Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2008, 10:53   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Christenen plegen massamoorden op de Joden, en dumpen ze vervolgens bij de Moslims (die er overigens NIETS mee te maken hadden). De Christenen steunden de Joden in het verder uitbreiden van Israël en doen dat tot de dag van vandaag nog steeds.

Het is misschien beter om een kat een kat te noemen.

http://www.likud.nl/nazi.html

de moefti in Auswitch

Citaat:
Al-Hoesseini, een familielid van Jasser Arafat, woonde van 1941 tot 1945 in Berlijn en onderhield goede relaties met Hitler en de Holocaust-architekten Heinrich Himmler en Adolf Eichmann. Een Moefti heeft normaal gesproken een religieuze taak, maar in het voormalig Britse mandaatgebied Palestina was Al-Hoesseini tevens de belangrijkste politieke leider van de Palestijnse Arabieren. Zo was hij voorzitter van het Arabische Hoge Comité en van de Hoge Islamitische Raad.

In achtereenvolgens 1920, 1929 en 1936 hitste Al-Hoesseini de Arabische bevolking van het gebied op tegen de joden en de Britten. Het geweld kostte honderden mensen het leven. In 1936 riep hij ook op tot een anti-joodse boycot en bij het Britse bestuur eiste hij stopzetting van alle joodse immigratie en een verbod op de verkoop van grond aan joden. In april 1941 was de Moefti in Bagdad, waar hij de bevolking ophiste tot een pogrom die aan 120 joden het leven kostte en waar hij deelnam aan een mislukte opstand tegen het Britse gezag. Daarna vluchtte hij naar Berlijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 juli 2008 om 10:55.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:03   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakiminho Bekijk bericht
Voor mijn godsdienst zal ik door het vuur gaan, het is mijn leven, of je daar nu mee kunt leven of niet. In tegenstelling tot u, heb ik wel kennis van de Islam, en de onzin die u hier uitkraamt zegt genoeg over uw intellectueel vermogen. Islam betekend VREDE en niet ONDERWERPING!
Islam betekent onderwerping.
Mohammed had de gewoonte om de omringende stammen een voorstel te maken (zoals het maffiaanse "offer you cannot refuse", rara ). Hij ondertekende met 'slm : zijnde: onderwerp u en dan zal je vrede kennen. Degenen die zich niet wensten te onderwerpen werden namelijk aangevallen.
om een lijstje van de aanvallen van uw "vredelievende" ideologie te bekijken, klik HIER

Citaat:
Ramadan is een heilige maand voor Moslims, net als de Christenen ook het 40 dagen vasten hebben! In deze maand eten, drinken en genieten we niet om de mensen die elke dag in honger leven te gedenken. Is dit geen mooi gebaar dan? Ook zijn we verplicht die maand een deel van ons inkomen af te staan aan mensen die helemaal niets hebben. Jammer genoeg heeft niemand het hier over, dit is te wijten omdat men hier op uit is om de Islam zwart te maken. Blijven proberen zou ik zo zeggen.
Even rustig nadenken.
Jullie "zakat" systeem is uiteraard bewonderenswaardig. Zo bewonderenswaardig dat in geen enkel islamitisch land een sociaal systeem nodig is. Daarom komen jullie allemaal naar hier want hier hebben we dat wel. Wij betalen dan ook elke maand "zakat" om dat sociale systeem in voege te houden.

Citaat:
Net als in het Christendom en Jodendom verbiedt ook de Islam de homosexualiteit. Als 2 mannen toch verkiezen om met elkaar om te gaan is dat hun zaak. De Islam accepteert dit niet, dus kunnen zij zichzelf geen moslim noemen. Einde discussie! Een Moslima kan niet met een niet-moslim trouwen, wat is daar mis mee? Regels zijn regels, en als je je niet in die stelleng kan vinden is dat uw eigen mening. Of moet de Islam zich aan uw visie aanpassen? Een man staat gelijk aan de vrouw, dat staat duidelijk in detail beschreven in de koran, jammer genoeg heb je die nooit gelezen, anders zou je zo’n onzin niet verkondigen.
Het probleem is dat hier andere regels gelden dan in uw heilige gebruiksaanwijzing.
raar genoeg zijn "wij" strafbaar indien we zouden stellen dat "wij" niet met een moslim mogen huwen. Naar het schijnt is dat racistisch.
Dat jullie een onderscheid maken tussen mannen en vrouwen is volgens "onze" wetten discriminatie.

Citaat:
Welke rechten hebben de Palestijnen nog? De hele wereld kijkt toe hoe ze stelselmatig worden afgemaakt. Ik weet eigenlijk niet waarom je over die martelaarkindjes spreek wanneer het ook die kinderen zijn die met Israëlische tanks worden omver gereden. Misschien moet u daar eens een antwoord op formuleren?
dat de arabische buurstaten de palestijnen niet willen opnemen in hun bevolking is net het probleem van de palestijnen. Er zijn meer joden gevlucht uit de arabische landen (gevlucht of eerder verjaagd) dan dat er palestijnen gevlucht zijn (op aanraden van hun arabische "broeders"). Alleen zijn de gevluchte joden volledig geïntegreerd in Israel maar moeten de palestijnse vluchteling van hun arabische broertjes in kampen blijven zitten. De zogenaamde "palestijnen" zijn dan ook de enige bevolkingsgroep ter wereld bij wie de vluchtelingenstatus overerfbaar blijkt te zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 juli 2008 om 11:05.
Oud 25 juli 2008, 11:09   #63
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Allah heeft de vrouw opgedragen zich vroom te kleden. KLAAR EINDE DISCUSSIE.
Hoe ben je daar zo zeker van? Heeft ie het zelf gezegd? Zou er niet de kleinste mogelijkheid bestaan dat het influisteren van de Qu'ran bij Mo slechts een spijtig geval van schizofrenie bij laatstgenoemde is?
Citaat:
Wij moslims gaan de wil van God niet in twijfel trekken. Een vroom geklede vrouw beschermt zich tegen verdwaalde sexlustige verkrachters. Tis niet omdat de westerse vrouw met een string tot onder haar oksels rondloopt dat onze vrouwen dat ook moeten doen.
Is dat dan geen symptoombestrijding? Dienen de "sexlustige verkrachter" niet aangepakt te worden? Ik dacht van uw geloofsgenoten begrepen te hebben dat een vrouw zich zedig dient te kleden om de mannen geen "aanleiding" te geven. Indien zelfs hoofdhaar daar voor kan zorgen zijn er dan toch bepaalde mannelijke geloofsgenoten uwer godsdienst toe aan een bezoekje aan een shrink/seksuoloog. De oorzaken aanpakken, m.a.w. de mannen die zich "niet kunnen beheersen. Waarom zou een vrouw hiervoor moeten opdraaien?
Citaat:
De Islam één en al sexuele frustratie? Verklaar nader.....Leven er in uw perfecte westerse samenleving geen homo’s, pedofielen, verkrachters rond? Voor zover ik weet zijn het de Belgen die hier met kop en schouders bovenuit steken. Maar hoor je mij zeggen dat het gefrustreerde Christenen zijn? Vergelijk een godsdienst niet met een gemeenschap....
Iedere religie is gebaseerd op sexuele frustratie. Het sexuele aan banden leggen is macht verwerven. Dito in het Christen/Jodendom. Indien "onze" perfecte westerse samenleving U niet aanstaat bent U natuurlijk vrij om deze contreien voor betere oorden te wisselen. Sta ons toe van in deze seculiere samenleving geen rekening te houden met uw - in onze ogen - kinderlijke bijgeloof. We zijn er reeds in geslaagd om de invloed van het katholicisme terug te dringen. Geen twee keer asjeblief. Heeft U trouwens al eens gehoord van het "Flying spaghetti Monster"? Een veel toffere peer dan uw Allah hoor!

Laatst gewijzigd door korvo : 25 juli 2008 om 11:15. Reden: link bijgevoegd
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:15   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzinnige reactie....

Allah heeft de vrouw opgedragen zich vroom te kleden. KLAAR EINDE DISCUSSIE. Wij moslims gaan de wil van God niet in twijfel trekken. Een vroom geklede vrouw beschermt zich tegen verdwaalde sexlustige verkrachters. Tis niet omdat de westerse vrouw met een string tot onder haar oksels rondloopt dat onze vrouwen dat ook moeten doen.

Niks einde discussie. Allah heeft helemaal niks opgedragen. In de koran staat enkel dat de islamitische vrouwen "iets" van hun kleding over zich moeten dragen zodat ze (als moslima) HERKENBAAR zijn en bijgevolg niet door hun eigen volk worden lastiggevallen. Moslima's moeten dus een nazi uniformpje dragen zodat de nazi's weten dat ze "bij hen horen".

Maar als jij er zo van overtuigd bent dat in de koran staat dat de moslima's zich VROOM moeten kleden, gelieve dan eens duidelijk het betreffende vers (+nummer) te posten, dan leer ik weer wat bij. Ik ben het namelijk nog nergens tegengekomen.

Citaat:
De Islam één en al sexuele frustratie? Verklaar nader.....Leven er in uw perfecte westerse samenleving geen homo’s, pedofielen, verkrachters rond? Voor zover ik weet zijn het de Belgen die hier met kop en schouders bovenuit steken. Maar hoor je mij zeggen dat het gefrustreerde Christenen zijn? Vergelijk een godsdienst niet met een gemeenschap....
In islam zijn er natuurlijk geen pedofielen! Ze TROUWEN gewoon met die kinderen en dan zijn het ineens VROUWEN.
In islam zijn er uiteraard ook geen homosexuelen. Ze TROUWEN gewoon en verder kraait er geen haan naar.
bovendien zal het u toch niet onbekend zijn dat heel die islamitische wereld een paradijs is voor homosexuele sextoeristen? De pederasterie werd ginds blijkbaar uitgevonden.
Doordat ze eerst genoeg geld moeten hebben om een vrouw te kunnen kopen en dus geen sex met vrouwen kunnen hebben alvorens ze gekocht waren, leven heel veel islamitische mannen hun sexuele frustraties uit op jongetjes. Het is blijkbaar het gepenetreerd worden dat als vernederend wordt beschouwd (en jonge jongetjes tellen nog niet mee). De penetreerder treft nooit enige blaam.
Nooit geweten dat het vooral Marokkaanse toyboys zijn die in de grootstedelijke prostitutie terechtkomen?

Laatst gewijzigd door circe : 25 juli 2008 om 11:16.
Oud 25 juli 2008, 11:16   #65
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke Bekijk bericht
Hakiminho, ik doe mijn best om te begrijpen dat de Islam een godsdienst van vrede en liefde is. Je wordt door de leden van dit forum onmiddelijk van alle kanten aangevallen; dat maakt het moeilijk om zelf vanuit vrede en liefde te reageren.

Kan je een voorbeeld geven hoe jouw levensbeschouwing hier een antwoord op geeft en waaruit die liefde en vrede blijkt?
Om een antwoord te geven op uw vraag:

Hoe bedoeld u met ‘’ik doe mijn best’’ om te begrijpen dat de Islam een godsdienst is van vrede en liefde? De enige manier om hier achter te komen is door achter de kern van de Islam te zoeken. Dus niet wat anderen u wijsmaken over hoe gewelddadig de Islam is. Ik kan u alleen maar verwijzen naar de Koran, schaf uzelf een Nederlandstalige aan en ga is een keer zelf opzoek naar de antwoorden op uw vragen.
Als u zich gaat baseren op wat anderen zeggen, zult u altijd een verkeerd beeld van de Islam hebben.

Een beetje meer over mezelf: Ik ben een 24 jarige Belg, met Marokkaanse roots. Ik ben hier geboren en getogen en ben fier om Belg te zijn.
Ik heb heel mijn schoolcariere op een katolieke school gezeten, thuis heb ik dan ook 2 bijbels liggen die ik nodig had tijdens de catechese les. De Islam verbiedt ons om te spotten met andere religies, integendeel, we moeten andersenkenden respecteren. Dit is wat ik mijn hele leven heb gedaan, en altijd zal doen. Nooit zal je mij horen zeggen dat het Christendom of het Jodendom een vervloekte godsdienst is. De Islam leert mij om mijn buren met respect te behandelen, ookal hebben zijn een andere geloofsovertuiging.

Jammer genoeg kennen de meeste mensen het verschil niet tussen godsdienst en cultuur. Ik heb gemerkt dat velen op de forum weinig kennis van de Islam kennen. Er zat er zelfs ene tussen die beweerde dat Islam onderwerping betekend... Islam is het enige geloof die in de loop der tijd geen metamorfose heeft doorgemaakt en puur monotheïstisch is gebleven.

Het is makkelijk om een misdaad te plegen in de naam van Allah. Maar dat wil niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is. Met pijn in m’n hart moet ik toekijken dat Islam tegenwoordig synoniem staat voor terreur. Ik ben de eerste die zal toegeven dat de meeste terroristen ‘’moslim’’ zijn, maar u moet onthouden dat de meeste moslims GEEN terroristen zijn en daar volledig afstand van doen. Vindt u zelf niet dat het te makkelijk is om bij elke misdaad de Islam erbij te betrekken?

Met vriendelijke groeten;
Hakiminho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:18   #66
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is Hakiminho een bekeerde autochtoon. in de jaren tachtig zocht dit soort van mensen heil bij Baghwan en andere sekten. Wat zal het volgende zijn?
Oud 25 juli 2008, 11:19   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zat er zelfs ene tussen die beweerde dat Islam onderwerping betekend...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam

Islam BETEKENT onderwerping!

Oud 25 juli 2008, 11:20   #68
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Islam (Arabic: الإسلام; al-'islām (help·info); pronounced: [ɪs.ˈlæːm]) is a monotheistic Abrahamic religion originating with the teachings of the Islamic prophet Muhammad, a seventh century Arab religious and political figure. The word Islam means "submission", or the total surrender of oneself to God (Arabic: الله, Allāh)
Oud 25 juli 2008, 11:20   #69
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Je was sneller dan mij
Oud 25 juli 2008, 11:25   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Je was sneller dan mij
als het gaat om onwetenden op de goede weg te helpen, zijn we er als de kippen bij hé!

Oud 25 juli 2008, 11:29   #71
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:

En ookal is het onderwerping aan God, wat is daar in hemelsnaam mis mee? Wat doet een Moslim verkeerd als hij zich wenst te onderwerpen aan de wil van Allah. Islam staat symbool voor vrede, ookal dienen wij ons te onderwerpen aan de almachtige. Net als een priester zich onderwerpt aan god, doet ook een goede moslim dat. Of moeten de Christen zich niet onderwerpen aan god misschien?
Hakiminho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 11:34   #72
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ookal is het onderwerping aan God, wat is daar in hemelsnaam mis mee? Wat doet een Moslim verkeerd als hij zich wenst te onderwerpen aan de wil van Allah. Islam staat symbool voor vrede, ookal dienen wij ons te onderwerpen aan de almachtige. Net als een priester zich onderwerpt aan god, doet ook een goede moslim dat. Of moeten de Christen zich niet onderwerpen aan god misschien?
Citaat:
U spreekt uzelf tegen. Ik zal toch niet moeten veronderstellen dat u uw religie niet goed kent? Of bent u een "verse" bekeerling?

Laatst gewijzigd door korvo : 25 juli 2008 om 11:34. Reden: aanvulling
Oud 25 juli 2008, 11:36   #73
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vriendschap, vanwaar jij zulke bakkersverhalen vandaag tovert weet ik niet. Ze zullen waarschijnlijk enkel op forms als deze te verkrijgen zijn. Dit staat nergens in de Koran noch Hadith, dus ook deze stelling mag de prullenmand in.

Of was jij misschien erbij die nacht?
Ging over de ontmaagding van de 9jarige Aïsja...
Citaat:
Sahih Muslim Book 008, Number 3310:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old.
Tja, een pedo dus.
Oud 25 juli 2008, 11:44   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blij dat we tenminste de betekenis van het woord "islam" hebben kunnen bepalen.

Wat U de "wil van Allah" noemt, noem ik "een heilig boekske geschreven door een tumorpatient"

Niet alleen staat het boekje vol met tegenstrijdigheden, doch bovendien, als je er de voortdurende herhalingen uithaalt, krijg je het op een zestigtal A4tjes.... en dan doen ze net alsof het een levenswerk is om dat folderke van buiten te leren vermits "alle wijsheid" erin bevat is. Niet moeilijk dat die islamitische landen zelfs al zitten ze met hun kont bovenop het zwarte goud, in feite nog in de middeleeuwen zijn blijven steken.

Intriest is dat in feite. Geen énkele vorm van ontwikkeling, niks creativiteit, enkel het eeuwigdurende boekske van Allah, het onzichtbare vriendje.

Dramatisch toch?

Ho, U heeft hoofdstukken 5 8 en 9 toch al gelezen neem ik aan?

Laatst gewijzigd door circe : 25 juli 2008 om 11:44.
Oud 25 juli 2008, 11:58   #75
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Speciaal voor Hakiminho:
Een andere Mohammed. door Herman H. Somers, dr. Psychologie

Uw profeet bleek - met hoge waarschijnlijkheid - te lijden aan epilepsie, schizofrenie en dergelijke. Het is dus niet uitgesloten dat u gelooft in de waanbeelden van een zieke man. Trouwens, ik meen me te herinneren dat er aan Jezus ook "kosten" waren.
Oud 25 juli 2008, 12:06   #76
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe bedoeld u met ‘’ik doe mijn best’’ om te begrijpen dat de Islam een godsdienst is van vrede en liefde?
Ik bedoel met 'mijn best doen' dat de mededeling van vrede en liefde botst met de avatar die je gekozen hebt en botst met de toon van dit topic. Ik doe mijn best die tegenstrijdigheid opzij te zetten en te luisteren naar wat je wilt meedelen.

Citaat:
Ik kan u alleen maar verwijzen naar de Koran, schaf uzelf een Nederlandstalige aan en ga is een keer zelf opzoek naar de antwoorden op uw vragen.
Ik heb een engelstalige versie van de Koran en een Nederlandstalige toelichting, maar net als de Bijbel vind ik het geen praktische boeken om antwoorden te vinden als je een vraag hebt. De bijbel kan boeiende inzichten en gedachten oproepen en ik neem aan dat de Koran dat ook kan.

Citaat:
Als u zich gaat baseren op wat anderen zeggen, zult u altijd een verkeerd beeld van de Islam hebben.
Het gaat mij niet een beeld te krijgen van de Islam. Mijn vraag aan jou was om een beeld te krijgen van jouw geloofsovertuiging. Jij deelt mee dat de Islam staat voor vrede en liefde. Ik denk dat dat klopt. Ik denk dat de Islam voor vele gelovigen ook staat voor (vrijheids)strijd, steun en standvastigheid. Of als een identiteit tegen een gemeenschappelijk ervaren vijand.

Citaat:
Vindt u zelf niet dat het te makkelijk is om bij elke misdaad de Islam erbij te betrekken?
Ik vind het te gemakkelijk als iemand zijn daden rechtvaardigt vanuit een geloofsovertuiging of de daden van een ander beschuldigt vanuit de geloofsovertuiging van de ander of de eigen geloofsovertuiging.

Laatst gewijzigd door okke : 25 juli 2008 om 12:06.
okke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 12:26   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door okke
Ik heb een engelstalige versie van de Koran en een Nederlandstalige toelichting, maar net als de Bijbel vind ik het geen praktische boeken om antwoorden te vinden als je een vraag hebt. De bijbel kan boeiende inzichten en gedachten oproepen en ik neem aan dat de Koran dat ook kan.
ik kan je even helpen.

de officiele engelse vertalingen van de koran kan je online vinden op:

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/

je ziet daar ook staan:

Related Items
  • A transliteration of the Qur'an
  • An index to the Qur'an
  • Search for a particular verse
  • Syed Maududi's introduction to each chapter
  • An essay highlighting the scientific information contained in the Qur'an
  • Another essay on the Qur'an, knowledge, and science
  • A brief history of the compilation of the Qur'an, courtesy of Perspectives.
  • Some rules to assist in the memorization of the Qur'an.

begeleidende "uitleg" van koranverzen vind je in de Tafsir

http://www.tafsir.com/

Oud 25 juli 2008, 12:31   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat mij niet een beeld te krijgen van de Islam. Mijn vraag aan jou was om een beeld te krijgen van jouw geloofsovertuiging. Jij deelt mee dat de Islam staat voor vrede en liefde. Ik denk dat dat klopt. Ik denk dat de Islam voor vele gelovigen ook staat voor (vrijheids)strijd, steun en standvastigheid. Of als een identiteit tegen een gemeenschappelijk ervaren vijand.
Ik denk dat je daar volledig fout in bent.

Islam als vrijheidsstrijd of als strijd tegen een gemeenschappelijk ervaren vijand is net hetzelfde als het Dritte Reich van Dolfje te beschouwen als vrijheidsstrijd of strijd tegen gemeenschappelijk ervaren vijand.

Lees toch maar eens het boekje van Dr. Somers zoals hierboven vermeld.

Een andere zeer interessante benadering is "Islam, the Arab nationalist Movement" van Anwar Shaikh, een Pakistaan die ooit moordde voor zijn geloof tot hij ineens in de gaten kreeg dat het niet klopte. Anwar Shaikh is nadien uitgeweken naar Wales waar hij een aantal jaren geleden stierf.
Ooit stond "Islam, the Arab nationalist Movement" volledig online, maar ik vind het niet terug.

Ik heb het wel afgeprint indertijd dus moesten er mensen zeer geinteresseerd zijn, stuur me een pm, bij voldoende vraag zal ik het eens inscannen maar dat gaat een hoop tijd kosten denk ik (toch +100 blz.)

Oud 25 juli 2008, 13:08   #79
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je daar volledig fout in bent.

Islam als vrijheidsstrijd of als strijd tegen een gemeenschappelijk ervaren vijand is net hetzelfde als het Dritte Reich van Dolfje te beschouwen als vrijheidsstrijd of strijd tegen gemeenschappelijk ervaren vijand.
Om te begrijpen, moet je je verplaatsen in de beleving van de ander.
Oud 25 juli 2008, 13:10   #80
kornijn
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Voor mijn godsdienst zal ik door het vuur gaan, het is mijn leven, of je daar nu mee kunt leven of niet. In tegenstelling tot u, heb ik wel kennis van de Islam, en de onzin die u hier uitkraamt zegt genoeg over uw intellectueel vermogen. Islam betekend VREDE en niet ONDERWERPING!
al'assa liman ya'ssa: is gewoon een gezegde of een citaat, en niet meer dan dat. Kunt u mij uitleggen waarom Moslims, Joden en Christenen voor EEUWEN vreedzaam naast elkaar leefde in Libië?

Ramadan is een heilige maand voor Moslims, net als de Christenen ook het 40 dagen vasten hebben! In deze maand eten, drinken en genieten we niet om de mensen die elke dag in honger leven te gedenken. Is dit geen mooi gebaar dan? Ook zijn we verplicht die maand een deel van ons inkomen af te staan aan mensen die helemaal niets hebben. Jammer genoeg heeft niemand het hier over, dit is te wijten omdat men hier op uit is om de Islam zwart te maken. Blijven proberen zou ik zo zeggen.

Net als in het Christendom en Jodendom verbiedt ook de Islam de homosexualiteit. Als 2 mannen toch verkiezen om met elkaar om te gaan is dat hun zaak. De Islam accepteert dit niet, dus kunnen zij zichzelf geen moslim noemen. Einde discussie! Een Moslima kan niet met een niet-moslim trouwen, wat is daar mis mee? Regels zijn regels, en als je je niet in die stelleng kan vinden is dat uw eigen mening. Of moet de Islam zich aan uw visie aanpassen? Een man staat gelijk aan de vrouw, dat staat duidelijk in detail beschreven in de koran, jammer genoeg heb je die nooit gelezen, anders zou je zo’n onzin niet verkondigen.

Welke rechten hebben de Palestijnen nog? De hele wereld kijkt toe hoe ze stelselmatig worden afgemaakt. Ik weet eigenlijk niet waarom je over die martelaarkindjes spreek wanneer het ook die kinderen zijn die met Israëlische tanks worden omver gereden. Misschien moet u daar eens een antwoord op formuleren?
kornijn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be