Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2009, 15:37   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En in die gevangenis sterven mensen door uithongering? Of kannibalisme?
Oud 4 april 2009, 16:56   #62
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En in die gevangenis sterven mensen door uithongering? Of kannibalisme?
Nee, na twee dagen zonder eten sterf je nog niet.

Nu, u mag dat dan grappig gedrag vinden tegenover mensen die niet eens veroordeeld zijn maar gelukkig is niet iedereen zo.

Trouwens, de meeste die daar sterven is door zelfmoord.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 4 april 2009 om 16:57.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 17:01   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Het loopt grondig fout met de bestraffing van de criminaliteit in België. Daarvoor waarschuwen de Gentse procureur-generaal Frank Schins en de directeur-generaal van de federale gerechtelijke politie Paul Van Thielen in een gesprek met De Tijd.

'Dat is een situatie die geen enkele rechtsstaat zich kan blijven veroorloven', zegt de procureur-generaal. Van Thielen spreekt over een 'majeur probleem want de geloofwaardigheid van het hele strafsysteem is in het gedrang'.
Uit een analyse van de federale gerechtelijke politie blijkt zelfs dat criminele bendes die honderden inbraken hebben gepleegd, na hun veroordeling bijna meteen weer op vrije voeten zijn. 'En dat voor een categorie criminelen, 'de rondtrekkers', die al bijna zeven jaar een topprioriteit vormt in België', betreurt politietopman Van Thielen.

De overbevolkte gevangenissen zijn een grote boosdoener, maar Schins geeft toe dat er problemen zijn met de toepassing van het arsenaal straffen, zoals geldboetes en werkstraffen. De topmagistraat laakt ook de hopeloos verouderde procedures.
link: http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...#art_reactions

Bron: DE TIJD

Eindelijk dit doet deugd dit te moeten lezen... vraag is welke politieke partij kan hier werk van maken. De logica kan ons alleen maar naar rechtse partijen wijzen!
Indien de wetgevende of uitvoerende macht aan de rechterlijke macht suggeren iets bepaald te doen jankt de rechterlijke macht over de "scheiding der machten" maar zélf generen ze zich nooit om ministers, Parlement en partijen terecht te wijzen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 april 2009 om 17:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 17:05   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Een gewapende overval =

3000euro kassa + 100euro verzekering + 2000euro gerechtskosten + 1000euro advokaat + 1000euro psychologische schadevergoeding = 7100euro

Afbetaling:

normaal werknemer, loonbeslag 500 per maand = 15 maand betalen
leefloner + werkplicht 200 per maand = 35maand betalen
gevangenis + dwangarbeid = 24 maand
orgaandonatie = 1 nier 10.000, 1penis 10.000
Komt meneer uit noord of uit zuid Afghanistan?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 05:10   #65
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Nederland heeft leegstand in moderne gevangenissen. Nederland heeft België aangeboden deze lege gevangenissen te verhuren ter compensatieplan van de overbevolking in de Belgische gevangenissen tot er voldoende cellen capaciteit is. België geeft er gewoon niet op gereageerd. Hier hebben ze liever miserie met de gevangene, totale chaos voor de bewakers.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 09:45   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Uw systeem gaat niet werken maar stel even dat het zo eenvoudig is, stel even dat u een duizend gevangenen kan bewegen naar werk zonder dat er veiligheidsproblemen zijn, zonder dat er bijkomende bewaking en vervoersmiddelen nodig zijn. Want als die nodig zijn is er het geld niet voor en valt u plan in het water.
Ik heb nog geen volledig systeem uitgedacht, alleen de basispremisse. Het systeem zelf uitwerken is een taak voor een groep. Uw opmerkingen helpen echt wel om het probleem te doorgronden.

Citaat:
Dan nog gaat het maar over een duizendtal mensen op tienduizend, wat precies lossen we daar mee op? Zeker als we weten dat er zevenduizendvijfhonderd mensen teveel in de gevangenis zitten.
Ik zou niet zeggen dat er 7500 mensen teveel in de gevangenis zitten, eerder dat er 7500 verkeerden in de cellen zitten.
Maar, hoe stelt U voor dit probleem op te lossen? Niemand nog de doos indraaien? Hotel de houten pollepel gewoon sluiten?

Citaat:
Daar bent u uw gedrag aan het projekteren. Ik denk niet dat u de criminele geest begrijpt.
Dat hangt puur af van wie U een crimineel noemt.
Die sjakoshentrekker die al 5 keer eerder bij de rechter heeft gestaan, of die arme sukkel die zijn schoonmoeder platsloeg in een vlaag van woede?

Maar U hebt gelijk, ik begrijp de criminele geest niet. Moet dat dan?
Oud 5 april 2009, 09:53   #67
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Ik zou niet zeggen dat er 7500 mensen teveel in de gevangenis zitten, eerder dat er 7500 verkeerden in de cellen zitten.
Maar, hoe stelt U voor dit probleem op te lossen? Niemand nog de doos indraaien? Hotel de houten pollepel gewoon sluiten?
Er zitten er niet alleen 7500 verkeerden, er zitten er ook 7500 teveel, tenminste, als we op Onkelinx mogen voortgaan. Zij zei, toen Belgie weer eens veroordeeld werd door een Europees gerechtshof romdat gevangenen in Belgie geen rechten hebben, "Rechten geven aan de gevangenen? Nooit! want dan moeten we morgen 7500 man vrijlaten."

Dus volgens Europese wetgeveing is er voor 2500 man plaats in de Belgische gevangenissen, los van het feit dat 7500 gevangenen niet veroordeeld zijn.

Citaat:
Dat hangt puur af van wie U een crimineel noemt.
Die sjakoshentrekker die al 5 keer eerder bij de rechter heeft gestaan, of die arme sukkel die zijn schoonmoeder platsloeg in een vlaag van woede?

Maar U hebt gelijk, ik begrijp de criminele geest niet. Moet dat dan?
Er moet niets van mij, van mij mag alles. Maar ik meen niettemin dat enige kennis zou kunnen helpen.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 5 april 2009 om 09:53.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 12:44   #68
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Door de overbevolking in de gevangenissen worden de meeste veroordeelden die drie jaar of minder krijgen, quasi systematisch onder elektronisch toezicht geplaatst. Maar door het gebrek aan enkelbanden genieten die van een "strafonderbreking met het oog op elektronisch toezicht". Dat schrijft La Libre Belgique.

Naar huis gestuurd
Indien ze niet in de cel zitten bij het uitspreken van de straf, wordt het merendeel van de veroordeelden die drie jaar of minder krijgen, naar huis gestuurd in afwachting dat een elektronische enkelband wordt gevonden.

Alarmerend beeld
Volgens de krant verontrust de situatie sommige rechters en parlementsleden. Dinsdag vond een ontmoeting plaats tussen leden van het parket-generaal en de zittende magistratuur van het Brussels hof van beroep en vertegenwoordigers van de FOD Justitie die een alarmerend beeld van de situatie schetsten.

In augustus 2008 trokken twee raadsleden van het Brussels hof van beroep hierover al aan de alarmbel bij de toenmalige minister van Justitie. MR-senator Alain Courtois ondervraagt minister van Justitie Stefaan De Clerck (CD&V) hierover donderdag in het parlement.

LINK: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...tgevoerd.dhtml

Bron: hln

Dit is één van de grootste pijnpunten in ons land. Ik prefereer 2 zaken die zeker kunnen aangepakt worden. 1. Bouwen van nieuwe gevangenissen (stuk of 10) met meer capaciteit en maximale veiligheidsmaatregelen. 2. Modernisernig van de procedures waarin tijdrovende, achterhaalde en zinloze administratieve af(handelingen) tot het verleden behoren!
Maar niet in uw achtertuin.
De voornaamste reden waarom er geen nieuwe gevangenissen worden gebouwd.

Citaat:
Hevig protest tegen nieuwe gevangenis Dendermonde

In Dendermonde heerst er bij de bewoners van de Boonwijk, hevig protest tegen de komst van een nieuwe gevangenis. Zo hebben ze nu 1.600 bezwaarschriften bij de provincie ingediend. De nieuwe gevangenis zou gebouwd worden op het Oud Klooster. De bewoners vrezen dat het groene en open karakter van hun wijk gaat verdwijnen. Bovendien vrezen ze vooral dat de verkeersveiligheid zal afnemen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be