![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 29 april 2010 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Omdat dat gemakkelijker op een hoopje te gooien is zonder dat je achter een oorzaak of zelfs nog maar een reden van een ontvoering dient te zoeken.
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik merk een steeds groeiende nood aan een leeftijdsgrens om toegelaten te worden tot dit forum.
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zyklon B : 29 april 2010 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(2) Andere organisaties hanteren slechts onder bepaalde omstandigheden geweld. Ik denk dan vooral aan die ontvoeringen, waar het geweld zeer conditioneel was. Die ontvoerden werden maar onthoofd indien de bezettingsmachten (de eigenlijke verantwoordelijken) niet ingingen op hun terechte eisen, nl. het stopzetten van de bezetting. Dit soort acties moet zowat de meest propere vorm van gewelddadig verzet zijn in een context waarin vreedzaam verzet onmogelijk is. Toch vinden racisten als u het nodig van hun egocentrische wereldbeeld dat geweld te veroordelen. 'Geweld is vies', ook al restte die bewegingen geen andere keuze in hun legitieme strijd. (3) Die bewegingen waarvoor ook ik geen sympathie kan opbrengen, zijn bewegingen die zich zonder meer tegen een burgerbevolking richten. Het gaat dan bvb om de bomaanslagen op markten of tijdens religieuze plechtigheden die niet tot doel hebben tegenstanders uit te schakelen, maar enkel om terreur te zaaien, opdat de bezetting ondraaglijk zou worden voor de Iraakse overheid en de bezetters. De bewegingen die zich daarmee bezig houden (de shock-and-awe-strategie van de VS incluis) hebben bij mij reeds lang alle krediet verloren. Hen kan je terecht verwijten dat ze 'bruut geweld' gebruiken. De voorgaande bewegingen kan je dat niet verwijten. (4) Die bewegingen en mensen die zich geweldloos verzetten tegen de VS krijgen van u - althans in deze draad - geen kritiek. U weet net als ik dat dat slechts een tijdelijk fenomeen is. Soit, van iemand die de diversiteit onder die verzetsmethoden en bewegingen geeneens wil erkennen verwacht ik niet veel zinnigere antwoorden dan die die vertrekken van groteske veralgemeningen over 'alle moslim-organisaties die bruut geweld gebruiken'. Het is wellicht nog nooit in je opgekomen dat sommige van die organisaties verdomd sterke argumenten kunnen voorleggen om hun 'bruut geweld' te legitimeren.
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En eigenlijk is het overal zo : waar veel moslims zijn, is er oorlog, burgeroorlog, rellen, of op zijn minst ruzie en zever. Overal ter wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat wil nog niet zeggen dat ik het eens ben met uw stelling als zou 'intern' geweld meer doden berokkenen in Irak dan geweld door of tegen bezettingstroepen en collaborateurs. De cijfers spreken dat immers tegen. Wat wel zo is, is dat aanslagen op marktpleinen relatief veel mediaaandacht krijgen. Daarnaast meen ik ook dat de term 'intern geweld tussen sjieten en soennieten zeker in Irak sterk genuanceerd moet worden, aangezien (1) onze media nauwelijks een andere verklaring naar voren durven te schuiven zoals omstreeks de verkiezingen van 2005 en (2) dat aansteken van dat interne geweld uitdrukkelijk werd aangekondigd als Irak-strategie door iemand als Cheney. Datgene wat we weten over enkele cover-ups in Irak bevestigt overigens de idee dat de VS en bondgenoten dat interne geweld aansteken en onderhouden. Je kan de verantwoordelijkheid van dat interne geweld dan ook niet geheel op de Irakezen steken. Als in een oorlog de waarheid het eerste slachtoffer is, dan zijn zeker enkele van die milities medeslachtoffer wanneer zij hun geweren op de verkeerde tegenstander richten. Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 30 april 2010 om 03:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
bron
![]() |
![]() |
#74 | |