![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 april 2010 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat hebben Nederlanders uit het Noorden in 's hemelsnaam te zoeken in een eigen vereniging midden in de Zuidelijke Nederlanden? Van apartheid gesproken, dat kan tellen... Het heeft me terzake altijd wat dwars gezeten dat ik een hele loopbaan lang geen enkele keer maar dan ook absoluut geen enkele keer op dit soort hatelijkheden gestuit ben. Ergens klopt er iets niet. Sympatie en antipatie zijn individueel en wederzijds. Als ik me tijdens mijn opdrachten in het Noorden bezig zou gehouden hebben met een analoog Zuiders onderonsje zou ik er vanzelfsprekend ook raar bekeken geweest zijn. Ik had wel wat beters te doen. Begrijp me niet verkeerd: we hebben vrijheid van vereniging en dat is maar goed ook, maar het helpt als je eens eerlijk op zoek gaat naar de wortels van het zogenaamde "kwaad". Ik vrees dat het een kip-en-ei verhaal wordt en dat is nog altijd beter dan het huidige welles-nietes verhaal.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kunt dat met de zoekfunktie gemakkelijk terugvinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
[PS: als u een antwoord van 3 zinnen kan formuleren over de zoekfunctie, kan u ook wel een antwoord van 3 zinnen geven met effectieve inhoud] Laatst gewijzigd door respublica : 10 april 2010 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijpt U dat echt niet of wilt U het niet begrijpen ? Wij hebben hier véél teveel Overheid in dit land. Vl Parlement, W Parlement, Duitst. Parlement, Brussels Hoofstedelijk Gewest, Federale Regering, Provincies, enz....... Ik denk dat Belgie de kroon spant in het aantal Ministers en Kabinetten per inwoner. Het lijkt me dan opportuun om terug te gaan naar de basis met een Belgische Regering en Provincies. Deze Provincies kunnen dan meer taken krijgen om aan de plaatselijke noden een oplossing te bieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt U dat niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom Limburgse of West-Vlaamse studentenverenigingen in Leuven? Waarom zouden NLers mekaar niet mogen opzoeken in eigen verenigingen? D'r is niks mis mee.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 11 april 2010 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets te "onnozel manneke". Zelfs bij de meest lauwe en onverschillige Vlamingen begint het besef te groeien dat we met dit Belgique een andere richting uit moeten. De Franstaligen willen langs geen kanten weten van een staatshervorming die de huidige gewesten zou omvormen tot volwaardige deelstaten met een veel grotere autonomie en vooral een veel grotere eigen verantwoordelijkheid. Dus een Belgique dat de facto een confederatie wordt. Steeds meer Vlamingen willen dit wél. Welnu jullie moeten niet verwachten dat wij, gelaten, ons dan maar zullen blijven neerleggen bij het huidige status-quo. Jullie hebben nog een kans om jullie geliefd Belgique te redden. Maar dan niet meer in de configuratie die jullie lief is. Het wordt kiezen tussen ofwel een confederatie met Vlaanderen ofwel Vlaanderen onafhankelijk. "Une solution 'middelmatig'" zal niet meer aanvaard worden.
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebt U ook nieuwe elementen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is reeds honderdtachtig jaar dat wij van de zijde van de Belgische francofonie geconfronteerd worden met zowel dezelfde retoriek als hetzelfde soort beleid. Daar zijn in de verste verte geen nieuwe elementen te bespeuren. Het wachten is er voor zeer veel Vlamingen écht teveel aan. La Belgique is een moeras.