Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2010, 17:30   #61
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik moet bekennen dat ik de invloed van HM behoorlijk heb onderschat: beter gezegd - niet heb meegenomen in mijn algemene indruk.
In de pers komt dit evenement ook niet zo duidelijk naar voren.

De multiraciale (laten we het woord cultureel even niet gebruiken) samenleving IS een nachtmerrie. Niet zozeer een Europeaanse, dat zeker niet, maar een AfriEuroArab combi. Vooral de AfriArab mixture zie ik absoluut niet zitten vanwege het instabiele karakter van dit licht explosieve mengsel aan genen.

Wat ik nu zie dat jullie ook steeds meer zien dat de politici uit de oude stal wel degelijk het plan hadden en ook deels hebben uitgevoerd om een maatschappij ontwrichtende cultuur te creëren.
Die opzet is nu wel duidelijk aangetoond met het aanstellen van de informateurs die deze manipulatie in een duidelijke stroomversnelling hebben gebracht.
Met het accent op de AfriArab's.

Aangezien ik niets met het koningshuis heb - het doet mij geheel niets - sluit ik me bij de voorgaande schrijvers aan.
We kunnen de multiraciale aanbidding van het elitaire links dan wel niet meer ongedaan maken maar afremmen c.q. stoppen moet mogelijk zijn.
En dus ook geen Albayrak's en dergelijke. Want dat helpt niet echt.
Oud 30 juli 2010, 10:28   #62
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

De (weliswaar niet zo grote) invloed van CDA-moslims
zal wellicht ook een rolletje spelen bij de aan de gang zijnde onderhandelingen
over een rechts kabinet, c.q. een rechts minderheidskabinet met PVV-gedoogsteun.
De CDA staat oa electoraal gezien sowieso al stevig onder druk.

CDA-moslims wijzen PVV af

Citaat:
...Islamitische CDA’ers willen niet dat hun partij in een regering met de PVV gaat zitten. Ondervraagde gemeenteraadsleden vinden de PVV-standpunten en uitspraken van Wilders onverenigbaar met het gedachtegoed van het Christen Democratisch Appèl...
Het aantal islamitische CDA-raadsleden en stemmers is relatief klein, maar de partij lonkt naar moslims die nu vooral op de PvdA stemmen. ‘Wij zijn dé partij waar moslims zich thuis kunnen voelen’, zei CDA-Kamerlid en integratiewoordvoerder Madeleine van Toorenburg twee jaar geleden...
Volgens cijfers van het Instituut voor Publiek en Politiek zijn er 22 CDA-raadsleden van Turkse en 1 van Marokkaanse komaf. Uit recent onderzoek van Forum blijkt dat de partij de potentie heeft om flink te groeien onder moslims. Op een vraag over de partijkeuze in de toekomst zei 7 procent van de ondervraagde Turken waarschijnlijk CDA te stemmen en 24 procent misschien. Onder Marokkanen liggen die percentages respectievelijk op 3 en 20 procent...

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 30 juli 2010 om 10:30.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 11:57   #63
D'ARTOIS

Standaard

Dit is precies wat ik nu bedoel. Zelfs Islamieten van eigen teelt kunnen het blijkbaar niet nalaten de kunstmatig aangemeten godsdienstige overwegingen buiten de politieke deur te houden.

Felix zegt dat hun invloed(nog) niet groot is. Dat kan echter wel zijn, een tiental jaren geleden was deze er helemaal niet.
Vandaar de inmiddels wel bewezen stelling dat de Islam meer en meer een a- cultureel stempel gaat drukken op de Nederlandse (en Belgische?) samenleving - al zie ik nog geen figuren van Islamitische signatuur in de Belgische politiek opduiken.

Maar ik ben nieuwsgierig nu het gevaar van de PvdA ratten voorlopig bezworen is, hoe het verdere verloop eruit gaat zien. Praatjesmaker Verhagen is iets te veel aan het woord en treedt al te nadrukkelijk voor het voetlicht.
Oud 30 juli 2010, 14:46   #64
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Dit is precies wat ik nu bedoel. Zelfs Islamieten van eigen teelt kunnen het blijkbaar niet nalaten de kunstmatig aangemeten godsdienstige overwegingen buiten de politieke deur te houden.

Felix zegt dat hun invloed(nog) niet groot is. Dat kan echter wel zijn, een tiental jaren geleden was deze er helemaal niet.
Vandaar de inmiddels wel bewezen stelling dat de Islam meer en meer een a- cultureel stempel gaat drukken op de Nederlandse (en Belgische?) samenleving - al zie ik nog geen figuren van Islamitische signatuur in de Belgische politiek opduiken.

Maar ik ben nieuwsgierig nu het gevaar van de PvdA ratten voorlopig bezworen is, hoe het verdere verloop eruit gaat zien. Praatjesmaker Verhagen is iets te veel aan het woord en treedt al te nadrukkelijk voor het voetlicht.
Ik bedoel hier nadrukkelijk vooral BINNEN (=intern, tussen de leden, oa ivm "postjes") de CDA
(waar relatief weinig moslims zijn) en in DAT perspectief op de coalitievorming.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 30 juli 2010 om 14:57.
Oud 30 juli 2010, 15:01   #65
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

"Volgens cijfers van het Instituut voor Publiek en Politiek zijn er 22 CDA-raadsleden van Turkse en 1 van Marokkaanse komaf.

Dat kan kloppen. Het CDA vist vooral in de Turkse vijver, de PvdA in de Marokkaanse. Dus komt er bij de tegenstelling PvdA <-> CDA ook nog eens een etnische component van buitenlandse herkomst.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 16:16   #66
D'ARTOIS

Standaard

@ Felix - Ik begreep precies wat je bedoeling was - ik wilde daar nog aan toevoegen dat er een tiental jaren geleden nog helemaal geen Islamitische politici ( van eigen bodem) op belangrijke bestuursplekken zaten.

Zoals ik al elders heb gezegd en nadrukkelijk gesteld is dat de Islam de grootste politieke partij ter wereld vormt.
Waarbij gemaakte politieke keuzes direct of indirect te maken hebben met de Islam in kwestie. Zo ook het geval PVV.
Oud 30 juli 2010, 16:27   #67
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
@ Felix - Ik begreep precies wat je bedoeling was - ik wilde daar nog aan toevoegen dat er een tiental jaren geleden nog helemaal geen Islamitische politici ( van eigen bodem) op belangrijke bestuursplekken zaten.

Zoals ik al elders heb gezegd en nadrukkelijk gesteld is dat de Islam de grootste politieke partij ter wereld vormt.
Waarbij gemaakte politieke keuzes direct of indirect te maken hebben met de Islam in kwestie. Zo ook het geval PVV.
OK.
Goedgeïntegreerde Oost-Europese immigranten die ik ken,
die +- 15 jaar geleden in "mijn" stadje van 70.000 inwoners zijn neergestreken,
klagen erover dat er bij hun komst hier destijds praktisch geen moslim te bekennen viel.
Nu echter ..., overlast, enz.

Een huiveringwekkend stuk over de manier waarop bepaalde wijken in no time kunnen veranderen.
Waar ik nog steeds het hardst van schrik is dat je voor dat soort "overlast" bij "traditionele" politici nog steeds absoluut niet moet aankloppen.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 30 juli 2010 om 16:28.
Oud 30 juli 2010, 17:15   #68
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
"Volgens cijfers van het Instituut voor Publiek en Politiek zijn er 22 CDA-raadsleden van Turkse en 1 van Marokkaanse komaf.

Dat kan kloppen. Het CDA vist vooral in de Turkse vijver, de PvdA in de Marokkaanse. Dus komt er bij de tegenstelling PvdA <-> CDA ook nog eens een etnische component van buitenlandse herkomst.
Aanvulling CDA vs PvdA mbt moslims (lichtjes gedateerd):
Bos: CDA (Verhagen) veel te kritisch over de islam

Citaat:
...Volgens Bos bedreigt het CDA ‘de verhouding tussen de seculiere meerderheid en religieuze minderheden’ en dat komt mede door de 'islamofobie van Verhagen'...
Maxime Verhagen zegt ... dat hij wil dat het kabinet-Balkenende ... de plannen afblaast om zowel een 'Huis voor de Culturele Dialoog' als een 'Centrum voor Geschiedenis en Democratie' op te richten.
Verhagen wil alleen geld steken in een Museum voor Nationale Geschiedenis. Hij beticht kabinetsleden ervan aandacht voor de eigen geschiedenis 'eng' en 'griezelig' te vinden...
De PvdA-leider vindt dat er in Nederland sprake is van een 'liberale jihad' uit de hoek van D66 en de VVD. Deze partijen zijn voor een burqa-verbod en willen extra eisen stellen voor de oprichting van een islamitische school. Het CDA steunt deze plannen en dat klopt niet, zei Bos, want de overheid mag de ene religie niet anders behandelen dan de andere.
'Ik vind het niet raar dat de sociaal-democraten [de PvdA] tegen dat verbod hebben gestemd, maar ik vind het wel raar dat de christen-democraten de godsdienstvrijheid om zeep helpen,' zei Bos.
Opmerkelijk hoe snel partijen (i.c. D66) en politici (Verhagen!) van mening (kunnen) veranderen.
Overigens heb ik ook ergens gelezen dat Wilders 10 jaar geleden nog veel gematigder over de islam was.
De "definitieve" breuklijn ligt wellicht op 2 november 2004.
Voor de duidelijkheid: ik vind de uitspraken van Verhagen vier jaar geleden véél te soft.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 30 juli 2010 om 17:17.
Oud 30 juli 2010, 17:23   #69
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Het wordt nog leuker lieve mensen. Wim Aantjes (zeker even klikken), ex-fractievoorzitter van het CDA vindt het volgende:

Citaat:
Een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van PVV is „de op een na slechtste optie”. Dat zei oud-fractievoorzitter van het CDA Willem Aantjes vrijdag bij Radio 1. „De slechtste optie zou zijn als de PVV een volwaardige regeringspartner zou worden”, zei Aantjes vervolgens

(...)

Aantjes heeft al diverse keren duidelijk gemaakt dat hij een sterke afkeer heeft van de PVV. Volgens hem is bij de partij van Wilders „de rechtsstaat niet in veilige handen”

(...)

Bovendien hekelde de CDA-prominent het democratisch gehalte binnen de PVV.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7...and,buitenland
Je moet als oud-SS'er maar het gore lef hebben zoiets te komen beweren. Bij die Germaansche SS waar hij bij ging, was de rechtsstaat uiteraard wel in veilige handen, en democratisch bovendien...
Hypocriete zak stront dat het is.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 18:54   #70
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet bekennen dat ik de invloed van HM behoorlijk heb onderschat: beter gezegd - niet heb meegenomen in mijn algemene indruk.
In de pers komt dit evenement ook niet zo duidelijk naar voren.

De multiraciale (laten we het woord cultureel even niet gebruiken) samenleving IS een nachtmerrie. Niet zozeer een Europeaanse, dat zeker niet, maar een AfriEuroArab combi. Vooral de AfriArab mixture zie ik absoluut niet zitten vanwege het instabiele karakter van dit licht explosieve mengsel aan genen.

Wat ik nu zie dat jullie ook steeds meer zien dat de politici uit de oude stal wel degelijk het plan hadden en ook deels hebben uitgevoerd om een maatschappij ontwrichtende cultuur te creëren.
Die opzet is nu wel duidelijk aangetoond met het aanstellen van de informateurs die deze manipulatie in een duidelijke stroomversnelling hebben gebracht.
Met het accent op de AfriArab's.

Aangezien ik niets met het koningshuis heb - het doet mij geheel niets - sluit ik me bij de voorgaande schrijvers aan.
We kunnen de multiraciale aanbidding van het elitaire links dan wel niet meer ongedaan maken maar afremmen c.q. stoppen moet mogelijk zijn.
En dus ook geen Albayrak's en dergelijke. Want dat helpt niet echt.
Het zit echt wel diep hé.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 19:39   #71
D'ARTOIS

Standaard

@ Kallikles

Bij 22% van de NL bevolking zit het nog veel dieper. Sociale onrechtvaardigheid en ongelijke behandeling. Zo diep zit het.
Vandaar ook de "positieve" geluiden uit Zweden, Noorwegen, de UK en Frankrijk.
Natuurlijk is het allemaal niet waar en zwaar overdreven.

Alleen trappen we er niet meer in.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 30 juli 2010 om 19:41.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 22:55   #72
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Een godswonder!

Uit alleen maar slechte opties is vandaag gekozen voor een formatie van VVD + CDA met gedoogsteun van PVV. Hoe worden de ministersposten verdeeld bij 12 departementen en 3 ministers zonder portefeuille?

Berekening: De zetelverdeling in de tweede kamer is 31 voor VVD en 21 voor CDA. Dan is de verdeling 9 ministers VVD en 6 ministers CDA.

Dat betekent dat het CDA, hoewel het een zetelverlies heeft geleden van 50% (van 41 naar 21 zetels), toch maar één ministerspost inlevert van de situatie vóór de val van het kabinet!

Dat is een godswonder en dat moet wel verkeerd aflopen.

Laatst gewijzigd door Piero : 30 juli 2010 om 23:10. Reden: foutje
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 23:06   #73
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@ Kallikles

Bij 22% van de NL bevolking zit het nog veel dieper. Sociale onrechtvaardigheid en ongelijke behandeling. Zo diep zit het.
Vandaar ook de "positieve" geluiden uit Zweden, Noorwegen, de UK en Frankrijk.
Natuurlijk is het allemaal niet waar en zwaar overdreven.

Alleen trappen we er niet meer in.
O, jawel. Jullie willen zelfs bedrogen worden. U sprak over Frankrijk:
- President? Zoon van een Hongaars-Joodse immigrant
- IMF-voorzitter? Een Marokkaanse Jood
- Minister van Buitenlandse Zaken? Zoon van een Lets-Joodse immigrant

Daar sta je dan met je eigen volk eerst gezeik.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 30 juli 2010, 23:17   #74
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
O, jawel. Jullie willen zelfs bedrogen worden. U sprak over Frankrijk:
- President? Zoon van een Hongaars-Joodse immigrant
- IMF-voorzitter? Een Marokkaanse Jood
- Minister van Buitenlandse Zaken? Zoon van een Lets-Joodse immigrant

Daar sta je dan met je eigen volk eerst gezeik.
Elk volk koestert zijn mythes.
Frankrijk heeft al ruim honderd jaar een te laag geboortecijfer. Zonder immigratie zou Frankrijk minder inwoners hebben dan in het jaar 1900.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 23:43   #75
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Elk volk koestert zijn mythes.
Frankrijk heeft al ruim honderd jaar een te laag geboortecijfer. Zonder immigratie zou Frankrijk minder inwoners hebben dan in het jaar 1900.
Frankrijk heeft het hoogste geboortecijfer van Europa. Het is terug "la Chine de l'Europe" geworden zoals onze vriend Zemmour zegt, Zemmour de Franse chauvinist van ... Joods-Algerijnse origine.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 30 juli 2010, 23:53   #76
D'ARTOIS

Standaard

@ Kallikles

Dat soort volk bedoel ik niet. Waar het om gaat is dat de gewone man in de straat zwaar gediscrimineerd wordt ten opzicht van een groep mensen die uit winstbejag - laat dat heel duidelijk zijn - economische migranten dus, naar Europa afreizen. Waarbij de linkse partijen zoals het kaliber PvdA ze aan alle kanten voorziet van juist die zaken die ze de gewone burger weigeren.
Niet eigen volk eerst, maar gelijke behandeling.
Ik neem niet aan dat zoiets uw begrip te boven gaat.

@ Piero

Ik wist niet of de zaak beklonken was of niet. Dus de kogel blijkt door de kerk en zitten we met het meest ongeloofwaardige kabinet ooit.
Rutte premier, Verhagen blijft op BZ naar ik aanneem en nu de vraag hoe de rest verdeeld wordt.
Het is in ieder geval beter dan paars plus. Alles was beter dan paars plus.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 30 juli 2010 om 23:54.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 23:58   #77
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frankrijk heeft het hoogste geboortecijfer van Europa. Het is terug "la Chine de l'Europe" geworden zoals onze vriend Zemmour zegt, Zemmour de Franse chauvinist van ... Joods-Algerijnse origine.
Neen, dat is Ierland. Bij verre. En met 12.2 ligt het Franse geboortecijfer trouwens nauwelijks boven dat van Nederland (11.1).
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._by_birth_rate

De daling van de Europese bevolking komt vooral dankzij Duitsland (met slechts 8.2) en Oost-Europa. In principe geen probleem, vind ik, want Europa is behoorlijk dichtbevolkt en ondervindt op veel plekken ook overlast van die bevolkingsdichtheid.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 00:01   #78
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Joods-Algerijnse origine.
De vader(!) van het deconstructivisme ook.

P.s; ik zet een uitroepteken naast de grondlegger want constructivisme en deconstructivisme vinden wij fundamenteel terug in de Perzische en Islamitische filosofie.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 00:14   #79
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wist niet of de zaak beklonken was of niet. Dus de kogel blijkt door de kerk en zitten we met het meest ongeloofwaardige kabinet ooit.
Rutte premier, Verhagen blijft op BZ naar ik aanneem en nu de vraag hoe de rest verdeeld wordt.
Het is in ieder geval beter dan paars plus. Alles was beter dan paars plus.
Zo lang er maar geen gggristenzeloot �* la Hirsch-"censuur is goed"-Ballin op Justitie terechtkomt. Laat die CDA'ers maar iets op Landbouw & Visserij doen of zo. Daar kunnen ze niet zo heel erg veel onheil aanrichten.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 01:16   #80
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Geluk voor jullie Nederlanders.

Jullie weten niet waar je aan ontsnapt bent. Wij kunnen het weten. Tussen 1999 en 2007 hebben twee zo'n extreem progressieve regeringen gehad. Regeringen met alleen ultra progressieve partijen.
Bwa, ik ken toch een pak mensen die heel gelukkig waren met de oplossing in een paar ethische dossiers die al decennia werden geboycot door de CVP.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be