Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2004, 16:04   #61
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Dat is het hem nu net: politiek is geen entertainment!

Ik vind het ook soms vergezocht om te zeggen dat die mensen in het programma allemaal vriendjes zijn van mensen op de VRT, maar het probleem is dat die mensen helemaal niet representatief zijn voor de groep waartoe ze behoren, laat staan de ganse samenleving.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 16:24   #62
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg me nu eens eerlijk, welke normale mens die een klein beetje de politiek volgt, vindt nu die test en de uitslag ervan correct en relevant om een profiel op te stellen? De vragen en antwoorden houden geen steek en hebben nog veel minder te maken met 'levenskwaliteit'

Dat is het em nu net: mensen die de politiek volgen hebben uiteraard geen boodschap aan deze stemtest. Voor hen is het dan ook niet relevant. Het zijn de mensen die niét met politiek bezig zijn voor wie de test wel goed is. Niet vergeten dat twee derde van de bevolking niét in politiek geïnteresseerd is (jaja op een politiek forum lijkt het soms anders ).
Dus u hebt er geen probleem mee dat mensen die de politiek niet volgen door deze test een vals politiek profiel toebedeeld krijgen?! Dat de show zich tot deze bevolkingscategorie richt, is enkel maar een verzwarende omstandigheid voor dit bedrog.
Oud 18 mei 2004, 16:31   #63
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Paarsgroen gaat door.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 16:34   #64
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Dat is het hem nu net: politiek is geen entertainment!

Ik vind het ook soms vergezocht om te zeggen dat die mensen in het programma allemaal vriendjes zijn van mensen op de VRT, maar het probleem is dat die mensen helemaal niet representatief zijn voor de groep waartoe ze behoren, laat staan de ganse samenleving.
Oh ja , natuurlijk , een alle leden op deze forum zijn wel representatief voor onze ganse samenleving ? Yeah right...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 16:36   #65
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Paarsgroen gaat door.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 16:37   #66
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
een alle leden op deze forum zijn wel representatief voor onze ganse samenleving ?
Wat heeft dat nu te maken met wat ik heb gezegd?
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 16:38   #67
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Paarsgroen gaat door.
Door de mand?
Door het lint?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 19:55   #68
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Ik ben erg teleurgesteld in "doedestemtest" niet enkel omdat de rechtse partijen werden genegeerd/benadeeld, maar ook omdat een programma dat aangekondigd wordt als wetenschappelijk onderbouwd uiteindelijk zo'n zwakke vraagstelling(en) bevat.
Daarbij komt dan nog eens dat de presentatoren zich duidelijk schuldig maakten aan partijdigheid (met "rooie Phara" voorop), dit is echter niets nieuws onder de zon bij de VRT waar ik mij al regelmatig heb kwaad gemaakt wanneer bepaalde studiogatsen in Ter Zake worden benadeeld t.o.v. andere.
Zoals in de begintekst van dit onderwerp al is gezegd: de stelling die
a) een joker was van 2 partijen
b) de meeste ja-stemmen had (90%)
werd niet vermeld, dat de VRT zich hiervoor na de uitzending verontschuldigt is wel mooi, maar ondertussen hebben ze wel even DE stelling van de uitzending niet meer vermeld, en waarom?
Het antwoord is echter vrij eenvoudig:
- Het was de joker van het Vlaams kartel dat niet echt geliefd is bij de VRT
- Bovendien was het nog eens de stelling die met de meeste ja's ging lopen
- Het was een stelling over integratie, dat 90% van de Vlamingen een aanpassing qua taal eist paste blijkbaar niet in het rode VRT-kraam.

conclusie: "doedestemtest" is NIET
objectief
wetenschappelijk onderbouwd
voor rechts (om niet te zeggen radicaal tegen)
te vertrouwen

Maar wie weet hoeveel Vlamingen het beinvloedt?
Oud 19 mei 2004, 07:25   #69
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
De kranten zijn opvallend stil over de doedestemtest
Die prof mogen ze voor mijn part onmiddellijk zijn doctoraat intrekken en buitenwippen!
Er moet zeer dringend een ethische commissie komen voor gedoctoreerden.
Het moet mogelijk zijn dat profs hun titel op basis van ongeoorloofd (en duidelijk politiek gekleurd) werk kunnen kwijt spelen.
Net zoals Prof Vos van de RUG die met leugenachtige studies afkwam over de werkzaamheden over de Vlaamse europarlementsleden.

Iemand die de titel ‘doctor’ krijgt moet zijn integriteit als hoogste gebot nemen.
Indien ze dit niet doen ondermijnen ze de Vlaamse staat en het aanzien van ons universitair onderwijs in het buitenland.
Awel, 'kbent volledig mee U eens!
Spijtig wanneer ik dat enige maanden geleden geopperd heb, aangaande het debat van De vos in Evergem, dat men mij toen afkraakte en de "profs" toch vele malen slimmer stelden.
Raar maar waar, nu nen prof iets steld dat niet in het straatje past, ageren julie er wel op.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 07:28   #70
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
De kranten zijn opvallend stil over de doedestemtest
Die prof mogen ze voor mijn part onmiddellijk zijn doctoraat intrekken en buitenwippen!
Er moet zeer dringend een ethische commissie komen voor gedoctoreerden.
Het moet mogelijk zijn dat profs hun titel op basis van ongeoorloofd (en duidelijk politiek gekleurd) werk kunnen kwijt spelen.
Net zoals Prof Vos van de RUG die met leugenachtige studies afkwam over de werkzaamheden over de Vlaamse europarlementsleden.

Iemand die de titel ‘doctor’ krijgt moet zijn integriteit als hoogste gebot nemen.
Indien ze dit niet doen ondermijnen ze de Vlaamse staat en het aanzien van ons universitair onderwijs in het buitenland.
Awel, 'kbent volledig mee U eens!
Spijtig wanneer ik dat enige maanden geleden geopperd heb, aangaande het debat van De vos in Evergem, dat men mij toen afkraakte en de "profs" toch vele malen slimmer stelden.
Raar maar waar, nu nen prof iets steld dat niet in het straatje past, ageren julie er wel op.
yo ik heb toen ook gezegd dat prof vos zich vierkant belachelijk gemakt heeft. en ik niet alleen. Alle this toch niet aan de N-VA om de hete patatten uit het vuur te halen zeker.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 09:04   #71
PieterP
Gouverneur

Standaard

Bij de stemtest van VRT kwam ik uit op
1 CD&V
2 VLD
3 NVA
8 SPA
Mijn echtgenote kwam uit op
1. SPA
2. CD&V
3 Spirit
Nochtans praten we veel over politiek, en verschillen weinig van mening
Bij de stemtest van de Standaard kom ik uit
1 VB
2 NVA
3. CD & V

Dat is toch merkwaardig. Ik heb eveneens grote twijfels aan het academisch karakter van de vragen. Het is meer een spelletje. Doch het zogenaamd wetenschapellijk sausje is gevaarlijk.
Over de show: ik heb me mateloos geeergerd aan de suggestieve vragen.
Journalisten moeten modereren tussen politici, punt uit.

Paars is een mislukking omdat er

a. Te veel ideetjes en plannen aangekondigd worden die in de praktijk niet uitgevoerd worden.
b. Er veel maatregelen zijn die tegen het gezond verstand van de “ mensen “ ingaan.
c. “Gratis” Steve Stunt, een linkse populist.

· Belastingverlaging: volgens De Tijd zijn onze belastingen stabiel gebleven bij Paars. Volgens de OESO bekleedt België de eerste plaats inzake belastingdruk in de ganse wereld. Dit is kiezersbedrog. In vorige jaren waren dit de Scandinavische landen die koplopers waren in belastingdruk.
· Fiscale amnestie: goed concept. Maar hoeveel versies waren er niet? Gebrek aan duidelijkheid is verklaring voor gebrek aan succes.
· Werkgelegenheid: beloven dat er 200.000 banen bijkomen en waar zijn ze?
· Migrantenstemrecht: in de strot geduwd tegen een 80 % meerderheid van de Vlamingen
· Hervorming Gerecht: men kan de experten zelfs niet betalen, ondanks papieren financiële orthodoxie. Achterstand neemt toe. Geloof van de mensen daalt.
· Hervorming Politie: kost zeer zeer veel geld supplementair. Wij hebben per 1.000 inwoners het hoogst aantal politieagenten in de EU. En waar zijn de meetbare resultaten? Men heeft nog de cijfers niet van het aantal verkeersslachtoffers van 2002. En we zijn nu april 2004!
· Nieuwe verkeerswet: chaotiserend. Geen sociaal draagvlak. Betwist door Procureurs en experten. Doel was daling verkeersslachtoffers. Toegepast middel is een gedrocht. Anciaux had in plaats van het adoptiekind van Durant te vertroetelen, een serieuze bijsturing aan gegeven. Pakkans verhogen door constructief overleg met Dewael, onmiddellijke inning realiseren door overleg met Reynders enz. Team player zijn in plaats van emotioneel te doen op TV. Nieuwe verkeerswet was een prachtkans om ook een mentaliteitswijziging door te voeren. Doch het is uitgedraaid op een rondje mensenpesten.
· Stoelendans in de Vlaamse regering in functie van nationale afspraakjes. Hoe wil je zo een beleid voeren? De Wael was een goede Minister President. Kon dialoog met Wallonië weer op gang trekken. Somers is een blaaskaak.
· Onbekwame ministers. Niet allemaal echter. Flahaut, de babe Vandenbossche, een giechelend kind, zonder ervaring in het Parlement, Anciaux en dan de Waalse schimmen wiens naam men niet kent omdat ze gewoon niets doen maar aanwezig zijn om het grondwettelijk quorum te halen. Over de invallers in de Vlaamse regering zullen we maar zwijgen.
· Recent: veroordeling Vlaams Blok, door druk GVH: drainage naar Gent. Veroordeling werd uitgesproken door de voorzitter van een Franstalige Lyonsclub te Gent.
· Kiezersbedrog door het syteeem van opvolgers
· Gelukkig dat we nog een natte droom hebben: Vlaanderen zal in 2012 de Olympische Spelen organiseren! Doch het zal de volgende regering zijn die het zal moeten beslissen… en de volgende generatie die het zal moeten betalen.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 11:14   #72
Baktru
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Elders werd al aangehaald dat die test ongeveer waardeloos is. Nu gaan ze ook nog eens sjoemelen met de cijfers.
Inderdaad, ronduit schandalig. De echte Paars-Groene "verkiezingscampagne" is deze gevoerd door bevriende journalisten.
Toch wel vreemd dan dat deze blauwe mens een CD&V resultaat kreeg van de VRT... Als de Stemtest een verkiezingscampagne voor Paars is...
Baktru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 11:35   #73
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Wacht tot na de drie afleveringen voor alleer comentaar te geven.
Oud 19 mei 2004, 11:51   #74
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Drie weken niks zeggen das wreed lang zenne
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 11:53   #75
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske
Wacht tot na de drie afleveringen voor alleer comentaar te geven.
Of nog beter, tot achter de verkiezingen.

Of bedoelt u dit ? "Zwijg, gij domme onnozele kie(k/z)e(r)s ! We zullen wij, verlichte Politiek Correcte geesten, de elite van de elite van de Vlaamsche Intellectualistischesche elite, dat eens allemaal democratisch regelen voor u zie. En wees blij dat we dat voor u willen doen, gepeupel."
Oud 19 mei 2004, 12:46   #76
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makkie
Vorige keer was er ook al protest van dezelfde zageventen.
Als het niet in jullie kraam past, is het ook nooit goed.
Doe er dan niet aan mee.
Duidelijk is wel dat een stem voor CD&V een stem is voor een groep die sterkt aanleunt bij het Blok. Zeg niet: wir haben es nicht gewusst.

Duidelijk was ook dat de jeugd en de moeders met veel kinderen bij Groen! uitkwamen. Groen! heeft dus duidelijk de toekomst! Tot spijt van wie het benijdt.
Muhahahaha ! ! !
Groen! heeft door haar stunten in het verleden heden bewezen de toekomst niets te bieden te hebben. Mei '68 komt nooit meer terug, sorry.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 13:35   #77
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makkie
Vorige keer was er ook al protest van dezelfde zageventen.
Als het niet in jullie kraam past, is het ook nooit goed.
Doe er dan niet aan mee.
Duidelijk is wel dat een stem voor CD&V een stem is voor een groep die sterkt aanleunt bij het Blok. Zeg niet: wir haben es nicht gewusst.

Duidelijk was ook dat de jeugd en de moeders met veel kinderen bij Groen! uitkwamen. Groen! heeft dus duidelijk de toekomst! Tot spijt van wie het benijdt.
Dikke zever. CD&V, Groen! en N-VA was ook een vaak voorgekomen combinatie.

Thomas
Oud 20 mei 2004, 04:29   #78
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga een ander een schuldgevoel aanpraten gij smerig stukske communist!

Citaat:
Duidelijk was ook dat de jeugd en de moeders met veel kinderen bij Groen! uitkwamen. Groen! heeft dus duidelijk de toekomst!
HIV/AIDS heeft ook een toekomst.Maar of we er beter van worden durf ik betwijfelen.

Als de kerncentrales dicht gaan en het in België koud en donker zal worden dan gaat het pas duidelijk worden waar Groen! werkelijk op uit is:het vernietigen van onze way-of-life en ons vervangen door knuffelmarokkaantjes en andere kamelekoppen......

De enige goede ecologist is een dode ecologist!

Wat de stemtest betreft:ik ben bij de VLD uitgekomen,met CD&V op een tweede plaats.
Al bij al lijkt het dus wel te kloppen.....althans voor mij persoonlijk wel.
Maar die stellingen zijn ronduit hilarisch:
Citaat:
Waar kiest U voor?
a/belastingsverlaging
b/kortere wachtlijsten in de zorg
Kan het nog doorzichtiger?
Oud 20 mei 2004, 14:12   #79
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Heel het opzet van die stemtest is discutabel.
Er zijn geen 100.000 manieren om problemen aan te pakken. Over economische, financiële en sociale zaken kan het bijna niet anders of er zijn grote gelijkenissen en overlappingen.

Alleen als men zich beperkt tot de 'hot items' komen er verschillen naar voor. En zelfs dan kunnen die verschillen niet zeer groot zijn bij bv. traditio's.

Ik begrijp werkelijk niet hoe professoren iets dergelijks als ernstig kunnen voor stellen.

Nog maar eens een bewijs van het lamentabele niveau van ons onderwijs, waar een universitair diploma nog net toereikend is omroeper/ster te worden op TV.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 19:15   #80
777
Vreemdeling

777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sale-Flamin
De VRT zou een openbare omroep moeten zijn die alle lagen van de Vlaamse bevolking moet representeren, en dat is zeker niet het geval. De linkse doctrine heeft de duidelijke bovenhand en dat is ondemocratisch.

Zowel Villa Politica, het Journaal, Terzake, de Zevende Dag, Doedestemtest en de spelletjesprogramma's bulken van het favoritisme voor de linkse broeders. Wanneer gaat men deze scheefgegroeide situatie eens rechtrekken en van de VRT een omroep maken voor alle Vlamingen.

Daar ben ik het volledig met eens. Daarbij komt nog dat volgens(ook VTM) hen niemand op het Vlaams Blok stemt... ik vraag mij steeds af ... waar zijn die 700.000 kiezers dan

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be