Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 oktober 2010, 20:56   #61
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

België is inderdaad klinisch dood en das maar goed ook. Een poll op deredactie.be bevestigde dat 70 % van de Vlamingen vindt dat Bart De Wever correct handelde door de onderhandelingen op te blazen. Eerdere peilingen bevestigden dat zowel de N-VA als de PS nog vooruit zouden gaan. Dit lijkt op een verregaande polarisatie.

De N-VA wordt door de Vlaamse kiezer beloond omwille van zijn standvastigheid, terwijl de PS beloond wordt omdat ze het aantal toegevingen hebben beperkt. Door deze peilingen wordt de onderhandelingsruimte eigenlijk nog meer beperkt. De eerste van bovenvermelde partijen die de grootste toegevingen doen zullen sowieso aan populariteit verliezen. Het wordt dus steeds moeilijker om te verzoenen gezien de ruimte hiertoe nog beperkter wordt. Geen enkel kiespubliek kan een grote toegeving waarderen.

Het verleden heeft aangetoond dat een nieuwe demonisering van de N-VA ook nergens toe leidt. De N-VA zal nog meer mainstream worden in Vlaanderen, elke Vlaamse traditionele partij die de N-VA tegenwerkt en de Vlaamse doorbreekt zal electorale klappen krijgen. Als Bart De Wever slim is gaat hij nu nog eens met Reynders eten. Machtsgeile Didier heeft veel over voor een regeringsdeelname en een eventueel premierschap en zo kunnen we de Franstalige eenheid doorbreken. Hopelijk wordt dan ook het FDF gedumpt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline  
Oud 5 oktober 2010, 21:08   #62
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Oxfam-Solidarité?
Na herlezen van http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=38 denk ik eerder aan LA POSTE/DE POST.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 5 oktober 2010, 21:25   #63
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Komt er dan een God uit de hemel die België splijt?
Ik vrees dat mensen moeten afzien en dan automatisch op straat komen, wegens ertoe gedreven. Dan kan het alle kanten op gaan.
Scarabaeida is offline  
Oud 5 oktober 2010, 22:31   #64
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als u niet wil geloven dat wat ik uit eerste hand vernam is dat uw zaak.

Journalisten zijn trouwens niet perse betrouwbaarder dan niet journalisten. U hoeft niet verder te vissen.
Ik vis echt niet. Ik probeerde heel beleefd te zeggen dat ik u niet zomaar geloof.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 5 oktober 2010, 22:40   #65
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken een waal die me vertelde hoe bij een tot nu toe Belgische organizatie, de walen voorbereid waren op een eventuele splitsing (met concrete geheime afspraken die ervoor zouden zorgen dat geld geïnd zou kunnen blijven worden in filialen in het noorden van het land), terwijl de Vlamingen in die organizatie (die nochthans de directeur leverden) helemaal niet voorbereid waren.
Ik kan dat goed geloven.

Vlamingen doen nu eenmaal gewoon hun werk.

Franstaligen houden hun veel liever bezig met plannetjes om Vlamingen een kloot af te draaien.

Een versie in het groot daarvan noemt "België".
Oud 5 oktober 2010, 23:09   #66
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Belgie is zoals een autotje waarvan de ene wilt dat het naar rechts draait en de andere naar links, en dus blijft het roesten in het midden van de weg. Dat velen dat tot recent niet inzagen wegens nostalgie of misplaatste angst voor verandering is bijzaak (net zoals polls die zeggen dat een meerderheid van Vlamingen voor het behoud van Belgie is). Darwinistische krachten zullen zorgen dat Belgie, in zijn huidige vorm, verdwijnt. Een slimme mens houdt zich bezig met het voorbereiden van de toekomst, en niet met het onvermijdelijke proberen te ontlopen. Daarmee niet gezegd dat Walen dom zijn he, hun politici daarentegen, net lemmings...
Salvadorii is offline  
Oud 6 oktober 2010, 00:34   #67
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het Vlaamse "ministerie van buitenlandse zaken" (Flemish Department of Foreign Affairs) heeft zopas een 4-talige website gelanceerd: www.flanders.be

Is men achter de schermen dan toch bezig met de voorbereidingen op de Vlaamse Republiek?
Zeno! is offline  
Oud 6 oktober 2010, 06:07   #68
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Het Vlaamse "ministerie van buitenlandse zaken" (Flemish Department of Foreign Affairs) heeft zopas een 4-talige website gelanceerd: www.flanders.be

Is men achter de schermen dan toch bezig met de voorbereidingen op de Vlaamse Republiek?
OK, mooi.

Nu ook nog in het Esperanto, het Spaans, het Arabisch, het Russisch, het Portugees, het Turks, het Lingala, het Italiaans, het Grieks, het Pools, ...

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 6 oktober 2010, 07:13   #69
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wees maar gerust dat de PS (en de Franstaligen meer in het algemeen) daar wel degelijk op voorbereid zijn.
Met de studiedienst vd PS valt idd niet mee te lachen.

Laatst gewijzigd door stab : 6 oktober 2010 om 07:15.
stab is offline  
Oud 6 oktober 2010, 07:18   #70
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken een waal die me vertelde hoe bij een tot nu toe Belgische organizatie, de walen voorbereid waren op een eventuele splitsing (met concrete geheime afspraken die ervoor zouden zorgen dat geld geïnd zou kunnen blijven worden in filialen in het noorden van het land), terwijl de Vlamingen in die organizatie (die nochthans de directeur leverden) helemaal niet voorbereid waren. Dat lijkt me niet snugger. Kijk naar Fortis (nu Frans). Zonder voorbereiding kan je niet scherp reageren als het erop aan komt. Dus niet zeveren en veronderstellen maar actie. Voor het geval dat er onafhankelijkheid komt wil ik tenminste niet Vlaanderen in de armoede zien gestort door nonchalantie.
Dit lijkt me niet ongeloofwaardig.
Oud 6 oktober 2010, 08:24   #71
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ken een waal die me vertelde hoe bij een tot nu toe Belgische organizatie, de walen voorbereid waren op een eventuele splitsing (met concrete geheime afspraken die ervoor zouden zorgen dat geld geïnd zou kunnen blijven worden in filialen in het noorden van het land), terwijl de Vlamingen in die organizatie (die nochthans de directeur leverden) helemaal niet voorbereid waren. Dat lijkt me niet snugger. Kijk naar Fortis (nu Frans). Zonder voorbereiding kan je niet scherp reageren als het erop aan komt. Dus niet zeveren en veronderstellen maar actie. Voor het geval dat er onafhankelijkheid komt wil ik tenminste niet Vlaanderen in de armoede zien gestort door nonchalantie.
De dag dat de Belgische tak van Fortis in Franse handen kwam, heb ik daar in ieder geval onmiddellijk mijn rekeningen gesloten en mijn geld weggehaald. Je weet maar nooit wat er te gebeuren staat in het geval dat België uit elkaar valt.
SDG is offline  
Oud 6 oktober 2010, 08:24   #72
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Dit lijkt me niet ongeloofwaardig.
Maar diezelfde Waal, wist niet dat de Vlamingen juist hetzelfde hebben voorbereid, alleen IETS geheimer dan zij...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 oktober 2010, 08:25   #73
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Met de studiedienst vd PS valt idd niet mee te lachen.
Nee, allemaal zure gezichten wegens de uitkomst van hun berekeningen als ze het zonder Vlaanderen willen stellen.
EddyBal is offline  
Oud 6 oktober 2010, 08:27   #74
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ze gaan't rekken tot 2012
Waarom wel. Moet men het ijzer niet smeden als het heet is?
speurneus is offline  
Oud 6 oktober 2010, 08:32   #75
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
In het parlement zal BHV op de agenda komen. De Franstaligen zullen alle remmen gebruiken, maar zullen moeten toezien dat op het einde de meerderheid zal winnen. DAT zal België doen scheuren.
Maar waarom zou PS, die bijna geen kiezers heeft in de rand, dat dan doen?
Geloof jij nu echt dat Wallonie wakker ligt van BHV?
speurneus is offline  
Oud 6 oktober 2010, 08:35   #76
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De Vlamingen en Franstaligen zouden moeten gaan onderhandelen over de splitsing van Belgie. Het is overduidelijk dat de Vlamingen meer autonomie willen, terwijl de Franstaligen een sterker Belgie nastreven. Dat verenig je niet, bewijzen de afgelopen jaren.
En hoeveel deccenia gaan die onderhandelingen wel niet duren? Ter vergelijking het BHV circus duurt nu al 40 jaar.
En hoe moet dan ondertussen het land bestuurd worden?
speurneus is offline  
Oud 6 oktober 2010, 08:41   #77
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Maar waarom zou PS, die bijna geen kiezers heeft in de rand, dat dan doen?
Geloof jij nu echt dat Wallonie wakker ligt van BHV?
Ja. Wallonië denkt dat ze met een corridor, Brussel kunnen inpikken. Als ze alleen komen te staan, zonder Vlaanderen, rekenen ze op Brussel om centjes te leveren... Dat het BNP van Brussel plots gehalveerd wordt door het wegtrekken van de Vlaamse bedrijven, wordt niet echt in rekening gebracht, maar wél hebben ze uitgerekend dat de belasting die Brussel zou krijgen door te laten betalen op de plaats waar je werkt, niet eens het tipje van de ijsberg zou bedekken...
EddyBal is offline  
Oud 6 oktober 2010, 08:42   #78
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
2015 lijkt het meest realistisch. De beslissing kan binnenkamers eerder vallen maar de uitvoering vraagt tijd.

Waarom ?

1. Er is in het Vlaams Parlement een duidelijke meerderheid nodig. Deze komt er pas na de verkiezingen 2014 en de val of einde van de laatste federale regering.
2. Eén of meerdere traditionele partijen, CD&V of OVLD, moeten beslissen dat hun toekomst en hun macht niet meer in de Belgische sgtructuur zal liggen. Dit vraagt tijd en slechte uitslagen. De partijen moeten van hun Belgische dinosaurusen af.
3. Van Ackere I of Di Rupo I moet uit geregeerd zijn. Zij zullen de volgende jaren saneren. Zij zullen het stemmenverlies van de belastingspijn absorberen. Om dit te vermijden zal de CD&V op het laatst de Vlaamse kant kiezen. Zie punt 2
4. Zoals velen opmerken steken de Walen , niet de franstaligen, het vuur aan de lont. Zij realiseren zich dat het geld op is en rekenen af met de P$.
5. Brussel en het koningshuis kiezen eieren voor hun geld.

Daarom 2015. De slepende obstructie van de NVA past in dit plaatje. De NVA wil baas worden in het Vlaamse Parlement en de president leveren die dan de beslissing neemt. Dit is geen verborgen agenda maar de echte agenda. De verdamping van België.

Hier wil ik nog op wachten, wachten, wachten, ...
Jij lijkt madame soleil wel.
speurneus is offline  
Oud 6 oktober 2010, 08:58   #79
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
en voor U.

Geen bron? Dan is de waarde NUL en wordt hier geklasseerd als ZEVER in PAKSKES.
Maar wat Johan Bollen zegt telt toch voor alle niet Vlaamse bedrijven. Jij dacht toch niet dat de winsten die die bedrijven genereren in Vlaanderen blijft zeker.
Op een paar uitzonderingen na worden alle grote Vlaamse bouwbedrijven in werkelijkheid bestuurd door een paar holdings gevestigd in Brussel of het buitenland. Waar gaan de winsten van die bedrijven naar toe denk je?
speurneus is offline  
Oud 6 oktober 2010, 09:09   #80
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Doorgaans wordt ervan uitgegaan dat die informatieverstrekkers een vertrouwbare bron is, maar een onbekende op een forum is dat voor mij nu eenmaal niet, ik ken u niet & weet dus absoluut niet in hoeverre je vertrouwbaar bent, daarom verkies ik om van speculatieve zaken weg te blijven.
Is 90% van wat hier op het forum gezegd wordt geen speculatie?
Laatst vertelde iemand van Voka dat een in Vlaanderen gevestigd farmaceutisch bedrijf, wegens uitbreiding- en vergunningsproblemen naar Wallonie zou verhuizen. Is deze info waar? Ik weet het niet. Maar je kan toch niet van mij verwachten dat ik de juistheid van dit bericht zelf zou uitpluizen.
speurneus is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be