![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
niet dat het mij verbaast, gezien je voorliefde voor kindjes.
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Men zou beter de kinderen eens uitleggen wat pedofilie is en waar ze met hun klachten/vragen daaromtrend terecht kunnen...dat is namelijk de hoofdreden waarom er vroeger zoveel 'geprutst' kon worden..er werd geen duidelijk signaal gegeven dat dit criminaliteit was en dat men dit kon ( met succes )aanklagen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan wel in die mate dat het 'een schandaal' zou zijn als je het in een opleiding zou hebben over de ontwikkeling van lichamelijkheid en seksualiteit vanaf de geboorte, en de invloed die je daar als leerkracht op kan hebben. Want dat is toch allemaal zo evident? En dan verschieten dat leerkrachten gewoonweg de signalen van seksueel misbruik niet herkennen zeker...
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
moet het alleen maar gaan over dingen die fout gaan? mag de normale lichamelijke en seksuele ontwikkeling en hoe die te bevorderen niet aan bod komen?
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och manne, ge moest eens weten wat ik met sommige leraressen deed na de uren...
Dat was pas mijn definitie van "in elkaars persoonlijke zone komen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook het uiterste van een continuum bepaalt de norm niet.
Citaat:
2. Ik pleit niet voor gedwongen aanraking als norm. Leerkrachten moeten zelf uitmaken hoe ver ze daarin gaan: de opportuniteit moet geval per geval worden beoordeeld, maar niet leerling per leerling. Uiteraard zijn er grenzen, maar men moet eens ophouden met elk menselijk gedrag aan regeltjes te binden. Dat geïnstitutionaliseerde wantrouwen, vertaald in Big Brother-achtige voorschriften, leidt uiteindelijk tot een ziekelijk angstige, benepen, door en door neurotische samenleving die uiteindelijk meer psychische slachtoffers maakt dan de schrammetjes die ze tracht te voorkomen. 3. Persoonlijke aanvallen kan ik helaas niet beantwoorden aangezien ik ze niet als redelijke stellingen in een discussie aanvaard. Voorts raad ik u aan het verschil te leren tussen speelse provocaties en oprechte gevoelens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe komt u erbij om aan incest te denken?
Dat zegt veel over u, niet waar. Ik kan uw reactie wel begrijpen met de huidige politieke situatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Een verkrampte puriteinse benadering rond 'aanraken' das pas het remmen van een 'normale' ontwikkeling...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik probeer tot 2x toe duidelijk te maken dat er sprake is van een continuum waar iédereen op zit. Er is geen groep "normale kindjes die aanrakingen allemaal graag hebben" versus een groep "kindjes met autisme die zich wegtrekken". Er zijn ook kinderen met autisme die wel graag aangeraakt worden trouwens. Er zijn er zelfs die er gewoon geen maat mee kunnen houden. Ik focus op dat continuum - en de norm is redelijk eenvoudig: "wees voorzichtig, denk na, evalueer". Er zijn dingen die je altijd kunt doen met kinderen (bijv. een kind recht helpen als het ferm gekwetst is). Er zijn dingen die je nooit kunt doen met kinderen (bijv. je piemel in een kind steken). Het merendeel van de lichamelijke interacties met kinderen is echter "wees voorzichtig, denk na, evalueer". Dat geldt niet voor de uitersten, dat geldt voor ieder kind. Citaat:
Om te weten of een kind het graag heeft, moet je wel kijken naar zijn reactie natuurlijk ("evalueer"). Citaat:
Geval 1: oefening goed opgelost --> aai op de bol, ook voor kinderen die dat absoluut niet wensen. Wat ben je daar nu mee? Citaat:
Want daar gaat het vlaggensysteem uiteindelijk om eh. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar het zou pas puriteins zijn mocht er opgeroepen worden om geen lichamelijk contact te hebben, me dunkt. volgens mij laten veel mensen zich hier vangen door de tendentieuze en foutieve titel. het is ook wel typisch dat er bij het artikel alleen voorbeelden staan van gele en rode vlaggen, en niet van groene (= de bevordelijke lichamelijke contacten).
![]() |
![]() |
#77 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Wat is daar nou verkeerd aan? Ik knuffel mn kindjes ook en af en toe komen ze de juf een zoen geven.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 oktober 2010 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 4 oktober 2010 om 19:37. |
|
![]() |