Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2010, 07:28   #61
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Vanuit de burger zelf. Wie haalt het nu in zijn hoofd om het bestrijden van voorkeur (!!), onderscheid,... te bundelen in een overheidsgesubsidieerd centrum.
Dat zijn essentiële gedragsregels.
Vanuit de burger?
Een voorbeeldje.
Mindervaliden worden soms op de arbeidsmarkt gediscrimineerd. Niet noodzakelijk uit kwade wil of enggeestige overtuiging; maar omdat de werkgever extra kosten moet maken voor aangepast materiaal. De overheid betaalt in dit geval dit aangepast materiaal.

Citaat:
Blijkbaar niet.
Neen, ik ging eigenlijk verder op het voorgaande (het bestrijden van voorkeur etc.)

Al wat het centrum meent te doen, ja. Correct! Een degelijke opvoeding en wat sociale controle zouden ruimschoots voldoende moeten zijn.
Dat zou moeten volstaan; maar volstaat het ook?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2010, 08:56   #62
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; het centrum komt evengoed op voor ieder ander die gediscrimineerd wordt op basis van zogenaamd ras, geloof en levensovertuiging, handicap, leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur.
Dan zou ik succesvol klacht mogen indienen tegen de turkse vereniging die onze vrouwen discrimineren op basis van hun verontreinigend ongeloof' ?

Radicale vzw's inschakelen om de orde te bewaren is totaal van de pot gerukt..vegetariers die het dierenleed moeten beoordelen, linkie-winkie knuffelaars die racisme moeten beoordelen, auteursmaffia die de muziekrechten moet controleren...

Ik ben tegen ALLE vormen van racisme..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2010, 08:59   #63
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer zij gediscrimineerd wordt op basis van zogenaamd ras, geloof en levensovertuiging, handicap, leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur; waarom niet?
Vlees bereidt door een BLANKE ONGELOVIGE VROUW is onrein...dat is 3 maal raak...
Oud 21 juli 2010, 09:04   #64
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dan zou ik succesvol klacht mogen indienen tegen de turkse vereniging die onze vrouwen discrimineren op basis van hun verontreinigend ongeloof' ?
Meld het.

Citaat:
Radicale vzw's inschakelen om de orde te bewaren is totaal van de pot gerukt..vegetariers die het dierenleed moeten beoordelen, linkie-winkie knuffelaars die racisme moeten beoordelen, auteursmaffia die de muziekrechten moet controleren...

Ik ben tegen ALLE vormen van racisme..
Ik ook.
Oud 21 juli 2010, 09:24   #65
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Meld het.

Ik ook.
ik heb niks te melden, ik was er niet bij

Nee u bent niet tegen ALLE vormen van racisme, enkel de blanke soort..ik heb geen antwoord gezien op mijn opmerking dat een weigering van diensten door een ongelovige racisme is op basis van een levensovertuiging..
Oud 21 juli 2010, 10:51   #66
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb niks te melden, ik was er niet bij

Nee u bent niet tegen ALLE vormen van racisme, enkel de blanke soort..ik heb geen antwoord gezien op mijn opmerking dat een weigering van diensten door een ongelovige racisme is op basis van een levensovertuiging..
Ok, dan. Wanneer die diensten geweigerd worden omdat die vrouw ongelovig is; is dit evengoed racisme.

Ik heb nog geen antwoord gelezen van jou over het racisme vermeld in de OP.
Ben jij wel tegen alle vormen van racisme? Of enkel tegen dat van de niet-blanke soort.
Oud 21 juli 2010, 10:56   #67
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok, dan. Wanneer die diensten geweigerd worden omdat die vrouw ongelovig is; is dit evengoed racisme.

Ik heb nog geen antwoord gelezen van jou over het racisme vermeld in de OP.
Ben jij wel tegen alle vormen van racisme? Of enkel tegen dat van de niet-blanke soort.
In principe zou dat mens moeten bestraft worden als ze schuldig is maar omdat het CGRK niet objectief is lig ik daar niet meer van wakker...
Oud 21 juli 2010, 11:07   #68
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In principe zou dat mens moeten bestraft worden als ze schuldig is maar omdat het CGRK niet objectief is lig ik daar niet meer van wakker...
Racisme is helemaal niet strafbaar. Discriminatie op basis van...; wel.

Maar ik had nu toch graag je mening gehad over het schrijfsel van Mevrouw Van Bellegem.
Keur je zo'n uitspraken af; of verdient dit applaus?

Laatst gewijzigd door artisjok : 21 juli 2010 om 11:08.
Oud 21 juli 2010, 13:06   #69
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanuit de burger?
Een voorbeeldje.
Mindervaliden worden soms op de arbeidsmarkt gediscrimineerd. Niet noodzakelijk uit kwade wil of enggeestige overtuiging; maar omdat de werkgever extra kosten moet maken voor aangepast materiaal. De overheid betaalt in dit geval dit aangepast materiaal.
Heel mooi allemaal, maar dat pleit niet per sé voor dat centrum. De overheid kan gemakkelijk wat geld opzijzetten om aangepast materiaal voor mindervalieden aan te kopen, zonder dat via zo'n centrum te doen.
Het gaat in veel gevallen om het bepleiten van absolute gelijkheid (vaak dmv. quota). Ze zeggen namelijk zelf dat ze tegen elke vorm van onderscheid en voorkeur zijn. Dat zijn beslissingen die bij de burgers zelf liggen.

Citaat:
Dat zou moeten volstaan; maar volstaat het ook?
Vaak niet. Er schort duidelijk iets aan de opvoeding en/of sociale controle. Laat ons daaraan werken voor er een overheidstaak van te maken.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2010, 13:21   #70
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel mooi allemaal, maar dat pleit niet per sé voor dat centrum. De overheid kan gemakkelijk wat geld opzijzetten om aangepast materiaal voor mindervalieden aan te kopen, zonder dat via zo'n centrum te doen.
Je bent alvast akkoord dat dit iets is dat niet vanuit de burger zelf kan opgelost worden?
Het centrum heeft ook als opdracht gelijke kansen te bevorderen. Daarvoor laat het o.a. studies uitvoeren; zodat ongelijke kansen gedetecteerd worden; oorzaken kunnen bepaald worden. Het is dan aan de overheid om een oplossing uit te dokteren.

Citaat:
Het gaat in veel gevallen om het bepleiten van absolute gelijkheid (vaak dmv. quota). Ze zeggen namelijk zelf dat ze tegen elke vorm van onderscheid en voorkeur zijn. Dat zijn beslissingen die bij de burgers zelf liggen.
Kan je me vertellen waarop je doelt? Is het centrum voorstander van quota? Waar werden quota verplicht?

Citaat:
Vaak niet. Er schort duidelijk iets aan de opvoeding en/of sociale controle. Laat ons daaraan werken voor er een overheidstaak van te maken.
Hoe wil je daaraan werken.
Wanneer de ouders zelf overlopen van de vooroordelen tegenover bepaalde groepen, overtuigde racisten zijn; leren ze dit aan hun kinderen.
Wat denk je dat Mevrouw Van Bellegem haar kinderen zal meegeven?

Laatst gewijzigd door artisjok : 21 juli 2010 om 13:21.
Oud 21 juli 2010, 13:57   #71
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
3!
4

Moest al lang zijn opgedoekt.
Oud 21 juli 2010, 14:22   #72
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Mensen mestkevers noemen daarentegen is geen probleem om Europees commissaris te worden.

en welke vooraanstaande SPA-er sprak over vreemdelingen als meeuwen op een stort?
Inderdaad beledigend dat wij met een stort worden vergeleken, terwijl de vreemdelingen allemaal sierlijke vogels mogen zijn die iedereen mooi vindt.
Oud 23 juli 2010, 00:50   #73
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent alvast akkoord dat dit iets is dat niet vanuit de burger zelf kan opgelost worden?
In de huidige context niet, nee.

Citaat:
Het centrum heeft ook als opdracht gelijke kansen te bevorderen. Daarvoor laat het o.a. studies uitvoeren; zodat ongelijke kansen gedetecteerd worden; oorzaken kunnen bepaald worden. Het is dan aan de overheid om een oplossing uit te dokteren.
Ik heb de indruk dat de overheid ook zonder die studies heel wat gelijke kansen bevordert. Bovendien zijn die overheids ingrepen heus niet altijd bevorderlijk.

Citaat:
Kan je me vertellen waarop je doelt? Is het centrum voorstander van quota? Waar werden quota verplicht?
Het bepleiten van gelijkheid geeft in realiteit meestal een onnatuurlijke, gedwongen onevenwicht.
Of het centrum voorstander is van quota weet ik niet. Ik weet alleszins dat ze voorstander is van gelijkheid.
Quota zijn opgelegd in tal van sectoren.

Citaat:
Hoe wil je daaraan werken.
Wanneer de ouders zelf overlopen van de vooroordelen tegenover bepaalde groepen, overtuigde racisten zijn; leren ze dit aan hun kinderen.
Wat denk je dat Mevrouw Van Bellegem haar kinderen zal meegeven?
Nogmaals, ik ken mevrouw Van Belleghem niet. Die specifieke casus interesseert me eerlijk gezegd ook niet. Wanneer ouders overlopen van de vooroordelen (wie eigenlijk niet?) is er nog altijd een moraal die boven een persoonlijke doctrine of opvoeding staat.
Oa. dat is het nut van een moraal boven de mens.
Oud 3 augustus 2010, 19:38   #74
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In de huidige context niet, nee.
Ok.

Citaat:
Ik heb de indruk dat de overheid ook zonder die studies heel wat gelijke kansen bevordert. Bovendien zijn die overheids ingrepen heus niet altijd bevorderlijk.
Wat doet de overheid zoal om gelijke kansen te bevorderen?

Citaat:
Het bepleiten van gelijkheid geeft in realiteit meestal een onnatuurlijke, gedwongen onevenwicht.
Of het centrum voorstander is van quota weet ik niet. Ik weet alleszins dat ze voorstander is van gelijkheid.
Natuurlijk is het centrum voorstander van gelijke kansen.
Citaat:
Quota zijn opgelegd in tal van sectoren.
Vertel.

Citaat:
Nogmaals, ik ken mevrouw Van Belleghem niet. Die specifieke casus interesseert me eerlijk gezegd ook niet. Wanneer ouders overlopen van de vooroordelen (wie eigenlijk niet?) is er nog altijd een moraal die boven een persoonlijke doctrine of opvoeding staat.
Oa. dat is het nut van een moraal boven de mens.
Ik ken toch wel wat mensen die niet overlopen van vooroordelen.
Welke moraal bedoel je? en hoe wil je die afdwingen?

Je schreef
"Er schort duidelijk iets aan de opvoeding en/of sociale controle. Laat ons daaraan werken voor er een overheidstaak van te maken."
Ik zou nog altijd willen weten : Hoe wil je daaraan werken.
Oud 4 augustus 2010, 02:44   #75
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat doet de overheid zoal om gelijke kansen te bevorderen?
http://www.gelijkekansen.be/gelijke-kansen-beleid.html
Zoek het zelf op.

Citaat:
Natuurlijk is het centrum voorstander van gelijke kansen.
Neen, ik gebruikte het woord gelijkheid. Gelijke kansen is een misbruikte constructie.

Citaat:
Vertel.
Bij de overheid.

Citaat:
Ik ken toch wel wat mensen die niet overlopen van vooroordelen.
Welke moraal bedoel je? en hoe wil je die afdwingen?
Je schreef
"Er schort duidelijk iets aan de opvoeding en/of sociale controle. Laat ons daaraan werken voor er een overheidstaak van te maken."
Ik zou nog altijd willen weten : Hoe wil je daaraan werken.
Iedereen heeft vooroordelen.. Terecht.
Ik wil trouwens niets afdwingen. Ik ben maar een simpele Vlaamse burger. Ik bedoel een moraal die we terugvinden in de traditie van het Westen van de oude Grieken en het christendom.
De burgermaatschappij zou die deugden kunnen afdwingen.

Dit systeem is niet feilloos, maar geen enkel systeem is dat.
Oud 4 augustus 2010, 06:44   #76
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Anders moet je wat veralgemenen...
2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 08:27   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij kan het me dus niet vertellen.

Citaat:
Neen, ik gebruikte het woord gelijkheid. Gelijke kansen is een misbruikte constructie.
Jij gebruikte dat woord. Maar het gaat om gelijke kansen; niet om gelijkheid.

Citaat:
Bij de overheid.
Hierover kan je ook al niets vertellen.

Citaat:
Iedereen heeft vooroordelen.. Terecht.
Ik wil trouwens niets afdwingen. Ik ben maar een simpele Vlaamse burger. Ik bedoel een moraal die we terugvinden in de traditie van het Westen van de oude Grieken en het christendom.
De burgermaatschappij zou die deugden kunnen afdwingen.

Dit systeem is niet feilloos, maar geen enkel systeem is dat.
Neen; niet iedereen heeft vooroordelen.
Vooroordelen zijn dan ook steeds onterecht. Hoe kan je terecht over iets/iemand oordelen op voorhand?

Opdat een maatschappij deugden zou kunnen afdwingen; moet die maatschappij eerst overtuigd zijn van die deugden; van die moraal.
Ik volg in geen geval de Christelijke moraal; of die van de oude Grieken; in zijn geheel.
Oud 4 augustus 2010, 10:52   #78
Sammael
Gouverneur

Standaard

Het kan goed zijn dat het CGKR een achterlijk instituut is, maar dat neemt niet weg dat de uitspraken van Mireille Van Bellegem niet door de beugel kunnen en getuigen van een minstens even grote achterlijkheid.

"Jamaar, Tobback heeft ook zoiets gezegd," praat de uitspraken van Van Bellegem niet goed. Als Tobback ook zoiets gezegd heeft, dan kan je daar hoogstens uit afleiden dat hij even achterlijk is als Mevrouw Van Bellegem.

Laatst gewijzigd door Sammael : 4 augustus 2010 om 10:52.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 13:37   #79
VikingMaekel
Vreemdeling

VikingMaekel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen; niet iedereen heeft vooroordelen.
Vooroordelen zijn dan ook steeds onterecht. Hoe kan je terecht over iets/iemand oordelen op voorhand?
In de echte zin van het woord, een mening hebben over iemand zonder grond van redelijke bewijzen heeft iedereen vooroordelen, negatieve of postieve, dit is namelijk eigen aan de menselijke natuur en valt gewoon niet los te koppelen. Je hebt bv altijd een eerste indruk in dit is al een vooroordeel van iemand.

Over die mevrouw van Bellegem. Ik vind haar uitspraken ook weerzinwekkend. Maar die mevrouw mag ze wel uiten zonder daar voor gestraft te worden. de vrijheid van meningsuiting zegt immers ook dat je mag schokeren, beledigen, zelfs verontrusten. Het Europees hof voor de Rechten van de Mens heeft zelfs eens in die zin een uitspraak gedaan.

Laatst gewijzigd door VikingMaekel : 4 augustus 2010 om 13:38.
VikingMaekel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 14:30   #80
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Racisme is helemaal niet strafbaar.

Citaat:
Discriminatie op basis van...; wel.
en dat wordt dan hier geplaatst door iemand die opkomt voor het toelaten van aktieve en georganiseerde vrouwendiscriminatie....

Laatst gewijzigd door Fieseler : 4 augustus 2010 om 14:33.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be