![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het doet u blijkbaar plezier te zien dat het land vroeger langzaam maar ne steeds sneller en sneller naar de afgrond glijdt.
Ooit gehoord van een phyrusoverwinning?
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sarcasme ten ten top.
![]()
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 25 december 2011 om 11:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bij het herlezen van mijn openingspost van 22 augustus 2011 merk ik dat de titel van deze draad beter ware geweest “Verwacht niet het onmogelijke van Bart De Wever”. Het is misschien niets méér dan een nuance, maar het zou juister weergegeven hebben wat ik bedoelde. Hoe dan ook, wij kunnen nu allen reeds een kleine analyse maken van het uiteindelijk resultaat (tot dusver) van de méér dan 500 dagen zogenaamde “onderhandelingen” (sic) en van de politieke show die het Belgisch Franstalig regime heeft opgevoerd om de Vlamingen terug in de pas te doen lopen. Wij kunnen daarbij vaststellen dat het regime er in is geslaagd om de staat België te “redden”, al valt zeer te betwijfelen dat deze “redding” méér dan een tijdelijk karakter kan hebben. Maar goed, dat zijn dan weer zorgen voor later. We stellen evenzeer vast dat de Franstaligen in België andermaal véél meer hebben binnengehaald dan de Vlamingen, en dat zij in wezen niets hebben toegegeven. Ach ja, de uitbreiding van Brussel hebben zij nog niet in helemaal afgewerkte wettelijke vorm bereikt, maar in de praktijk hebben zij de zes faciliteitengemeenten onverbrekelijk aan Brussel verbonden, hetgeen op zijn minst al 75% betekent van de “corridor” die zij via Wallonië tussen Brussel en Frankrijk willen bewerkstelligen (plan B, weet u wel). Zij hebben er tevens voor gezorgd dat Vlaanderen hun Franstalige hoofdstad in grote en nog toenemende mate zal sponsoren, en zij hebben hun invloed in (om niet te zeggen hun misprijzen voor) Vlaanderen nog versterkt middels enkele “details” waar niemand zwaar misbaar heeft over gemaakt, maar die zowel juridisch als politiek van enorme betekenis zijn. Zo is het feit dat er in (een deel van) Vlaanderen nu zelfs Franstalige rechters (en dus Franstalige rechtbanken) kunnen zetelen andermaal een welhaast ongelofelijke toegeving (zeg maar onvergeeflijke fout) van de Vlamingen, hetgeen men in België evenwel “normaal” schijnt te vinden. Beeldt u maar eens in dat bijvoorbeeld Frankrijk zou toestaan dat er op haar grondgebied Engelstalige rechtbanken worden ingericht omdat er Engelstaligen wonen die geen zin hebben om te integreren en zich aan te passen…… Dat is eenvoudigweg ondenkbaar. Wat hebben de Vlamingen bereikt ? Nou ja, BHV zal wellicht gesplitst worden, maar tegen een véél te hoge prijs en op een manier die de Franstaligen – zoals hiervoor gezegd – zo mogelijk nog méér invloed en greep geeft in Vlaanderen. En de financiering van de gewesten en gemeenschappen is wat aangepast, zij het vooral in het voordeel van Wallonië en Brussel. Chicken feed in feite, al wordt het in politiek Vlaanderen voorgesteld als een enorme stap naar verzelfstandiging. Laat me niet lachen…. Ruimer gezien is één en ander zeer duidelijk : de Belgische Franstaligen en hun staatsregime wisten dat het misschien enige tijd kon aanslepen, maar dat de Vlamingen als naar oeroude gewoonte middels hun “traditionele partijen” uiteindelijk zouden toegeven, en dat hebben die inderdaad gedaan. Zeer eenvoudig, en zeer voorspelbaar hebben de Vlamingen zich traditiegetrouw dik bij de neus laten nemen. Terzijde : ik vind het altijd in zekere zin wel leuk om van op afstand te volgen welke kinderlijk doorzichtige trucjes van de foor daarbij worden gebruikt, en hoe uw "traditionele” Vlaamse politiekers er telkens in slagen om die niet door te hebben. Het waren er ditmaal zo mogelijk nog méér dan als naar gewoonte, maar enkel dit voorbeeldje voor de gein : mij was het meteen opgevallen dat er in de Nederlandstalige tekst van het “Ontwerpverklaring over het Algemeen Beleid” van 01 december 2011 openlijk sprake was van “deelstaten” (o.a. pag. 13) en “deelstaatparlementen” (o.a. pag. 11), wijl iedereen weet dat er volgens de Belgische Grondwet geen “deelstaten” bestaan in België (en overigens nooit zullen bestaan : waarom dacht u dat de Belgische Grondwet zo ingewikkeld doet met “gemeenschappen”, “gewesten”, “taalgebieden”, etc…? Ik zal het u allen duidelijk zeggen : omdat het regime niet wil dat er sprake zou kunnen zijn van een duidelijke indeling van België in klaar afgelijnde “deelstaten”, uiteraard.) Welnu, ik dacht : potverdorie, zouden de Vlamingen Di Rupo zover gekregen hebben dat die bereid is het concept “deelstaten” te aanvaarden, en dan uiteraard de grondwet in die zin aan te passen ? Dat zou toch wel een verwezenlijking zijn geweest, nietwaar. Nah neen, het was slechts een zalfje om de geesten gunstig te stemmen. Immers, in de Franstalige tekst van diezelfde “Projet de Déclaration de Politique Générale” dd. 01 december 2011 staat op dezelfde bladzijden de enige ware en echte opzettelijk “onduidelijker” omschrijving, respectievelijk “entités fédérées” en ”assemblées fédérées”. En de Vlaamse politici sliepen rustig verder…. Kortom, de Vlamingen werden zoals gebruikelijk met een kluitje in het riet gestuurd, of om het populairder uit te drukken, zij hebben zich zoals steeds bij de neus laten nemen. En zij maken zichzelf bovendien wijs dat het “de fout van Bart De Wever” is. Tja… Uiteindelijk heeft aan Vlaamse kant enkel Bart De Wever het been stijf gehouden, tot hij om die reden door de “traditionele” partijen aan de kant werd gezet. De Franstaligen daarentegen hebben vanaf het begin tot het einde duizendmaal méér het been stijf gehouden, maar dat schijnt men in Vlaanderen niet eens te snappen. Bij de volgende verkiezingen zullen de kaarten ongetwijfeld nog wat moeilijker liggen, maar geloof mij, de Belgische Franstaligen zijn daar nu reeds op voorbereid. Het “plan B” is niet enkel van A tot Z uitgewerkt, de uitvoering ervan is zelfs reeds begonnen : mochten zij een volgende keer voor een dan helemaal niet meer te ontwijken Bart De Wever muur staan, geen erg : zij riskeren eigenlijk niets meer, en zij hebben nu al de schaapjes op het droge. Ik heb het hier reeds meermaals gezegd : als België gesplitst wordt of verdwijnt als staat zal dat door de Belgische Franstaligen georkestreerd en bewerkstelligd worden, naar hun eigen voorwaarden. Niet door de Vlamingen : die hebben daar eenvoudigweg de moed, de noodzakelijke samenhang, en het politiek inzicht niet voor. Het doet ongetwijfeld geen plezier als ik dit zeg, maar de enige realiteit is dat België/Belgique nooit iets anders geweest is dan een Franstalige staat met een politiek onmondige zwijgende Vlaamse meerderheid. Ik weet dat meer en meer Vlamingen dat nu beginnen in te zien (na bijna twee eeuwen wordt het ook stilletjes aan tijd…), maar tegen het inmiddels reeds sinds lang grondwettelijk rotsvast geïnstalleerd regime zijn zij ook nu nog niet opgewassen. Wie weet slagen ze daar misschien ooit eens in, en dan is het meteen gedaan met België. Maar tegen dan zullen ze tot de laatste druppel leeggezogen zijn, en bovendien de kosten van de scheiding zelf mogen dragen….. Men kan mij een feeks noemen, maar aan voormelde realiteit heb ik geen enkele schuld. Ik stel enkel van op afstand vast dat u, Vlamingen, constant bedrogen wordt door uw eigen “traditionele” politieke vertegenwoordigers, en aldus door het Belgisch staatsregime waartoe deze behoren. Het is jammer, maar het is niet anders. Niettemin dank dat u de moed had om dit oprecht epistel tot het einde toe te lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo was het in het verleden, zo is het nu, en zo zal het altijd zijn. Ofte, Olijke Bart = een 10 voor praatkracht, maar een dikke 0,0 voor daadkracht. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 december 2011 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
10/10 voor naast de kwestiedracht 10/10 voor geen argumentendracht. 10/10 liegkracht. *KNIP* Laatst gewijzigd door Akira : 26 december 2011 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Eén en ander zal ten uwen opzichte, vanuit De Wever’s oogpunt, ongetwijfeld wederkerig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel mijn beste Henri, laat me duidelijk zijn, aan België is me niets gelegen, maar jullie slepen Vlaanderen mee naar de afgrond, het is toch mijn goed recht om daar iets tegen te hebben hé.
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch kan zelfs u teleurgesteld worden door Bart De Wever, hij moest maar een iets klaarspelen wat u totaal niet verwacht had, zoals verkozen worden tot Belg van het jaar door De Knacklezers.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 25 december 2011 om 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U valt in herhaling, kan u ook iets weerleggen uit de tekst van Gwylan? Of is dit te moeilijk en probeer je het nogmaals met sloganiske taal?
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De analyse is juist. De teneur is deprimerend. Toch zou ik "de Vlamingen" niet allen in één zak steken. Het tij keert langzaam maar onherroepelijk. Het moet erger worden voordat het zal beteren. Een suggestie : Om je geëngageerde afstandelijkheid en je dwars karakter af te toetsen met andere kant, herschrijf deze tekst in 't Frans en we wringen hem op de fora van de La Libre Belgique en Le Soir. Gun ons die lol.
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons hopen dat het zal beteren. Aan De Knack lezers zal het zeker niet liggen. Zal dit veel uithalen? Of is het meer in de trend van: "Niet geschoten is altijd mis".
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() Neen ik beoog geen omwenteling. Het is echt voor de lol. Ik geniet elke keer dat een vlaming met voldoende franse vaardigheid de belgicains kan jennen op hun eigen terrein.
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat: