Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel keer vreet je warme voer?
Meer dan 3 keer per daag 0 0%
3x dag 0 0%
2x dag 5 14,29%
1x dag 24 68,57%
1x per 2 dagen 3 8,57%
1x per week 2 5,71%
2x per maand 1 2,86%
1x per maand 0 0%
Uitzonderlijk 0 0%
Warm eten? wie is dat? 0 0%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2008, 20:08   #61
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

één maal per dag,das toch normaal hé
Oud 24 juli 2008, 20:12   #62
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Ik probeer wel zo weinig vlees te eten
Max 1 keer per week

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 20:12   #63
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
En de Aziaten, ik denk vooral aan Japanners leven extra-lang, hebben de hoogste gemiddelde leeftijd in de gehele wereld. Maarja, zij eten dan ook héél erg vetarm.

Van weinig vet eten leef je lang. En blijf je lang je haar behouden. De reden waarom zo weinig kalende Aziaten zijn.
En wat doen die heel hun leven? Werken!

Voor heel mijn leven geen Miso soep te moeten eten wil ik gerust 5 jaar minder leven. Waarom eten die Japanners zo weinig vlees? Omdat het vlees daar enorm duur is, dat komt hier ook nog wel, dan eet ik wel... Iets anders.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 20:13   #64
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik probeer wel zo weinig vlees te eten
Max 1 keer per week
Veel vis dan, dat mag ik ook wel. Paling in't groen.
Oud 24 juli 2008, 20:14   #65
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Van weinig vet eten leef je lang. En blijf je lang je haar behouden. De reden waarom zo weinig kalende Aziaten zijn.
Die laatste conclusie is van de pot gerukt. Het kaukasische type is nu eenmaal bijna de winnaar qua alopecia androgenetica, maar dat genetisch bepaald. Levensomstandigheden helpen misschien wel een beetje, maar dat is verder totaal niet representatief.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 20:16   #66
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Mijn ex-vriendin is cardiologe en kan je "met de hand op het hart" vertellen dat je gerust mager kan zijn terwijl je aderen toch aan het dichtslibben zijn. Het is niet omdat het zich niet opstapelt in je achterste, je buik of waar dan ook, dat het niet je slagaders aan het vernauwen is.
Ik weet waarover je spreekt. Als je mij ziet, ga je mij ook niet geloven wanneer ik je zeg wat ik soms zo allemaal binnenspeel. Het geeft je een soort van vals veiligheidsgevoel. Je verdikt er niet van, dus je kan eten wat je wilt. Het manifesteert zich echter wel elders. Dat heb ik een vijftal jaar geleden zo eens mogen ervaren. Ik zat toen een tijdje thuis zonder werk, en wat doe je dan? Juist, voor de TV zitten/liggen met een grote zak chips en een fles cola. Na een aantal maanden zo op fastfood geleefd te hebben, kreeg ik overal last van jeuk en irritaties en zat ik met opgezwollen voeten. Vooral de dagelijkse hoeveelheid suiker die ik toen binnenspeelde was daar debet aan. Daar let ik tegenwoordig wel op. Tegenwoordig staat er 's nachts naast mijn bed een fles water in plaats van een fles cola en tegenwoordig begin ik de dag ook met een sinaasappel in plaats van met een sigaret (ik heb 18 jaar lang twee �* drie pakjes per week gerookt).
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 20:20   #67
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Tegenwoordig staat er 's nachts naast mijn bed een fles water in plaats van een fles cola en tegenwoordig begin ik de dag ook met een sinaasappel in plaats van met een sigaret (ik heb 18 jaar lang twee �* drie pakjes per week gerookt).
Voor suiker heb ik het nooit gehad, ik drink liever iets bitterder dan cola, zeker 's nachts kan ik die zoete smaak missen. Hoe kun je een sinaasappel binnenkrijgen op een nuchtere maag?
Oud 24 juli 2008, 20:22   #68
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik weet waarover je spreekt. Als je mij ziet, ga je mij ook niet geloven wanneer ik je zeg wat ik soms zo allemaal binnenspeel. Het geeft je een soort van vals veiligheidsgevoel. Je verdikt er niet van, dus je kan eten wat je wilt. Het manifesteert zich echter wel elders. Dat heb ik een vijftal jaar geleden zo eens mogen ervaren. Ik zat toen een tijdje thuis zonder werk, en wat doe je dan? Juist, voor de TV zitten/liggen met een grote zak chips en een fles cola. Na een aantal maanden zo op fastfood geleefd te hebben, kreeg ik overal last van jeuk en irritaties en zat ik met opgezwollen voeten. Vooral de dagelijkse hoeveelheid suiker die ik toen binnenspeelde was daar debet aan. Daar let ik tegenwoordig wel op. Tegenwoordig staat er 's nachts naast mijn bed een fles water in plaats van een fles cola en tegenwoordig begin ik de dag ook met een sinaasappel in plaats van met een sigaret (ik heb 18 jaar lang twee �* drie pakjes per week gerookt).
Dan rook je een pak minder dan ik. Maar ik eet gelukkig wel niet veel. En die voeten... kon een aanzet zijn geweest tot suikerziekte... vandaag nog gehoord dat je daar het eerst last kan krijgen als je niet tijdig ingrijpt. Ik ben gelukkig van het type dat wel verdikt als ik te veel eet, dus als mijn broek gaat knellen weet ik meteen dat ik wat gezonders moet gaan eten

En ik heb trouwens altijd een glaasje water naast mijn bed staan. Ik zou er nooit aan denken om cola naast mijn bed te zetten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 juli 2008 om 20:22.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 20:27   #69
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan rook je een pak minder dan ik. Maar ik eet gelukkig wel niet veel. En die voeten... kon een aanzet zijn geweest tot suikerziekte... vandaag nog gehoord dat je daar het eerst last kan krijgen als je niet tijdig ingrijpt. Ik ben gelukkig van het type dat wel verdikt als ik te veel eet, dus als mijn broek gaat knellen weet ik meteen dat ik wat gezonders moet gaan eten

En ik heb trouwens altijd een glaasje water naast mijn bed staan. Ik zou er nooit aan denken om cola naast mijn bed te zetten
Gezond eten is moeilijk, wat is gezond? Vlees eten, dat is van een koe waarvan je weet wat ze gegeten heeft. Een malse bosduif van het bos, of een steak eerste keus van de slager?
Overgroene salade, of soja goedje, met olie erover, waarvan je denkt: Wat is me dat! Bio, is dat gezond?
Oud 24 juli 2008, 20:29   #70
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Direct bij Lykes gaan werken dan.

Mmm, op een boot, dat zegt me wel wat. Maar dan pak ik wel een cruiseboot waar ik niet op moet werken.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 20:30   #71
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
En de Aziaten, ik denk vooral aan Japanners leven extra-lang, hebben de hoogste gemiddelde leeftijd in de gehele wereld. Maarja, zij eten dan ook héél erg vetarm.

Geen mens die zo vetrijk eet als ik en geen mens die op mijn leeftijd nog zo'n bos haar heeft.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
Oud 24 juli 2008, 20:30   #72
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Mmm, op een boot, dat zegt me wel wat. Maar dan pak ik wel een cruiseboot waar ik niet op moet werken.
Gelukkig heeft niet iedereen het geld daarvoor.
Oud 24 juli 2008, 20:32   #73
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn antwoord is eigenlijk tussen 1x per dag en 1x per 2 dagen, maar die optie bestaat niet.

Komt er op neer: in de week eet ik 's middags normaal een warme maaltijd omdat ik na het werk geen zin heb om nog te beginnen koken en me dan beperkt tot een boterham evt. met eens een eitje erbij. In de kantine hebben keuze uit een dagschotel of een schotel die je heel de week kan krijgen. Als je dan toevallig een dag hebt dat je beiden niet kan blieven, dan haal ik wel ergens ne smos maar die dagen eet ik dus geen warme maaltijd. Hangt ook nogal af van de kwaliteit van onze cateraar. Normaal ben ik gek op loempia met rijst, maar bij ons op het werk is dat meer een in het oranje overspoten Fabiola (een oranje natte dweil dus) zonder smaak waar als je het groot lot hebt gewonnen misschien een morzel van een molecule kip in zit. Terwijl een loempia toch op zijn minst knapperig mag zijn.

In het weekend wel elke dag een warme maaltijd. Dus het antwoord zit zowat zwischen de twee opties.
Loempia!! Loempia!!! LOEMPIAAAAA!!!!!
Oud 24 juli 2008, 20:32   #74
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar neen gij. Salade's, broodjes gezond, gemakkelijk en snel, en vooral goedkoop.
Mmm, dat noem ik geen eten.
Oud 24 juli 2008, 20:33   #75
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik heb trouwens altijd een glaasje water naast mijn bed staan.
Ik neem het zekere voor het onzekere en neem altijd een hele fles mee naar boven, spaart me een trap op en af wanneer ik tekort kom. Ik slaap onder een dakvenster en daar kan het 's zomers met weer zoals dat van vandaag behoorlijk warm worden, zelfs 's nachts.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 20:35   #76
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben dol op gebakken spek, maar het is dat je heel je keuken mag gaan kuisen iedere keer, eh. Dat vet spettert gewoon tot in de living.
Behoorlijke beenhouwer zoeken en beter spek kopen. Maar dat hangt erg af van waar je woont. Ik heb nu ook gewoon chance dat er een echt goede beenhouwer vlakbij is, die zijn spek (dus het spek dat hij verkoopt) is van fantastische kwaliteit.
Oud 24 juli 2008, 20:39   #77
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Hoe kun je een sinaasappel binnenkrijgen op een nuchtere maag?
Ik ben er ook niet voor, maar soms kan een trosje druiven behoorlijk goed smaken 's morgens. Druiven en appels is trouwens het enige fruit dat ik eet.
Oud 24 juli 2008, 20:43   #78
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Veel vis dan, dat mag ik ook wel. Paling in't groen.
Te veel vis eten is dan ook weer niet gezond...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 juli 2008 om 20:45.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 20:48   #79
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik ben dol op gebakken spek, maar het is dat je heel je keuken mag gaan kuisen iedere keer, eh. Dat vet spettert gewoon tot in de living.
Daar bestaan spatdeksels voor.

Citaat:
Mijn ex-vriendin is cardiologe en kan je "met de hand op het hart" vertellen dat je gerust mager kan zijn terwijl je aderen toch aan het dichtslibben zijn. Het is niet omdat het zich niet opstapelt in je achterste, je buik of waar dan ook, dat het niet je slagaders aan het vernauwen is.
Ik kan dat bevestigen ...
Mager zijn heeft niets te maken met je cholesterolspiegel.
Oud 24 juli 2008, 20:53   #80
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Steak heb ik vroeger veel gegeten en ja, dat was één kilo. Ik zie mij daar nog zitten bij die Kwakzalver (Alternatieve geneesheer).
Hoeveel stukken vlees eet jij per dag?
1 stuk.
Van hoeveel?
1 kilogram.
Dat gezicht van die mens...

Die steak was dan van 1/2 koe die bij ons in zo'n Colruyt vriezer lag.

Maar, als je vlees eet moet je gevarieerd eten. Een maat van mij die eet nu elke dag bijna bosduif, zelf in hun soep doen die bosduif.
Ik eet nu wel wat minder vlees, maar meer dingen die ik vroeger absoluut niet mocht zoals witloof, spruiten, bloemkool,..
????

Ik hoop dat je weegschaal toen stuk was ...

Zelf at ik vroeger vegetarisch. Maar dat is nogal ambetant op diners, feestjes, ... Je voelt je dan ook zo'n 'complimentenmaker' en krijgt er veel vragen over. Mijn oplossing is (meestal) geen vlees eten als ik zelf kook (dat doe ik na al die jaren onbewust eigenlijk), maar eet ik het wel als het me wordt voorgeschoteld.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be