Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2008, 17:39   #61
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Wat is die naam van die Joodse lobby en wat zijn dan hun meest prominente leden?
Enkelen namen dan:
John Bolton, Douglas Feith, Frank Gaffney, Alan Greenspan, Richard Holbrooke, Martin Indyk, Robert Kagan, Henri Kissinger, Irving Kristol, William (Bill) Kristol, Michael Ledeen, Bernard Lewis, Victoria Nuland,Richard Perle ,John Podhoretz,Dennis Ross,Paul Wolfowitz...

Laatst gewijzigd door system : 19 juli 2008 om 17:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 05:57   #62
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is die naam van die Joodse lobby en wat zijn dan hun meest prominente leden?
System en Co spreken van een 'joodse lobby' waarmee ze in feite 'joods complot' bedoelen, een zogenaamde samenzwering van Joden om te wereld te veroveren. Zoiets als de Protocollen van de Wijzen van Sion. Een naam van een lobby kan hij daar niet opkleven, enkel wat namen van mensen die zich uitsloven voor het behoud van de Joodse staat. En dat is in zijn visie totaal fout. Daarnaast zijn er ook een pak niet-Joden, die zich ook uitsloven voor het behoud van Israël, die passen dan weer niet in zijn plaatje. Lucas Catherine, ook spreker op het Gentse Feestendebat van 22 juli, noemt die niet-joodse vrienden van Joden en van Israël smalend: sjabbesjgoy. Maar, wie weet bestaat er wel een 'anti-Joodse lobby'? Met figuren zoals Noam Chomsky, Norman Finkelstein enzoveel andere zelfhatende Joden? Voeg er ook nog al de namen van de debatdeelnemers aan toe en we zijn er. Als er dan toch een lobby (cfr. complot) bestaat, ben ik eerder geneigd om in het laatste te geloven.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 06:14   #63
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In die optiek hebt u gelijk. Maar u moet 'de joden' ook zien in de context waarin de term gebruikt wordt. U spreekt toch ook van 'de Palestijnen' in een vaak zeer pejoratieve context. Maar niet alle Palestijnen zijn terroristen. En niet alle Joden zijn terroristen of leugenaars. Maar wel deze mensen die de Joodse staat vertegenwoordigen, die het beleid bepalen ten aanzien van de Palestijnen. En met 'deze mensen' bedoel ik ook deze joodse mensen die dit beleid uitvoeren natuurlijk, zoals het Israelisch leger bijvoorbeeld.
In tegenstelling tot u en uw makkers spreek ik altijd over het Arabisch-Israëlisch conflict. Af en toe gebruik ik in de discussie de aanduiding 'Palestijnen' maar dat is dan eerder om de locatie aan te geven waar een deel van de conflict-arabieren zich feitelijk bevinden (Gaza, Westbank, Golan enz.)

Al lang voor de onafhankelijkheid van Israël bleek dat die onafhankelijkheidsstrijd moest bevochten worden, niet zozeer tegen locale inwoners van arabische islamitische origine, maar voornamelijk tegen de miljoenen arabieren uit de buurstaten. Dat is herhaaldelijk bevestigd tijdens de vele oorlogen die sindsdien zijn gevoerd (1947-1949; 1956; 1967, 1973). Een duurzame vredesoplossing heeft geen zin om die enkel met 'Palestijnen' te bereiken als daar niet alle andere arabische staten in betrokken worden. Die moeten dan wel eerst de onafhankelijkheid van Israël erkennen, en tot nog toe deden enkel Jordanië en Egypte dat. Enkel als de veiligheid van Israël wordt gegarandeerd (dmv vredesverdragen met alle betrokken landen) raakt tegelijk ook de vluchtelingenkwestie opgelost.

Kort gezegd: een globaal vredesverdrag tussen Israël met �*lle arabische buurstaten inclusief mee aan de onderhandelingstafel dat deel van de arabieren die zich Palestijnen noemen.
Oud 20 juli 2008, 10:01   #64
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
System en Co spreken van een 'joodse lobby' waarmee ze in feite 'joods complot' bedoelen, een zogenaamde samenzwering van Joden om te wereld te veroveren.

straf ge gaat nu al zeggen wat mensen bedoelen ipv wat ze werkelijk zeggen. Moet ge ne zionist voor zijn !
eerst ontkennen dat er een joodse lobby is , dan moeten toegeven (ah ja het staat nu eenmaal op hun eigen site) en dan van joodse lobby maar joods complot maken etc..

Citaat:
Zoiets als de Protocollen van de Wijzen van Sion.
aléé de volgende gratuite beschuldiging

Citaat:
Een naam van een lobby kan hij daar niet opkleven, enkel wat namen van mensen die zich uitsloven voor het behoud van de Joodse staat.
En dat is in zijn visie totaal fout. Daarnaast zijn er ook een pak niet-Joden, die zich ook uitsloven voor het behoud van Israël, die passen dan weer niet in zijn plaatje.
er wordt gesproken over een joodse lobby ten behoeve van je schurkenstaat israel, maar er zal ook wel een ruimere groep van geflipte evangelisten zijn.

Citaat:
Lucas Catherine, ook spreker op het Gentse Feestendebat van 22 juli, noemt die niet-joodse vrienden van Joden en van Israël smalend: sjabbesjgoy.
van die lucas hebt ge wel veel schrik he. ge kunt er maar niet over ophouden. goed zo !
Citaat:
Maar, wie weet bestaat er wel een 'anti-Joodse lobby'? Met figuren zoals Noam Chomsky, Norman Finkelstein enzoveel andere zelfhatende Joden?

ja zo kennen we het. typisch zionistisch gedachtengangetje.
Niet akkoord met israel ,en geen jood ? dan ben je een antisemiet (geeuw)
Niet akoord met Israel, wel jood ? dan ben een "zelfhatende jood" (hilarisch)
nog wat zever over de nazi's en protocollen , lampekappen en zelfs "joodse" zeep? erbij , nog wat dubbelnicks , en ze zijn klaar, DAN zal iedereen wel zwijgen over hun zionistische schurkenstaat zeker ?

Maar het werkt niet meer, helemaal zelfs niet ! Ochgottekes toch Ge zou er nog medelijden mee kunnen krijgen.

D'r komen blijkbaar ook steeds meer van die zogezegde "zelfhatende joden " bij

de kritiek op uw landstelende staat groeit gestaag aan en uw reeds decennia bekend geweeklaag, uitgemolken slachtofferrol en pathetische antisjemitisme verwijten verhelpen daar hoegenaamd niets meer aan.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 20 juli 2008 om 10:08.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 10:27   #65
system
Banneling

Standaard

Citaat:
System en Co spreken van een 'joodse lobby' waarmee ze in feite 'joods complot' bedoelen, een zogenaamde samenzwering van Joden om te wereld te veroveren. Zoiets als de Protocollen van de Wijzen van Sion. Een naam van een lobby kan hij daar niet opkleven, enkel wat namen van mensen die zich uitsloven voor het behoud van de Joodse staat. En dat is in zijn visie totaal fout. Daarnaast zijn er ook een pak niet-Joden, die zich ook uitsloven voor het behoud van Israël, die passen dan weer niet in zijn plaatje. Lucas Catherine, ook spreker op het Gentse Feestendebat van 22 juli, noemt die niet-joodse vrienden van Joden en van Israël smalend: sjabbesjgoy. Maar, wie weet bestaat er wel een 'anti-Joodse lobby'? Met figuren zoals Noam Chomsky, Norman Finkelstein enzoveel andere zelfhatende Joden? Voeg er ook nog al de namen van de debatdeelnemers aan toe en we zijn er. Als er dan toch een lobby (cfr. complot) bestaat, ben ik eerder geneigd om in het laatste te geloven.

Neen, ik bedoel niet zozeer een 'complot' en nog minder een 'samenzwering' en van die onzin. Ik bedoel dat het joodse mensen zijn van 'ons kent ons', die belangrijke posten bekleden in de Amerikaanse samenleving, onder meer in het politiek apparaat van de VS, meestal kapitaalkrachtig, en die bepaalde beslissingen forceren (= lobbiën) in het voordeel van de staat Israel.

Laatst gewijzigd door system : 20 juli 2008 om 10:34.
Oud 20 juli 2008, 10:55   #66
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het Amerikaanse volk steunt grotendeels Amerika ook trouwens, misschien is heel Amerika wel een joodse lobby? Overigens, ik moet echt kotsen van mensen als Noam Chomsky & Harry de Winter, die mogen van mij part lekker een orgie hebben met gggristennazi dries van agt & greta duisenberg, en laat ze verder heerlijk oprotten.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 11:05   #67
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Amerikaanse volk steunt grotendeels Amerika ook trouwens, misschien is heel Amerika wel een joodse lobby? Overigens, ik moet echt kotsen van mensen als Noam Chomsky & Harry de Winter, die mogen van mij part lekker een orgie hebben met gggristennazi dries van agt & greta duisenberg, en laat ze verder heerlijk oprotten.
Noam chomsky is een zeer wijs man. Men kan het eens zijn met hem of niet, maar het is iemand die niet klakkeloos napraat, dus die nadenkt. En dat laatste mag men zeker niet altijd zeggen van aprioritische zionisten.

Laatst gewijzigd door system : 20 juli 2008 om 11:09.
Oud 20 juli 2008, 11:13   #68
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik zeg niet dat dit vent achterlijk is, ik kan mijzelf alleen niet goed in hem vinden. Overigens zijn er genoeg wijze en slimme Zionisten, die heus niet uitzijn op wereldverovering.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 11:30   #69
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat dit vent achterlijk is, ik kan mijzelf alleen niet goed in hem vinden. Overigens zijn er genoeg wijze en slimme Zionisten, die heus niet uitzijn op wereldverovering.
tuurlijk niet, andere landen betrekken/aansporen tot oorlog om jouw schurkenstaat uit te breiden is al meer dan voldoende.

Us liberty ...
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 20 juli 2008, 11:31   #70
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik zeg niet dat dit vent achterlijk is, ik kan mijzelf alleen niet goed in hem vinden. Overigens zijn er genoeg wijze en slimme Zionisten, die heus niet uitzijn op wereldverovering.[/
QUOTE]
Als u het zegt. Maar sta me toe daaraan te twijfelen.

Op 'wereldverovering' misschien (nog) niet, maar wel op 'verovering'.

Laatst gewijzigd door system : 20 juli 2008 om 11:32.
Oud 20 juli 2008, 13:04   #71
roskam
Banneling

Standaard

[quote=system;3578742]
Citaat:

Als u het zegt. Maar sta me toe daaraan te twijfelen.

Op 'wereldverovering' misschien (nog) niet, maar wel op 'verovering'.
Pfft... pure lulkoek zo uit de oude antisemitische doos weg gegrabbeld. Originaliteit is hier weer ver te zoeken. Het is net of ik hier een passage uit Mein Kampf aan't lezen ben. Op die onzin van Bruut geweld doe ik niet eens om erop te antwoorden, dat laat ik dan weer aan jou over.

Laatst gewijzigd door roskam : 20 juli 2008 om 13:05.
Oud 20 juli 2008, 13:21   #72
bruut geweld
Minister-President

Standaard

doet roskam WAT niet ?

eigenlijk wel logisch, gezien je onder een vorige nick ook niet verder kwam dan antisjemitisme-mein kampf verwijtjes en manifeste leugens.

Oud 20 juli 2008, 19:12   #73
system
Banneling

Standaard

[quote=roskam;3578977]
Citaat:

Pfft... pure lulkoek zo uit de oude antisemitische doos weg gegrabbeld. Originaliteit is hier weer ver te zoeken. Het is net of ik hier een passage uit Mein Kampf aan't lezen ben. Op die onzin van Bruut geweld doe ik niet eens om erop te antwoorden, dat laat ik dan weer aan jou over.
Nogmaals, wanneer iemand een stelling poneert die u niet aanstaat, dan hanteert u nogal snel het verwijt van 'antisemitisme' in plaats van een onderbouwd antwoord te geven. U moet daarmee opletten. Hoe vaker u het woord 'antisemitisme' te pas en vooral te onpas gebruikt, hoe minder het nog inhoud heeft. Zelfs een woord als 'antisemitisme' is aan inflatie onderworpen. Het verliest in waarde, het verliest aan inhoud, het wordt een nietszeggend antwoord. Hetzelfde geldt voor het woord 'holocaust'. Wat er toen gebeurd is, is een schande voor de mensheid. Laat daar geen enkele twijfel over bestaan. Maar men moet dit afschuwelijk gebeuren niet om de haverklap gebruiken, wat zeg ik, misbruiken, om de repressieve acties van Israel tegen de Palestijnen goed te keuren. Niemand zal u op de duur nog geloven.

Laatst gewijzigd door system : 20 juli 2008 om 19:28.
Oud 20 juli 2008, 20:46   #74
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, wanneer iemand een stelling poneert die u niet aanstaat, dan hanteert u nogal snel het verwijt van 'antisemitisme'
U ontkent het al niet, dat is toch al een mooi begin.

Laatst gewijzigd door roskam : 20 juli 2008 om 20:47.
Oud 20 juli 2008, 21:11   #75
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U ontkent het al niet, dat is toch al een mooi begin.
Zwak, zeer, zéér zwak.

Gemis aan valabele argumenten? Vewondert me niets.

Laatst gewijzigd door system : 20 juli 2008 om 21:12.
Oud 21 juli 2008, 05:24   #76
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Zwak, zeer, zéér zwak.

Gemis aan valabele argumenten? Vewondert me niets.
Daar antwoord u niet eens en nooit op. U zou bijvoorbeeld mijn topic ' Hitlers droom / De link tussen djihad en Jodenhaat' kunnen lezen en erop reageren. U ontwijkt gewoon alles wat u niet zint en waar u geen antwoord op heeft. Ook dat verwondert me niets.

Laatst gewijzigd door roskam : 21 juli 2008 om 05:26.
Oud 21 juli 2008, 05:44   #77
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik bedoel niet zozeer een 'complot' en nog minder een 'samenzwering' en van die onzin. Ik bedoel dat het joodse mensen zijn van 'ons kent ons', die belangrijke posten bekleden in de Amerikaanse samenleving, onder meer in het politiek apparaat van de VS, meestal kapitaalkrachtig, en die bepaalde beslissingen forceren (= lobbiën) in het voordeel van de staat Israel.
Nogmaals, u gaat hier flink uit de bocht. Zelfs het boek van Mearsheimer en Walt spreekt niet over een 'joodse lobby' maar over The Israël Lobby. Net alsof elke Jood pro-Zionistisch is of zich akkoord zou verklaren met elke stap die de Israëlische regering doet. Bovendien zijn vele Zionisten niet-Joden. Ook daar veralgemeen je weer, geef je het woord lobbyen een zwaar belanden pejoratieve betekenis mee. Hiermee stigmatiseer en veroordeel je zonder onderscheid elke Jood van de wereld, terwijl lobbyen de gewoonste èn legale zaak van de wereld is.

In Brussel werken duizenden mensen van alle nationaliteiten die met lobbyen hun brood verdienen: dwz in opdracht van hun regering, hun fabrikanten en ondernemers enz., bepaalde beslissingen die in het Europarlement worden genomen te beïnvloeden. Zij benaderen EU-parlementsleden en stellen hun zaken voor. De normaalste zaak van de wereld. Een paar weken terug zond Canvas daar een erg interessante reportage over uit. Kijk bv hier op EULobby.net - Serving the EU Citizen.

Dus, waarom mogen alle landen wèl wat volgens jou Israël niet mag, sterker nog: geen enkele Jood mag? Is er iets mis met de Jood (�*lle Joden)? En wat mag dat dan wel zijn?

Laatst gewijzigd door roskam : 21 juli 2008 om 05:49.
Oud 21 juli 2008, 09:33   #78
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, u gaat hier flink uit de bocht. Zelfs het boek van Mearsheimer en Walt spreekt niet over een 'joodse lobby' maar over The Israël Lobby. Net alsof elke Jood pro-Zionistisch is of zich akkoord zou verklaren met elke stap die de Israëlische regering doet. Bovendien zijn vele Zionisten niet-Joden. Ook daar veralgemeen je weer, geef je het woord lobbyen een zwaar belanden pejoratieve betekenis mee. Hiermee stigmatiseer en veroordeel je zonder onderscheid elke Jood van de wereld, terwijl lobbyen de gewoonste èn legale zaak van de wereld is.

In Brussel werken duizenden mensen van alle nationaliteiten die met lobbyen hun brood verdienen: dwz in opdracht van hun regering, hun fabrikanten en ondernemers enz., bepaalde beslissingen die in het Europarlement worden genomen te beïnvloeden. Zij benaderen EU-parlementsleden en stellen hun zaken voor. De normaalste zaak van de wereld. Een paar weken terug zond Canvas daar een erg interessante reportage over uit. Kijk bv hier op EULobby.net - Serving the EU Citizen.

Dus, waarom mogen alle landen wèl wat volgens jou Israël niet mag, sterker nog: geen enkele Jood mag? Is er iets mis met de Jood (�*lle Joden)? En wat mag dat dan wel zijn?
Overal zijn er lobbies. Netwerken die bepaald belangen verdedigen. En op zichzelf is dat niets ongewoons. Alleen, wanneer netwerken dingen proberen door te drukken die anderen schaden, dan is dit weer een ander paar mouwen.

Maar u gaat erop vooruit in uw denken. U sluit het bestaan van een joodse lobby in de VS toch al niet meer uit. En dat is ook al wat.

Laatst gewijzigd door system : 21 juli 2008 om 09:37.
Oud 21 juli 2008, 10:03   #79
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Overal zijn er lobbies. Netwerken die bepaald belangen verdedigen. En op zichzelf is dat niets ongewoons. Alleen, wanneer netwerken dingen proberen door te drukken die anderen schaden, dan is dit weer een ander paar mouwen.

Maar u gaat erop vooruit in uw denken. U sluit het bestaan van een joodse lobby in de VS toch al niet meer uit. En dat is ook al wat.
U leest andermaal met één oog dicht en het ander kijkt scheel de verkeerde kant op. Nogmaals: een joodse lobby bestaat niet en ook niet in de VS.

Er bestaan wel individuele personen en organisaties, al dan niet van Joodse origine, die de staat Israël promoten, handelscontacten proberen tot stand te brengen, bekendheid geven aan hun bedrijven en producten enz. De gewone en legale zaak van de wereld. Alleen gunt u dit niet de staat Israël. Her en der lees ik zelfs oproepen om de invoer en de verkoop van Israëlische producten te boycotten ( bron ). In uw redenering zou dat dan worden: "Kauft nich beim juden!", vermits u hardnekkig Joden blijft zeggen, zelfs daar wanneer het duidelijk om Israëli's gaat of om bekritiseerbare beslissingen van het Israëlische kabinet.

U zou zich beter zorgen maken om bijvoorbeeld de wapenlobby, als u het dan toch persé over netwerken wilt hebben die dingen proberen door te drukken die anderen schade toebrengen. Of wie denkt u dat Hamas, Hezbollah, Islamitische Jihad en Al Fatah bewapent, met welk doel en wie dat allemaal betaalt met geld van waar en van wie, welk land of regering?

Laatst gewijzigd door roskam : 21 juli 2008 om 10:05.
Oud 21 juli 2008, 10:13   #80
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar heeft u een punt gescoord en dan verwijs ik terug naar de intro van deze draad: het pro-Palestijnse 'schijndebat' van morgen waar geen enkel iemand of organisatie zal aanwezig zijn om de belangen van Israël te verkondigen en/of te verdedigen. Een debat bestaat uit woord en wederwoord, waarvan hier helemaal geen sprake kan of mag zijn, organisator/moderator Eric Goeman heeft dat zo eigenmachtig beslist. Dat heb ik hier woordelijk op papier (email) staan. De linkse anti-Israël lobby (of moet ik zeggen anti-Joodse lobby?), kan weer scoren morgen, en de Joden en Israëli's weer voluit schade toebrengen.

Of om het met de woorden van bv. Lieve Schacht over dit schijndebat te zeggen: "Zou u in een debat over 178 jaar België / onderdrukking van Vlaanderen ook alleen de De Wevers, Bourgeois, vertegenwoordigers van het IJzerbedevaartcomité ... of De Winters uitnodigen?"

Laatst gewijzigd door roskam : 21 juli 2008 om 10:21.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be