Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2004, 18:24   #61
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG

Het economisch programma vorig jaar bestond uit 20 regeltjes, IDENTIEK gekopieerd uit het economieboek (berlage en Decoster) dat aan de 1e kan TEW wordt gedoceerd. Bespaar me dus de moeite.
Ik heb u toch gezegd dat onze prioriteiten elders liggen. Maar er wordt aan gewerkt om ook inzake economie en tewerkstelling een beter programma kunnen aan te bieden.
Och echt na 25 jaren al, dat is snel.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 18:28   #62
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Enkel degenen die hier in het NL-talig gebied van België (origineel en geannexeerd) het geluk hadden uit een baarmoeder (van een originele inboorlinge) te komen zijn mensen die bij het VB een kans maken.
Wat is dat nu weer voor gelul (eens te meer bevestigt u mijn opvatting over uw "argumenten", nl. dat het een opeenhoping van verdraaiingen en vooroordelen zijn; en dan druk ik mij nog heel beleefd uit)! Immers, niets in het programma van het Vlaams Blok, niets in de teksten, toespraken, artikels van wie dan ook van het Vlaams Blok staat iets wat maar in de verste verte bij uw bewering komt.

Raadseltje voor u trouwens: aan moederskant stam ik af van een niet-Vlaamse voorvader... Ik ben nochtans al vele jaren lid van het Vlaams Blok.
Hun slogan nog niet gezien zeker? Eigen volk eerst. Dat geeft toch die interpretatie die u niet gezien of gehoord hebt?
Vlaamse efficiëntie = 0
Oud 17 mei 2004, 18:28   #63
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door querty
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ik heb u toch gezegd dat onze prioriteiten elders liggen. Maar er wordt aan gewerkt om ook inzake economie en tewerkstelling een beter programma kunnen aan te bieden.
Och echt na 25 jaren al, dat is snel.
Beter laat dan nooit. Er zijn andere prioriteiten waar we eerst moeten mee afrekenen.
Oud 17 mei 2004, 18:43   #64
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Limburg geannexeerd?

woehahahaha ....

Wie leeft hier nu in het "zelfverzonnen" verleden
Allez dat is toch waar. Oost- en West-Vlaanderen, dat is het oude Vlaanderen. Hier in Limburg zeggen ze nog dikwijls in de Vlaanders. En dan bedoelen wij Vlaanderen van ginderachter. Sinds 1993 is het officieel bij Vlaanderen tesamen met Vlaams-Brabant en Antwerpen. Maar, aangezien men zonodig twee regio's moest maken in ons land had men toch gerust eens over de naam mogen nadenken. De naam Vlaanderen is eigenlijk zeer verkeerd. Ik heb dat hier al meerdere malen gezegd en tot nu toe is er nog geen enkele user geweest die dat hier is komen tegenspreken.

Ja, inderdaad het huidige Limburg heeft ook niets te maken met het vroegere Limburg maar hier gaat het over Vlaanderen.
Vlaamse efficiëntie = 0
Oud 17 mei 2004, 18:45   #65
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Limburg geannexeerd?

woehahahaha ....

Mijnheer Steenbok. De enige "annexatie" die er ooit gebeurd is in de geschiedenis, was de inlijving van het "VRIJE Land van Loon" door de prinsbisschoppen van Luik. Alleen vindt mr. Steenbok dat blijkbaar heel positief. Maar o wee als Limburg zijn rechtmatige plaats krijgt binnen Vlaanderen. Dan komt mr. Steenbok woest uit zijn Waals hok en roept verontwaardigd dat er sprake is van "annexatie".
Hoedat hebben wij een rechtmatige plaats binnen Vlaanderen? Omdat wij dezelfde taal spreken? Dat is je reinste onzin. Vlaanderen heeft ons en Nederlandstalig Brabant en Antwerpen geannexeerd omdat het anders geen groot numeriek voordeel heeft tegenover de Walen.
Vlaamse efficiëntie = 0
Oud 17 mei 2004, 18:48   #66
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Enkel degenen die hier in het NL-talig gebied van België (origineel en geannexeerd) het geluk hadden uit een baarmoeder (van een originele inboorlinge) te komen zijn mensen die bij het VB een kans maken.
En zolang er hier één enkel exemplaar rondloopt of ligt dat niet aan dit criterium beantwoordt, heeft het VB geen andere doelstelling als die "vreemde" te bekampen.
De rest is er maar bijgesleurd als alibi voor punt 1.
Da beweerde gij!
Hoe komt het dan dat ik, als vreemdeling wel wordt geaccepteerd bij het VB???

Ge bent gewoon aan het lullen!
Het VB staat voor integratie.
Als ik naar Spanje ga wonen en werken, dan wordt er toch ook van mij verwacht dat ik Spaans leer, en mij aanpas?

IN HEMELSNAAM, is dit nu zo moeilijk om te snappen???
Enkel in BELGIE mag men zoiets niet vragen!!

Vlaanderen is beter af zonder:

- Wallonie
- VLD
en Bovenal de DIEVENBENDE SP-A!!
U weet toch wat ze zoiets in oorlogstijd noemen?
Vlaamse efficiëntie = 0
Oud 17 mei 2004, 18:52   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoedat hebben wij een rechtmatige plaats binnen Vlaanderen? Omdat wij dezelfde taal spreken? Dat is je reinste onzin. Vlaanderen heeft ons en Nederlandstalig Brabant en Antwerpen geannexeerd omdat het anders geen groot numeriek voordeel heeft tegenover de Walen.
Vlaanderen? Is dat dan die stouters die in Oost- en West-Vlaanderen wonen? Hoe zijn ze er dan in geslaagd om het numeriek veel sterkere Vlaams-Brabant, Antwerpen en Limburg in te palmen? Kunt u mij een historisch schetsje maken van de verschillende stappen die geleid hebben tot die "annexatie"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2004, 18:54   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Raadseltje voor u trouwens: aan moederskant stam ik af van een niet-Vlaamse voorvader... Ik ben nochtans al vele jaren lid van het Vlaams Blok.
Hun slogan nog niet gezien zeker? Eigen volk eerst. Dat geeft toch die interpretatie die u niet gezien of gehoord hebt?
Nog nooit heeft iemand me aangekeken op mijn Oostenrijkse achtergrond. Een goede vriend van me en tevens ook actief lid van het Vlaams Blok is trouwens gehuwd met een niet-Europese. Ook zij is altijd welkom op alle vergaderingen, bijeenkomsten, recepties...
Oud 17 mei 2004, 18:56   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad het huidige Limburg heeft ook niets te maken met het vroegere Limburg maar hier gaat het over Vlaanderen.
Dus, hoe kunt u dan Vlaanderen verafschuwen op het zogezegde argument dat dit "artificieel" zou zijn, maar van Limburg houden (dat naar naamgeving even "artificieel" en ook tamelijk recent is)? Interne tegenspraak, dunkt me.
Oud 17 mei 2004, 18:57   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Limburg geannexeerd?

woehahahaha ....

Allez dat is toch waar. Oost- en West-Vlaanderen, dat is het oude Vlaanderen. Hier in Limburg zeggen ze nog dikwijls in de Vlaanders. En dan bedoelen wij Vlaanderen van ginderachter. Sinds 1993 is het officieel bij Vlaanderen tesamen met Vlaams-Brabant en Antwerpen. Maar, aangezien men zonodig twee regio's moest maken in ons land had men toch gerust eens over de naam mogen nadenken. De naam Vlaanderen is eigenlijk zeer verkeerd. Ik heb dat hier al meerdere malen gezegd en tot nu toe is er nog geen enkele user geweest die dat hier is komen tegenspreken.

IK spreek je tegen
En ik heb de 'Luikse Limburger', Steenbok 66 ook al tegengesproken.
Oud 17 mei 2004, 18:58   #71
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Vlaanderen? Is dat dan die stouters die in Oost- en West-Vlaanderen wonen? Hoe zijn ze er dan in geslaagd om het numeriek veel sterkere Vlaams-Brabant, Antwerpen en Limburg in te palmen? Kunt u mij een historisch schetsje maken van de verschillende stappen die geleid hebben tot die "annexatie"?
Dat is gewoon zonder boe of bah gegaan. Eigenlijk hebben Limburgers, Vlaams-Brabanders en Antwerpenaren zich gewoon laten doen. Het enige historische bewijs van deze fout is de grondwet, die goedgekeurd is in 1993 en die zegt dat die provincies bij Vlaanderen behoren. Eigenlijk representeert Vlaanderen niet alle mensen die in dit gebied wonen.
Vlaamse efficiëntie = 0
Oud 17 mei 2004, 19:00   #72
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nog nooit heeft iemand me aangekeken op mijn Oostenrijkse achtergrond. Een goede vriend van me en tevens ook actief lid van het Vlaams Blok is trouwens gehuwd met een niet-Europese. Ook zij is altijd welkom op alle vergaderingen, bijeenkomsten, recepties...
Tot ze aan de macht zijn.
Vlaamse efficiëntie = 0
Oud 17 mei 2004, 19:02   #73
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dus, hoe kunt u dan Vlaanderen verafschuwen op het zogezegde argument dat dit "artificieel" zou zijn, maar van Limburg houden (dat naar naamgeving even "artificieel" en ook tamelijk recent is)? Interne tegenspraak, dunkt me.
Ik hou van de streek waarin dat ik geboren ben. Maar Limburg hadden ze ook een andere naam mogen geven. Eentje dan die dat historisch de hele provincie omvat.
Vlaamse efficiëntie = 0
Oud 17 mei 2004, 19:03   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De naam Vlaanderen is eigenlijk zeer verkeerd. Ik heb dat hier al meerdere malen gezegd en tot nu toe is er nog geen enkele user geweest die dat hier is komen tegenspreken.
Toch wel. Al meerdere malen heb ik dat fabeltje uit de weg geruimd. Indien de naam "Vlaanderen" niet goed zou zijn, dan draagt Frankrijk ook een verkeerde naam (daar verwijzend naar het Rijk der Franken dat zich oorspronkelijk uitstrekte over delen van West-, Oost- en Frans-Vlaanderen en Frans- en Waals-Henegouwen). Dan draagt ook Rusland een verkeerde naam, daar verwijzend naar het oude "Land van Roes" dat zich uitstrekte over... Oekraïne! Dan is Italië ook een foute naam voor het huidige land, daar het middeleeuwe koninkrijk Italië zich nooit verder dan het noorden van het huidige Italië uitstrekte. Dan is Roemenië ook fout, daar de naam een verbastering is van het Griekse Roumoosion wat verwees naar het... Byzantijnse Rijk. In de Middeleeuwen was het gebied van het huidige Roemenië bekend onder de namen van Transsylvanië, Bessarabië en Moldavië. Dan dragen grote delen van Polen ook verkeerdelijk die naam, daar ze nooit of te nimmer deel uitmaakten van Polen...

Kortom, met dergelijk revisionisme moeten heel wat landen en streken nieuwe namen krijgen.

Maar het gebruik van landsnamen en streeknamen evolueert. Dat beseffen de belgicisten blijkbaar niet.

Mooiste en frappanste voorbeeld is trouwens Ierland dat in de Middeleeuwen... Schotland werd genoemd. Verbazend, nietwaar. Maar toch waar!
Oud 17 mei 2004, 19:04   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hou van de streek waarin dat ik geboren ben. Maar Limburg hadden ze ook een andere naam mogen geven. Eentje dan die dat historisch de hele provincie omvat.
Ik denk dat u niet in heel Limburg geboren bent. Streken zijn nog iets anders dan provincies.

Aan welke naam dacht u dan?
Oud 17 mei 2004, 19:05   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat een larie! Zo kan ik ook alles "bewijzen" zonder bewijzen...
Oud 17 mei 2004, 19:07   #77
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
De naam Vlaanderen is eigenlijk zeer verkeerd. Ik heb dat hier al meerdere malen gezegd en tot nu toe is er nog geen enkele user geweest die dat hier is komen tegenspreken.
Toch wel. Al meerdere malen heb ik dat fabeltje uit de weg geruimd. Indien de naam "Vlaanderen" niet goed zou zijn, dan draagt Frankrijk ook een verkeerde naam (daar verwijzend naar het Rijk der Franken dat zich oorspronkelijk uitstrekte over delen van West-, Oost- en Frans-Vlaanderen en Frans- en Waals-Henegouwen). Dan draagt ook Rusland een verkeerde naam, daar verwijzend naar het oude "Land van Roes" dat zich uitstrekte over... Oekraïne! Dan is Italië ook een foute naam voor het huidige land, daar het middeleeuwe koninkrijk Italië zich nooit verder dan het noorden van het huidige Italië uitstrekte. Dan is Roemenië ook fout, daar de naam een verbastering is van het Griekse Roumoosion wat verwees naar het... Byzantijnse Rijk. In de Middeleeuwen was het gebied van het huidige Roemenië bekend onder de namen van Transsylvanië, Bessarabië en Moldavië. Dan dragen grote delen van Polen ook verkeerdelijk die naam, daar ze nooit of te nimmer deel uitmaakten van Polen...

Kortom, met dergelijk revisionisme moeten heel wat landen en streken nieuwe namen krijgen.

Maar het gebruik van landsnamen en streeknamen evolueert. Dat beseffen de belgicisten blijkbaar niet.

Mooiste en frappanste voorbeeld is trouwens Ierland dat in de Middeleeuwen... Schotland werd genoemd. Verbazend, nietwaar. Maar toch waar!
Men had Vlaanderen beter een naam gegeven die representatief was voor heel Vlaanderen. Dat is eigenlijk wat dat ik bedoel. Zo een naam bestaat niet en daarmee gaat u het zover zoeken.
Vlaamse efficiëntie = 0
Oud 17 mei 2004, 19:10   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon zonder boe of bah gegaan. Eigenlijk hebben Limburgers, Vlaams-Brabanders en Antwerpenaren zich gewoon laten doen. Het enige historische bewijs van deze fout is de grondwet, die goedgekeurd is in 1993 en die zegt dat die provincies bij Vlaanderen behoren. Eigenlijk representeert Vlaanderen niet alle mensen die in dit gebied wonen.
Reinste verzinsel. U kunt uw stelling op geen enkele manier onderbouwen, daar ze gewoon voortkomt uit uw fantasie.

Vlaanderen als benaming voor heel het Nederlandstalig gebied in België is al iets dat dateert van einde 19e eeuw. Vanaf toen is de gebruiksverandering definitief. Pas later komt de officialisering, die, in tegenstelling tot wat u schrijft, die de naam "Vlaanderen" betreft, maar wel de benamingen "Vlaamse Gemeenschap" en "Vlaams Gewest".

Natuurlijk "representeert" de naam Vlaanderen alle mensen die wonen in dat gebied, daar dit woord al van in de 19e eeuw dat gebied aanduidt. Wie dat ontkent, kan even goed andere evoluties in gebruiksverandering van namen ontkennen. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan de naam "België" dat ook een verandering onderging die ergens te situeren valt einde 18e eeuw - begin 19e eeuw.
Oud 17 mei 2004, 19:11   #79
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik denk dat u niet in heel Limburg geboren bent. Streken zijn nog iets anders dan provincies.

Aan welke naam dacht u dan?
Een naam die de hele provincie omvat heeft. Van het graafschap Loon weet ik dat die niet de hele huidige provincie omvatte.
Vlaamse efficiëntie = 0
Oud 17 mei 2004, 19:12   #80
querty
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat een larie! Zo kan ik ook alles "bewijzen" zonder bewijzen...
Zonder bewijzen? Hun slogan is eigen volk eerst.
Vlaamse efficiëntie = 0
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be