Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2004, 08:53   #61
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Hoeveel keer zoudt gij het woordje 'bullshit' al gebruikt hebben...?
Dat zegt misschien ook veel over de inhoud van de posts waarop ik reageer...

Citaat:
Uw vocabularium is niet bijster groot...
En die van degenen waar ik mee in de clinch ga wel zeker? Ge moet misschien eens tellen hoeveel keer jullie de woorden "Criminele allochtonen" "Groepsverkrachtingen" "Belgisch regime" en "Knuffelbeleid" is jullie posts al gebruikt hebben. Zelfs in threads die over iets helemaal anders gaan.

Citaat:
En racisme is GEEN gezond gedachtengoed, wie heeft dat gezegd? Ik?
Waar dan?
Dat is ook zo typisch voor u: eerst legt ge mij woorden in de mond, en dan vraagt gij mij daarover uitleg...
Komaan, eh vriendje, kunt ge misschien een beetje normaal doen.
Een beetje maar...
En wat zijn die 'andere factoren' ivm. Marokkaanse straatcriminaliteit?
Wedden dat uwen uitleg zal gaan in de richting van:'die daders zijn eigenlijk slachtoffers', of iets in dien aard...
Neen, zo simpel is het allemaal niet. De wereld steekt niet in elkaar met goeien en slechten.
Het is toch een feit dat een problematische sociale situatie en een uitzichtloze toekomst de stap naar de criminaliteit veel kleiner maakt zeker als je in een vervallen krot woont, moet zwoegen voor minimumloon zonder enige werkzekerheid terwijl 2 straten iedereen met audi's en BMW's rondrijden...
Misschien zou het eens interessant zijn om eens te gaan luisteren bij die mensen naar wat hun problemen juist zijn in het dagdagelijkse leven ipv. blinde haat te propageren.
Los de sociale problematiek op en de criminaliteit zal pijlsnel dalen... maar ja, dat wil het Blok niet, want dat hebben ze geen reden meer om deze mensen het land uit te zetten.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2004, 08:14   #62
Attiladehun
Banneling

Standaard

Uw tekst is van een ongelofelijke stompzinnigheid...
Altijd dezelfde gemeenplaatsen. Volgens u zijn er blijkbaar alleen bij de allochtonen, en dan vooral bij de Marokkanen mensen met socio-economische problemen. Hoe kunt ge zo idioot zijn?
Weet gij wel wie er in mijn buurt hoofdzakelijk rondrijdt in BMW's, Audi's en Mercedessen? Welnu dat zijn Marokkanen...
Juist die allochtone gemeenschap die er hier het best aan toe is, gedraagt zich het slechtst. Jullie weigeren dit blijkbaar onder ogen te zien. Telkens weer...
Enne, van die 'goeien' en 'slechten', daarin hebt ge gelijk, maar blijkbaar past gij dit simpel wereldbeeld wel toe op VLaams Blokkers, dat zijn volgens u allemaal 'slechten', 'racisten', enz...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 00:35   #63
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

en nu mijn verhaal:

ik ging (zoals ik wel vaker doe) een naar een fuif in het leuvense. het was geweldig plezant tot dat daar een groepje kale gabbers de boel kwamen verzieken. je kent ze wel, dat soort uitschot met hun opgerolde jeans, nike sloeffen, bombers met vlaamse leeuwen en klakskes die op een of andere kromme manier op hun al te lege hoofd is geplaceerd. op zich heb ik geen problemen met hun aanwezigheid, maar deze vonden het nodig om tegen jan en alleman fel te doen. eentje vond het zelfs grappig om mijn dierbare pintje uit mijn handen te duwen.
ik maak hem daar attent op en verzoek hem de aangerichte schade te vergoeden (zijnde mij een nieuwe stella te bezorgen). blijkbaar was hij te dom om mij te verstaan want plots kwamen zijn vrienden mij om "uitleg" vragen.
dat hadden ze nu echt niet moeten doen want de desbetreffende heren wisten nog niet goed wie ze voor hun hadden staan en op welke plaats ze zich bevonden. ze zaten namelijk in een zaal waar ik redelijk veel volk ken, inclusief de uitbaters en de buitenwippers.
de snotneuzen verzochen mij om het dispuut buiten even af te handelen. ik vond dat niet zo'n goed idee, waarschuwde de dommeriken nog even en vroeg hun of ze wel goed wisten waar ze aan begonnen.
maar ik kon ze niet van gedachten doen veranderen. ikke dus naar buiten. het duurde echter niet zo heel lang voor een grote groep fuifgangers zich hadden gemobiliseerd.
resultaat: ik stond buiten voor die tien die-harders met achter mij een 60-tal vredelievende burgers. na wat over en weer gepalaver moesten ze de realiteit onder ogen zien. 1 verkeerde beweging van hun zou leiden tot een hospitaalbezoek.
met de staart tussen hun benen stapten ze op hun scooters en reden weg. algemene hilariteit ontstond bij de omstanders en we hebben ze nog eens vriendelijk uitgewuifd ook.
nooit heb ik die etters nog in dezelfde zaal terug gezien.

zo lossen wij hier de problemen op. zo lang mogelijk praten en vooral niet zelf de eerste slag uitdelen. maar als het toch zo ver komt... dan staan wij niet meer in voor de gevolgen.
Oud 26 april 2004, 01:18   #64
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz
en nu mijn verhaal:

ik ging (zoals ik wel vaker doe) een naar een fuif in het leuvense. het was geweldig plezant tot dat daar een groepje kale gabbers de boel kwamen verzieken. je kent ze wel, dat soort uitschot met hun opgerolde jeans, nike sloeffen, bombers met vlaamse leeuwen en klakskes die op een of andere kromme manier op hun al te lege hoofd is geplaceerd. op zich heb ik geen problemen met hun aanwezigheid, maar deze vonden het nodig om tegen jan en alleman fel te doen. eentje vond het zelfs grappig om mijn dierbare pintje uit mijn handen te duwen.
ik maak hem daar attent op en verzoek hem de aangerichte schade te vergoeden (zijnde mij een nieuwe stella te bezorgen). blijkbaar was hij te dom om mij te verstaan want plots kwamen zijn vrienden mij om "uitleg" vragen.
dat hadden ze nu echt niet moeten doen want de desbetreffende heren wisten nog niet goed wie ze voor hun hadden staan en op welke plaats ze zich bevonden. ze zaten namelijk in een zaal waar ik redelijk veel volk ken, inclusief de uitbaters en de buitenwippers.
de snotneuzen verzochen mij om het dispuut buiten even af te handelen. ik vond dat niet zo'n goed idee, waarschuwde de dommeriken nog even en vroeg hun of ze wel goed wisten waar ze aan begonnen.
maar ik kon ze niet van gedachten doen veranderen. ikke dus naar buiten. het duurde echter niet zo heel lang voor een grote groep fuifgangers zich hadden gemobiliseerd.
resultaat: ik stond buiten voor die tien die-harders met achter mij een 60-tal vredelievende burgers. na wat over en weer gepalaver moesten ze de realiteit onder ogen zien. 1 verkeerde beweging van hun zou leiden tot een hospitaalbezoek.
met de staart tussen hun benen stapten ze op hun scooters en reden weg. algemene hilariteit ontstond bij de omstanders en we hebben ze nog eens vriendelijk uitgewuifd ook.
nooit heb ik die etters nog in dezelfde zaal terug gezien.

zo lossen wij hier de problemen op. zo lang mogelijk praten en vooral niet zelf de eerste slag uitdelen. maar als het toch zo ver komt... dan staan wij niet meer in voor de gevolgen.
Allez, alles goed afgelopen en niemand het ziekenhuis ingeklopt. Gelukkig waren het geen Marokkanen die uw pintje op de grond werkten anders had je zeker ambras gehad.
Oud 26 april 2004, 08:29   #65
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Altijd dezelfde gemeenplaatsen. Volgens u zijn er blijkbaar alleen bij de allochtonen, en dan vooral bij de Marokkanen mensen met socio-economische problemen. Hoe kunt ge zo idioot zijn?
Dat heb ik helemaal niet gezegt!

Citaat:
Weet gij wel wie er in mijn buurt hoofdzakelijk rondrijdt in BMW's, Audi's en Mercedessen? Welnu dat zijn Marokkanen...
Yeah, sure... elke Allochtoon rijdt rond in een BMW van het OCMW...
Ik weet dat groepjes allochtonen soms rondrijden in een sjiekere wagen, maar eigenlijk is daar niet veel meer achter te zoeken dan een paar snotneuzen die samenleggen...

Is het feit dat ze onze status-symbolen overnemen niet een bewijs van integratie? (nu begint onze "wolf" waarschijnlijk helemaal te huilen)

Citaat:
Juist die allochtone gemeenschap die er hier het best aan toe is, gedraagt zich het slechtst. Jullie weigeren dit blijkbaar onder ogen te zien. Telkens weer...
Pak de essentie van het probleem aan en niet een bevolkingsgroep waar het probleem zich het meeste zou voordoen.
Ik zeg "ontsmet en genees de wonde", u zegt "amputeer het gewonde been"...

Citaat:
Enne, van die 'goeien' en 'slechten', daarin hebt ge gelijk, maar blijkbaar past gij dit simpel wereldbeeld wel toe op VLaams Blokkers, dat zijn volgens u allemaal 'slechten', 'racisten', enz...
Dat is uw veronderstelling, uw vooroordeel... Zoals ik al zei, de wereld zit een heel stuk ingewikkelder in elkaar dan de logica van "goei en slechten".
Oud 26 april 2004, 09:15   #66
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Allez, alles goed afgelopen en niemand het ziekenhuis ingeklopt. Gelukkig waren het geen Marokkanen die uw pintje op de grond werkten anders had je zeker ambras gehad.
zou best kunnen, er heeft er nog nooit ene mijn pintje omgeduwd.
Oud 26 april 2004, 09:16   #67
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pak de essentie van het probleem aan en niet een bevolkingsgroep waar het probleem zich het meeste zou voordoen.
Dit vraagt de bevolking al jaren maar dat doet men niet. Jouw wonde ligt dus al jaren open te bloeden en te rotten en indien men niet snel iets doet helpt enkel nog het amputeren...snap je.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2004, 11:16   #68
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Dat heb ik helemaal niet gezegt!

Citaat:
Yeah, sure... elke Allochtoon rijdt rond in een BMW van het OCMW...
Ik weet dat groepjes allochtonen soms rondrijden in een sjiekere wagen, maar eigenlijk is daar niet veel meer achter te zoeken dan een paar snotneuzen die samenleggen...

Is het feit dat ze onze status-symbolen overnemen niet een bewijs van integratie? (nu begint onze "wolf" waarschijnlijk helemaal te huilen)

Citaat:

Citaat:
Dat is uw veronderstelling, uw vooroordeel... Zoals ik al zei, de wereld zit een heel stuk ingewikkelder in elkaar dan de logica van "goei en slechten".
Ja, natuurlijk, het zijn weer wat 'snotapen' die samenleggen... Vindt gij uzelf nog wel serieus? Hoe is dat nu mogelijk dat ge zo volhardt in het uitslagen van pure onzin? Het gaat hier over wagens die,zelfs tweedehands, een miljoen of meer kosten. Ik heb het niet over oudbakken karretjes, eh.
En de wagen als statussymbool? Daar moet ge bij mij niet mee aankomen. Ik vind statussymbolen sowieso idioot en ik ben een fanatieke autohater.
Oud 26 april 2004, 11:39   #69
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk, het zijn weer wat 'snotapen' die samenleggen... Vindt gij uzelf nog wel serieus? Hoe is dat nu mogelijk dat ge zo volhardt in het uitslagen van pure onzin? Het gaat hier over wagens die,zelfs tweedehands, een miljoen of meer kosten. Ik heb het niet over oudbakken karretjes, eh.
Wat wil je dan zeggen dat die auto's allemaal gepikt zijn of gefinancierd door het OCMW of whatever bullshit jullie ook verkopen...
Ik ken trouwens ook genoeg autochtonen die met zulke wagens rondrijden die eigenlijk ver boven hun "stand" zijn.

Om eerlijk te zijn, vind ik met een groepje een dure wagen aanschaffen om elk om beurt proberen indruk te maken op de vrouwen nogal stom, maar daarom haat ik nog niemand die dat wel doet. En de statement dat alle marrokanen met BMW's en Audi's rondrijden is "stierenstront".

Citaat:
En de wagen als statussymbool? Daar moet ge bij mij niet mee aankomen. Ik vind statussymbolen sowieso idioot en ik ben een fanatieke autohater.
Dan zijt ge genen echte Vlaming!
Oud 26 april 2004, 12:05   #70
Attiladehun
Banneling

Standaard

Dat is het nu juist, iemand die werkloos is, of OCMW trekt, of een zeer laag loon trekt, k�*n zich zulke wagens niet aanschaffen. Moet ik er misschien nog een tekeningske bijmaken?...

Ik heb nergens gezegd dat ALLE MAROKKANEN met dergelijke wagens rondrijden...

En ik ben inderdaad niet wat je zou kunnen noemen 'een modale VLaming'.
Mijn vrouw zegt mij dat in Afrika iemand met een dikke pens als een rijkaard of een 'Chief' wordt aanzien. Daarom dat ik in hoog aanzien sta bij AFrikaanse mensen...
Oud 26 april 2004, 13:20   #71
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is het nu juist, iemand die werkloos is, of OCMW trekt, of een zeer laag loon trekt, k�*n zich zulke wagens niet aanschaffen. Moet ik er misschien nog een tekeningske bijmaken?...
OK, OK, ik ken dat argument al wel.
En dat er profiteurs zijn in België daar moet je mij ook geen tekeninske bijmaken. Maar persoonlijk denk dat de oorzaak hiervoor eerder bij luiheid dan bij religieuze motivaties te zoeken is. Dat er ook veel autochtone profiteurs zijn, daar moet ik ook zeker geen tekeningeske bijmaken, zekers?

Citaat:
voila, zo zijn we weer een misverstand en vooroordeel armer...

Citaat:
Mijn vrouw zegt mij dat in Afrika iemand met een dikke pens als een rijkaard of een 'Chief' wordt aanzien. Daarom dat ik in hoog aanzien sta bij AFrikaanse mensen... OK

Misschien moeten we U vanaf nu "Chief Attila" noemen?
Maar ja, ge hebt gelijk : beter een dikke pens dan nen dikken auto...
Oud 26 april 2004, 14:59   #72
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote="headinajar"]
Citaat:
Het gaat er niet om wat de oorzaak is, dat kan voor iedere burger geen ballen schelen, wat niet wil zeggen dat men niet wil dat de oorzaken aangepakt worden. Men moet misschien maar meer moeite doen om de oorzaken aan te pakken MAAR degene die al voor het slechte pad hebben gekozen moeten EERST aangepakt worden en strenger ongeacht de afkomst. Het enige verschil dat moet gemaakt worden en daar moeten bepaalde mensen maar voor aangsteld worden die oordelen of iemand lang genoeg in het land is (legaal) om hem de nationaliteit of verblijfsvergunning al dan niet af te nemen.

Klein vb: iemand die 3 jaar in Belgie is, geen woord nederlands praat, nog geen minuut legaal gewerkt heeft en al laten we 3 keer nemen, opgepakt is geweest, sorry é, opkrassen! Zonder commentaar.
Oud 26 april 2004, 15:04   #73
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
OK, OK, ik ken dat argument al wel.
En dat er profiteurs zijn in België daar moet je mij ook geen tekeninske bijmaken. Maar persoonlijk denk dat de oorzaak hiervoor eerder bij luiheid dan bij religieuze motivaties te zoeken is. Dat er ook veel autochtone profiteurs zijn, daar moet ik ook zeker geen tekeningeske bijmaken, zekers?

Citaat:
voila, zo zijn we weer een misverstand en vooroordeel armer...

Citaat:
Mijn vrouw zegt mij dat in Afrika iemand met een dikke pens als een rijkaard of een 'Chief' wordt aanzien. Daarom dat ik in hoog aanzien sta bij AFrikaanse mensen... OK

Misschien moeten we U vanaf nu "Chief Attila" noemen?
Maar ja, ge hebt gelijk : beter een dikke pens dan nen dikken auto...
Ik heb nergens over religie gesproken, maar dat haalt gij er wel bij? Dat begrijp ik dus weer niet...
En ja, Wij, Attila, Heer van het Oosten, geven u genadiglijk toestemming om Ons 'Chief Attila' te noemen. Ik hoop dat u beseft welk een eer dit voor u is... 8)
Oud 26 april 2004, 15:10   #74
Attiladehun
Banneling

Standaard

Nee, even ernstig: het gaat erom dat veel van die Marokkaanse jonge gasten die met dikke wagens rondrijden inderdaad geen officieel inkomen hebben... Dus het geld voor hun karretje hebben ze dan van...niet van profiteren, maar van... allez, headinajar, 'k zal't maar zelf zeggen zeker:
van criminaliteit!
Ik heb al een paar keer gesproken met wat Marokkanen naast mij op de hoek (één van de serieuze VZW's dan), de meeste van die gastjes, zeggen zij ook, zijn gewoon drugdealers. O.K.?
Oud 26 april 2004, 15:11   #75
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Allemaal goed en wel zo'n bijeenkomsten é maar het probleem is daarmede niet opgelost en waarom niet omdat de hele groep die eigenlijk niets van de autochtonen moet hebben en die dus eigenlijk ook het schijt hebben aan belgie komen toch niet naar zo'n weekendje hoor. Ik zou ook wel eens willen weten of de moslims niet in zeer kleine aantallen aanwezig waren op die bijeenkomsten?

Indien niet des te beter natuurlijk.
Oud 26 april 2004, 15:16   #76
Attiladehun
Banneling

Standaard

Kan even niet volgen, Illwill...
Oud 26 april 2004, 15:29   #77
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan even niet volgen, Illwill...
Ja ik weet niet maar bij de titel van de topic kan ik mij toch voorstellen dat men effectief ook dingen organiseerd of niet? Of is het gewoon een naampje op een bepaalde datum geplakt en meer niet?
Oud 26 april 2004, 15:49   #78
Attiladehun
Banneling

Standaard

O.K., 'k was effe de topictitel uit het oog verloren...
Oud 26 april 2004, 15:54   #79
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens over religie gesproken, maar dat haalt gij er wel bij? Dat begrijp ik dus weer niet...
Omdat het in 99% van de posts hier over Moslims gaat.

Citaat:
En ja, Wij, Attila, Heer van het Oosten, geven u genadiglijk toestemming om Ons 'Chief Attila' te noemen. Ik hoop dat u beseft welk een eer dit voor u is... 8)
hey, twas maar voor te lachen hee, Chief.
Oud 26 april 2004, 16:02   #80
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, even ernstig: het gaat erom dat veel van die Marokkaanse jonge gasten die met dikke wagens rondrijden inderdaad geen officieel inkomen hebben... Dus het geld voor hun karretje hebben ze dan van...niet van profiteren, maar van... allez, headinajar, 'k zal't maar zelf zeggen zeker:
van criminaliteit!
Ik heb al een paar keer gesproken met wat Marokkanen naast mij op de hoek (één van de serieuze VZW's dan), de meeste van die gastjes, zeggen zij ook, zijn gewoon drugdealers. O.K.?
Dat deze problemen bestaan zal ik zeker niet ontkennen. Dat dit moet opgelost worden, zal ik helemaal niet ontkennen. Mijn mening is : Pak de misdaad aan, niet de islam!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be