![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zouden ze dat ook aan de Vlamingen laten weten in geval van een referendum?
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ideetje....
Waarom zouden we de federale kas niet mee helpen plunderen tot ze leeg is inplaats van ze voortdurend te spekken? We zouden rap los gelaten worden als er niets meer te rapen valt ... ![]() En de Vlamingen die nog niet door hebben vanwaar de wind waait hoeven niet meer ingelicht te worden. ![]() Ze voelen het wel in hun..... GELDZAK. Van honger raakt een mens vanzelf wakker.... ![]()
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() Wij moeten onder het juk uit van Wallonië....
Wij moeten onder het juk uit van Europa.... Wij moeten onder het juk uit van de Verenigde Staten... Eigenlijk moeten we gewoon in ons zelf geloven. We hebben de mogelijkheden. Ideaal gelegen op een strategisch kruispunt in West-Europa. Dit moeten we weten te gebruiken. Trouwens van achterhoede gevechten gesproken.. De Belgen voeren achterhoede gevechten. De Vlamingen voeren achterhoede gevechten. De Walen voeren achterhoede gevechten. Wie vooruit kijkt ziet.... Europa. Daar moeten we op focussen. Hoe het als Vlaanderen gaan beredderen in een verenigd Europa. En de Walen moeten dat ook dringend werk van maken. We zouden samen moeten uitkijken hoe we dit aanpakken zonder energie te verspillen in een onderlinge tweestrijd. Ik ben er wel mee eens dat we ons nog steeds laten rollen door Wallonië. Hier moeten onze politici ook wel dringend werk van maken. Maar toch vrees ik dat het groter geheel nog veel meer aandacht nodig heeft. Ik weet niet of iedereen al door heeft welke uitdaging er economisch gezien op ons af komt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Vreemdeling
|
![]() Wat een gezwets. Vlaanderen zal vrij zijn. Is het niet nu, dan is het later. En de independentisten zullen niet stoppen.
Jo Ta Ke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een onafhankelijk Vlaanderen in een verenigd Europa: d�*t is wat de meeste Vlaamsnationalisten uiteindelijk nastreven. Europa is zoals leven in een woongemeenschap: eerst en vooral moet iedereen ervoor zorgen dat de interne keuken in orde is; dat het eigen flatje er netjes bij ligt en als iedereen dat doet is er al veel gebeurd. Vervolgens kan men aan tafel zitten en samenwerken om de gemeenschappelijke punten te behartigen (in de woongemeenschap is dat dan de afspraken over het koken, de gemeenschappelijke leefkamer, e.d.). Wie echter het eerste niet doet, kan niet in een woongemeenschap wonen. Dan bezorg je algauw overlast aan de anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ge moogt er zeker van zijn , Europa wacht niet tot onze interne keuken in orde is. We zullen wel mee aan tafel zitten maar of we enige zeggingsschap gaan hebben in het te serveren menu.... We zitten immers met velen aan tafel. En d'er zitten enkele veelvraten tussen. Trouwens, hoe stelt u zich een "onafhankelijk " Vlaanderen voor in een verenigd Europa ??? We hebben al problemen met de Walen, hoe gaan we onze belangen verdedigen in dit groter geheel ??? Ik weet het , ik wijk af.. Maar bij het lezen van deze topic lijkt deze vraagstelling me even belangrijk.. Maar we lijken ons deze vragen , alsnog, weinig te stellen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als onafhankelijk Vlaanderen zijn we bij machte om samenwerkingsakkoorden af te sluiten met wie we willen. Nederland bijvoorbeeld. Wallonië bijvoorbeeld. Maar voor dat laatste zullen we eerst zonder teveel herrie moeten kunnen scheiden. Niet zoals een koppel dus waarvan er één partner 'njet, over mijn lijk' zegt en de boel voor de andere verpest.
Er zijn trouwens nog kleine staten die zich staande houden in Europa. Waarom zou dat Vlaanderen niet lukken als het toch bij de besten staat genoteerd op de wereldranglijst? Wel niet wachten Vlaanderen aan de grond zit maar handelen nu het nog kan. We hebben echter vertegenwoordigers nodig die dat willen EN die aan hetzelfde zeel trekken. D�*�*r zit het grote probleem.
![]() |
#69 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Ik nodig u uit in enige Nepalese dorpen te gaan verkondigen dat Michel een kerel uit één stuk is die staat voor zijn volk en land. Michel staat voor zijn volk, en zijn volk zijn de WALEN! Die verkiezen hem namelijk! Bent u al vergeten dat hij Vlaanderen zwaar economisch schaadde toen hij het nodig vond Oostenrijk te boycotten toen een verkozen regering aan de macht kwam die hem niet aanstond? Toen ging diplomatie en ethiek duidelijk boven aardse economische belangen. Toen in een Derdewereldland een burgeroorlog aan de gang was en er Waalse wapens geleverd konden worden, was het opeens een ander liedje: Economie gaat nu eenmaal boven ethiek hé, die Vlamingen moeten niet zagen. Dan werd er zelfs gedreigd Vlaamse exporteurs aan te pakken als hij zijn zin niet kreeg! Di Rupo dreigde onlangs ook met een Waalse boycot van Vlaamse producten als die nog veel dingen vroegen die hem niet bevielen. Het moge dus duidelijk zijn dat er voor de Waalse bestuurders evenmin Belgen zijn, alleen hun eigen kiezers die tevreden moeten worden gehouden. Vlamingen kunnen toch niet op hen stemmen dus die mogen bespot en bedreigd worden �* volonté! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() D�*t noem ik pas slaande argumenten!
![]()
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Als u eens iets zou lezen van mensen die er wel iets van afweten, kan ik deze uiterst studie van het IMF aanraden: "Regional labor market disparities in Belgium." Geschreven in augustus dit jaar toont het duidelijk dat tussen 1990 en 2002 het economische verschil tussen Wallonië en Vlaanderen alleen maar is TOEGENOMEN! Er is dus geen sprake van een langzame revival van Wallonië, de enigen die dat beweren zijn dronken PS'ers. Maar dat die graag liegen weet iedereen wel die de woorden Dassault en Agusta kunnen spellen. Het enige waar de Walen op kunnen bogen, is een lichte vermindering van de werkloosheid. Dat heeft twee redenen: -Men besloot opeens andere werkloosheidsstatistieken te maken, waardoor er zonder meer 40.000 werklozen zomaar verdwenen. Hadden die werk gevonden? Welnee, ze waren gewoon uit de statistieken gevallen die met een onbegrijpelijke nieuwe sleutel waren uitgedacht. -De federale minister van arbeid Onckelinckx weet dat ze alleen door de Walen wordt verkozen, dus werkt ze haar banenplannen uit zodat die alleen voor Wallonië werken en voor Vlaanderen zelfs contraproductief zijn. Als in Vlaanderen de werkloosheid stijgt, doet ze uiteraard niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst zeggen dat ik lieg, en dan toegeven dat ik gelijk heb..... ![]() Citaat:
![]() ![]() Als ik lieg is het dus ook een beetje aan die cijfermanipulatie gelegen. Jij hebt natuurlijk bronnen die steeds een beetje meer waard zijn dan die waaruit mensen putten die jouw visie niet genegen zijn........ ![]() Citaat:
Werken haar banenplannen voor Wallonië en daalt de werkloosheid? Of blijf je bij je eerste stelling dat de daling enkel aan gemanipuleerde cijfers te danken is? Een beetje consequentie in je beweringen zou jou sieren, zeker vooraleer anderen voor leugenaar uit te schelden. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Partijlid
|
![]() Zorro, zo schoon gezegd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit een voor jullie onverdachte bron (VB-persbericht): [size=2]Begin deze week liet vice-premier Louis Michel al verstaan dat de Vlamingen wat betreft een verdere staatshervorming naar de pomp kunnen lopen omdat de Franstaligen dit keer geen geld nodig hebben. [/size] Hebben ze dan geen geld nodig omdat het hen economisch zooooo slecht gaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Ontkent U de stromen van Noord naar Zuid met betrekking tot bvb. de sociale zekerheid?
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is weliswaar een beperkte onafhankelijkheid, daar het geen zin heeft terug te gaan naar 19e eeuwse concepten over onafhankelijkheid (en het is trouwens ook niet wenselijk). Citaat:
Willen we trouwens sterker staan in die EU dan is het wenselijk ons te bezinnen over een hechte samenwerking met Nederland. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en zelfs de Walen niet (meer), maar onze Soepèrstave ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is de realiteit?
M.a.w. geen enkel individu kan zich gediscrimineerd voelen. Niemand voelt iets van die transferten, en bij splitsing voelt ook niemand enig voordeel. Wie probeert ons hier toch vanalles wijs te maken met demagogische prietpraat en cijfergegoochel uit secessistische denktanks? Sinds de federalisering kreeg ik nog nooit zoveel bruine omslagen met mica-venstertje in mijn bus, en allemaal versierd met een klote-leeuw. En reken maar dat die me geen geld komen brengen: het zijn allemaal extra cententrekkerijen mij aangedaan door mijn 'eigen volk' en dan moet ik lulkoek slikken dat het beter gaat worden met vlaamse struikrovers aan het roer???? Geef mij maar terug het unitaire België met één regering, één parlement (schaf die senaat rustig af) en één organisme dat de weddes afroomt. Dat volstaat ruimschoots.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Partijlid
|
![]() Djeezes, van sofistische redeneringen gesproken. Begint aardig te lijken op zotte Steve zijn gratis theorieën. Een mens zou nog beginnen twijfelen aan het nut van een discussie forum. Beam me up Scotty, pleaseeeeee!!!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |