![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() echt geloof me, ik rekende het u ook net voor ... het is nu niet moeilijker dan pakweg 15 jaar geleden ... en ik deed het ook zonder financiele hulp van derden (buiten de bank)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Alsof een ir. graad zo iets speciaals is.....iedereen kan nu naart unief gaan en dat halen. Zelfs geen toelatingsexamens meer. En titels worden nauwelijks nog gebruikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nochtans niet zo'n ongewone zaak.
Als ge dat allemaal op 15 jaar wilt doen? Dan is 1500 euro nog vrij weinig voor een woonst van +250 000 euro. Allemaal naargelang uw voorschot natuurlijk. Maar het zal er niet ver vanaf liggen.
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Riskante onderneming vind ik persoonlijk. Wordt trouwens door mijn bankier afgeraden, zo veel lenen. In princiepe moet het allemaal betaalbaar zijn van 1 salaris +eventueel dop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hetzelfde voor een andere verzekering, als er eentje de geest geeft moet de andere niets meer afbetalen.
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() nee fout, ook 15 jaar geleden zou ik geen grond hebben kunnen kopen om te bouwen ... een jaar nog eens extra een woning huren, die rek had ik niet, ik heb dus een bestaand huis moeten kopen en ben er meteen moeten intrekken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was nog gemakkelijk ook. Kinderen bleven in hun eigen bedje liggen terwijl wij gingen werken en konden van thuis naar school en van school direct terug naar huis. De kinderen moesten dus niet over en weer gesleurt worden en konden 's middags gewoon thuis komen eten. Ik stel dus niets voor wat ik zelf niet heb gedaan. Ik ken dus de voor en nadelen. Bij een goede verstandhouding zijn er trouwens geen nadelen. De woningprijzen liggen inderdaad veel te hoog in de steden. En daar zijn de immokantoren schuldig aan. parking? in de steden heb je toch geen auto nodig. En een tuin kan je ook op je terras maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() 25k-30k€ voor de lap grond vroeger, nu 120k-150k€. Neem de bovengrens van vroeger en de ondergrens van nu, en je zit met een verviervoudiging. Daartegenover staat een verdubbeling van jouw loon.
Dat is het punt dat Tavek aangeeft. Zo moeilijk is dat toch niet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of dak.
Ik heb al liggen denken om van mijn zolder een serre te maken. Maar tzou geen zicht zijn ![]()
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die verzekering van dat ze het overpakken, was dat niet via de vlaamse overheid ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als morgen één van de twee niet meer kan gaan werken, moet je alles nog kunnen blijven betalen. Ook bij een echtscheiding moet je alles kunnen blijven betalen. Trouwens nog een oorzaak waardoor alles veel te duur is geworden. Mensen bouwen een huis berekend op de twee inkomens en na enkele jaren moet alles verkocht worden door de echtscheiding, maar moet de verkoopprijs hoog genoeg liggen om ook de boetes aan de banken te kunnen betalen en moet er zelfs overschot zijn volgens de verkopers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() als jij nu 1000€ per maand kan sparen (zoals je suggereerde) dan kan je een paar jaar 1500 volhouden ook ... (ok daar gaan je nieuwe kleren, je vakanties, je restaurantjes en je sociaal leven grotendeels, tenzij je t zo organiseerd dat je vrienden bij je komen helpen in ruil voor een pint en een pak friet ...en dat heeft ook zijn charmes
![]() echt, ik heb nogal wat sympathie voor je standpunt (je zal dat mss niet verwahcthebben) omdat ik het herken ... ik kan je dat niet uitleggen, maar eens je iets geleend hebt en eens je de sprong gewaagd hebt, zal je zien vijf jaar later kan je je niet voorstellen hoe je dat gedaan hebt ... het fiscaal voordeel, de inflatie, je loonsevolutie ... zorgen ervoor dat je je geen reële voorstelling kan maken van die sprong ... en toch na 10 jaar lach je met de beperkte last op je loon van je woonkost (en verwijt je jezelf dat je niet verder gesprongen bent) ... zelf heb ik de sprong gewaagd toen mijn schoonpa ons eigenlijk onder druk zette met de woorden, als jullie dat niet kopen, dan koop ik het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Want ik betaal eigenlijk vrij weinig af in de maand. En deze woonst gaat binnen een dikke tien jaar verhuurd worden. Laat een ander mijn rekeningen maar afbetalen ![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kennis vertelde me dat hij zijn huis inclusief alles had gezet voor 2 miljoen frank. Hij verdiende toen 35 000 frank per maand. Zijn vrouw 25000 frank. Nu zet je een huis voor 12 miljoen frank, en verdien je samen 120 000 frank. Loon maal twee, prijs maal 6...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
is er nu geen inkomensverzekering mogelijk via de Vlaamse gemeenschap ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
anders elk jaar een schijfje |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Azië is men zelfs bezig met tuinterrassen bij hoogbouw te verplichten. En zijn bedrijven hier bezig met hun dakken volgroen te zetten, om aan de groen-normen voor bedrijven te kunnen voldoen. Het is even wennen, maar na een tijdje is men dat gewend en krijgt je zelfs navolging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet niet direct meer waarom.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En uitbreken is de kost niet. Dakisolatie, nieuwe ramen en deuren, een nieuw badkamer, dat waren de kosten. En verf. Voor de keuken. Ipv een nieuwe keuken te steken. En tavek, wij hebben ons huis gekocht toen we terugkwamen uit de VS, nu dik 5 jaar geleden. We wonen in de ruit Leuven-Mechelen-Brussel, hebben een lening lopen op 20 jaar, hebben 1/3 niet moeten lenen (en niks van thuis meegekregen), en kunnen elke 2-3 jaar een investering doen om het huis te verbeteren (dit jaar is dat bvb de dakisolatie). Die verbeteringswerken doen we in de mate van het mogelijke zelf. Een inbouwcassette laten we zetten, een tussenmuur breken we zelf uit.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |