![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Letterlijk betekent het ongeveer: Onderwerp je (aan Allah) en je zal vrede kennen.... wat uiteraard ook wil zeggen dat indien je je niet klakkeloos wil onderwerpen, moslims zichzelf gerechtigd voelen het dan manu militari "aan te prijzen". Dus "Vrede" my ass! ----------------------------- Wat mij als hetero het recht geeft om me uit te spreken over de instelling "huwelijk" zoals we dit kennen in deze westerse landen, is het volgende: het huwelijk werd ingesteld voor hetero koppels met de bedoeling het koppel een bepaalde vorm van bescherming en zekerheid te bieden. Zo is men door het aangaan van het huwelijk o.a. verplicht elkaar bij te staan en heeft men o.a. bepaalde voordelen bij erfenis, verwerven van eigendom en dergelijke. Dus het begrip "huwelijk" heeft een specifiek norm en waarde. Dat houdt vb. ook in dat er een beperking is van het aantal partners: een "huwelijk" in de zin zoals wij dat benoemd hebben bestaat enkel uit twee partners, één man en één vrouw. Indien men nu het begrip "huwelijk" gaat veranderen (weze het door toe te staan dat er meerdere partners mogen zijn (bigamie) of weze het door toe te staan dat ook mensen van hetzelfde geslacht een "huwelijk" kunnen aangaan, dan ondermijnt men weldegelijk de invulling van "huwelijk" zoals dat door mijzelf origineel werd voorgesteld toen ik dat "huwelijk" afsloot. En DUS heb ik uiteraard het VOLSTE recht om mee te beslissen welke nieuwe invulling er aan het begrip "huwelijk" zullen gegeven worden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In India bestaan heden ten dage nog groepjes homosexuelen (transsexuelen) die zich vrijwillig castreren, in vrouwenkleding rondlopen, en wiens diensten gebruikt worden voor bepaalde rituelen (zang en dans bij geboortes, huwelijken e.d.) Ik heb daar ooit een reportage over gezien. Me dunkt dat de term Mukkanathun die lading volledig dekt. Een eunuch is dan weer niet noodzakelijk homosexueel, ook heterosexuelen kunnen gecastreerd worden natuurlijk. Zo werden bijvoorbeeld door de arabische slavendrijvers alle mannelijke zwarten afrikanen die ze gevangen namen, gecastreerd. Slechts 10% overleefde die ingreep en konden worden meegevoerd als slaaf. ook volgens wiki gaat het over transsexuelen: Citaat:
maar in feite gaat het niet over het feit of dienen gast nu homo was of niet, maar wel over het volgende: Citaat:
En als men de tekst dan verder leest gaat het dus over het feit dat hij wèl met wellustige blik naar de vrouwen keek (alhoewel men dus veronderstelde dat hij geen fysieke noden had) en dat Mohammed daarom vond dat ze zich moesten bedekken. Een homo (al of niet gecastreerd) kijkt niet met een wellustige blik naar vrouwen. bijgevolg: diene mukhannath was géén homo! (tenzij mohammed gewoon een jaloerse bok was en slechts veronderstelde dat hij met wellustige blik naar zijn vrouwen had gekeken, maar dat is dan weer een ander verhaal)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 11:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voil�* : In India heten deze mensen Hijra :
http://en.wikipedia.org/wiki/Hijra_(South_Asia) Citaat:
Citaat:
en de islamitische Hijra in India noemen zichzelf Mukhannathun Citaat:
------------------------------- Ik vrees dat Redwasp hier een beetje aan wishful thinking doet (volgens mij doet ie héél veel wishful thinking, maar soit) door ons te willen wijsmaken dat homosexualiteit in islam is toegestaan omdat die Mukhanatun aanvaard werden. Bij mijn weten is transsexualiteit nog iets heel anders dan homosexualiteit. En de homo's die ik ken hebben volgens mij helemaal geen behoefte om hun "penseel der liefde" te verwijderen en al of niet te laten vervangen door een nep-vagina.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 11:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
u moet zich toch wel in hele rara bochten wringen om U vanuit uw homosexuele geaardheid te keren tégen De Winter - die homosexualiteit aanvaardt - maar PRO mohammedaanse gedachtengangen die homosexuelen een gratis les zweefvliegen zonder vliegtuig willen aanbieden door ze n�* steniging van de hoogste minaret af te kieperen! In al uw ijver ga je zelfs zover om de feministische bevrijding op het conto van de holebis tegaan schrijven en de huidige vrije zeden op conto van de paus van rome! manmanman! Je bent nog net niet geslaagd om Filip De Winter verantwoordelijk te stellen voor de gratis lessen zweefvliegen van de imam! Maar even voor het gemak: wat had je gezegd als De Winter nu eens de imam had gelijk gegeven? "jaja, de imam heeft volledig gelijk: homo's moeten van de toren van de kathedraal worden gekieperd"... nu jongen, dan zat je sloot zeker hé? Naar wie had je dan je beschuldigend vingertje laten wijzen? uw verhaaltje baseert zich standaard op de wervingspraatjes zoals vermeld op www.ontdekislam.nl en de islamapologete Linda Bogaert (ik vermoed dat ze ondertussen toch wel al een arabische voornaam heeft aangenomen, want zulke positieve benadering van islam kan je niet neerpennen zonder zelf bekeerling te worden). Onze huidige westerse normen en waarden zijn een gevolg van de bevrijding van de VROUW jongen! In onze huidige maatschappij hoef ik me niet in te pakken omdat mannetjes hun sexuele lusten niet hoeven te bedwingen: volgens ONZE normen zijn ze daar perfect toe in staat en hoef ik me als vrouw niet verantwoordelijk te voelen voor het onbeperkt geilen van sommige mannen! Nu, d�*t zou jou als homo toch niet hoeven te storen neem ik aan? Of wil je dat ik me sluier om aan uw wellustige blikken te ontsnappen? Loop jij trouwens ook in burka rond voor het geval je een medecollega homo tegenkomt die je wil bespringen? Had je je nu eens een klein beetje beter geïnformeerd alvorens je als homosexueel tot de islam te bekeren, dan had je geweten dat alles draait rondom het penetreren! Niet de herenliefde vinden ze een probleem, maar wel degene die zich laat penetreren is fout. De penetreerder zelf is "man", de gepenetreerde is foei! net een vrouw! net een akker! Daarom ook dat de pederasterie zo'n geweldig furore maakt in de maghreblanden (trouwens ook Pakistan en India, in Saudi zullen ze het wel verborgen houden!). Het feit dat meisjes ongepenetreerd (maagdelijk dus) het huwelijk in moeten stappen zal daar natuurlijk ook wel iets mee te maken hebben. Alhoewel velen het ook wel "van de andere kant" bekijken om dan later "maagdelijk" het bebloede laken ten toon spreiden. Bij pederasterie is het de volwassen MAN die een jongeling penetreert. In dit geval kan het niet zoveel kwaad, want zo'n jong gastje is nog geen MAN en treft dus geen schuld als hij wordt gepenetreerd. Eenmaal volwassen geworden moet de relatie worden beëindigd want dan zitten ze op het hellend vlak van gratis lessen zweefvliegen. Er zijn vermoedens dat Mohammed's aangenomen zoon (voorheen zijn slaafje...) ook in zulke toestand zat als "jongeling en slaaf". Bruikbaar voor de meester (een moslim mag neuken met alles wat zijn rechterhand bezit, dus ook zijn jongelingslaafjes). Toen de jongen volwassen werd kreeg hij zijn vrijheid van Mohammed, die nadien wel zijn vrouw inpikte, maar dat was dan weer omdat die vrouw Mohammed stond te verleiden natuurlijk. Kortom Redwasp, als je geen zin hebt in zweefvliegen van de toren van de kathedraal zou ik er toch maar voor zorgen dat je aan de juiste kant van het kontje staat! Anders komt de imam met de koran zwaaien, en jij mag dat voor mijn part interpreteren zoals je wil, alleen: het st�*�*t er toch hoor: (ik voeg 4.15 erbij omdat het zo duidelijk is dat het over "overspel" gaat: alle neukpartijen buiten het huwelijk zijn "overspel". وَاللاتِي يَأْتِينَ الْفَاحِشَةَ مِنْ نِسَائِكُمْ فَاسْتَشْهِدُوا عَلَيْهِنَّ أَرْبَعَةً مِنْكُمْ فَإِنْ شَهِدُوا فَأَمْسِكُوهُنَّ فِي الْبُيُوتِ حَتَّى يَتَوَفَّاهُنَّ الْمَوْتُ أَوْ يَجْعَلَ اللَّهُ لَهُنَّ سَبِيلا 4:15 En degene die van jullie vrouwen ontucht pleegt: neemt de getuigenis van vier van jullie ever hen af en wanneer zij (alle vier belastend) getuigen, sluit hen dan in de huizen op totdat de dood hen neemt of Allah voor hen een weg geeft. 4:15 En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent. وَاللَّذَانِ يَأْتِيَانِهَا مِنْكُمْ فَآذُوهُمَا فَإِنْ تَابَا وَأَصْلَحَا فَأَعْرِضُوا عَنْهُمَا إِنَّ اللَّهَ كَانَ تَوَّابًا رَحِيمًا 4:16 En als twee personen van jullie daaraan schuldig zijn: straft hen beiden: en als zij berouwvol zijn en zich beteren, laat hen dan met rust. Voorwaar, Allah is Berouwaanvaardend, Meest Barmhartig. 4:16 En als twee te midden van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol. ------------- De vraag is nu wel of "straft hen beiden" bedoeld wordt als zijnde: sluit ze op net als de overspelige vrouwen, tot ze doodgaan, of dat er bedoeld wordt dat ze mogen leren zweefvliegen. Dat moet je eens aan je imam vragen denk ik. --------------- en ja, hoe zit het met het homohuwelijk in je islamitische paradijselijke sharia landen? Hier wel op Dewinter zijn kap zitten (alhoewel die homosexualiteit aanvaardt) maar verder net doen of de koran bestaat niet ? Trouwens: als dé islam niet bestaat, hoeveel koranversies bestaan dan wel? Bij mijn weten slechts éne hoor. En de sahih hadith blijken voor de soennieten toch ook een unieke bron te zijn. (zie de post van Smiley hierover al).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens Wiki is er weldegelijk een verschil tussen de transsexuelen en hetgeen wij waarschijnlijk travestieten zouden noemen: Citaat:
De hijra (of mukkadinges) wordt dus wèl beschouwd als een aparte sexe (wat ik in feite tamelijk correct vind) en die kothi in feite niet. ---------- Enfin, bottom line is in feite dat die gast in die harem van Mohammed géén homo was vermits hij met wellust naar de vrouwen van de profeet loerde! Als Redwasp dit dus wou gebruiken als bewijs dat homosexualiteit wordt aanvaard in islam, gaat hij hier af als een gieter! Allez hop Redwasp! trek uw burka aan en zoekt nog eens wat verder man!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mijn part kan jij je partner "reetje, trutje, drolleke of koekepanneke" noemen, de reden waarom ik prefereer dat men verwijst naar zijn partner als "mijn partner" en niet als "mijn man" is omdat het voor een "normale" mens niet altijd evident is dat vb. bij een internetgesprek, waarbij men de personen niet kent, niet evident is om aan te nemen dat je met een homosexueel aan het discussieren bent en niet met een vrouw als het mens steeds verwijst naar "mijn man". Het gebruik van "mijn partner" vermijdt dus ongewilde pijnlijke woordspelingen omdat men dan niet automatisch ervan uitgaat dat je met iemand van de tegenovergestelde sexe aan het praten bent. Meer niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Graag had ik dat je me eens duidelijk uitlegt waar je zoektocht naar een monogaam leven met een "echt-genoot" door islam wordt gefundeerd en geaccepteerd! Het is ONZE westerse maatschappij die homo-huwelijken heeft ingesteld en geaccepteerd, niet islam! (zie je wel: iedereen (niet ik alleen) maakt het onderscheid tussen "huwelijk = hetero" en "homo-huwelijk... ) Dus jij bent ... moslim geworden omdat je zo een monogaam homo-huwelijk wou aangaan???? hoe heb je dat gedaan? samen met je partner naar de imam gestapt? en wie droeg de hoofddoek? Zal ik je wat zeggen: jij bent verliefd geworden op een homosexuele MOSLIM en d�*�*rom denk je dat je je moet bekeren, meer niet. Je suikerversie van islam sluit daar naadloos bij aan, net zoals de meeste vlaamse Neletjes die verliefd worden op een Mohammed ineens ook het "licht" menen te hebben gezien en de suikerversie van islam gaan promoten. Tot ze na zeven bevallingen eindelijk doorkrijgen dat die suikerversie niet echt klopt. Enfin, dat laatste zal jou wel niet overkomen, maar let op: het is me al opgevallen dat je bij de aankoop van een hoofddoek tegenwoordig blijkbaar gratis een kinderwagen erbij krijgt: het loopt namelijk altijd in dubbel (hoofddoek+kinderwagen) op straat.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Denk je niet dat met "geen kenmerkende mannelijke eigenschappen" wordt bedoeld: mannen die geen piemel en/of scrotum meer hebben? Dat lijkt me alvast een stuk aannemelijker dan jouw interpretatie. Volgens mij zien homosexuele mannen er gewoon totaal normaal mannelijk uit hoor, inclusief piemel en ballen! Welke kenmerkende mannelijke eigenschappen mis jij dan? Vind je dan ook dat oudere vrouwen die geen zin in sex meer hebben "kenmerkende vrouwelijke eigenschappen missen"? Eens zien wat al die andere officiele vertalers ervan gemaakt hebben misschien: de arabische tekst zet ik er netjes bij: وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ وَلا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِي أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِينَ غَيْرِ أُولِي الإرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاءِ وَلا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben en wat zegt yusuf Ali (nochtans een arabier zenne)? 024.031 YUSUFALI: or male servants free of physical needs, PICKTHAL (een bekeerling): or male attendants who lack vigour, ha... en hier heb je dan je mogelijke homosexuele uitleg (die kant noch wal raakt) - let op: "of women" staat tussen HAAKJES, dit wil dus zeggen dat het niet zo in uw arabische tekst staat die jij toch zo goed kan vertalen! SHAKIR: or the male servants not having need (of women), Bottomline van uw verhaaltje blijft dus dat vrouwen zich niet moeten sluieren in de nabijheid van mannen die geen sexuele lust in hen hebben en dat die mannen meer dan waarschijnlijk gecastreerde sukkelaars waren die ze in zwart afrika waren gaan vangen! En die ene sukkelaar in uw hadithverhaaltje had dan nog de brute pech om toch nog een wellustige blik op de vrouwen van mohammed te laten vallen! de smeerlap. NERGENS staat er dat de bewakers van de harem homosexuelen zijn, in het bezit van piemels en ballen, die enkel mekaar wilden bespringen! Ge gaat vroeger moeten opstaan om ons zoiets op de mouw te willen spelden. (en tussen haakjes: moest ik homosexueel zijn, ik zou serieus op mijn pik getrapt zijn als in die koran staat dat ik "lack aan vigour" heb ! jij niet?)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 13:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hij vond in islam het antwoord omdat hij een homohuwelijk wou aangaan... en flupke is tegen het homo-huwelijk. Maar ik heb nog geen antwoord gekregen wie van het koppel de hoofddoek droeg toen ze trouwden bij de imam. Waar een burka al niet goed voor kan zijn in feite! Nu denk ik eraan! De bruid zag er schitterend uit: ![]() en hier een fotootje van zijn echtgenoot: ![]() ik begin het te snappen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Redwasp? je gaat die gastjes in Utrecht toch eens wat meer uitleg moeten gaan geven over transsexualiteit hoor:
![]() een Mukkanathun Citaat:
nogmaals: volgens mij zijn niet deze transsexuelen de behoeders van de harems geweest, maar weldegelijk arme gecastreerde sukkelaars, negers die ze in Afrika gingen vangen en castreerden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoelde natuurlijk dit:
Maar ik heb nog geen antwoord gekregen wie van het koppel de hoofddoek droeg toen ze trouwden bij de imam. Waar een burka al niet goed voor kan zijn in feite! Nu denk ik eraan! De bruid zag er schitterend uit: ![]() en hier een fotootje van zijn echtgenoot: ![]() ------------ dus hiermede nogmaals de vraag aan Redwasp: hoe kan je tot islam zijn bekeerd met als doel een homohuwelijk aan te gaan vanuit islamitisch gedachtengoed (zoiets was het toch?). Ik weet dat de koran netjes heeft gestipuleerd welke vrouwen mochten gehuwd worden maar nergens dat er met mannen kon gehuwd worden. Voor de modale moslim mochten er tot VIER vrouwen gehuwd worden (inwisselbaar: je verstoot de ene en vervangt ze door een nieuwer model), maar nergens staat er dat je vier mannen mag hebben. Hoe ga je dat dan rijmen met je monogame homosexuele relatie??????
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is de discussie beëindigd? Het begon net leuk te worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk is Redwasp niet in Irak verzeild geraakt, op de vlucht voor de gemene homojager Filip De Winter!
Citaat:
of misschien is hij ondergedoken in Marokko? Op de vlucht voor homojagende Vlaams belangers? Citaat:
------------- kom Redwasp, vertel het ons eens aub.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 april 2009 om 18:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
wie de situatie in irak een beetje volgt weet dat de schandalige golf van homofobie die daar nu door het land raast, ontstond na het begin van de bezetting. ik schrijf daar over in het artikel dat ik bij het begin van deze discussie heb gepost. bon, het is niet de eerste keer dat ik merk dat je toch niet leest wat ik schrijf. aangezien de meeste van je posts blijkbaar alleen bedoeld zijn om te kwetsen en te beledigen, snap ik dat wel. wanneer je met modder wil gooien, staan inhoudelijke argumenten vaak alleen maar in de weg. toch nog even over de kwestie irak. peter tatchell, een van de pioniers van de britse homobeweging, is al maanden bezig met een solidariteitsactie voor de slachtoffers van de nieuwe holebi-onderdrukking in irak. in een artikel dat in the guardian verscheen, schrijft hij: Citaat:
Citaat:
sinds maanden bestaat er bijvoorbeeld in irak een klandestien netwerk dat zich inspant om een vluchtroute te organiseren zodat holebi's veilig het land kunnen verlaten. deze vluchtroute wordt geleid door vrijzinnigen uit west-europa EN door moslims uit het midden oosten. die holebi-militanten hebben al lang door dat ze niet mekaar moeten bekampen, maar de handen in mekaar moeten slaan om de homofobie binnen en buiten de islamitische wereld te verslaan. in het artikel waarmee ik deze discussie begon schreef ik ook al dat dit ondergrondse netwerk eigenlijk het werk verder zet van de profeet mohammed die volgens een bekende hadith een mukhannath van de lynchdood redde door hem naar een veilige plaats te laten brengen. maar, je zult waarschijnlijk ook deze post niet lezen. je bent overtuigd van jouw gelijk en je blijft vasthouden aan een simplistische en eenzijdige wereldvisie. dat is lekker makkelijk, het ontslaat jou van de plicht om na te denken. ik vind het jammer. vrede, redwasp PS. wat alle voorgaande posts betreft, ik ben maar af en toe een paar minuten online en kan dus niet meteen op alles antwoorden. als god het wil, zal ik offline ook proberen om op de voorafgaande posts een antwoord te geven.
![]() |
![]() |
#78 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
om de context nog iets duidelijker te schetsen, een fragment uit een interview met ali hili, een irakese holebi-activist: Citaat:
net als tijdens de eerste koloniale golf in de achttiende en negentiende eeuw, is het ook nu de westerse bezetter die voor het behoud van de macht steunt op de meest conservatieve krachten binnen de irakese maatschappij, in dit geval de kliek reactionaire mullah's en ayatollahs rond ayatollah al sistani. net als toen zeggen de westerse bezetters dat ze alleen de mensenrechten en de menselijke waardigheid van de bevolking willen beschermen met hun bezetting. net als toen zijn de plaatselijke bevolking en vooral de zwakste groepen het eerste slachtoffer. wij kunnen nu kiezen. we kunnen meedoen met de bezetter en de ideologische verhaaltjes over het beschermen van mensenrechten napraten. maar we kunnen ook meedoen met de progressieve krachten daar ter plaatse, en solidair zijn met hun dubbele strijd tegen de koloniale bezetters EN tegen de plaatselijke reactionaire elite. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#79 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geef mij maar haring zonder boter, ik lust hem nog wel graag met zijn bush-uitspraken, liefts een mormel met een borstel ,dan een bastaard met een zwaard !
![]() |
#80 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
graag ging ik even in op de totaal verkeerde interpretatie die circe geeft van ayah 16 uit soerah an nisa. voor de duidelijkheid citeer ik hier eerst de vertaling van deze ayah, en een deel van de context. Citaat:
circe schudt hier een vrij betwiste interpretatie uit haar mouw, volgens haar kan ayah 16 alleen maar gaan over twee mannen die seksuele betrekkingen hebben, over homoseksualiteit dus. deze interpretatie is onlogisch en onhoudbaar. als god het toestaat, wil ik dit hieronder aantonen. aangezien circe zelf, zoals gewoonlijk, geen zinnige argumenten aandraagt voor haar interpretatie, zal ik de argumenten bespreken die een kleine minderheid van geleerden naar voor brengt. circe staat namelijk niet alleen met deze interpretatiefout. een handvol islamitische geleerden hebben in de loop van de geschiedenis dezelfde fout gemaakt. de grote meerderheid van de geleerden hebben deze stelling verworpen, met argumenten die duidelijk zwaarder wogen. we vinden de verkeerde interpretatie voor het eerst terug in de tafsir van de geleerde aboe moeslim el-istihani. hij was de eerste die beweerde dat ayah 15 gaat over vrouwelijk homoseksualiteit en ayah 16 over mannelijk homoseksualiteit. hij geeft de volgende argumenten:
verder wil ik ook nog opmerken dat ibn kathir in zijn tafsir van ayah 16 schrijft: Citaat:
eerst wil ik op deze argumenten ingaan. daarna onderzoeken we de tegenargumenten die door de meerderheid van de islamitische geleerden naar voor geschoven worden om te bewijzen dat ayah 15 en 16 gaan over heteroseksuele ontucht, of beter over ontucht in het algemeen. tot slot wil ik nog even stilstaan bij het feit dat de geboden in deze verzen volgens de grote meerderheid van de geleerden vervangen zijn door de latere openbaring van soerah an noer. 1. de vrouwelijke en mannelijke vorm van de tekst wanneer in een tekst in het arabisch een mannelijke vorm gebruikt, dan geldt de tekst altijd zowel voor vrouwen als voor mannen. enkel wanneer het duidelijk is dat een tekst niet over vrouwen KAN gaan, wordt aangenomen dat hij alleen over mannen gaat. de meeste geleerden gaan er dan ook van uit dat ayah 16 zowel over mannen als over vrouwen gaat. waarom wordt in ayah 15 de vrouw dan expliciet vernoemd? geleerden geven hier verschillende mogelijke redenen voor.
het feit dat deze ayah onmiddelijk gevolgd wordt door een mannelijke (hier dus geslachts-neutrale) ayah, toont aan dat de procedure hier dezelfde is voor mannen als voor vrouwen. hiermee is het eerste argument van aboe moeslim weerlegd. 2. het argument van de dubbelzinnigheid geleerden zijn het niet helemaal eens over de relatie tussen de verzen 15 en 16. volgens sommigen was er bij het begin van de islam een verschil in bestraffing tussen mannen en vrouwen die schuldig waren aan ontucht. anderen stellen dat de de bepalingen in ayah 15 later vervangen werden door deze in ayah 16, die op hun beurt vervangen werden door die in soerah an noer 24:2-3. alle geleerden zijn het er echter over eens dat dit verschil in interpretatie niet van wezenlijk belang is, aangezien het vast staat dat de betekenis van beide verzen vervangen werdt door deze van an noer. de dubbelzinnigheid waar aboe moeslim over schrijft, bestaat overigens alleen wanneer we de tekst oppervlakkig bekijken. wanneer we dieper kijken naar de relatie tussen ayah 15 en 16, dan merken we dat ze inhoudelijk heel goed op elkaar aansluiten. in ayah 15 waarschuwt god dat ontucht bestraft moet worden (op voorwaarde dat vier betrouwbare getuigen de geslachtsdaad met eigen ogen gezien hebben), in ayah 16 zegt hij dat de straf opgeschort moet worden wanneer de dader oprecht berouw heeft. deze vorm vinden we overal in de heilige qur'an terug. god dreigt met straf bij misdaden, maar wijst meteen daarna op zijn barmhartigheid. god is de berouw-aanvaardende, de genadevolle. 3. het argument van de weg 'tegen' de vrouw de geboden in ayah 15 en 16 werden later vervangen door deze in soerah an noer 24:2-3. de geleerden zeggen dat het dat is wat bedoeld wordt met de uitspraak dat god een weg voor haar zal openen. de profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd : Citaat:
4. ibn kathir en mujahid volgens ibn kathir heeft mujahid alleen maar gezegd dat ayah 16 geopenbaard werd nadat twee mannen betrapt werden op ontucht. zelf voegt ibn kathir hier aan toe dat dit was 'alsof ze schuldig waren aan de misdaden van het volk van loet'. dit is een persoonlijke opmerking van ibn kathir, die niet gesteund is op qur'an, soennah of de mening van de meerderheid van de geleerden. we moeten hier opmerken dat niemand van de metgezellen van de profeet, die wel aanwezig waren bij de openbaring van deze ayah, ooit vermeldde dat deze verzen over homoseksualiteit gingen. daarenboven is het bekend dat de metgezellen van mening verschilden over de behandeling van lesbische vrouwen. als ayah 15 over lesbische vrouwen zou gaan, dan zou er niet het minste meningsverschil bestaan. de tegenargumenten van de geleerden [list] [*] niemand van de sahaba (de metgezellen van de profeet) of van de geleerden uit de vroege tijd van de islam hebben deze verzen geïnterpreteerd alsof ze over homoseksualiteit gingen. voor de tijd van aboe moelim el istihani heeft niemand deze verzen zo geïnterpreteerd of gesuggereerd dat dit zo zou moeten. [*] de argumenten van aboe moeslim zijn alleen gebaseerd op zijn eigen redeneringen, niet op onderzoek van de qur'an of de soennah van de profeet. de vervanging van 4:15-16 door 24:2-3 de grote meerderheid van de geleerden is het erover eens dat ayah 15 en 16 uit soerah an nisa afgeschaft zijn en vervangen door ayah 2 en 3 van soerah an noer. sinds de opernbaring van an noer, is geseling (100 zweepslagen) de vastgelegde straf voor overspel. de bepalingen in ayah 15 van an noer zij sindsdien niet meer van kracht. het valt op dat soerah an noer niet alleen een andere strafmaat voorziet dan soerah an nisa, maar dat de procedure voor het vaststellen van overspel nog verder wordt uitgewerkt. er wordt hier niet enkel vermeld dat er vier betrouwbare getuigen moeten zijn (bij iedere andere misdaad zijn twee getuigen voldoende), maar ook dat deze getuigen zelf geseling riskeren wanneer ze hun beschuldiging niet kunnen bewijzen. de islamitische wet eist van de getuigen heel wat. het moet gaan om vier betrouwbare volwassen moslims die allemaal met hun eigen ogen de geslachtsdaad hebben gezien. er is bijvoorbeeld een bekend verhaal uit de tijd van de khalief omar. abu bakra (niet te verwarren met abu bakr, de eerste khalief) maakte een wandeling met drie vrienden. op een bepaald ogenblik waaide een deur van een huis open en zag abu bakra moehgira ibn shoe'ba met een vrouw. hij ging naar de khalief om te getuigen en om de vrouw officieel te beschuldigen. zijn drie vrienden konden echter niet bevestigen dat zij de geslachtsdaad echt gezien hadden. omar kon niets anders dan de bekende metgezel van de profeet, abu bakra, te laten geselen aangezien hij zijn beschuldiging niet kon hard maken. stel dat ayah 16 van soerah an nisa over homoseksualiteit gaat, hoe moeten we dan verklaren dat de betekenis vervangen werd door deze van an noer 24:2-4? of klopt dit niet? werd deze ayah niet vervangen en blijft de betekenis geldig? hoe verklaren we dan de hierboven geciteerde hadith van de profeet die het heeft over de weg die god voor de ontuchtplegers heeft geopend? conclusie ik heb vrij lang bij de bespreking van deze ayah stilgestaan,omdat ik het belangrijk vind om te illustreren dat het knip- en plakwerk dat circe hier te pas en te onpas op dit forum dumpt niets te maken heeft met echteinterpretatie en exegese van de heilige qur'an. circe heeft niet het minste besef van waar ze me bezig is. ze knipt en plakt en interpreteert enorm creatief, maar heeft niet de minste kennis over hoe betekenissen van de heilige qur'an tot stand komen. nu eens haalt ze de uitspraken en de praktijken van de meest achterlijke en conservatieve stromingen binnen de islam aan, en presenteert ze deze als DE islam. zo laat ze uitschijnenen dat alle moslims vinden dat homoseksuelen van kliffen of van de hoogste gebouwen naar beneden moeten gegooid worden, terwijl de islamitische gemeenschap hier heel verdeeld over is. ze stelt de perverse marteltechnieken van een kleine obscurantistische groep binnen de shi'a in irak voor als een algemene trend in heel de moslim-wereld. dan weer geeft ze (zoals in het voorbeeld hierboven) homofobe interpretaties die zelfs door de meest conservatieve geleerden van de islam verworpen worden. ze is niet geïnteresseerd in de feiten, alleen in het beeld dat ze wil creëren. hierdoor is ze mee verantwoordelijk voor het feit dat veel westerlingen een eenzijdig beeld hebben van de heel complexe moslimwereld. zij stelt die wereld namelijk voor als een monolithisch conservatief blok. nochtans bestaan er binnen de islam ook heel progressieve gelovigen, organisaties en stromingen. in een heel aantal moslimlanden zijn deze stromingen in de minderheid, dit heeft echter niets met gosdienst en alles met politiek te maken. het heeft te maken met de politieke dictaturen in die landen, die overigens als belangrijkste doel hebben om de economische belangen van de elite te beschermen. ik wil tegen het simplistische en eenzijdige beeld dat circe presenteert, een complexer en juister beeld plaatsen. ik wil dat we de moslimwereld zien zoals die echt is: een wereld waar onderdrukten zich in naam van god verzetten tegen elites die de godsdienst misbruiken en perverteren om hun macht in stand te houden. ik wil dat iedereen die zich hier in het westen inzet voor een betere wereld, ziet dat er ook moslims zijn die aan haar kant staan. ik wil laten zien dat het gevecht tegen vrouwen-onderdrukking, slavernij, homofobie... een strijd BINNEN de islam is, niet een strijd TEGEN die religie. als moslim wil ik dan ook de hand rijken aan circe. ik ben het heel vaak oneens met hoe zij de wereld ziet, maar ik weet dat haar bedoelingen goed zijn. ik snap haar verontwaardiging over heel veel misdaden die in islamitische landen gebeuren. ik ken haar woede, want ik voel ze ook. ik wil me als moslim samen samen met haar verzetten tegen al die barbaarse vormen van marteling, onderdrukking en moord die zogenaamd in naam van god gebeuren. ik ben dubbel gemotiveerd, ik vind namelijk dat die misdadigers niet alleen schuldig zijn aan seksueel misbruik, marteling en massamoord. ze zijn daarenboven schuldig aan een van de meest perverse vormen van godslastering die ooit bestaan hebben. zouden zij durven 'bismillah' zeggen wanneer ze de anus van een van hun slachtoffers dichtlijmen? iedereen met een beetje gezond verstand, moslim of niet-moslim, moet deze misdaden veroordelen. ik hoop dat circe mijn uitgestoken hand aanneemt en dat we samen het verzet tegen deze barbaarse gebruiken kunnen doen groeien. vrede, redwasp
![]() |