Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2010, 09:32   #61
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raph Bekijk bericht
Goh, ja, kwantitatief onderzoek... Bij zo'n rapporten wordt weinig rekening gehouden met de context: gebeurt dit bewust en consequent?

De drie traditionele partijen zijn nu ook eenmaal de drie die het meest in de pap te brokken hebben. Vergelijkend voorbeeld (ergens wel scheefgetrokken, maar goed, het is een makkelijke illustratie): RSC Anderlecht, FC Brugge en AA Gent komen momenteel vrij vaak op de openbare omroep omdat ze Europees voetbal spelen. De Sint-Truidense VV en KSK Lierse zijn hiermee niet gezet, en eisen evenveel uitzendrecht. Bam, 90 minuten lege tribunes vanuit Sint-Truiden en Lier. Positieve discriminatie, als het ware.

Maw: valt er ook iets interessants en noemenswaardigs te zeggen? Kunt moeilijk zendtijd geven om zendtijd te geven.
Even aan mijn eigen post nog iets toevoegen dat ik was vergeten: het instrinsieke verschil met wat Berlusconi doet in Italië, is dat op zijn zenders effectief propaganda wordt verspreid die Berlusconi afdoet als een God among men en dat bij ons niet van toepassing is.
Dat volgens kwantitatief onderzoek de drie traditionele partijen het meest aan bod komen in de media, wil daarom niet zeggen dat het om propaganda gaat, want voor zover ik weet is het verboden om partijpolitieke propaganda te voeren op de staatszenders*. Van zodra je bevoegde ministers aan het woord laat (aangezien regeringsleden toch een mediafunctie vervullen van in een parlementair systeem), heb je praktisch altijd al iemand vast van één van 'de drie traditionele partijen'. Om die reden gaan eisen dat politici van andere partijen zendtijd krijgen lijkt mij nogal onnozel.

* Ik voel dit al geciteerd worden met als commentaar "één is kweet ni hoe links maat!", maar neen, één is niet kweetnihoelinks. Sommige journalisten die er in dienst zijn, zijn gelukkiglijk nog iet of wat kritisch tov politici, en dat wordt al snel ervaren alsof een journalist van politieke strekking is (of dat nu rechts of links is, maar ik heb de indruk dat de rechterzijde vaak sneller op zijn tenen is getrapt dan de linkerzijde; of dat te maken heeft met de rationaliteit van hun standpunten laat ik in het midden ).
Mooiste bewijs is wellicht dat zo goed als de hele Vlaamse rechterzijde vond dat Bracke een opportunistische communist was, tot hij zich op een dag bij de N-VA voegde. =)

Laatst gewijzigd door Raph : 17 december 2010 om 09:36.
Raph is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 09:37   #62
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als uw mening erin bestaat dat alle vreemdelingen terug naar hun land moeten, strookt dat met mijn mening dat we leven in een open samenleving waar plaats is voor iedereen die een constructieve bijdrage kan en wil leveren.
Alle meningen hebben evenveel "recht" om geuit te worden. Dat de ene mening al wat belachelijker/irrealistischer/kwetsend is dan de andere, tja, dat kun je met de beste wil van de wereld niet verhelpen.

Citaat:
Maar je bent toch ook akkoord dat zeggen "mannen, sorry, maar vanaf nu is het bij wet verboden om nog moslim te zijn" het recht op godsdienstvrijheid (dat ook wettelijk vastgesteld is) onderdrukt? En dat dus de mening van religieuzen onderdrukt wordt?
Door dat te zeggen, onderdruk je niemand om moslim te zijn. Je brengt enkel een debat op gang. Als je echter van plan bent om een wet te maken die één bepaalde godsdienst verbiedt, dan moet je toch uit goeie hoek komen om zoiets te beargumenteren want inderdaad, daardoor ondruk je de mening en de vrijheid van godsdienst. Ik denk echter dat als godsdienst (ook de islam) zich zou beperken tot die vlakken waar het binnen een seculiere samenleving alle ruimte heeft om te opereren (de meer metafysische en filosofische kant, zeg maar), dat dit soort verboden automatisch minder draagvlak zullen hebben. De uitspraak "we moeten de islam verbieden" is immers meestal gestoeld op observaties dat die bepaalde godsdienst (en vele van zijn volgers) het niet al te nauw neemt met de scheiding tussen kerk en staat (kort samengevat).

Citaat:
Ehm, what? Fascist in zuivere zin van het woord misschien niet (in de zin dat hij geen dictatuur van Nederland wilt maken zoals een Mussolini met Italië heeft gedaan), maar hij is schuldig aan fascistische propaganda verspreiden. En het is absoluut geen misdrijf om dat te zeggen, of plegen we een misdrijf wanneer we zeggen dat pakweg Hitler of Milosevic een fascist was (niet dat ik ze op dezelfde lijn zet, voor alle duidelijkheid)?
Als je zegt dat Wilders een fascist is, dan zeg je impliciet ook dat Wilders neerknallen een goede zaak voor de mensheid is (zie je verwijzing naar Hitler). Met andere woorden je legitimeert de daden van een heel pak échte terroristen. Zie ook Fortuyns dood en sommige reacties daarop.
Oud 17 december 2010, 09:44   #63
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Als je zegt dat Wilders een fascist is, dan zeg je impliciet ook dat Wilders neerknallen een goede zaak voor de mensheid is (zie je verwijzing naar Hitler). Met andere woorden je legitimeert de daden van een heel pak échte terroristen. Zie ook Fortuyns dood en sommige reacties daarop.
Maar enfin, daar heb ik toch helemaal niks over gezegd? Straf dat je zo'n dingen insinueert.
Wilders houdt er haatdragende propaganda aan over. Ja, dat constateer ik. Wil ik daarom dat hij neergeschoten word? Nee, zoiets heeft geen plaats in een vrije samenleving (en dan nog).

Dat Pim Fortuyn is vermoord etc daar heb ik weinig mee te maken (ben alweer de spreekbuis aan het worden van een ander), radicalisten en fundamentalisten bestaan helaas.

Laatst gewijzigd door Raph : 17 december 2010 om 09:46.
Raph is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 15:20   #64
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Laten we niet vergeten dat radicale moslims haat verspreidden tegen joden, homo's, vrouwen en 'ongelovigen' voordat er ooit iemand van Wilders gehoord had.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 15:39   #65
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

En dat praat niemand hier goed =)
Oud 17 december 2010, 16:25   #66
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar enfin, daar heb ik toch helemaal niks over gezegd? Straf dat je zo'n dingen insinueert.
Die "je" staat eigenlijk voor "men". Wanneer je dit doet, dan... Klinkt gewoon wat beter dan "wanneer men dit doet, dan...".

Het enige wat wel persoonlijk was (maar dat zul je wel weten hoop ik), was dat ik verwees naar dat citaat van Riemen dat je hanteert als onderschrift. ALS dit haatpropaganda is (Wilders labelen als fascist), DAN draag je daartoe bij door dit onderschrift te hanteren. Maar bekijk het liever als een (onpersoonlijke) test-case. De hele discussie is trouwens meer filosofisch en theoretisch. Dat was toch duidelijk, dacht ik zo.
Oud 17 december 2010, 16:46   #67
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Italiaanse politiek :

In het land der blinden is éénoog koning..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 21:26   #68
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nu zijn er hopen redenen voor een Italiaan om Berlusconi te stemmen, maar volgens mij zijn "opiniemakers" als deze VRT-journaliste stilaan de hoofdreden aan het worden.
Nonsens. Berlusconi is zo populair omdat hij een ideale samenvatting is van de gemiddelde Italiaan. Verdere commentaar kan indruisen tegen de racismewetgeving

Maar after all... Kan je commentaar hebben op het zichzelf zijn? Dat lijkt me een taak voor pastoors en azijnpissers aller landen...
Oud 17 december 2010, 21:28   #69
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Berlusconi is nog de slechtste niet
Hij doet wel erg zijn best om de slechtste te zijn.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 13:45   #70
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh, ja, kwantitatief onderzoek... Bij zo'n rapporten wordt weinig rekening gehouden met de context: gebeurt dit bewust en consequent?
Bij de VRT gebeurt het alvast consequent (hoofdredacteur Kris Hoflack gaf dat expliciet toe in een interview met Knack op 22 september 2009).

Citaat:
De drie traditionele partijen zijn nu ook eenmaal de drie die het meest in de pap te brokken hebben. Vergelijkend voorbeeld (ergens wel scheefgetrokken, maar goed, het is een makkelijke illustratie): RSC Anderlecht, FC Brugge en AA Gent komen momenteel vrij vaak op de openbare omroep omdat ze Europees voetbal spelen. De Sint-Truidense VV en KSK Lierse zijn hiermee niet gezet, en eisen evenveel uitzendrecht. Bam, 90 minuten lege tribunes vanuit Sint-Truiden en Lier. Positieve discriminatie, als het ware.
Ander vergelijkend voorbeeld: Berlusconi in Italië, die oppositiepartijen minder aan bod laat komen in zijn media. U praat in België goed wat u in Italië aanklaagt. Dat is bijzonder hypocriet.

Citaat:
Maw: valt er ook iets interessants en noemenswaardigs te zeggen? Kunt moeilijk zendtijd geven om zendtijd te geven.
Het is niet aan de media om te bepalen welke partij iets 'interessants en noemenswaardigs' te zeggen heeft; als we dat toelaten, komen we in Italiaanse (of ergere) toestanden terecht.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 21 december 2010 om 13:45.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 09:21   #71
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Berlusconi is een maffiabaas.
dat is geen verklaring voor de prietpraat van de VRT
integendeel, in het binnenland heeft de VRT daar weinig problemen mee

Laatst gewijzigd door born2bewild : 24 december 2010 om 09:22.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 11:30   #72
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren vroeg een wanhopig klinkende VRT-journaliste aan haar Italiaanse correspondent waarom de mensen in godsnaam toch voor Berlusconi blijven stemmen, "met al die schandalen enzo". Ze was van mening dat dat in geen enkel Europees land mogelijk zou zijn.

Nu zijn er hopen redenen voor een Italiaan om Berlusconi te stemmen, maar volgens mij zijn "opiniemakers" als deze VRT-journaliste stilaan de hoofdreden aan het worden. Mensen namelijk die bij elke gelegenheid duidelijk maken dat ze de mening van de meerderheid van hun medemensen niet alleen rauw lusten, maar ook niet accepteren dat in een democratie de meerderheid regeert.

Als Berlusconi herverkozen wordt, dan zal dat op rekening van deze linkse fascisten mogen geschreven worden:

Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...2&subsection=2
Ik ben het met je eens, maar die theorie geldt ook voor Belarus, Rusland, China, Venezuela, en nog zoveel andere landen waar het establishment in het Westen het niet eens is met de koers van een land.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 11:32   #73
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Laten we niet vergeten dat radicale moslims haat verspreidden tegen joden, homo's, vrouwen en 'ongelovigen' voordat er ooit iemand van Wilders gehoord had.
Maar Wilders verspreid ook haat, zit dus op hetzelfde niveau. Verschil is dat maar weinig regeringen in het Westen afhankelijk zijn van de steun van radikale moslims...
Oud 25 december 2010, 11:42   #74
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ergens vind ik Berlusconi (de naam past trouwens bij de man, hij heeft heel veel weg van het dolkomische personage Napalini in de film "the great dictator" van Charlie Chaplin, een persiflage op Mussolini maar het kon evengoed een persiflage op Berlusconi zijn...) wel nog sympathiek. Liever Berlusconi dan geniepige huichelaars als Sarkozy, Rutte, Barosso of Cameron, die in achterkamertjes met hun zionistische geldschieters overleggen... . Betreffende Berlusconi weet je wat je aan hem hebt: veel theater, veel show, veel glamour, en niet altijd even correct bestuur.
Oud 25 december 2010, 12:41   #75
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Berlusconi is nog de slechtste niet
Wie is de slechtste ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 12:43   #76
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Berlusconi is een maffiabaas. De reden dat mensen voor hem blijven stemmen is omdat hij alle media in handen heeft en hij iedereen kan omkopen. En ja, Berlusconi is inderdaad een goed argument tegen het parlementarisme.
Je hebt gelijk. " I make you an offer you can not refuse "

Laatst gewijzigd door den dinges : 25 december 2010 om 12:44.
Oud 25 december 2010, 12:50   #77
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het tuig de straat beheerst, zoekt het volk bescherming. Niets abnormaals en nog minder doms aan.
Demonen heersen op straat, en men zoek bescherming bij de duivel...Slim ?...HmmmHmmm
Eerst laat " men " de situatie op straat met opzet onverdraaglijk worden, en dan stelt " men " allerlei fascistische en vrijheidsberovende maatregels voor om daar een eind aan te maken...In België is dat niet anders. Met wie zijn kloten is " men " hier aan het spelen ?
Oud 25 december 2010, 13:00   #78
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik oordeel daar niet over.
Ik weet alleen dat ik vaak plaatsvervangende schaamte krijg wanneer ik kopstukken van Vlaams Belang of Lijst De Decker op TV zie verschijnen. =)
En als die viespeuk van een Di Rupo verschijnt, wat voel je dan ? Die strandjanet met zijn noeud papillon ?
Oud 27 december 2010, 06:15   #79
louis1949
Banneling

Standaard

jongens stop toch toch met dat gebash van berlusconi en veeg eerst voor eigen deur waar een gangster eerste minister geweest is ,10 jaar geleden geen frank ,alleen schuld ,hij moest geld lenen (stelen)van een partijgenoot en nu schatrijk dat vinden julie normaal, berlusconi is in de prive rijk geworden
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 18:33   #80
Koevoet
Burger

Koevoet's schermafbeelding

Standaard

Er zijn een aantal reden dat Berlusconi aan de macht blijft. Ten eerste zijn er heel wat Italianen die zich toch met hem kunnen identificeren. Als je bijvoorbeeld naar Annozero kijkt, zie al gauw dat het publiek enkel uit schreeuwende gekken bestaat die of 100% voor of 100% tegen Silvio zijn. het gaat niet mer om de inhoud, loute rom de man zelf. Ten tweede is Berlusconi een goed geoliede mediamachine die toch over aardig wat retorisch talent beschikt. Ten derde kan links noch rechts een alternatief bieden. Prodi en Veltroni verkeken hun kans, terwijl op rechts het alternatief bestaat uit de oud-voorzitter van de vroegere partij van Mussolini aanhangers. Het is dus kiezen tussen de cholera en de pest voor Italië en zij volgen dus het oude adagio "Better the evil you know...".
Koevoet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be