![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het spreekt vanzelf dat u verwacht dat iedereen het hier met de Vlaamsnationalisten eens is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U zou u drukker moeten maken om de bejegening van Amsterdammers en Rotterdammers onderling en de effectuering daarvan op de voetbalvelden ...
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 9 februari 2011 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() De reacties op telegraaf.nl over de Belgen zijn makkelijk met een korreltje zout te nemen. Ik ben me niet bewust dat Vlamingen stelselmatig onbeschoft worden bejegend in Nederland om hun Vlaming-zijn. Andersom is dat wel anders. De anti-Holland(er) sentimenten op hln.be zetten zich ook voort in de dagelijkse praktijk. Maar goed, dat zal wel altijd een blinde vlek bij jou blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementslid
|
![]() Nou, dat is dan wel een heel erg naïeve constatering van Gij aldaar in den Verre...ik ben me bewust dat niet iedereen het eens is met de Vlaams Nationalisten. Zelf ben ik ook niet van overtuigd dat zij op het goede spoor zitten. Maar het platvloers kappen op elkaar vind ik nog veel erger....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben persoonlijk voorstander van een onafhankelijk vlaanderen als eerste keus, maar een confederatie met NL zie ik zeker als een valabel alternatief. Met de huidige financiële en politieke instabiliteit kan het van enorm belang zijn om zeer, zeer snel stabiliteit te hebben. In die zin kan een confederatie met NL een belangrijke troef zijn. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 10 februari 2011 om 00:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ge zult wel bekend zijn met deze sites dan: http://users.telenet.be/leo-belgicus/ http://www.baarlewerkgroep.org/nl/vi...ren-en-brussel
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Och, vanmorgen op het VRT nieuws van 6:30 u was er weer een correspondent een bericht in een afschuwelijk Hollands aan het wauwelen over Zimbwabwe...
zolang de NL'ers geen verstaanbaar Nederlands kunnen praten of ten minste hun lokaal Hollands accent opzijzetten voor verstaanbare taal, hoeft voor mij niets met Nederland... als ze dat niet kunnen draai ik de knob van het toestel uit en leen de nieuwsfeiten in internet op de site van de redactie.be... de NL TV zenders zijn al niet beter... het taaltje dat daar gebrabbeld wordt is vaak onverstaanbaar voor en Belgische senior... wat niet wegneemt dat ik graag aan het Vrijthof in Maastricht ga terrassen... daar spreken de meeste mensen een verstaanbare taal...
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 20 februari 2011 om 08:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mogen Hollanders hun lokale variant niet spreken? Overal wordt dialect tot kunst verheven, maar Hollanders moeten perfect Nederlands spreken. En dan roepen dat wij onze wil willen opleggen aan de rest....
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
zolang het Nederlands door iedereen begrijpbaar is mag dat gerust voor mij... d.w.z. alle woorden volledig en goed gearticuleerd uitgesproken, en zeker voor een microfoon niet iets snel brabbelen en wauwelen... dit wil zeggen dat die correspondenten rekening moeten houden met alle luisteraars... maar daar zijn ze te zelfingenomen en hautain voor... bij mij gaat de knop uit als er weer zo een zich aanmeldt en de eerste lettergrepen onbegrijpbaar zijn... vandaag had er een iets over" chaaszchch en auwlie", ik veronderstel dat hij iets wilde zeggen over gas en olie... dus... dicht die knop...
![]() |