![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, hoe doe je dat?
En waarom doe je dat niet aan iemand in Mauritanië? Of mij? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waar zit dan het verschil tussen ontwikkelingslanden en de ontwikkelde landen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik bezit niet voldoende om ook jou een eerlijk loon te betalen. Daarom vind ik je idee om allemaal samen te leggen; zodat we iedereen op zijn minst een eerlijk loon kunnen geven; zeer goed. Citaat:
betere investeringsvrijheid, : hoezo? minder corruptie, meer veiligheid, : dat wil ik geloven. veiligere monetaire standaard, : ze hebben in wezen toch het zelfde systeem betere informele rollen : hoezo? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze produceren (ter waarde van) 2 broden; maar krijgen maar de waarde van 1 brood uitbetaald. Citaat:
Misschien toch mijn optie van hierboven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het BBP/capita geeft hier informatie over. Het BBP is de waarde van de totale hoeveelheid goederen geproduceerd binnen de grenzen van 1 land. Gedeeld door het aantal inwoners van dat land, geeft het BBP/capita het inkomen weer als je herverdelingsplan perfect zou uitgevoerd worden. Gegevens over het BBP/capita zijn vrij makkelijk te vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...PP)_per_capita En dan kunt ge zien dat: 1) Er erg grote verschillen zijn tussen ontwikkelde en ontwikkelingslanden. We kunnen dus al uitsluiten dat de verschillen in armoede tussen ontwikkelde en ontwikkelingslanden alleen gevolg zijn van verschillen in herverdeling. In ontwikkelingslanden is er ook een probleem van onvoldoende productie. 2) Zelfs in een perfecte egale samenleving zou het inkomen van ontwikkelingslanden nog altijd erg laag zijn. Lijkt dit dan geen probleem te zijn van onvoldoende productie in plaats van een probleem van ongelijke verdeling van het inkomen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In je redenering over het BNP zitten enkele mankementen. Er wordt geen rekening gehouden met de waarde van het geproduceerde; maar met de prijs. Een essentieel verschil. Net doordat de lonen te laag zijn; is het BBP ook lager. Een garnaal gepeld in Marokko is goedkoper dan een garnaal gepeld in België omdat de lonen er lager liggen; niet om dat die garnaal minder waard is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() Je vergeet wel een heel belangrijk punt, wat als die ouders het "normaal" vinden dat de kinderen helpen? Wat als in hun traditie en geloof de kinderen het ook heel normaal vinden dat ze meehelpen op het veld en/of in de keuken van hun kleine restaraunt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Noord Korea, al jaren aan het stuk hongersnood onder de bevolking. Leg me eens uit hoe de lage lonen daar de schuld van zijn. Of zou de schuld toch bij het heersende regime te vinden zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk mogen kinderen meehelpen met de ouders; zolang het niet nadelig is voor de kinderen en zij bijvoorbeeld naar school kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, natuurlijk is de hongersnood in Noord Korea de schuld van het regime daar. Maar wat wil je daarmee aantonen? Laatst gewijzigd door artisjok : 14 augustus 2010 om 07:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Gouverneur
|
![]() Ik vermoed dat jouw oplossing, het verhogen van de lonen, gewoon een dooddoener is. Volgens mij is hongersnood meestal te wijten aan de heersende regimes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Terug Asia. Een familie heeft een kleine winkel. Als de ouders weg zijn, normaalste zaak van de wereld dat de kinderen opletten en de winkel open houden. Belgie, leuven, buitenlanders hebben nachtwinkel. Ouders gaan savonds weg, 14 jarige let op de winkel. Schande, schande. Landbouwers in asia, kinderen moeten voor en na school tijd helpen in eigen bedrijfje of bij de buren. Maar ze gaan naar school, wel te moe om te kunnen studeren. Volgens onze wetgeving is het dan nog altijd kinderarbeid. Laatst gewijzigd door flatliner : 14 augustus 2010 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou het moeten opzoeken om dit zeker te zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Terug Asia. Een familie heeft een kleine winkel. Als de ouders weg zijn, normaalste zaak van de wereld dat de kinderen opletten en de winkel open houden. Belgie, leuven, buitenlanders hebben nachtwinkel. Ouders gaan s'avonds weg, 11 jarige let op de winkel. Toevallig controle van de winkel. Wat een schande, 11 jarige in de winkel. Welke normen gaan we opleggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Betwijfel je nu de leeftijdsgrens, vastgelegd door de wet; of het algemeen principe? Heb ik voldoende uitgelegd wat ik als "nadelig voor het kind" beschouw? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn stelling is, je kan het probleem gewoon niet oplossen als de ouders of de kinderen het zelf geen probleem vinden. Wij kunnen afkomen met onze wijsheid, maar zal nooit opgelost raken. We kunnen uren praten over meer loon, veranderen van de samenleving, maar velen zien zelfs het probleem niet in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu doe je alsof alle kinderarbeid door de ouders en kinderen aanzien wordt als "niet nadelig". Er is nu eenmaal ook kinderarbeid; omdat ouders te weinig loon krijgen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Staatssecretaris
|
![]() slavernij is iets wat minstens zo oud als prostitutie is en er zullen altijd mensen zijn die zich beter voelen als anderen en zich het recht toe eigenen om anderen hun vrijheid af te nemen.
Het probleem in deze moderne tijden is dat het kapitalisme de slavernij ook voor een stuk in stand houd en dat je echt alles kunt doen als je maar geld genoeg hebt, dit geld ook voor een land die zijn barbaars beleid in stand kan houden als het economische slagkracht heeft of de juiste landen als vriendjes in plaats van een VN zonder slagkracht zou men beter een internationaal leger oprichten dat er voor zorgt dat de rechten van de mens overal worden gerespecteerd!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij, bijvoorbeeld.
![]() |
![]() |