en zo ja, waar?
Oud 15 maart 2004, 15:52   #63
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Oud 15 maart 2004, 15:54   #64
Hanne
Banneling

Standaard

Sorry, toets bleef hangen ...
Oud 15 maart 2004, 15:57   #65
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Blix en zijn team inspecteerden Irak gedurende lange tijd (en de MDW zullen pas gevonden worden in de week voor de amerikaanse verkiezingen, natuurlijk, nù is men er nog de koranverzen aan 't op schilderen, maar dat is moeilijk, als je geen woord Arabisch kent )
Wie bracht Saddam aan de macht?? Wie gaf hem oogluikend toestemmin om Koeweit binnen te vallen, zodat de Saudi's zich bedreigdzouden voelen en US-basissen op hun grondgebied aanvaarden Wie bewapende hem?, Wie voorzag hem van strijdgassen en stuurde observatieteams ter plaatse om de eficaciteit te evalueren? Ik heb de juiste cijfers niet, maar miljoenen doden lijkt me stalinistisch spek schieten toch
Andere landen konden moeilijk op grote schaal helpen, het was een militaire blokkade, die zelfs kindergeneesmiddelen omvatte Maar toen zweeg de EU...

Het engelse leger gebruikte ze in Irak en in (ex-)Yoegoslavië en het engelse staatshoofd is sinds Henry Vlll ook het hoofd van de anglicaanse kerk, of wist je dat niet?

Ik vraag me af wat jij de laatste tien jaar las Jommekes?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 16:06   #66
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het engelse leger gebruikte ze in Irak en in (ex-)Yoegoslaviëen het engelse staatshoofd is sinds Henry Vlll ook het hoofd van de anglicaanse kerk, of wist je dat niet?
Uiteraard weet ik dat laatste. Wat ik ook weet is dat de gemiddelde brit totaal geen hinder ondervindt van de religiese bekommernissen van het staatshoofd. Of heb ik de laatste fatwa's van Q. Elisabeth gemist?

Gebruikte het Engelse leger obussen e.d. in Irak in naam van Allah en de Profeet?
Oud 15 maart 2004, 16:18   #67
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het engelse leger gebruikte ze in Irak en in (ex-)Yoegoslaviëen het engelse staatshoofd is sinds Henry Vlll ook het hoofd van de anglicaanse kerk, of wist je dat niet?
Uiteraard weet ik dat laatste. Wat ik ook weet is dat de gemiddelde brit totaal geen hinder ondervindt van de religiese bekommernissen van het staatshoofd. Of heb ik de laatste fatwa's van Q. Elisabeth gemist?

Gebruikte het Engelse leger obussen e.d. in Irak in naam van Allah en de Profeet?
voor "God and my country", of zoiets... zoals alle militairen sinds eeuwen Is dat verschil zo groot?
Oud 15 maart 2004, 16:36   #68
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DearMrT
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf

kan je me dan een paar bijbelpassages geven die aanzetten tot haat en bovenal moord van andersdenkenden?
Check de volgende website: (niet bepaald objectief, maar haalt wel letterlijke passages aan uit de Bijbel. Al dan niet voor interpretatie vatbaar... ) http://www.evilbible.com/
ik zie er zo op het eerste zich geen staan in de aard van : dood allen die niet geloven.... zij zijn uw vijanden .. bla bla....
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 16:44   #69
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Check de volgende website: (niet bepaald objectief, maar haalt wel letterlijke passages aan uit de Bijbel. Al dan niet voor interpretatie vatbaar... ) http://www.evilbible.com/
ik zie er zo op het eerste zich geen staan in de aard van : dood allen die niet geloven.... zij zijn uw vijanden .. bla bla....
bof, eens kijken:
de eerste genocide omdat ze niet gelovig genoeg waren: de zondvloed, wel héél radicaal, niet?
Nog een genocide, omdat ze een afwijkende seksuele moraal hadden: Sodom en Gommorah
In 't nieuwe testament staat er nog de parabel van Ananias, zéér leerrijk: die gaf niet al zijn bezittingen aan de christenen..
Je kan in Leviticus lezen we hoe homos gestenigd moeten worden
dit zomaar, zonder opzoeken....
Moet ik zoeken
Oud 15 maart 2004, 16:47   #70
eigeeltje
Burgemeester

eigeeltje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Kill the Entire Town if One Person Worships Another God

Suppose you hear in one of the towns the LORD your God is giving you that some worthless rabble among you have led their fellow citizens astray by encouraging them to worship foreign gods. In such cases, you must examine the facts carefully. If you find it is true and can prove that such a detestable act has occurred among you, you must attack that town and completely destroy all its inhabitants, as well as all the livestock. Then you must pile all the plunder in the middle of the street and burn it. Put the entire town to the torch as a burnt offering to the LORD your God. That town must remain a ruin forever; it may never be rebuilt. Keep none of the plunder that has been set apart for destruction. Then the LORD will turn from his fierce anger and be merciful to you. He will have compassion on you and make you a great nation, just as he solemnly promised your ancestors. "The LORD your God will be merciful only if you obey him and keep all the commands I am giving you today, doing what is pleasing to him." (Deuteronomy 13:13-19 NLT)

Kill Followers of Other Religions.

1) If your own full brother, or your son or daughter, or your beloved wife, or you intimate friend, entices you secretly to serve other gods, whom you and your fathers have not known, gods of any other nations, near at hand or far away, from one end of the earth to the other: do not yield to him or listen to him, nor look with pity upon him, to spare or shield him, but kill him. Your hand shall be the first raised to slay him; the rest of the people shall join in with you. You shall stone him to death, because he sought to lead you astray from the Lord, your God, who brought you out of the land of Egypt, that place of slavery. And all Israel, hearing of this, shall fear and never do such evil as this in your midst. (Deuteronomy 13:7-12 NAB)

2) Suppose a man or woman among you, in one of your towns that the LORD your God is giving you, has done evil in the sight of the LORD your God and has violated the covenant by serving other gods or by worshiping the sun, the moon, or any of the forces of heaven, which I have strictly forbidden. When you hear about it, investigate the matter thoroughly. If it is true that this detestable thing has been done in Israel, then that man or woman must be taken to the gates of the town and stoned to death. (Deuteronomy 17:2-5 NLT)

Is dit het wat u zogezegd niet zag staan op het eerste gezicht??
Oud 15 maart 2004, 16:47   #71
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vroeger ja ..
Maar we hebben het over NU, en de terreurdaden die VANDAAG in naam van de islam plaatsvinden.

Persoonlijk heb ik geen probleem met uw laatste statement. Of moslims het er mee eens zijn betwijfel ik, te meer als je hun allergische reacties ziet voor elke vorm van verlichting of voorstel tot bijschaving van de koran ...
Ik ken heel wat moslims die de koran met een grote korrel zout nemen: de overweldigende meerderheid
De moslims die de Koran met een korrel, of erger nog, met een schep zout nemen, zijn per definitie slechte moslims.
Tegenover deze meerderheid van slechte moslims staat echter een redelijk grote minderheid van goede moslims die de Koran wèl als het letterlijk woord van Allah beschouwen.

Het zijn deze goede moslims die ons haten omdat we christenen, joden of ongelovigen zijn. Het zijn deze goede moslims die overal terreuraanslagen uitvoeren.

Het is niet omdat de meerderheid van de moslims slechte moslims zijn dat er geen goede moslims zouden zijn die we niet moeten vrezen.

Voor het voeren van terreur zijn immers slechts een relatief klein aantal goede moslims vereist.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 16:51   #72
craban
Vreemdeling

craban's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
op dit moment... vinden we christenen die aanslagen plegen het personeel dat in een abortuskliniek werkt (gebeurde zowel in de US als in Frankrijk)....
KNIP
We vinden ook ierse en baskische christenen die niet onervaren zijn met springladingen.
Deze daden zijn onchristelijk.

-craban
craban is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 16:53   #73
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat het voor enge geesten een ware opgave is om de Islam te doorgronden. Daarom vergeef ik jullie aantijgingen, en Allah zij met jullie...
Da's ook weer zo'n dooddoener in typische islamstijl.

"Spreek niet over iets waarover je niets weet. De schriftgeleerden hebben er eeuwen over gedaan om de boodschap van Allah te doorgronden, hoe zouden jullie het dan op enkele dagen, weken, of zelfs maar maanden of jaren kunnen?"

Een typisch gedachtenspelletje op zijn moslims.

Alsof niemand zou kunnen lezen wat er staat, ondanks dat er in alle vertalingen hetzelfde te lezen is.

"Al-Anfaal" (de naam van een hoofdstuk van de "heilige Koran") betekent nog altijd de "Oorlogsbuit", ook als je dat in het Frans of het Engels of het Hottentots vertaalt.
Oud 15 maart 2004, 16:56   #74
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Citaat:

En we keken en zagen de daden in Madrid, NY, Bali, Turkije, ....
en daar zit hem net de fout die je blijkbaar niet wil inzien.. Je gaat op basis van het gedrag van een aantal terroristen meteen de hele gemeenschap stigmatiseren...

je had 'm dus niet begrepen blijkbaar
Het gedrag van de moslims, ook bij ons in Europa, straalt uit dat ze instemmen met deze aanslagen.
Oud 15 maart 2004, 16:58   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de eerste genocide omdat ze niet gelovig genoeg waren: de zondvloed, wel héél radicaal, niet?
Nog een genocide, omdat ze een afwijkende seksuele moraal hadden: Sodom en Gommorah
En het ergste is bovendien dat Jaweh/God/Allah daar niet mee gestopt is! Die aardbevingen in Iran en in Marokko of voor een paar jaar in Turkije waren eveneens van Zijn hand natuurlijk! Allemaal straf voor de stouteriken! Wel erg dat het gewoonlijk moslims zijn die stout zijn, maar tja, daar kunnen WIJ spijtig genoeg niets aan doen.

En die Sicilianen.... we weten ook wel waarom Jaweh/God/allah net d�*�*r de Etna heeft geplaceerd zeker!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 16:58   #76
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Met andere woorden : de koran is een hoop zinloos geleuter met hier en daar een oproep tot haat.
Zeer juist, net zoals de Bijbel. Die religies toch...
Geef mij eens aan waar de Bijbel en het Nieuwe Testament net als de Koran van die denkspelletjes met de menselijke geest uithalen?
Oud 15 maart 2004, 16:59   #77
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot

en daar zit hem net de fout die je blijkbaar niet wil inzien.. Je gaat op basis van het gedrag van een aantal terroristen meteen de hele gemeenschap stigmatiseren...

je had 'm dus niet begrepen blijkbaar
Het gedrag van de moslims, ook bij ons in Europa, straalt uit dat ze instemmen met deze aanslagen.
Zoals het gedrag in Europa uitstraalt dat we akkoord zijn met de amerikaanse oorlogen en slachtpartijen...
Oud 15 maart 2004, 16:59   #78
Hanne
Banneling

Standaard

Filosoof : Blix en zijn team inspecteerden Irak gedurende lange tijd (en de MDW zullen pas gevonden worden in de week voor de amerikaanse verkiezingen, natuurlijk, nù is men er nog de koranverzen aan 't op schilderen, maar dat is moeilijk, als je geen woord Arabisch kent )

Ik denk eerder dat WMD gevonden zullen worden als Sharon of zijn neo-conservatieven Halliburton-maten een seintje geven, en u weet ook wie daar de dienst uitmaakt, niet? ...

Wie bracht Saddam aan de macht??
Wie gaf hem oogluikend toestemmin om Koeweit binnen te vallen, zodat de Saudi's zich bedreigdzouden voelen en US-basissen op hun grondgebied aanvaarden.
Nog een beetje en u gaat zeggen dat de US opdracht gaven omdat hun marionet Saddam Hoessein een zwak, teergevoelig en besluiteloos persoonlijkheidje was, die geen vlieg kwaad zou doen

Wie bewapende hem?, Wie voorzag hem van strijdgassen en stuurde observatieteams ter plaatse om de eficaciteit te evalueren?

Net zoals elke andere moslimdictator had Saddam ook graag zijn militaire speeltjes. In elk geval waren die speeltjes prioritair ... en zijn volk en kindertjes eten geven duidelijk minder prioritair.

Ik heb de juiste cijfers niet, maar miljoenen doden lijkt me stalinistisch spek schieten toch. Ik las dat het 5 miljoen waren, maar ik begrijp waarom u dat cijfer liever geminimaliseerd ziet ...

Andere landen konden moeilijk op grote schaal helpen, het was een militaire blokkade, die zelfs kindergeneesmiddelen omvatte.

Kom kom, niet overdrijven, u bevestigt enkel de onmacht van het Arabisch continent en hun desinteresse

Maar toen zweeg de EU...
Nee, die schaarde zich onder de oil-for-food programma's, iets wat de islamitische buurlanden nooit gedaan hebben.
Oud 15 maart 2004, 17:03   #79
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Zoals het gedrag in Europa uitstraalt dat we akkoord zijn met de amerikaanse oorlogen en slachtpartijen...
Nee, in Europa kwamen miljoenen mensen de straat op om te betogen tegen de oorlog in Irak.
Ik moet de eerste betoging van moslims nog zien tegen de slachtpartijen die in naam van Allah en de Profeet plaatsvinden, of tegen de criminaliteit waarmee ze criminaliteitsstatistieken overbemannen.
Oud 15 maart 2004, 17:06   #80
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ik duidelijk wezen.
Ik ben geen Moslim, en heb een aversie tegenover het dogmatische denken dat elke religie kenmerkt.
Wat ik probeer aan te tonen, is dat de Islam op zich geen haatdragende religie is, maar dat het, net zoals het Christendom, onderhevig is aan mensen die de voorschriften aanwenden om hun eigen belangen te dienen. Nuanceren, mensen, nuanceren is zo belangrijk...
Als er in de Koran staat dat je christenen en joden moet wantrouwen en geen vriendschap met hen mag aanknopen en dat je ze niet als echtgenoot mag nemen, dan kan je dat ONMOGELIJK nuanceren.

Zeker niet als in dat boek staat dat de Koran het woord van God is.

De Koran vormt geen leidraad tot een beter leven. Het voert gewoon heel eigenaardige dingen uit met je geest als je in een moslimgeving bent opgegroeid. Het beperkt je geestelijke vermogens en zet aan tot haat, racisme en discriminatie tegenover andersdenkenden die expliciet bij naam ("joden en christenen") genoemd worden.

Mag men zoiets een "geloof" noemen?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be