![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus jij haat de Franstaligen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ondertussen al geleerd dat het spreekwoord 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet' nog steeds niets aan betekenis heeft ingeboet. Ik wil niet in naam van andere flaminganten spreken, maar ik kan je wel verzekeren dat ik géén Franstaligen haat (op Degrelle, Dutroux en Fourniret na, misschien). Ik krijg het hoogstens op m'n heupen van bepaalde attitudes die sommige (vele?) Franstalige Belgen aannemen. Ik ben eigenlijk pas flamingant geworden sinds ik in Bruxelles kwam wonen, en telkens weer moest opboksen tegen de onwetendheid, de vooroordelen en het onbegrip t.o.v. de sales flamands waaronder zo veel van mijn 'compatriotes' gebukt bleken te gaan (deels gevolg, vaak ook oorzaak van hun gebrekkige kennis van het Nederlands), én getuige mocht zijn van de politieke recuperatie van deze arme dwazen door geslepen politici voor wie alleen een Franstalige Belge een goede Belge lijkt te zijn. Ik wil van België af omdat het een archaïsch, ondemocratisch en door schijnheilige arrogante onbenullen bijeengehouden misbaksel is dat ik 'te danken' heb aan gewelddadige 'repli sur soi'-separatisten. Als mijn Franstalige landgenoten mij daarbij willen helpen door zèlf de stekker uit te trekken, zal ik ze daar allerminst voor haten, integendeel zelfs.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 16 mei 2010 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil echter ook niet door u als voetveeg en zondebok worden gebruikt. Edit: als ik om te bewijzen dat ik de Franstaligen niet haat voortaan mee moet huilen in het 'nous sommes quand-même tous des Belges'-bos: vergeet het maar. Ik ga liever voor mijn job: aan jonge Bruxellois Nederlands onderwijzen, met hart en ziel. Zelfs al praat ik doorgaans voor het plafond en de muren.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 16 mei 2010 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld 'folklore �* deux balles', maar wij hoeven alvast niet langer in angstzweet uit te barsten als meneer Di Rupo komt dreigen met het einde van België ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.nav.be/site2/interview-detail.php?id=7 Citaat:
Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 17 mei 2010 om 00:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar haalt u eigenlijk die zekerheid dat ik hier de 'hater' ben?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een deel van die vergunningen worden enkel gegeven een bedrijven die in het land zelf produceren en een ander deel is aan strikte regels en wetten onderhevig. Ik zie Nederland nog geen vergunningen uitreiken aan Vlaamse bedrijven en hun eigen bedrijven doen sluiten. Daarnaast zijn die vergunningen in het buitenland reeds meerdere decennia geleden uitgereikt aan plaatselijke bedrijven, die in handen zijn van multi-nationales. het is dus echt geen kwestie van nieuwe afzetmarkten zoeken, maar van de huidige te behouden en te beschermen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een deel van die vergunningen worden enkel gegeven een bedrijven die in het land zelf produceren en een ander deel is aan strikte regels en wetten onderhevig. Ik zie Nederland nog geen vergunningen uitreiken aan Vlaamse bedrijven en hun eigen bedrijven doen sluiten. Daarnaast zijn die vergunningen in het buitenland reeds meerdere decennia geleden uitgereikt aan plaatselijke bedrijven, die in handen zijn van multi-nationales. het is dus echt geen kwestie van nieuwe afzetmarkten zoeken, maar van de huidige te behouden en te beschermen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de meeste Vlamingen en Walen is het andere landsgedeelte zelfs een ver van mijn bed show. Vaak komen de Belgen zelfs niet verder dan de provinciegrenzen en overschrijden ze die enkel voor uitstapjes. Maar waar de meeste mensen een haat tegen hebben is de ellende die ze steeds moeten horen vanuit de politiek. En dan krijgen de mensen het gevoel dat de boel niet werkt en de ellende vanuit de politiek op hen word afgestuurd. En voor de meeste mensen is de regel dat als iets niet werkt je het opruimt en het inruilt voor iets dat wel lijkt te werken. Voor de Vlamingen is het dus geen kwestie van de Franstaligen haten, maar van de ellende beu te zijn en zich te beschermen tegen de problemen in de toekomst. Doch veel mensen denken wel eerst eens verder na en onderzoeken eerst de zaken voor ze het oude inruilen voor iets nieuw. En elke Vlaming die dit onderzoek deftig doet, komt tot de vaststelling dat het land splitsen en België opdoeken geen enkel voordeel heeft voor Vlaanderen en slechts een hele hoop nadelen oplevert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België moet politiek hervormd worden, want verder draait dit land als één van de beste in de wereld. Wij hebben gewoon te veel politieke partijen en te veel politici. En in een land is het zoals in een bedrijf, als er te veel bazen zijn die hun mening willen laten gelden, dat gaat het berg af met dat bedrijf. Niet omdat de mensen niet willen samenwerken en geen goed werk leveren, maar omdat het bestuur geen beslissingen meer kan nemen en steeds achter de feiten aanloopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Gewoon voor jouw ego hebben we al meer touw nodig dan de wereld op een jaar kan produceren. Gewoon de haat die je toont tegenover alles wat ruikt naar een wens naar een onafhankelijke Vlaamse staat, je racistische overtuiging dat alle flaminganten Franstaligen haten, je houtaine houding tegenover "het plebs" zeggen allemaal uiterst veel over jou.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 17 mei 2010 om 08:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je moet trouwens maar op de Franstalige fora gaan lezen. het zijn vooral Franstalige Brusselaars en Franstalige Vlamingen die haat spuien tov Vlamingen. De Walen zijn véél gematigder. echt, die bangmakerij, het begint serieus te vervelen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |