![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik houd rekening met twee dingen: - vele, en steeds meer lieden die voor het priesterschap kiezen, hebben daar motieven van abnormaal-seksuele aard voor; - misschien neemt bij velen gewoon het laatste restje normaliteit de benen wanneer ze lang genoeg in het bad van de kerkelijke moraal en de katholieke heilsleer hebben liggen sudderen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 27 juni 2010 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En u hebt in die tijd niet gemasturbeert?
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In zekere zin goede vragen. Je denkt dus dat het een kwestie van geaccumuleerde intensiteit van de seksuele onthouding is? Hm, het pleit zeker niet voor de RKK dat zij haar priesters niet de technieken weet bij te brengen waarmee de seksuele energie kan worden ingezet voor spirituele bewustwording. Maar ja, als ze dat deed, zou haar eigen bestaansreden aan de orde stellen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 27 juni 2010 om 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want het is van daaruit dat het sexule misbruik stamt.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In deze zin heb ik zonet mijn post herschreven.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De seksuele misbruiken in de kerk zijn van alle tijden; dat weet ik al sinds ik dertig jaar geleden het toen volledigste overzichtswerk over het probleem las: das Kreuz mit der Kirche (in het NL vertaald als De Kerk en haar Kruis) van Karlheinz Deschner.
Een nieuw gegeven in onze tijd is dat we zoveel informatie ter beschikking staan hebben dat iemand die nu nog priesterschap overweegt, een veel groter deel van de hem omringende werkelijkheid moet kunnen ontkennen dan vroeger, en dat lijkt me wel een recept te zijn om op den duur alleen nog neurotici over te houden in dat beroep, pardon, in die "roeping".
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() opkuisen die handel... tot de laatste en het katholieke gestel nog maar een voetnoot is in de geschiedenis van het nieuwe Europa
![]()
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik bedoel met "fanatiek zijn" werkelijk fanatisme, het soort van fanatiek zijn dat alleen kan bereikt worden door het psychologisch compenseren van twijfel. Eens de sexuele functie verdrongen is naar het onderbewuste valt de bewuste controle daarover weg met de pedosexuele uitspattingen tot gevolg. De verdrongen sexuele funktie ligt dan totaal buiten de bewuste leefwereld van het subject wat in geen geval wil zeggen dat de functie haar kracht verloren heeft, integendeel. Daarom ook dat ik over uw geval van celibatair leven enige twijfel heb. Als u tijdens die periode ook maar eenmaal gemasturbeert hebt, ook maar eenmaal "goesting" hebt gehad naar een vrouw, dan hebt u uw sexuele functie niet verdrongen. Begrijp je, celibatair leven is nog niet hetzelfde als de sexuele functie verdringen tengevolge van het celibaat. Als u trouwens na uw celibataire periode terug gegaan bent naar een leven van heterosexuele sex, dan hebt u de sexuele functie niet verdrongen naar het onderbewustzijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En liefst hetzelfde met de islam. Religie moet verbannen worden. Daar is geen plaats voor in een moderne samenleving.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niettemin zijn er in onze moderne maatschappij toch zeer veel gelovigen. Dit lijkt dan toch uw stelling tegen te spreken.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel?
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een exact getal gelovigen?
Dat getal heb ik niet. waarom?
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat je post in dat geval op niets gebaseerd en derhalve waardeloos is.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.katholieknederland.nl/act...FJaar2003.html
Kijk niet naar de linknaam, ze vermelden hun bron. Ook is atheisme enkel in een opmars in West-Europa, in Amerika daarentegen is het christendom (en als deeltak hun fundamentalistische kant) in de opmars. Als je vraag 'hoeveel' op Belgie slaat: http://www.brandhome.com/files/PERS/...aar_geloof.pdf De helft is nog steeds gelovig. (met 1000 mensen ondervraagd ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling