Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 november 2010, 04:31   #61
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Beste Bruno, je weert je als een duivel in een wijwatervat, maar dat komt omdat je beseft dat BUB in Vlaanderen NOG minder betekent, en geen bestaansreden meer zal hebben. Jammer voor jou, maar die realiteit komt er aan...
Integendeel, hoe slechter het gaat met België, hoe beter met de B.U.B.
BWarrior is offline  
Oud 25 november 2010, 09:17   #62
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Of misschien hebben ze net een klaardere kijk op de problemen dan in Vlaanderen waar er anderhalf miljoen mensen kijken naar de Papenzeveraars en amper 200.000 mensen naar Plan B.
maar blijkbaar weten ze in Vlaanderen wel dat we 25 miljard Euro moeten besparen en weten ze dat in Brussel en Wallonië niet?
Oud 25 november 2010, 09:20   #63
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Integendeel, hoe slechter het gaat met België, hoe beter met de B.U.B.
Dus in een onafhankelijk Vlaanderen zal de BUB de grote overwinning boeken die ze al jaren voorspellen?

Dat geloof je zelf niet he Bruno.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 november 2010, 09:26   #64
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus in een onafhankelijk Vlaanderen zal de BUB de grote overwinning boeken die ze al jaren voorspellen?

Dat geloof je zelf niet he Bruno.
Goh, maar dan kunnen wij ze verrotschelden voor vuile nationalisten...
den ambetantsten is offline  
Oud 25 november 2010, 10:01   #65
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Bij de grote potverteerders van dit land is dit begrip natuurlijk onbekend....

Kent u ook de uitdrukking "een gat in uw hand" hebben....

Blijkbaar zit het héle zuiden vol franssprekende Jezuskes...

Dat ze dan nu maar alléén hun eigen kruisweg volgen,of kunnen ze wéér niet zonder de Vlamingen om hun kruis helpen te dragen ....
ik ken er nog één :" bijt niet in de hand die u voedt"
vrijevlaming is offline  
Oud 25 november 2010, 10:07   #66
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik ken er nog één :" bijt niet in de hand die u voedt"
Eentje die ik idd al wel eens gebruik op dit forum.

Toch zit het geheel me niet erg lekker. Ik wil namelijk NIET de bevolking in Wallonië afstraffen, maar hun politici. Ik wens niet dat ze daar honger gaan lijden. Ik zie echter geen oplossing voor dat probleem.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 november 2010, 10:15   #67
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toch zit het geheel me niet erg lekker. Ik wil namelijk NIET de bevolking in Wallonië afstraffen, maar hun politici. Ik wens niet dat ze daar honger gaan lijden. Ik zie echter geen oplossing voor dat probleem.
Ik heb geen probleem met solidariteit. Pechvogels moeten geholpen worden
Ik geef alleen niet graag geld aan een bedelaar die mij eerst verrot scheldt en daarna mijn geld uitgeeft aan wodka en sigaretten, in plaats van er deftige kleren mee te kopen en wat om te eten.
vrijevlaming is offline  
Oud 25 november 2010, 11:03   #68
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Hoe nee? Nu stel je me teleur qua creativiteit Eddy. Gewoon massaal gastronomische weekendjes boeken in de "Dardennen"!
Oud 25 november 2010, 11:08   #69
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Walen kiezen wel nog altijd zelf hun politici. Het zijn zij die er voor kiezen om de corrupte PS 40% van de stemmen te geven. Ze verdienen niet beter. Als ze er alleen voor staan zullen ze misschien eindelijk inzien wat de PS met hun regio gedaan heeft.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 25 november 2010 om 11:09.
fox is offline  
Oud 25 november 2010, 11:47   #70
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ondertussen is het voor La Libre ofwel de schuld van de N-VA omdat ze onrealistische eisen op tafel leggen ofwel de schuld van CD&V omdat die weigeren om Dewever te laten lukken waar Leterme is mislukt. de Franstalige partijen hebben totaal geen verantwoordelijk in het eventueel mislukken: http://www.lalibre.be/actu/elections...-trainent.html
Oud 25 november 2010, 11:57   #71
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
aldus picqué in la libre

http://www.lalibre.be/actu/elections...-belgique.html

Wanneer gaan ze dan ten zuiden van het land eens inzien dat ze eeeeiiindelijk eens over de brug moeten komen met échte toegevingen om een akkoord te vormen? Als ze dan toch België zo graag zien?
Nu komt het einde van het land wel erg dichtbij dan

M.a.w. zulke heethoofden binnen de PS dienen zich te onthouden van zulke weinig diplomatische bewoordingen opdat ze geen selffulfilling prophecy worden. Goed bezig, Picqué, koren op de molen van de N-VA maar uiteraard ook van de PS want enkel zij kunnen een antwoord bieden op de N-VA.

En daar stemt dus 36% van de Walen op. Ze moesten beschaamd zijn
Vito is offline  
Oud 25 november 2010, 12:06   #72
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ondertussen is het voor La Libre ofwel de schuld van de N-VA omdat ze onrealistische eisen op tafel leggen ofwel de schuld van CD&V omdat die weigeren om Dewever te laten lukken waar Leterme is mislukt. de Franstalige partijen hebben totaal geen verantwoordelijk in het eventueel mislukken: http://www.lalibre.be/actu/elections...-trainent.html
Help, 't Calimero-complex van Bart lijkt besmettelijk en is nu al overgewaaid naar de Walen!
Oud 25 november 2010, 12:07   #73
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Nu komt het einde van het land wel erg dichtbij dan

M.a.w. zulke heethoofden binnen de PS dienen zich te onthouden van zulke weinig diplomatische bewoordingen opdat ze geen selffulfilling prophecy worden. Goed bezig, Picqué, koren op de molen van de N-VA maar uiteraard ook van de PS want enkel zij kunnen een antwoord bieden op de N-VA.

En daar stemt dus 36% van de Walen op. Ze moesten beschaamd zijn
Waarom zouden ze daarvoor beschaamd moeten zijn? Zijn eigen belangen verdedigen, daar is niets mis mee.
Oud 25 november 2010, 12:10   #74
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Waarom zouden ze daarvoor beschaamd moeten zijn? Zijn eigen belangen verdedigen, daar is niets mis mee.
Het einde van België is zeker niet in hun belang.
Vito is offline  
Oud 25 november 2010, 12:53   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar blijkbaar weten ze in Vlaanderen wel dat we 25 miljard Euro moeten besparen en weten ze dat in Brussel en Wallonië niet?
Jawel, Vlaanderen mag besparen en Brussel en Wallonie blijven het geld verbrassen Leve Belgie!
Oud 25 november 2010, 12:55   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, als het voortbestaan van Belgie hen geld gaat kosten. Of als ze niet meer baas kunnen spelen over Vlaanderen, dan is Belgie niet meer nodig. Dat is een boodschap die ze allang uitdragen. Heb je die boodschap dan nooit willen horen misschien?
Oud 25 november 2010, 13:34   #77
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toch wel, als het voortbestaan van Belgie hen geld gaat kosten. Of als ze niet meer baas kunnen spelen over Vlaanderen, dan is Belgie niet meer nodig. Dat is een boodschap die ze allang uitdragen. Heb je die boodschap dan nooit willen horen misschien?
U hoort zaken die niet gezegd zijn.
Vito is offline  
Oud 25 november 2010, 14:59   #78
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Indien dit al zo zou zijn, wat verklaart dan hun houding volgens u? Opofferingsbereidheid?
Oud 25 november 2010, 16:03   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hoort zaken die niet gezegd zijn.
Dan heb je niet goed opgelet want ik heb ze bijvoorbeeld door Spitaels horen zeggen.

Ofwel heb je dus niet goed opgelet ofwel weet je het wel en speel je hier een spelletje.
Oud 25 november 2010, 16:08   #80
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Indien dit al zo zou zijn, wat verklaart dan hun houding volgens u? Opofferingsbereidheid?
Koppigheid? Domheid? Hardleers?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be