Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2008, 11:30   #61
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
En dat kan jij beoordelen? Knap hoor!

Er is water aangetoond op mars middels een stoffelijke analyse. Vervolgens wil men onderzoeken welke mineralen er in dat water zitten.

Als er water op mars aanwezig is, zou er leven kunnen zijn. Als er leven is, kan dat ons inzicht in het ontstaan van leven drastisch verbeteren. Dat kan weer tot allerlei biochemische toepassingen leiden, etc.
Ik beoordeel dat zelf niet, feit blijft dat het momenteel niet meer geld opbrengt dan dat het kost. Maar dat zal zeker wel veranderen.

Het 2de stukje van je posting...is dat iets dat ik ergens tegenspreek ofzo?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 11:32   #62
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
De ruimtevaart heeft al gezorgd voor heel wat zaken die wij nu vanzelfsprekend vinden.

Tegenstanders van de ruimtevaart moeten maar eens nadenken hoe het leven zou zijn terwijl ze kijken naar hun GSM, GPS, sateliet TV, internet enz.

indirect heeft de ruimtevaart dus ons al heel veel opgebracht en dit zal het ook blijven doen.

Dat er nu effectief ijs is gevonden op mars is superbelangrijk want dit wil zeggen dat bemande reizen naar mars nu tot de mogelijkheden behoren want water is essentieel net als zuurstof.

En u kunt zich inbeelden dat er op mars ook nog heel wat grondstoffen kunnen zijn en wie dus mars kan bezoeken en ontginnen kan heel wat economisch voordeel hieruit halen dus uiteindelijk brengt het wel wat op geloof me maar
Ga ik volledig mee akkoord.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 15:51   #63
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En u kunt zich inbeelden dat er op mars ook nog heel wat grondstoffen kunnen zijn en wie dus mars kan bezoeken en ontginnen kan heel wat economisch voordeel hieruit halen dus uiteindelijk brengt het wel wat op geloof me maar
Euh, nogal naief lijkt me.
Vandaag de dag kost het ongeveer 20 000 Dollar om 1 kg in orbit te krijgen rond de aarde.
Je kan uiteraard grondstoffen delven op Mars en die naar de aarde sturen (omdat daar nu eenmaal de verwerkings-fabrieken staan) maar als je conservatief rekent mag je een factor 3 nemen : dat komt dus op 60 000 Dollar kosten per kilo Mars-grondstof.

Niet echt realistisch.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 19:15   #64
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ruimtevaart heeft al gezorgd voor heel wat zaken die wij nu vanzelfsprekend vinden.

Tegenstanders van de ruimtevaart moeten maar eens nadenken hoe het leven zou zijn terwijl ze kijken naar hun GSM, GPS, sateliet TV, internet enz.

indirect heeft de ruimtevaart dus ons al heel veel opgebracht en dit zal het ook blijven doen.

Dat er nu effectief ijs is gevonden op mars is superbelangrijk want dit wil zeggen dat bemande reizen naar mars nu tot de mogelijkheden behoren want water is essentieel net als zuurstof.

Ik denk niet dat er veel tegenstanders van ruimtevaart zijn. Ikzelf ben een groot voorstander.

Er is evenwel een aanzienlijk verschil tussen ruimtevaart en het effectief beginnnen te koloniseren van pakweg Mars, om het even voor welke reden.

Dat laatste is simpelweg niet haalbaar. Misschien ten vroegste binnen enkele generaties, maar wat het voordeel zou zijn, vraag het me niet, want ik moet het antwoord schuldig blijven. De eventuele grondstoffen die Mars zou kunnen herbergen wegen immers niet op tegen de waanzinnig hoge kosten.

Tenzij men morgen een manier uitvindt om de afstand Aarde-Mars op een weekje of zo af te leggen.

Zoniet blijft een kolonisatie van Mars, zelfs een bescheiden kolonisatie voor het ontginnen van grondstoffen, een droom. Een mooie droom welteverstaan.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 19:18   #65
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Allé, ze moeten al geen water meer meesleuren, dat is al wat.
Oud 1 augustus 2008, 20:19   #66
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik denk niet dat er veel tegenstanders van ruimtevaart zijn. Ikzelf ben een groot voorstander .............
Het "tegen" zijn komt mij als tamelijk zinloos voor, want tegenhouden is toch niet haalbaar; ik vind het genoeg als ik dan hier mag blijven en voor de rest bekijkt men het zich maar.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be