Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2008, 14:01   #61
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Ik heb daar geen cijfers over, en weet ook niet waar ik (betrouwbare ) cijfers daarover kan krijgen. Dat betekent natuurlijk niet dat het niet waar is : ik zie zelf wel hoeveel er daar rondlopen, als ik een bezoek ga brengen. Het is je natuurlijk toegestaan mij niet te geloven, en voor leugenaar uit te maken, mij niet gelegen.
U kunt gerust zijn, indien u op dit forum reageert op dit of dat, wat zou of kunnen te maken hebben met allochtonen, bent u een leugenaar, een racist in de ogen van hetgeen zich politiek correct noemt. Want vergeet niet, u klaagt de 'multicul' aan en waar deze toe leidt, altijd maar inleveren en toegeven van autochtoonse kant.

Maar zou zeggen, trek het u zeker niet aan. U weet beter!

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 14:07   #62
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Rhiannon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb daar geen cijfers over, en weet ook niet waar ik (betrouwbare ) cijfers daarover kan krijgen.
Dat vermoedde ik al...

Citaat:
Dat betekent natuurlijk niet dat het niet waar is : ik zie zelf wel hoeveel er daar rondlopen, als ik een bezoek ga brengen.
En heb je ook al eens met die mensen gesproken? Voor hetzelfde geld zijn die mensen hier al het grootste deel van hun leven en hebben ze net als jij gewerkt en belastingen betaald. Wat jij dus "ziet" in rusthuizen (en dan heb ik het niet eens over hoeveel of hoe weinig rusthuizen jij zoal bezocht hebt), is dan ook op geen enkele manier representatief.
Rhiannon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 14:10   #63
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik geloof inderdaad dat die ouderwordende mensen in het kader van gezinshereniging naar hier komen . Enkele jaartjes later, als ze nog wat ouder zijn, plaatsen ze die dan in het rusthuis . Het OCMW betaalt het gelag.
Hoe weet jij wie wat betaalt? Moeten die mensen hun rekeninguittreksels aan jou voorleggen als jij het rusthuis bezoekt? Moet het rusthuis zijn boekhouding aan jou voorleggen?
Oud 21 december 2008, 15:40   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Interessante gedachten in deze draad, moet ik zeggen.

Wat betreft de voorstellen van Liberalist_NL betreffende het 'sturen' van hoogbouw door de overheid, hoe verzoen je dat me je liberale pricnipes?

Betreffende die hoogbouw zou ik toch maar voorzichtig zijn: de ondergrond van een groot deel van Nederland is misschien niet echt stabiel genoeg voor dergelijke zaken?

Rotterdam vind ik in elk geval de meest boeiende stad die ik in Nederland ken, onmiddellijk gevolgd door Lelystad.
Ik ben dan liberaal, ik heb toch ook wel een Veluwnaar (met het hart voor de natuur). De vrije markt voorziet in veel dingen, onder andere een harmonie tussen menselijke transacties. Dit lijkt me toch een geval waar de wil van het volk (suburbanisatie) zeer schadelijke langetermijn-effecten heeft voor het land; die niemand zal willen oplossen. Een voorbeeld uit mijn eerste filosofieles: Je kunt kiezen uit nu €1000 krijgen, of over tien jaar €10000. De gros zal zeggen: ''Geef mij nu €1000''. Het menselijk brein denkt op de korte termijn.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 16:42   #65
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Quote Djimi
Het meest geniale idee in verband met het woonprobleem dat ik in Nederland al in toepassing gebracht zag, is wel het gaan wonen op een afgedankte boot. Als het zeepeil inderdaad zou stijgen, dan is er ook in het binnenland nog plaats zat voor kleinschalige en ecologisch verantwoorde, 'duurzame' sedentaire experimenten. De combinatie kleine boot + plooifiets in kleine binnenhavens, in onbruik geraakte kanalen, rivierarmen, ... kan zelfs een nieuwe toeristische troef worden.
Unquote

Er zijn legio mensen die dit al doen, in Lelystad kun je op je boot wonen en je in laten schrijven (een van de zeer zeldzame gemeentes) dus een postadres hebben. In wettelijk opzicht echter is dit heel moeilijk. Dat is de ene kant. De andere kant is dat afgedankte boten vallen onder de wrakkenwet, d,w,z, een boot zonder propulsiemechanisme wordt als wrak aangemerkt en kan zonder meer worden weggesleept (door de overheid).
Daarnaast krijg je onherroepelijk het ligplaatsenprobleem, ruimtelijke ordening etc. Ook al weer een uitvloeisel van de absolute overbevolking. Pleitbezorgers voor de verstedelijking, die in elk grassprietje een stuk bewoonbaar gebied zien, begrijpen niet dat grote clusters van mensen evenzo grote maatschappelijke problemen creëren, vandaar "het rustige wonen op het platteland".
Ik heb tijdenlang op mijn (toenmalige) boot gewoond en ga dat ook weer op de nieuwe doen.
In Hong Kong maar ook andere Chinese gebieden wonen duizenden gezinnen op boten. Het kan allemaal. Alleen in Lelystad liggen naar mijn schatting zo'n 3000 boten die met z'n allen minder plaats innemen dan een dorp van 500 inwoners. Je moet het echter wel willen en kunnen. In de huidige maatschappij lukt dat niet zo goed want de overheid wil koste wat kost grip op haar inwoners houden en zal zeker met hand en tand een dergelijke tendens tegenhouden. Maar ik ben zeker geen tegenstander van een dergelijk idee omdat de druk op het millieu een enorm stuk zal dalen. De mensen zullen veel doelbewuster omgaan met energie en water, en veel minder afval produceren, heel veel minder zelfs. Daarbij is het een stuk eenvoudiger om eigen energie te winnen en de kosten voor verwarming in de winter met reuzensprongen zullen dalen.
Ik ben blij dat je wil méédenken (en dus ook kritische opmerkingen maken !) en met het voorbeeld van Hong Kong afkomt. Dat is inderdaad een ander voorbeeld van uitbreiding van menselijk vestigingsgebied wegens het zelfde probleem: overbevolking.

Ik wens je in elk geval heel veel plezier met en op je nieuwe boot.

Wat voor een is het?

Zelf zou ik opteren voor een 2m brede, 80cm diepe en 5m lange platbodem, met een duwstok, een roer, een stevige 60pk motor op biodiesel voor noodgevallen, terwij ik ook een soort waterfiets-systeem zou willen uitwerken voor een alternatieve voortbewegingsvorm. Voor woondoeleinden
vind ik ook de catamaran zeer geschikt. Met bamboe, hennepvezels, schapenwol, vlas en dennenhars valt daar heel wat op te construeren en in elkaar te knutselen.

Vraag maar aan Ed & Willem Bever !

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 16:49   #66
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overbevolking ? Eerst en vooral al geen vreemdelingen meer toelaten zich in Nederland, en bij uitbreiding Europa, te vestigen. Met " vreemdelingen " versta ik mensen afkomstig uit andere landen dan degenen die tot de Europese Unie behoren, zonder trouwens aan die Unie een waardeoordeel te hechtten. D�*t is een andere zaak.
Wat ik zie gebeuren tegenwoordig is dat hier reeds gevestigde noordafrikanen bvb hun ouwe opa en oma laten overkomen, en die hier in bejaardentehuizen plaatsen, op kosten van het OCMW natuurlijk (= de B.B.B.B. = Brave Belgische Belasting Betaler). Mijn oma zit in zo een tehuis, dat kost haar 2000 euros per maand, haar volledig pensioen en nog wat van ons erbij, maar die vreemde "gasten" die krijgen dat zonder ooit een rotte belgische frank belasting betaald te hebben gewoon in de schoot geworpen. Dit terwijl hun kleinkinderen ondertussen van hun kindergeld leven, en het land overbevolken.
Mijn idee is dat niet enkel de plaats om al dat volk te logeren gaat ontbreken, maar dat ook de vetpot leeg gaat geraken...
Wie heeft er goede ideeën om daar iets tegen te doen ?
Ik denk wel enige ideeën te hebben om daar wat tegen te doen.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 16:51   #67
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ben dan liberaal, ik heb toch ook wel een Veluwnaar (met het hart voor de natuur). De vrije markt voorziet in veel dingen, onder andere een harmonie tussen menselijke transacties. Dit lijkt me toch een geval waar de wil van het volk (suburbanisatie) zeer schadelijke langetermijn-effecten heeft voor het land; die niemand zal willen oplossen. Een voorbeeld uit mijn eerste filosofieles: Je kunt kiezen uit nu €1000 krijgen, of over tien jaar €10000. De gros zal zeggen: ''Geef mij nu €1000''. Het menselijk brein denkt op de korte termijn.
Ben ik met je eens, en ik vind sturen op zich geen probleem, dat gebeurt hoe dan ook, is het niet in de richting van het ene, dan wel in de richting van het andere. Ik was vooral verwonderd over het pleiten voor hoge belastingen.

Zelf zou ik waarschijnlijk ook opteren voor die duizend euro, om te investeren in eigen werktuigen, of in iets dat een vriend zou ondernemen.

Geld m�*g rollen, maar dan toch bij voorkeur in de richting van iets dat positieve lange-termijn-perspectieven biedt, vind ik.

Oud 21 december 2008, 18:00   #68
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Kijk naar de skyline van ROTTERDAM het manhatten scenario lijkt steeds dichterbij te komen. Reden te weinig ruimte om nog in de breedte te groeien. Bijna honderd nieuwe torens komen er de komende jaren bij.

Bekijk deze duizelingwekkende lijst voor de komende 6 jaar!
http://www.fotosvanrotterdam.nl/pix/02/2192.jpg

By the way in België zijn we binnen enkele jaren met 11 miljoen i.p.v van 10 en het zal alleen nog maar toenemen. Ook de verstening van ons land gaat ontzagwekkend snel!

ARTIKEL:
België blijft verder 'verstenen'. Begin dit jaar was een vijfde (19,7 procent) van het Belgische grondgebied bebouwd, tegen 18,5 procent in 2000, 16,3 procent in 1990 en 14,2 procent in 1980. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie van de federale overheidsdienst Economie. De voorbije jaren kwam er elk jaar rond de 45 vierkante kilometer bebouwd gebied bij in België. Dat resulteerde op 1 januari 2008 in een bebouwd gebied van 6.004 km2. In 2000 was dat nog 5.640 km2, wat overeenkomt met een toename van 6,5 procent op acht jaar tijd. België heeft een totale oppervlakte van 30.528 km2. Behalve de 6.004 km2 bebouwd gebied, gaat het om 17.309 km2 landbouwgronden en 7.215 km2'andere niet-bebouwde gronden'. (belga/bf)

BRON: HLN

LINK: http://www.hln.be/hln/nl/936/Nieuws/...-bebouwd.dhtml

Als dit zo verder gaat zal ons land verder verhard worden rond 2015 met 30%!!!

Niet zo lang gelden reed ik door de driehoek A'pen - Mechelen - Brussel.
Gaat helemaal de kant op van de Randstad daar.
De Belgische kust is verschrikkelijk, gelukkig zijn er in Nederland nog redelijk ongerepte duingebieden, zoals hier bij Schoorl.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 22:40   #69
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf zou ik opteren voor een 2m brede, 80cm diepe en 5m lange platbodem, met een duwstok, een roer, een stevige 60pk motor op biodiesel voor noodgevallen, terwij ik ook een soort waterfiets-systeem zou willen uitwerken voor een alternatieve voortbewegingsvorm.
Even off-topic, doch 60 pk is veel te krachtig én veel te zwaar van gewicht voor een dergelijke kleine platbodem. Een dergelijk vaaruig is hiervoor constructief gezien niet geschikt.

Het is tevens véél te duur - met de motor alleen geraak je niet ver (schroefas en schroefaskoker, Morse bediening, stuurwiel en -installatie, interkoelingsinstallatie, enzovoort) - en dan heb ik het nog niet eens over de globale omvang van een dergelijk monster (tenzij je bovenop de motor wenst te slapen ).

Een 4-takt buitenboord van 6 pk voldoet ruimschoots. Zelfs met een 4 pk kom je er al. Mocht je evenwel iets meer "power" wensen, vervang dan de standaard gemonteerde fabrieksschroef door een werkschroef, aangepast aan het vermogen (meer spoed).

Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 december 2008 om 22:55.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 22:57   #70
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Over grenzen gesproken...... een behoorlijk lange tijd geleden haalde ik een van mijn renpaarden terug uit Parijs. dan stond ik uren aan de Belgisch/Franse grens te onderhandelen over de hoogte van de borgsom die ik moest betalen (en dan maar afwachten of je die ooit weer terug kreeg) In dit geval wilde men mij omgerekend 50.000 gulden borg laten betalen. Uiteindelijk heb ik toen de bemiddeling van een douaneagent ingeroepen die de zaak tenslotte geregeld heeft. En dit soort taferelen speelde zich herhaaldelijk af. Situatie die nu ondenkbaar zijn. Maar indirect hebben de open grenzen in Europa er toe bijgedragen dat een golf van ongewenste vreemdelingen uit de moslimlanden zich als een sprinkhanenplaag over ons hebben gestort, een onomkeerbaar proces zoals nu blijkt. Mede door de houding van de extreme vijandigheid van de overheid jegens haar eigen burgers prevaleren de sprinkhanen uit de analfabete (noord-)afrikaanse landen boven de eigen burgers; wsorden voorzien van huizen en een passende sponsoring in de vorm van een maandelijkse uitkering. Nederland is kennelijk erg gewild, te danken aan de gemakzucht en eenvoud waarmee men hen van alle zaken voorziet, die de Nederlanders zelf moeten ontberen.
DIT is inderdaad ongelofelijk, nog nooit eerder gezien in de geschiedenis ?! WIE heeft d�*�*r een verklaring voor ? Wat zijn de diepere redens dat vreemdelingen uit verre landen voorgetrokken worden door onze regeringen ? Beter behandeld, en met meer verdraagzaamheid, dan de eigen bevolking ?
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 23:10   #71
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Vreemd hè. Hoe zou zo iets nu kunnen?
Oud 21 december 2008, 23:13   #72
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhiannon Bekijk bericht
Dat vermoedde ik al...

En heb je ook al eens met die mensen gesproken? Voor hetzelfde geld zijn die mensen hier al het grootste deel van hun leven en hebben ze net als jij gewerkt en belastingen betaald. Wat jij dus "ziet" in rusthuizen (en dan heb ik het niet eens over hoeveel of hoe weinig rusthuizen jij zoal bezocht hebt), is dan ook op geen enkele manier representatief.
Ik heb er inderdaad eens een paar aangesproken in de kantien van het rusthuis waar mijn grootmoeder verblijft. Vergeefs, ze spraken geen Nederlands, en geen Frans ook niet. Volgens oma praten ze enkel arabisch "of zoiets", onder elkaar en tegen verpleegsters van dezelfde afkomst. Ik kreeg er alvast niets uit. Waar zouden die nu kunnen werken hebben in België, als ze geen woord van onze nationale talen verstaan ?
Oud 21 december 2008, 23:16   #73
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe weet jij wie wat betaalt? Moeten die mensen hun rekeninguittreksels aan jou voorleggen als jij het rusthuis bezoekt? Moet het rusthuis zijn boekhouding aan jou voorleggen?
Tja, het rusthuis legt zijn rekening wel voor...Waarom ook zijn boekhouding niet ? Niet dat die speciaal aan mij zou moeten opengelegd worden, iedereen zou daar inzicht in moeten kunnen hebben, de media eerst en vooral.
Oud 21 december 2008, 23:57   #74
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat is eigenlijk een psychologische kwestie. Vanwaar de magische assumptie dat die mensen die 1000 euro verkeerd zitten en vanwaar de magische assumptie dat de overheid niet korte termijn zal denken?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 03:04   #75
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Even off-topic, doch 60 pk is veel te krachtig én veel te zwaar van gewicht voor een dergelijke kleine platbodem. Een dergelijk vaaruig is hiervoor constructief gezien niet geschikt.

Het is tevens véél te duur - met de motor alleen geraak je niet ver (schroefas en schroefaskoker, Morse bediening, stuurwiel en -installatie, interkoelingsinstallatie, enzovoort) - en dan heb ik het nog niet eens over de globale omvang van een dergelijk monster (tenzij je bovenop de motor wenst te slapen ).

Een 4-takt buitenboord van 6 pk voldoet ruimschoots. Zelfs met een 4 pk kom je er al. Mocht je evenwel iets meer "power" wensen, vervang dan de standaard gemonteerde fabrieksschroef door een werkschroef, aangepast aan het vermogen (meer spoed).
Hé, dat vind ik nu zelf ook. Die 0 zal wel in de haast van het typen erbij gekomen zijn. Maar ik heb ondertussen raad gekregen van nog een �*ndere water-rat , en zal me eerder toeleggen op het ombouwen van een catamaran. Met bamboe en andere natuurlijke materialen kan daar volgens mij een heel leuk vaartuig mee worden gemaakt. Met klimrekken en een schommel en al.

Ik vind het overigens leuk te ontdekken dat jij er blijkbaar ook wel een en ander van afweet. Heb je toevallig ook een boot?

Vriendelijke groeten,

djimi

Oud 22 december 2008, 06:37   #76
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hé, dat vind ik nu zelf ook. Die 0 zal wel in de haast van het typen erbij gekomen zijn.
Aha, ok. Het was trouwens maar een tip, hoor.
Citaat:
Maar ik heb ondertussen raad gekregen van nog een �*ndere water-rat , en zal me eerder toeleggen op het ombouwen van een catamaran.
Het ombouwen/renoveren hebben we slechts éénmaal gedaan, nooit meer. Veel te omslachtig én tijdrovend. Het kost je ook klauwen met geld. Je kan in de meeste gevallen maar een klein gedeelte van het bouwmateriaal hergebruiken. Vele zaken dien je trouwens tóch nieuw aan te kopen. Nieuwbouw/zelfbouw vinden wij nog steeds de beste optie. Je begint van nul en je ziet onmiddellijk vorderingen in tegenstelling tot het afbreken en eindeloze schuren bij een renovatie. Dat is natuurlijk een persoonlijke kwestie.
Citaat:
Met bamboe en andere natuurlijke materialen kan daar volgens mij een heel leuk vaartuig mee worden gemaakt. Met klimrekken en een schommel en al.
Aha, een alternatief vaartuig De vraag is echter of je hiervoor een BA-verzekering kunt krijgen. De tijd van de "vrijbuiterij" op de Europese waterwegen is helaas al lang voorbij, jammer genoeg...
Citaat:
Ik vind het overigens leuk te ontdekken dat jij er blijkbaar ook wel een en ander van afweet. Heb je toevallig ook een boot?
Altijd eentje gehad en ook nu nog, steeds zelf gebouwd, samen met mijn wederhelft. Momenteel hebben we een Pathfinder 17 ontworpen door http://www.jwboatdesigns.co.nz/index.html waarvan de bouwplannen bij http://www.bootbouwer.nl/koppeling.html verkrijgbaar zijn. Bouwmaterialen zijn hout/epoxy.

Mocht je geinteresseerd zijn in een kleine catamaran, geef ik je de goede raad de catalogus/portfolio van de Britse ontwerper James Wharram eens aan te schaffen. http://wharram.com/index.php Een kleine investering dat je evenwel eindeloos doet wegdromen. Eveneens specifiek bedoeld voor zelfbouwers. Betrokkene is een buitenbeentje onder de "yachtdesigners". Heeft een eigen alternatieve (hippie-achtige) en ecologische filosofie, omstandig beschreven in zijn portfolio. Doen!
Oud 22 december 2008, 12:31   #77
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

We raken wel behoorlijk van stuk af, maar ik kan niet nalaten nog even in te haken. Djimi, je ziet dat ook Esperanza meteen aan James Wharram denkt.
Wat Wharram in feite deed was het aan elkaar koppelen van 2 Polynesische rompen en kreeg zodoende een catamaran. Zijn ontwerp, dat stamt uit begin jaren zestig, is nog steeds erg in zwang, in het bijzonder onder de zelfbouwers die voor weinig geld verre reizen willen maken.
Wharram zelf vertrok eind jaren 50 of begin jaren zestig met een zelf ontworpen 40 voeter. Hij werd op zijn tocht vergezeld door twee jonge dames, waarvan er een een kind aan boord kreeg. Ik meen dat dit Rachel was, waarmee hij later is getrouwd. Wharram overleed in de 90er jaren maar Rachel ging door met het populariseren van zijn ontwerpen. Voor de ecologische watersporter is de Wharram catamaran een ideaal schip. Het vaste platform tussen de rompen geeft je een zee van stabiele dekruimte. De rompen en crossbeams alsmede dek kun je uit allerlei materialen vervaardigen, maar het blijft een uiterst zeewaardig ontwerp.
Oud 22 december 2008, 14:10   #78
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik heb er inderdaad eens een paar aangesproken in de kantien van het rusthuis waar mijn grootmoeder verblijft. Vergeefs, ze spraken geen Nederlands, en geen Frans ook niet. Volgens oma praten ze enkel arabisch "of zoiets", onder elkaar en tegen verpleegsters van dezelfde afkomst. Ik kreeg er alvast niets uit. Waar zouden die nu kunnen werken hebben in België, als ze geen woord van onze nationale talen verstaan ?
Daar geloof ik geen fluit van.
Oud 22 december 2008, 14:11   #79
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Tja, het rusthuis legt zijn rekening wel voor...Waarom ook zijn boekhouding niet ? Niet dat die speciaal aan mij zou moeten opengelegd worden, iedereen zou daar inzicht in moeten kunnen hebben, de media eerst en vooral.
Ik zou niet weten waarom. Daar heeft niemand zaken mee.
Oud 22 december 2008, 14:38   #80
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar geloof ik geen fluit van.
Jij gelooft niet dat ik een babbeltje wou maken met de mensen die aan het tafeltje naast dat van mijn grootmoeder zaten ? Omdat dat niet in je kraam te pas komt zeker ? Weet dat ik een zeer nieuwsgierig bazekke ben, en niet verlegen voor een cent. En ik was écht curieus in welk Vlaams dialect dat ze mij gingen antwoorden, die twee ouwe Magrebijnen. In Napels ben ik trouwens eens een gast tegengekomen, met de kop van een Napolitaan, en de kleur ook, maar die in werkelijkheid Marokkaan was, van op het Kiel, zoals ik, en toen die te weten kwam vanwaar ik afkomstig was, begon die tegen mij in het platste Aantwaarps dat je je maar kunt voorstellen. Hij was in Antwerpen geboren en getogen, maar woonde nu in Napoli, waar hij zich beter thuis voelde. Maar die twee ouwe sloebers in het rusthuis...geen woord Vlaams kwam er uit, en toen ik in het Frans probeerde ook niet. En d�*t wil dan wel zeggen dat die uit een verloren gat kwamen alletwee, want Magrebijnse stadbewoners kunnen minstens hun plan trekken in 't Frans, als ze het al niet beter praten dan Walen of Brusselaars.
Maar ja, ik kan je niet dwingen om me te geloven natuurlijk. Als jij je nu beter voelt zo, dan zij het zo...Steek je kop maar in het zand tot aan het middel, als je dat wil, maar pas wel op dat je nog lucht krijgt !!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be