![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Moet Belgie zich opsplitsen in 2 naties ? | |||
| Ja ik wil een scheiding ! |
|
49 | 63,64% |
| Neen ik wil geen scheiding ! |
|
28 | 36,36% |
| Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In ons (schijn)heilig land der vaad'ren vallen de harde woorden echter met de regelmaat van een klok (denk maar aan "Le Soir", u wel bekend, mag ik veronderstellen?), en verontschuldigingen of pogingen tot verzoening die naam waard zouden ondertussen op de lijst van bedreigde soorten moeten figureren, als ze al niet uitgestorven zijn. Mijn tolerantie-grens is ongezond hoog, maar ook voor mij is het 'genoeg' geweest. 't Is die fameuze 'Korridor' (en alles wat dat woord impliceert) die 't hem deed, jong, alsmede het feit dat niet één Franstalige politicus het nodig vond daartegen zijn stem te verheffen. Wees gerust, de doodsstrijd van Belgique is volop bezig. Het begeleidend gereutel klinkt nu nog indrukwekkend, maar dat is een voorbijgaande fase. Straks wordt dat een amechtig gepiep, daarna komt nog een laatste snik, en dan is 't voorgoed voorbij. Het zou mij ten zeerste verbazen dat Belgique z'n tweehonderdste verjaardag haalt. Wat jij?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Minister
|
Le Soir is geen politieke partij.
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
maar behoort tot de 4e macht. in Franstalig België een sterke macht zelf.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat klopt natuurlijk, maar als er één 'spreekbuis' is voor de Franstalige 'politieke elite', dan is het toch wel Le Soir, niet?
Voeg daar eventueel nog RTBf aan toe, en dan hebben we het zo ongeveer wel gehad, dacht ik. Ik hoop dat ik mij in dezen vergis, maar het ziet er toch niet onmiddellijk naar uit. Of wel soms?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
er zijn altijd een boel slimmerikken die menen dat een doorgedreven "taalstrijd" hun medetaalgebruikers op den duur zal bevoordeligen : men moet de anderen op allerhande manieren zien te overtuigen om je taal en cultuur over te nemen. De propagandamiddelen zijn inmiddels technologisch zeer versterkt. Het valt op dat er in de media, die vroeger veeltaliger waren : behalve het engels hoorde men op de radio ook popmuziek van franse en duitse afkomst , de engelstaligheid overheersend geworden is. Zelfs de "eigen" popscene is verengelst. Kinderen vanaf 10 jaar beweren "goed engels" te praten en te begrijpen. Universiteitsstudenten zijn doordrongen van de gedachte dat ze hun "masters" opleiding bij voorkeur in het engels voltooien ; schiolen voor volwassenen-taalonderwijs zijn afgeladen vol waar mern engels onderwijst. Een grote meerderheid schuift het engels naar voren als "wertaal" voor de instellingen van de EU. Is het dan verwonderlijk dat men in een niet-engelstalig land zoals België met een probleem zit ? De oplossing ligt voor de hand : verengels het gehele onderwijs vanaf de kleutertuin : lees de belgian quality newspaper : "The Evening" and alongside with the quality managers around the world (which the belgians are anyway ) We will be very important in politics as well ... De voorzitter van de UNo commissie ter bestrijding van AIds, de voorzitter van het internationaal olympisch comité (om er maar 2 te noemen) of het vlamingen dan wel walen zijn weten we niet zo meteen... het zijn alleszins goed engels sprekende belgen... Ik las laatst nog een goeie : Elzassers zijn belgen die blijven steken zijn op reis naar het beloofde land : Zwitserland.. ... Zal België blijven bestaan ? Of splitsen ? Het zal eerder opgaan in een groter geheel, maar dat geheel zal sterk beïnvloed worden door de belgische eigenheid.
|
|
|
|
#66 |
|
Minister
|
Beste Roger,
dat stelt een aantal problemen. Hoe zou je 'zwijgen' vertalen naar 't Engels ? In de betekenis van: 't Zou moeten gezegd worden maar toch ga 'k niet doen. Een andere taal is niet enkel een 'switch' van klanken en woorden, ook een 'schakelaar' in denken. En mentaliteit. Iedereen 'verengelsen' zou waarschijnlijk mensen mondiaal dichter bij mekaar brengen, maar ten koste van wat ? Met het verliezen van een taal gaat er een eigenheid, een kritische noot, een alternatieve denkpiste en vooral veel geschiedenis verloren.
|
|
|
#67 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Taal is meer dan een communicatiemiddel. Taal is een zelfbestuivend onderdeel van cultuur.
Laatst gewijzigd door Steben : 19 november 2008 om 17:09. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een onafhankelijk Vlaanderen zal het waarschijnlijk net niet, of net wel halen bij een referendum in Vlaanderen zelf. Althans, dat is mijn inschatting op basis van mijn perceptie van wat Vlamingen vinden.
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie daar een mening over heeft die niet past in het franstalig kamp... is tegenwoordig blijkbaar een "Vlaams Nationalist", zoals al wie vragen en opmerkingen heeft over de multicul een VBer is???? Tja... Dat men in het franstalig landsgedeelte daar bijna allemaal tegen is... dat is nogal duidelijk, en ook waarom! Wat gewoon het gelijk van de Vlamingen bewijst. Aan "belgicist" Decroo moeten we het niet vragen uiteraard. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar dan nog, ze manipuleren de mensen met hun haatboodschappen. ze zetten de Franstaligen op tegen de Vlamingen met hun halve waarheden en hele leugens. zie maar naar dat "voorpaginanieuws" van dat depressief meisje dat zich zelf heeft gesneden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een referendum over de onafhankelijkheid van Vlaanderen moet niet op Belgisch niveau georganiseerd worden.
|
|
|
|
#73 |
|
Minister-President
|
Zo'n vraag kan je niet met een kort ja of nee beantwoorden.
Als er ooit een volksraadpleging omtrent deze vraag moest komen zouden er minsten een 10 tal vragen moeten beantwoorden worden. Die 'som' kan een veel beter beeld schetsen of de Vlaming echt achter een scheiding staat. Als men morgen vraagt: moet de koning weg? Dan mag je er zeker van zijn, dat je nooit een meerderheid zal hebben. Echter als je meer genuanceerde vragen gaat stellen...zoals: moeten we de dotatie aan de koning in stand houden. Dan kan je al een heel ander beeld krijgen. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Banneling
|
Moest België een stad zijn, dan was Wallonië daarvan de achterbuurt, met zijn cohorten marginalen...Wat moet je daar mee aanvangen ?
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Banneling
|
Waarop slaat dat nu weer ? Wil je een Ijzeren Gordijn tussen Vlaanderen en Wallonië bouwen ? En een muur rond Brussel ? Zonder corridor naar Wallonië dan !
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
...zij het dan wel een achterbuurt, waarvan de afgevaardigden het goede weer uitmaken, bepalen wat de media wel en niet mag schrijven, zich radikaal verzetten tegen elke poging tot verbetering, een haatkampagne lanceren tegen iedereen die het niet met hun eens is... Het is daar waar het probleem zit.
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|