Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2011, 01:06   #61
Spiritus
Burger

Spiritus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Sommigen moet je ook alles 4x uitleggen ...
Mensen mogen van mij gerust cannabis consumeren, maar daarom moet er nog geen algemene legalisering komen. Dat is een stap te ver.
Snap je dan niet, dat wij het beu zijn altijd te moeten kopen in donkere duistere schuchtere plaatsen. Ze smijten met alcohol naar u kop, in media campagne's en noem maar op.
Waarom zouden mensen zich legaal in een coma mogen zuipen, maar zou ik illegaal aan mijn relax-middel moeten komen? Hypocrisie ten top.

En ook JIJ bent beter af met legalisering, al het geld er door ge genereert zou kunnen worden, zou iedereen goed kunnen gebruiken in deze tijden van crisis.

Waarom vind jij legalisering dan niet kunnen?
Spiritus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 01:21   #62
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat zijn de concrete, onweerlegbare voordelen van softdrugs ?
Gesteld dat die er niet zouden zijn....
Is dat een reden om iets illegaal te houden ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 01:24   #63
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat zal je mij nog ettelijke keren moeten uitleggen : "Het mag, maar het mag niet mogen."
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 02:44   #64
AsGard_SGO
Vreemdeling

AsGard_SGO's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar AsGard_SGO
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiritus Bekijk bericht
Snap je dan niet, dat wij het beu zijn altijd te moeten kopen in donkere duistere schuchtere plaatsen. Ze smijten met alcohol naar u kop, in media campagne's en noem maar op.
Waarom zouden mensen zich legaal in een coma mogen zuipen, maar zou ik illegaal aan mijn relax-middel moeten komen? Hypocrisie ten top.

En ook JIJ bent beter af met legalisering, al het geld er door ge genereert zou kunnen worden, zou iedereen goed kunnen gebruiken in deze tijden van crisis.

amen
Oud 19 januari 2011, 02:54   #65
Wisord
Banneling

Standaard

Mc donalds is ongezonder dan canabis ... kijk naar bvb de VS . Vet worden is daar doodsoorzaak nummer 1 aan het worden . De UK gaat hen in sneltempo achterna . Gaan we fastfood nu verbieden ? ... Oh jee , de kapitalistjes gaan nu beginnen zeiken zeker .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 08:08   #66
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat zijn de concrete, onweerlegbare voordelen van softdrugs ?
Bij gewone mensen: Relaxerend, ontstressend effect. Bij sommige mensen werkt het ook lustopwekkend.
Bij kankerpatiënten: Eetlustopwekkend.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 09:23   #67
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
wat zegt u nu? Streven naar geluk zonder te streven naar eigendom?!? DAT MAG NIET! U moet streven naar bezit, enkel bezitten kan u "geluk" brengen.

sarcasme uit.
Wat een bof dan: net bezit van drugs is verboden, gebruik is niet verboden en dus toegelaten.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 09:31   #68
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.ipetitions.com/petition/l...nnabisbelgium/

Sign & Spread!

Na vele topics over het onderwerp, is het tijd voor actie!
Ja, gooi ze in de nor, de verslaafden, en geef ze daar een ontwenningskuur.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 11:51   #69
Freegrass
Vreemdeling

Freegrass's schermafbeelding

Standaard Stop de Discriminatie van Druggebruikers!

Het discriminatieverbod is geschonden wanneer voor een verschil in behandeling tussen twee of meerdere personen, situaties of gevallen geen redelijke verantwoording bestaat.

Het huidige beleid heeft gefaald! Het is niet objectief en op redelijkerwijze gerechtvaardigd en dus in strijd met de antidiscriminatie wet, de grondwet, en de universele verklaring van de rechten van de mens!

Britse wetenschappers deden een poging om tot een nieuwe classificatie van drugs te komen waarvoor ze drie factoren gebruikten om vast te stellen hoe gevaarlijk een drug is; lichamelijke schade, de kans op verslaving en de sociale effecten van het drugsgebruik.

Ze publiceerden hun voorstel in het medisch tijdschrift The Lancet en hieruit blijkt dat alcohol en tabak gevaarlijker zijn dan cannabis en XTC.

Als alcohol toegelaten is, moeten alle andere minder gevaarlijke drugs ook toegelaten worden, anders is dit volgens de huidige wetten een zuivere vorm van discriminatie.

http://www.drugsdiscriminatie.be
Freegrass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 13:21   #70
Spiritus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik hoop van harte dat dit een grapje is
Oud 19 januari 2011, 13:24   #71
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freegrass Bekijk bericht
Nu dit is al veel effectiever en meer onderbouwd als een petitie imo.

Alleen jammer dat de site eruitziet als een rastaplaat, wat meer neutrale kleuren zou een meer objectieve impressie kunnen geven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zouden u beter ook eens aan een kuur hangen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 13:57   #72
Spiritus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Alleen jammer dat de site eruitziet als een rastaplaat
inderdaad, ik ben zelf webdesigner, en na mijn examen ga ik mij bezighouden met het ontwerpen van een professionele site voor dit.
Oud 19 januari 2011, 14:04   #73
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
inderdaad, ik ben zelf webdesigner, en na mijn examen ga ik mij bezighouden met het ontwerpen van een professionele site voor dit.
Wil altijd wel bijspringen indien nodig.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Het bestaan van een verslavend legaal middel als alcohol, dat talrijke levens kapot maakt, als belangrijkste argument gebruiken om nog meer verslavende middelen
Als u ervan uitgaat dat cannabis nóg verslavender is als alcohol dient u uzelf beter te informeren.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 19 januari 2011 om 14:06.
Oud 19 januari 2011, 14:04   #74
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Omdat al het geld dat door een vrij druggebruik gegenereerd wordt, nog niet zal volstaan om al de extra gevallen van werkloosheid en ziektebijstand ten gevolge van een wijdverspreid druggebruik te compenseren.
Het bestaan van een verslavend legaal middel als alcohol, dat talrijke levens kapot maakt, als belangrijkste argument gebruiken om nog meer verslavende middelen, die nog meer levens zullen verwoesten, vrij op de markt te gooien, is uitermate pervers.
Tenslotte zijn er de laatste jaren ontzettend veel campagnes en wetgevende initiatieven ondernomen tegen tabak. Nu het einde van de sigaret eindelijk een beetje in zicht begint te komen, zou het uitermate hypocriet zijn om plotseling in een verregaande versoepeling te voorzien aangaande andere drugs.
Dat er nog jongeren zijn die zo naïef zijn te stellen dat drugs weldadig zijn voor gezonde mensen, doet mij denken aan vroegere tijden toen de sigaret ook beschouwd werd als bacterie-dodend. We weten allemaal ondertussen wel wat voor onzin toen werd uitgekraamd maar het lijkt wel alsof elke generatie jongeren, al dan niet bewust, zichzelf moet voorhouden dat bepaalde verdovende middelen fantastisch onschadelijk zijn.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 14:08   #75
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als u ervan uitgaat dat cannabis nóg verslavender is als alcohol dient u uzelf beter te informeren.
Ik bedoelde 'nog meer' in de betekenis van kwantiteit, niet in de zin van verslavende factor.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 14:10   #76
Freebie
Burger

Freebie's schermafbeelding

Standaard

Over mijn lijk. Drugs hoort niet thuis in onze maatschappij.

Indien je toch van drugs houd stel ik voor aangezien iedere Belg zijn land haat (behalve ik) de grens oversteekt en daar een potje gaat blowen. JUNKIES!

Freebie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 14:20   #77
Spiritus
Burger

Standaard

Citaat:
Omdat al het geld dat door een vrij druggebruik gegenereerd wordt, nog niet zal volstaan om al de extra gevallen van werkloosheid en ziektebijstand ten gevolge van een wijdverspreid druggebruik te compenseren.
Het bestaan van een verslavend legaal middel als alcohol, dat talrijke levens kapot maakt, als belangrijkste argument gebruiken om nog meer verslavende middelen, die nog meer levens zullen verwoesten, vrij op de markt te gooien, is uitermate pervers.
Tenslotte zijn er de laatste jaren ontzettend veel campagnes en wetgevende initiatieven ondernomen tegen tabak. Nu het einde van de sigaret eindelijk een beetje in zicht begint te komen, zou het uitermate hypocriet zijn om plotseling in een verregaande versoepeling te voorzien aangaande andere drugs.
Dat er nog jongeren zijn die zo naïef zijn te stellen dat drugs weldadig zijn voor gezonde mensen, doet mij denken aan vroegere tijden toen de sigaret ook beschouwd werd als bacterie-dodend. We weten allemaal ondertussen wel wat voor onzin toen werd uitgekraamd maar het lijkt wel alsof elke generatie jongeren, al dan niet bewust, zichzelf moet voorhouden dat bepaalde verdovende middelen fantastisch onschadelijk zijn.
Maak dan alcohol illegaal? maar dat doen ze ook niet hé.
Dat er meer mensen in de problemen gaan komen is een uit de lucht gegrepen argument. Gemiddeld zijn er minder cannabis gebruikers/verslaafden in Nederland dan in vergelijking met omliggende landen.
Dat de kosten groter gaan worden dan de inkomsten is ook al iets dat op niet veel slaat.

Naïef ben ik zeker niet, ik ga voort op feiten, uit wetenschap, en onderzoeken.
En uiteraard ook: ERVARING.

Ik drink niet graag, want dan wordt ik snel misselijk, voel me ongemakkelijk, oncontroleerbaar.
Ik blow wél graag, omdat dit nu eenmaal beter bij mij past.

en het einde van de cigaret? heb jij al wel eens buiten gekeken?

ik stel mij de vraag wie hier naïef is.

Laatst gewijzigd door Spiritus : 19 januari 2011 om 14:24.
Oud 19 januari 2011, 14:24   #78
Spiritus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freebie Bekijk bericht
Over mijn lijk. Drugs hoort niet thuis in onze maatschappij.

Indien je toch van drugs houd stel ik voor aangezien iedere Belg zijn land haat (behalve ik) de grens oversteekt en daar een potje gaat blowen. JUNKIES!

Junkie? Kom, oftewel zeg je iets dat kan bijdragen aan de discussie oftewel hou je je hersenloze opmerkingen voor jezelf.
En een foto'tje van een crack-verslaafde erbij zetten is ook TOTAAL UIT de context.

*Drugs zijn een FEIT in onze maatschapij. nu is de vraag hoe we er zo goed mogelijk mee omgaan. en nee, repressie helpt duidelijk niet.

Laatst gewijzigd door Spiritus : 19 januari 2011 om 14:30.
Oud 19 januari 2011, 14:28   #79
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde 'nog meer' in de betekenis van kwantiteit, niet in de zin van verslavende factor.
Die kwantiteit is er al. Het volume van verbruik is enorm. Er wijzigt weinig, tenzij dat de markt verschuift naar criminele bendes naar meer legale instanties. Een legalisering leidt mogelijk zelfs tot minder kwantiteit want mensen zijn niet meer verplicht een voorraad in te slaan. Iemand die 20 bakken in zijn garage heeft staan zal sneller geneigd zijn een pint te openen en problematisch te eindigen als iemand die om de hoek een pint kan gaan drinken binnen de grenzen van sociale controle.

Citaat:
Ik drink niet graag, want dan wordt ik snel misselijk, voel me ongemakkelijk, oncontroleerbaar.
Ik ben sociaal verplicht op bepaalde momenten (teveel) te drinken. Waarna ik een dag verlies dankzij afkick. Maar dat is 'normaal' en 'sociaal geaccepteerd' natuurlijk. Er zijn zelfs weinig drugs met een even harde afkick als alcohol. Men moet luisteren naar het lichaam, dat duidelijk zegt dat alcohol niet goed is.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 19 januari 2011 om 14:29.
Oud 19 januari 2011, 14:31   #80
Spiritus
Burger

Standaard

Citaat:
Ik ben sociaal verplicht op bepaalde momenten (teveel) te drinken. Waarna ik een dag verlies dankzij afkick. Maar dat is 'normaal' en 'sociaal geaccepteerd' natuurlijk. Er zijn zelfs weinig drugs met een even harde afkick als alcohol. Men moet luisteren naar het lichaam, dat duidelijk zegt dat alcohol niet goed is.
Absoluut!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be