![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een bonus gekoppeld aan duidelijk afspraken en doelgericht bepaalde targets halen voor een bedrijf vind ik geen probleem. Vb: kwaliteitsdoelstelling van dienstverlening 99% uptime, of stipte bediening, of 99.9% klanttevredenheid, of 90% klachten oplossen binnen 14dagen etc..;
Het probleem met bonussen is: bvb de bankdirecteur zijn advies die gekleurd wordt door zijn bonus... CEO zijn bonus die gekoppeld is aan 'targets die zonder inspanning gehaald worden' of 'zonder verband met zijn 'inpunt', ttz het resultaat van de personen onder hem en niet van zijn werk' |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grapjas... voor je het weet zitten Steve Stevaert en Johan den Baard in het bestuur van die onderneming. En we weten wat die twee al hebben gedaan met ondernemingen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een "ik niet, een ander dus ook niet"-ingesteldheid is trouwens inherent egoistisch. Waar blijf je dan met je normen en waarden. Enfin soit; bij ons werken ze met bonussen, en wij hebben de voorbije maanden enorm mooie prestaties neergezet dus het is niet meer dan logisch dat we daar nu mooi voor beloond worden. Pech voor zij die dat niet kunnen hebben, ik ga er niet van wakker liggen. Aan geen één van hen heb ik verantwoording af te leggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad, zelfs jij kan al op internet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarnaast spelen ook individuele eigenschappen natuurlijk een rol, maar de bestaande machtsverhoudingen maken van de bestaande maatschappij en de waarden of axioma's waarop ze (pretendeert) gebaseerd is (te zijn) 1 grote leugen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar: Jouw bedrijf draait vierkant, jullie zitten tot over jullie oren in schulden, jullie bedrijf zit in een hopeloze crisis, jullie zijn afhankelijk van vadertje staat en toch krijg je dezelfde bonus alsof je een of ander topbedrijf bent en jaarlijks megaresultaten behaalt. dat zal niet bij jullie gebeuren maar wel bij de topmensen in de bankensector. daar zit het probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Als je in een industriële of productieve omgeving werkt dan lijkt mij dat logisch. Als je in een bank of verzekering werkt, die in eerste instantie geld afzuigt van zijn klanten zonder tegenprestatie behalve wat geschuif met geld, dan vind ik dat niet logisch. Het is niet omdat ze aan de vetpot zitten dat ze het eerst moeten bediend worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bonussen uitstellen tot na het terugbetalen van de staatssteun
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bijna overal waar ik gewerkt heb hebben ze ooit met bonussystemen gewerkt en waar ik nu werk heeft dat ook bestaan. Binnen de korste keren hadden werknemers manieren gevonden om bonussen te verdienen op frauduleuze wijze zodat het nu terug aan de leidinggevenden is om met beperkte instrumenten hun beste krachten toch financieel te kunnen belonen (dus nog buiten het zich opwerken). Natuurlijk zorgt dit nog wel eens voor onvrede maar langs geen kanten zoals vroeger. En vooral, de werkgever wordt niet meer opgelicht. Het bonussysteem motiveert in mijn ogen de foute krachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als bedrijf schiet je op de kaderfuncties/leidinggevende functies niets op met werknemers die tevreden zijn met "just the average" of met mensen die gewoon het nodige willen doen en die verder met rust gelaten willen worden. Zo'n mensen zijn er uiteraard en zo'n mensen mogen er zijn, maar die horen niet in die functies thuis. Als je maar voor de middenmoot gaat, dan zal je ook nooit meer dan die middenmoot krijgen. 't Is ene goeie zaak dat werknemers een zetje krijgen om die extra mijl te lopen of om dat beetje extra te doen. Wat competitie houdt elkaar scherp en bonussen kunnen daar heel zeker bij helpen. Een vuile boel kan je perfect vermijden zolang je je targetsetting maar degelijk in mekaar steekt. Vermijd targets die silo-gedrag uitlokken, zorg ervoor dat bonussen afhangen van gemeenschappelijke doelstellingen en van individuele doelstellingen die effectief aan een indivdu gelinkt zijn. Dan werkt dat perfect. Citaat:
Citaat:
Bonussen kunnen perfect werken. Ik zie het bij onszelf en bij andere bedrijven en dat ondanks het feit dat er serieuze bedragen mee gemoeid zijn. Het ligt mensen die liever gezellig en rustig achterover gaan zitten wel minder uiteraard, maar je moet je als bedrijfsleider maar de vraag stellen of je zo'n mensen wel op key-posities binnen je bedrijf wil hebben. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Retorisch was ze niet; je hebt dan ook geen bank aangehaald die niets kost; zelfs Argenta leent niets gratis uit, ondanks je claim dat ze geen euro kosten, en laat dat aanrekenen van rente nu net zijn wat je in je eerdere post verafschuwde...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
b. Op de FORTIS-rekeningen van mijn vennootschap betaal ik ongeveer 30 EUR/maand aan al die flauwe zever die bij Argenta gratis is. c. Uiteraard moet je bij een lening rente betalen, dat spreekt vanzelf. Ik heb nooit anders beweerd, maar zelfs d�*�*r is Argenta flink voordeliger dan FORTIS. |
|
![]() |
![]() |