Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2009, 10:16   #61
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De Kerk moet volgens mij tegengas geven "in het huidig klimaat" en niet gaan meehuilen met de wolven. Moest het om eentalige Frans materiaal gaan zou ik er uiteraard een probleem mee hebben maar aangezien het in heel het bisdom om tweetalig materiaal gaat zie ik het probleem totaal niet.
Wie ook maar een beetje België kent weet:
Vlamingen zijn meestal meertalig, Frankofonen niet.
Maar Frankofonen hebben steeds de mond vol over tweetaligheid waarmee ze bedoelen: tweetalige Vlamingen zodat ze zelf steeds overal in het Frans bediend worden.
Als solidarnosc solidair wil zijn met zijn eigen idealen en omgeving dan moet hij steeds tegengas geven tegen de asociale houding van de dominane franstalige kaste.
Oud 30 januari 2009, 10:17   #62
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is God nu een Waal of een Vlaming ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 10:41   #63
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat ze bezig waren om het grootste Belgische bedrijf te verkopen voor een appel en een peer aan Frankrijk.
Ja, inderdaad. Dat is Belgique nu eenmaal: horig aan la France.

Citaat:
Vlaams-Nationalisten zijn best zielig op sommige momenten. Het idee om te winnen vinden jullie gewoon onverdraaglijk. Dat is de essentie van jullie probleem. Jullie willen gewoon gepakt worden en als dat niet meer het geval is dan huren jullie iemand in.
Ik had van een marxist toch wel een iets betere analyse verwacht dan 'jullie zijn aan het winnen'. Ten eerste is "jullie" al redelijk divers, ten tweede is het wel een beetje dom om te zeggen dat de Vlaams-nationalisten aan het winnen zijn terwijl de politieke klasse de ene na de andere toegeving doet aan de bruxo-belgen. Van Vlaamse onafhankelijkheid is nog geen sprake geweest, enkel van een paar hervormingen om Belgique nog verder in stand te kunnen houden.

Je begint stilaan zoals een BUB'er te klinken weet je, al wat niet unitaristisch is is blijkbaar vlaemSSch nationalistisch...
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 11:11   #64
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geen enkele van die winkels, of geen enkele winkel in het boerengat waar ik woon, geeft mij de indruk mee te spelen in de verfransingsdruk.
Moet men Carrefour of Kruispunt in Vlaanderen gebruiken?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 11:44   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Moet men Carrefour of Kruispunt in Vlaanderen gebruiken?
Die vraag werd destijds beantwoord toen men het had over de grand bazar.

Ik ben geen onvoorwaardelijk aanbidder van de allesverklarende geschiedenis, maar ...

(noot: bazaar staat wel degelijk in den dikke, maar wel met twee a's)

(en we zeggen al evenmin sitroen tegen een auto citroën twee peekaa)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 13:05   #66
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wie ook maar een beetje België kent weet:
Vlamingen zijn meestal meertalig, Frankofonen niet.
Maar Frankofonen hebben steeds de mond vol over tweetaligheid waarmee ze bedoelen: tweetalige Vlamingen zodat ze zelf steeds overal in het Frans bediend worden.
Als solidarnosc solidair wil zijn met zijn eigen idealen en omgeving dan moet hij steeds tegengas geven tegen de asociale houding van de dominane franstalige kaste.
Nogmaals de discussie gaat over tweetalig materiaal in de vorm van brochures en vloermatten en niet over de tweetaligheid van de clerus. Bij mijn weten zijn alle priesters in Vlaams-Brabant Nederlandstalig en bedienen ze hun kudde in het Nederlands.

Als ik solidair wil zijn met mijn idealen en omgeving moet ik tegengas geven tegen het heersend revanchisme. Het idee dat bijvoorbeeld in West-Vlaanderen de Franstaligen een dominante kaste zouden zijn is gewoon hilarisch.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 13:07   #67
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ja, inderdaad. Dat is Belgique nu eenmaal: horig aan la France.

Ik had van een marxist toch wel een iets betere analyse verwacht dan 'jullie zijn aan het winnen'. Ten eerste is "jullie" al redelijk divers, ten tweede is het wel een beetje dom om te zeggen dat de Vlaams-nationalisten aan het winnen zijn terwijl de politieke klasse de ene na de andere toegeving doet aan de bruxo-belgen. Van Vlaamse onafhankelijkheid is nog geen sprake geweest, enkel van een paar hervormingen om Belgique nog verder in stand te kunnen houden.

Je begint stilaan zoals een BUB'er te klinken weet je, al wat niet unitaristisch is is blijkbaar vlaemSSch nationalistisch...

Vlaamse onafhankelijkheid is nooit de inzet van het debat geweest.

Alles wat niet seperatistisch is is volgens u Belgicistisch. Hoor wie spreekt
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 13:26   #68
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals de discussie gaat over tweetalig materiaal in de vorm van brochures en vloermatten en niet over de tweetaligheid van de clerus. Bij mijn weten zijn alle priesters in Vlaams-Brabant Nederlandstalig en bedienen ze hun kudde in het Nederlands.

Als ik solidair wil zijn met mijn idealen en omgeving moet ik tegengas geven tegen het heersend revanchisme. Het idee dat bijvoorbeeld in West-Vlaanderen de Franstaligen een dominante kaste zouden zijn is gewoon hilarisch.
In west-Vlaanderen zoals overal in Vlaanderen is de belgische kaste vertegenwoordigd via alle geledingen van het regime. Mensen en organisaties die hogerop willen in de maatschappij collaboreren. Zelfs syndikaten die verondersteld worden de arbeidersbelangen te verdedigen. Die verdedigen zelfs de onbeperkte en onvoorwaardelijke transfers of 'solidariteit' met verkwistende en corrupte politici in Wallonië.
Oud 30 januari 2009, 13:38   #69
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze verdedigen trouwens ook gewoon het neoliberaal afbraakbeleid hoor. Alleen wanneer de achterban té boos wordt gaan ze even verdedigers van de welvaart spelen.
Oud 30 januari 2009, 13:44   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ze verdedigen trouwens ook gewoon het neoliberaal afbraakbeleid hoor. Alleen wanneer de achterban té boos wordt gaan ze even verdedigers van de welvaart spelen.
En hoe staan ze tegenover neoliberaal opbouwbeleid ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 13:53   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat bestaat niet.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be