Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2009, 10:04   #61
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hier heb je dan het verschil:
Citaat:
De Nederlandse overheid acht dit onacceptabel
Tegen in Belgie:
Citaat:
De Belgische overheid acht dit acceptabel en is zeer blij met de loop van zaken.
U bedoelt uiteraard:
Citaat:
De Belgische overheid geeft het probleem toe maar erkent dat het, gezien het een Marokkaanse kwestie is, niet bij machte is er iets aan te doen.
Tegen in Nederland:
Citaat:
De Nederlandse partijen houden om electorale redenen wanhopig vol dat ze wel bij machte zijn er iets aan te doen.
Zonder dank.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 6 februari 2009 om 10:05.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 10:06   #62
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
We kunnen als reactie allemaal onze naam in een Marokkaanse veranderen misschien ?

Ik heb al de naam van mijn hond veranderd.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 10:08   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
U bedoelt uiteraard:

Tegen in Nederland:

Zonder dank.
misschien de link volgen en de satire ontdekken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 10:21   #64
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik heb al de naam van mijn hond veranderd.
Mijn hond heet Hassan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 10:27   #65
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn hond heet Hassan.
De mijne heette To, van Tobias. Maar of ik nu To of Mo roep, dat maakt voor dat beest niets uit.

Zeg, maar mag dat wel, je hond een Marokkaanse naam geven?

Laatst gewijzigd door Duym : 6 februari 2009 om 10:29.
Oud 6 februari 2009, 10:28   #66
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
De mijne heette To, van Tobias. Maar of ik nu To of Mo roep, dat maakt voor dat beest niets uit.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 14:05   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Nog eens duidelijk stellen:

wij hebben de vrijheid overwonnen op de ekstreem-kristelijken en wij mogen sedert weet-ik-veel-30 jaar ook voornamen kiezen die niet zo bijbels of niet zo klassiek zijn; en dat is een goede zaak.

Het is niet omdat daar een apenland is dat die vrijheid niet toekent aan zijn onderdanen, dat wij moeten teruggeslingerd worden in de geschiedenis;

Wij kunnen wel onze mening zeggen aan Marokko, maar we hebben ons niet te moeien met hun interne keuken; hoogstens kunnen we zeggen dat we met "dergelijke" landen niet al te intense relasies wensen op te bouwen, maar eigenlijk zeggen we dat liever niet omdat we daardoor enerzijds senten ("markt") verliezen, en anderzijds nog verder staan om ze te helpen meer demokratisch worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 14:15   #68
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is niet omdat daar een apenland is dat die vrijheid niet toekent aan zijn onderdanen, dat wij moeten teruggeslingerd worden in de geschiedenis;
²

Citaat:
anderzijds nog verder staan om ze te helpen meer demokratisch worden.
Hebben wij op dat gebied dan überhaupt een poot om op te staan?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 14:17   #69
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Euh... wat moet ik hieruit bijleren?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 15:25   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
²

Hebben wij op dat gebied dan überhaupt een poot om op te staan?
Ge hebt mij hier zuiver.
Wij zijn van geen kanten het waard om "demokrasie" genoemd te worden.

Maar eerlijk, tenminste is er al een begin van scheiding van godsdienst en staat gemaakt, waardoor we tenminste - hoe smaakvol we het vinden of niet - onze kinderen Shenaia, Kenzjie, Liam en Keaono, Fay en Broez kunnen noemen.

Als Vlamingen staan we ook iets verder dan de Berbers, denk ik.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 februari 2009, 23:02   #71
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Mijn hond heet Hassan.
ocharme die hond...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 06:42   #72
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
ocharme die hond...
Zeg dat wel, ik heb de dierenbescherming al aan mijn been.
Oud 7 februari 2009, 10:08   #73
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

kunnen ze hun kind niet aangeven in hun ambasade? daar zal de marokaanse regering wel eens kunnen aan denken.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 10:48   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eens duidelijk stellen:

wij hebben de vrijheid overwonnen op de ekstreem-kristelijken en wij mogen sedert weet-ik-veel-30 jaar ook voornamen kiezen die niet zo bijbels of niet zo klassiek zijn; en dat is een goede zaak.
U dwaalt: de bepalingen betreffende de voornamen werden niet bepaald door wat u meent te moeten omschrijven als "ekstreem-kristelijken" (sic), maar wel door de overheid. Het toenmalig referentieboek (dat u trouwens nog in veel gemeentediensten zult vinden), was het officieel goedgekeurd voornamenwoordenboek van Rommel.

Als christen kan ik u trouwens meegeven dat wij helemaal niet tegen namen zijn die van een andere oorsprong dan de bijbel zijn. Al evenmin tegen namen die "niet zo klassiek zijn". In het verleden werden trouwens veel meer niet-bijbelse namen gebruikt dan u denkt. Er zijn de duizenden namen van Germaanse oorsprong waarvan er heel veel in de vergetelheid zijn geraakt (of nu in een verkorte vorm weer opkomen).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 10:49   #75
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Ach ja, er zijn ook betere voornamen dan Koen, Jan of Lieven
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 10:53   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge hebt mij hier zuiver.
Wij zijn van geen kanten het waard om "demokrasie" genoemd te worden.

Maar eerlijk, tenminste is er al een begin van scheiding van godsdienst en staat gemaakt, waardoor we tenminste - hoe smaakvol we het vinden of niet - onze kinderen Shenaia, Kenzjie, Liam en Keaono, Fay en Broez kunnen noemen.

Als Vlamingen staan we ook iets verder dan de Berbers, denk ik.
Wat hebben die Angelsaksische namen te maken met de "scheiding van godsdienst en staat"? Ooit trouwens de oorsprong erop nageslagen van een vornaam als "Liam"?
Oud 7 februari 2009, 10:57   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch eventjes in een Vlaams perspektief plaatsen.

Vroeger, in de vorige eeuw, lang geleden dus, zo in de tijd toen ikzelf de geboorte van mijn addergebroed moest gaan aangeven bij de gemeente, golden er striktere regels.

Je mocht alleen maar een voornaam kiezen die vermeld stond in het grote boek. En dat boek was nogal geïnspireerd op de bijbel ...
Koos je dus als ouder voor een ietwat afwijkende naam, dan was het boel.
Dat boek waarover u spreekt, was het voornamenwoordenboek van Rommel. Dat is helemaal niet "geïnspireerd op de bijbel". Wel was het een heel accuraat overzichtswerk van alle mogelijke voornamen en hun varianten van heel diverse oorsprong. 't Grootste deel van de namen erin is trouwens van Germaanse en Latijnse oorsprong, niet van bijbelse of Hebreeuwse kunne.
Oud 7 februari 2009, 11:00   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
hhet gaat hem hier niet om marokanen wonende in maroco.
maar om belgische kinderen uit moarocaanse ouders.
zij mogen geen westerse namen krijgen, als Belg. omdat ze dan geen marocaanse nationaliteit er bovenop kunnen krijgen.
belgische naam.== Belg
Mohamedaanse naam = Belgische ++++ Marocaanse nationaliteit.
Even opmerken dat een dergelijke regeling ook bestaat in IJsland. Wie de IJslandse nationaliteit wil verwerven, moet zijn voor- als achternaam veranderen en voor een IJslandse vorm kiezen. Niet-IJslandse namen worden niet aanvaard.
Oud 7 februari 2009, 11:04   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Vlaanderen is zowat de enige regio die amper of zelfs geen enkele belangstelling vertoond voor Vlamingen die zich buiten Vlaanderen gaan vestigen.
Elke Vlaming die 1 cm in Wallonië gaat wonen is al een Waal voor de Vlaamse regering.

Andere landen/regio's/culturen gaan ervan uit dat iemand die voor kortere of langere tijd zijn geboortegrond verlaat, zijn eigen identiteit met zich blijft meedragen en doorgeeft aan zijn (klein)kinderen.

Alleen Vlaanderen verwacht dat Vlamingen hun identiteitsjasje uitspelen wanneer ze zich elders vestigen in de hoop dat Franstaligen, Marokkanen, Turken,... dat dan ook gaan doen wanneer ze in Vlaanderen komen wonen.
Maar zo werkt dat dus niet.
U blijft afkomen met uw onzin ver "elke Vlaming die in Wallonië gaat wonen, is al een Waal voor de Vlaamse regering". Nogmaals, het juridisch begrip subnationaliteit bestaat niet in België.

Wat u in de overige alinea's schrijft, is grotendeels onzin. Ik heb nog nooit enige inspanning gezien van de Nederlandse overheid opdat Nederlandse immigranten in Australië, de VS of Noorwegen (drie landen met een hoge Nederlandse aanwezigheid) hun cultuur en taal zouden behouden. Er werd echter vastgesteld dat heel veel Nederlandse immigranten in Australië bijvoorbeeld reeds na de tweede generatie de band met het moederland volledig hebben verloren en dat de huistaal er Engels is geworden. Hetzelfde geldt trouwens ook voor veel andere migrantengroepen die klein in aantal zijn of niet terugvallen op een religieus geïnspireerde onderscheiding.
Oud 7 februari 2009, 13:02   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat boek waarover u spreekt, was het voornamenwoordenboek van Rommel. Dat is helemaal niet "geïnspireerd op de bijbel". Wel was het een heel accuraat overzichtswerk van alle mogelijke voornamen en hun varianten van heel diverse oorsprong. 't Grootste deel van de namen erin is trouwens van Germaanse en Latijnse oorsprong, niet van bijbelse of Hebreeuwse kunne.
Als de klerus destijds er onvoldoende zijn poot heeft kunnen op drukken, is 't dat ze het een beetje uit het oog verloren waren ...
en ondertussen is het maar goed dat we van dat juk af zijn (en die enkelingen die nog overblijven om het te bewonderen, mogen gerust verder doen, ze storen niet meer, gezien hun beperkt aantal).

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be