![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Machtsverhoudingen bepalen wie het uiteindelijk ook effectief heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In een anarchistische maatschappij werken we samen aan een project en dit zonder heirarchie,laat staan bazen.
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() daarom is uw systeem dan ook een jungle
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 14 december 2008 om 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is heel leuk dat jij dat zo wilt - maar ik zie dat toch anders. Ga je mij verplichten met uw projectje mee te doen of niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En op het moment dat uw anarchistisch project een bepaalde omvang bereikt moet je toch gaan delegeren? Of als je een project hebt met een paar honderd mensen, ga je dan nog voor elke stap die je zet overleggen met iedereen om tot een consensus waarin iedereen zich kan vinden te komen? Staat anarchie dan niet gelijk aan een situatie waarin je niets gedaan krijgt?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 14 december 2008 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schatje, machtsverhoudingen zullen altijd bepalen wie dat wat krijgt - tenzij jij ineens gaat voorkomen dat mensen elkaar kunnen aanvallen en overheersen door, wel ja, zelf te overheersen? :')
Het enige wat ik kan doen is mensen overtuigen dat de politieke methode niet rechtvaardig en, op de lange termijn, niet nuttig is. Meer kan je als anarchist niet doen. Dat is geen 'jungle', dat is 'de realiteit'.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() anarchisten zijn tegen dwang, dus in feite kan niemand iemand anders überhaupt iets verplichten.
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 december 2008 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ah, neen, diefstal bestaat niet in een anarchistische samenleving want het is de wet die bepaalt wat diefstal is. Tommetoch. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 14 december 2008 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is natuurlijk ook niet waar: ik ben perfect voorstander van het gebruik van dwang om recht te herstellen.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister
|
![]() Nee,maar weet dat je dan jezelf buiten spel zet
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zet mij elk buiten uw spel.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem met u Guerin is dat jij anarchisme zowel bekijkt als een politiek-filosofische doctrine ('geen overheid, 'geen geweld'!), waar ik ook voorstander van ben. Wat jij echter ook 'noodzakelijk' vindt is dat de mensen met deze vrijheid uw bepaalde invulling van anarchisme volgen. Dat vind ik rubbish: mensen doen met hun vrijheid wat ze willen - ik ga ze geen particulier plan voorleggen en dat het 'ware' anarchisme noemen, in tegenstelling tot u.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() Ah,dit zou betekenen dat je niet ergens woont dat niet anarchistisch zou zijn,dit zal heel moeilijk worden,na de revolutie
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik dus zei:- tenzij jij ineens gaat voorkomen dat mensen elkaar kunnen aanvallen en overheersen door, wel ja, zelf te overheersen? :')
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Ik ga akkoord met de notie dat een anarchist niks kan doen (buiten in de eigen anarchistische gemeenschap) totdat ze het gros van de bevolking overtuigd hebben hun levenswijze over te nemen. Elke andere werkwijze stuit wel ergens op een contradictie met de filosofie vh anarchisme. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 december 2008 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[quote]Ik ga akkoord met de notie dat een anarchist niks kan doen totdat ze het gros van de bevolking overtuigd hebben hun levenswijze over te nemen. [quote] Excuseer: ik wens niemand aan te zetten tot het overnemen van mijn levenswijze, hoor. Maar het is wel waar dat we mensen moeten overtuigen: maar dat is altijd, he.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() [quote=AdrianHealey;3858349]Nu in ieder geval nog niet, he.
[quote]Ik ga akkoord met de notie dat een anarchist niks kan doen totdat ze het gros van de bevolking overtuigd hebben hun levenswijze over te nemen. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 14 december 2008 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |