Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2004, 12:41   #61
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vierde Belgische repressie???
Nee, ik had het over de vierde belgische repressie, met kleine b, ik acht belgië geen hoofdletter waard.

Sterk argument trouwens uw " ". Dat zal zeker veel belgische stemmen opleveren (in uw hoofd ).
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 13:53   #62
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
ik wacht nog altijd op de meerwaarde van het Blok voor vlaanderen
Dit is DE meerwaarde van het Vlaams Blok, misérke:

Citaat:
Vergeet niet dat, naar de huidige peilingen kijkend, een tripartite nog altijd tot de mogelijkheden behoord, en dat dat betekent dat het Vlaams Blok de enige oppositiepartij wordt. [size=6]Wat dan weer tot gevolg heeft dat jullie genadeloos kunnen afgestraft worden binnen 4 jaar wanneer jullie die Vlaamse reflex helemaal niet waarmaken als het er echt toe doet[/size]
tja met een partij die buiten staat te betogen voor de vrijenmeningsuiting terwijl je aan het onderhandelen bent over Vlaamse resoluties ben je niet veel hé.

Knuppel, een beetje respect in een discutie kan ook geen kwaad hé.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 14:01   #63
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Het kartel is op Vlaams niveau ...

Op federaal niveau raad ik de N-VA hetzelfde te doen, indien dezelfde voorwaarden worden gegeven: meer Vlaamse autonomie in een conreet stappenplan.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 14:14   #64
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Het kartel is op Vlaams niveau ...

Op federaal niveau raad ik de N-VA hetzelfde te doen, indien dezelfde voorwaarden worden gegeven: meer Vlaamse autonomie in een conreet stappenplan.
Het ontbreekt mij de naam, maar wie zij ooit dat het federalisme de doodsteek is van het Vlaams-nationalisme? Was het Wies Moens? Ik zie de N-VA slechts een uitverkoop organiseren van de Vlaams-nationale beweging. Zij verkopen de legitieme grond van Vlaams-nationale eisen voor een nep-federaal statuut.

Ik zou zonder meer willen stellen dat de N-VA de meest belgicistische partij van alle Belgische partijen is. Het verraad broeit getierig in haar rangen. En de dankbare en moedwillige samenwerking van de christen-democraten moeten wij in dat licht zien.

Niveanen = demo-federalisten.

PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 17:27   #65
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Het ontbreekt mij de naam, maar wie zij ooit dat het federalisme de doodsteek is van het Vlaams-nationalisme? Was het Wies Moens? Ik zie de N-VA slechts een uitverkoop organiseren van de Vlaams-nationale beweging. Zij verkopen de legitieme grond van Vlaams-nationale eisen voor een nep-federaal statuut.

Ik zou zonder meer willen stellen dat de N-VA de meest belgicistische partij van alle Belgische partijen is. Het verraad broeit getierig in haar rangen. En de dankbare en moedwillige samenwerking van de christen-democraten moeten wij in dat licht zien.
Ik vind dit niet eens waardig om op te reageren, aangezien ik als N-VA'er me voor 100% voor Vlaanderen wil inzetten en een onafhankelijke Vlaamse staat in Europa wil.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 17:49   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja met een partij die buiten staat te betogen voor de vrijenmeningsuiting terwijl je aan het onderhandelen bent over Vlaamse resoluties ben je niet veel hé.
Ik wens je deze keer meer resultaat met die Vlaamse resoluties.

Vermits ik (voorlopig) mijn mond nog mag opendoen, herhaal ik wel graag even wat sommigen niet al te graag lijken te horen.

Vergeet niet dat een tripartite nog altijd tot de mogelijkheden behoort. Dit betekent dat het Vlaams Blok de enige oppositiepartij wordt. Wat tot gevolg kan hebben dat jullie genadeloos worden afgestraft wanneer het Kartel niet waarmaakt wat ze beloofde in verband met de resoluties in het Vlaamse parlement.
Oud 11 mei 2004, 17:54   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal

Ik vind dit niet eens waardig om op te reageren, aangezien ik als N-VA'er me voor 100% voor Vlaanderen wil inzetten en een onafhankelijke Vlaamse staat in Europa wil.
Niemand twijfelt aan jouw en mijn goede wil om ons voor het volle pond in te zetten voor een Vlaamse staat. Feit blijft echter dat die onmogelijk te bereiken is met de CD&V omdat die partij België hoogstens confederaal zal laten worden. Als dat gebeurt kunnen we voor minstens een eeuw, maar nog waarschijnlijker voor altijd, fluiten naar onze Vlaamse staat.
Oud 11 mei 2004, 18:26   #68
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Niemand twijfelt aan jouw en mijn goede wil om ons voor het volle pond in te zetten voor een Vlaamse staat. Feit blijft echter dat die onmogelijk te bereiken is met de CD&V omdat die partij België hoogstens confederaal zal laten worden. Als dat gebeurt kunnen we voor minstens een eeuw, maar nog waarschijnlijker voor altijd, fluiten naar onze Vlaamse staat.
kan er iemand mij uitleggen wat op beleidsmatig gebied het essentiële verschil is tussen een onafhankelijk of volledig confederaal Vlaanderen? Of moeten er weer emo-argumenten aan te pas komen om de Vlaamse staat te rechtvaardigen?
Blijkbaar is voor sommigen hier Vlaamse onafhankelijkheid een doel en geen middel?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 18:44   #69
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
kan er iemand mij uitleggen wat op beleidsmatig gebied het essentiële verschil is tussen een onafhankelijk of volledig confederaal Vlaanderen? Of moeten er weer emo-argumenten aan te pas komen om de Vlaamse staat te rechtvaardigen?
Blijkbaar is voor sommigen hier Vlaamse onafhankelijkheid een doel en geen middel?
Knuppel heeft alvast begrepen wat ik wilde zeggen. Het is mijns inziens het belangrijkste argument dat tegen de N-VA kan gebruikt worden. En heel die geschiedenis met de VU kan dat bevestigen.

Seba, waarom zou het doel slechts in het redelijke moeten besloten liggen? Maar verder is het een goede vraag. Waarom verkiest de N-VA een onafhankelijk Vlaanderen boven een confederaal Vlaanderen?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 19:06   #70
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Als Vlaanderen confederaal zal zijn, is het al een grote stap voorwaarts.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 19:08   #71
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Als Vlaanderen confederaal zal zijn, is het al een grote stap voorwaarts.
zo zie ik het ook (en vele NVA'ers), maar de Blokkers blijkbaar neit (inclusief de gecoöpteerde Knuppel? )
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 19:35   #72
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Er is maar één stap voorwaarts en dat is de onafhankelijkheid zelf!
Nu blijven we ter plaatse trappelen!

Enkel het Vlaams Blok wil blijkbaar de onafhankelijkheid van Vlaanderen!

Is het mischien daarom dat het zoveel stemmen haalt?
Is het misschien daarom dat het veroordeelt dient te worden?
Ik ben ervan overtuigd dat het daarom is en ik ben daar al heel mijn leven van overtuigd.

N-VA is een rem op onze strijd naar onafhankelijkheid en CD%V heeft de kans schoon gezien aan die rem te trekken...

NV-A-ers, wordt wakker!!!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 19:47   #73
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Het is een feit - en ik wordt er door de vorige berichten alleen maar in bevestigd - dat sommige VB'ers denken dat we Vlaandern van de ene op de andere dag onafhankelijk kunnen maken. Dat kunnen we dus niet doen.

Ik bereik liever met de CD&V - als eerste stap he, een onafhankelijke staat Vlaanderen blijft mijn prioriteit - dan in een verdomd hoekje gedrumd te worden.

Oud 11 mei 2004, 19:50   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een feit - en ik wordt er door de vorige berichten alleen maar in bevestigd - dat sommige VB'ers denken dat we Vlaandern van de ene op de andere dag onafhankelijk kunnen maken. Dat kunnen we dus niet doen.
Wat ze in Slovenië konden, kunnen we hier blijkbaar niet... Tja, als dat geen slappehandjestaal is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 19:50   #75
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

U heeft dus geen lessen geleerd uit het Egmontpact....
Oud 11 mei 2004, 19:51   #76
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Wat ze in Slovenië konden, kunnen we hier blijkbaar niet... Tja, als dat geen slappehandjestaal is.
Slovenië was vroeger een stuk van Joegoslavië, dat land viel uiteen na de dood van Tito.

Oud 11 mei 2004, 19:55   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Slovenië was vroeger een stuk van Joegoslavië, dat land viel uiteen na de dood van Tito.
U raaskalt. Na Tito bestond de Joegoslavische Republiek nog en de eenheid was nog steeds niet bedreigd. Dat gebeurde wel toen Slovenië zich onder Milosovic eenzijdig onafhankelijk verklaarde. Ken uw geschiedenis.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 19:59   #78
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
N-VA is een rem op onze strijd naar onafhankelijkheid en CD%V heeft de kans schoon gezien aan die rem te trekken...

NV-A-ers, wordt wakker!!!
Blijft u maar lekker de N-VA aanvallen , maar wees dan niet verbaasd als we voor de zoveelste keer de "zogenaamde uitgestoken hand" van het VB niet aannemen.

Ook denkt u dat het VB het alleenrecht heeft op de Vlaame onafhankelijkheidsstrijd. Ik hoop dat VB'ers daar niet zo over denken.

Oud 11 mei 2004, 20:09   #79
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Ik val NV-A absoluut niet aan, ik stel enkel vast dat dezelfde fout van in '77 zich herhaalt en ik vind dat jammer voor mensen zoals u die inderdaad ook ijveren voor een eigen staat...
Eenzelfde strijd, maar wij doen het compromisloos....

Wij zijn niet koppig en hebben geen oogkleppen op, daarom steken wij uiteraard onze hand uit naar eenieder die het zelfde doel voor ogen heeft!
Oud 11 mei 2004, 20:16   #80
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wij zijn niet koppig en hebben geen oogkleppen op, daarom steken wij uiteraard onze hand uit naar eenieder die het zelfde doel voor ogen heeft!
Door zulke aanvallen:

Citaat:
N-VA is een rem op onze strijd naar onafhankelijkheid
Enkele woorden verklaren misschien:
- rem op onze strijd: hiermee bedoelt u dat de N-VA niet echt Vlaams nationalistisch is en dat het VB - hiermee bedoelt u "ons" waarschijnlijk - als enige recht heeft op de Vlaamse onafhankelijksstrijd.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be