![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat erom dat data zijn aangepast in een belangrijk onderzoekcentrum. Nu zijn inderdaad altijd wel interpretaties van data nodig, maar hier lijken die interpretaties wel heel erg op overinterpretaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk extraatje om de milieu maffia nog wat verder te jennen; http://www.nujij.nl/al-gore-aangekla....7196497.lynkx
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nog maar ééntje.
http://www.wacholland.org/nl/content/global-warming
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Om even een ander voorbeeld te geven: Waar ik woon word nogal wat ophef gemaakt over het verdwijnen van de gletsjers, en wat daarvan de gevolgen zouden kunnen zijn. Echter het lijkt er steeds meer op dat de Alpen al eerder in de menselijke geschiedenis zo goed als gletsjervrij waren. In de Romeinse tijd lag de boomgrens een stuk hoger dan nu, wat men onderandere heeft kunnen aantonen door de vondst van houtresten onder de (afsmeltende) gletsjers, maar wat historici eingelijk al wisten. Dus eigenlijk is het verdwijnen van de eeuwige sneeuw in Zwitserland niet zo een ernstig probleem. Uit de historische gegevens ontstaat een beeld van een aarde die regelmatig wel eens een paar graad warmer of kouder werd, zonder dat dat rampzalige gevolgen voor de mensheid had. Hoogstens moesten de wijnboeren in Engeland er op een gegeven moment mee ophouden. Maar mischien drinken we straks weer Engelse wijn. Het klimaat debat heeft verschillende elementen. Er is de vraag van "hoe warm gaat het worden in 2100", en er is de vraag "hoe komt dat". Maar er is de heel erg belangrijke vraag "hoe erg is 2° warmer?". Voor degenen die drastische maastregelen voorstaan om de CO2 uitstoot te beperken is het idee dat een lichte opwarming helemaal niet erg is nogal onwelkom. Nogal wat politieke groeperingen willen de echter of vermeende klimaatkrisis gebruiken om een eigen agenda die niks met klimaat te maken heeft door te drukken. En voor hen komt dit lek inderdaad op een slecht moment. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met andere woorden, toen de laatste keer die gletsjers weg waren, was er nog geen zomerskien, dus kan men daar de gevolgen niet van nagaan. De laatste keer dat het klimaat serieus veranderd is in Europa was er nog geen "appelation controlee" voor Champagne en als het daar verandert is dat een economische ramp voor die streek. Enzovoort. Dus hoe het ooit geweest is 100 jaar geleden, of 400 jaar geleden, bevat totaal geen informatie over wat de economische gevolgen gaan zijn van een berekenbare verandering in de redelijk nabije toekomst. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Elke weers- of klimaatsverandering heeft zijn gevolgen voor de economie. Ik moet er niet aan denken wat de gevolgen zijn voor het scheeps- en wegverkeer als de kanalen maandenlang dichtvriezen en de wegen vrijwel onberijdbaar worden (ik heb het nog meegemaakt!). In een goeie zomer zit de kust vol met vakantiegangers. Is juli bar slecht dan zijn in augustus de vluchten naar het zonnige zuiden volgeboekt... Dus of de klimaatsverandering nu natuurlijk is of niet, de economische gevolgen zijn dezelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot nu toe zitten we met sterk vereenvoudigde modelisaties, die sommige dingen over het hoofd zien. Maar dat is "het beste wat we op dit ogenblik kunnen", en dat geeft toch wel al een indikatie. Een beetje zoals de ingenieur 50 jaar geleden helemaal niet kon zeggen welke nu de exacte spanning in deze of gene bout van de brug was, maar toch wel met rekenlineaal en potlood en papier grosso-modo kon stellen dat volgens een sterk vereenvoudigd rekenmodel, met een ideale gewichtsbelasting (uniform verdeeld, of een paar puntbelastingen), het materiaal in de brug met een veiligheidsmarge niet overbelast was. Wat niet wilde zeggen dat er soms geen belangrijk element over het hoofd werd gezien (zoals een resonantie fenomeen dat zo goed als niet met de hand uitrekenbaar is voor een echte brug). Maar in grote lijnen had hij het wel juist. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Overigens is het omzeep helpen van de Franse wijnindustrie iets wat de Fransen best alleen kunnen. Daar hebben ze geen hulp van het klimaat bij nodig. ![]() Laatst gewijzigd door Zwitser : 24 november 2009 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U hebt gelijk dat de vertaling niet klopte. Dat het echter niet "zomaar" gaat over "wat cijfertjes toevoegen" blijkt anders wel duidelijk uit de term "trick".
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Economisch gezien is het echter niet dermate moeilijk: zolang de marginale kost voor het terugdringen van CO2 kleiner is dan de marginale kost voor aanpassingen, is er een natuurlijke driving force aanwezig in de markt (op voorwaarde dat die kosten worden geïnternaliseerd).
![]() |
![]() |
#78 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve dat het een domper is op de taxatie van het leven. En dat de wetenschappers in onderzoek waren van een door de overheid bekostigde studie. Zegt meer over haar dan over eender welke hacker vind ik.
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() dus, als ik het goed begrijp een 1000-tal emails, verstuurd over een periode van 13 jaar?
Hmm, beetje weinig, toch?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |