Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 april 2011, 18:27   #61
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
watte?

eisen en deadlines stellen!

foei!
Tja de invloed van Bart Staes zeker?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 20 april 2011 om 18:27.
solidarnosc is offline  
Oud 20 april 2011, 18:27   #62
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Van waar ga je die groene stroom importeren? Die groeit namelijk niet aan de bomen hoor. Misschien was je een beetje verward vanwege het woordje groen
Er zijn toch internationale netten, buurlanden als Ned en Duitsl hebben allemaal eenveel groter aandeel van groene stroom als wij.

Natuurlijk, ik woon op een volkomen zelfbedruipend eiland met renewbles 100%, mijn persoonlik verbruiksprobleem is al opgelost. Nu nog dat van Vlaanderen. De Thornton bank is al goed onderweg. Er is nog veel plaats daar.
eno2 is offline  
Oud 20 april 2011, 18:31   #63
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dus elke stad zijn nuke.
Elke stad zijn fukushima
eno2 is offline  
Oud 20 april 2011, 18:33   #64
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik ben een voorstander van alternatieve energie, ik ben van mening dat de nucleaire tax verhoogd moet worden en dat deze grotendeels, zoniet integraal, dient geïnvesteerd te worden in onderzoek naar betere energiebronnen. Ik ben geen grote fan van energie importeren, stroomafhankelijkheid is geen goed idee, welke landen hebben trouwens voldoende groene stroom die ze zelf niet verbruiken?
Overgangsmaatregelen zullen noodzakelijk zijn, exporteurs zijn te vinden.

Er zijn landen die haast al hun groene stroom exporteren. Ijsland, noorwegen, zweden. Duitsland evolueert snel naar groene stroom.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 april 2011 om 18:35.
eno2 is offline  
Oud 20 april 2011, 22:38   #65
eno2
Banneling

Standaard

De toekomst zal groen zijn of zal niet zijn
eno2 is offline  
Oud 20 april 2011, 22:54   #66
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Ten eerste: Minderheidsregering langs Vlaamse kant!!!

Ten tweede: De twee overwinnaars aan Vlaamse kant niet in de regering - het worden letterlijk een stelletje losers

Ten derde: kans op een frankenstein staatshervorming wordt weer kleiner

Ten vierde: groen zal in 2012 en 2014 stemmen afpakken van de volksverraders van de sp.a! (ik ben niet akkoord met groen! maar ze zijn ten minste niet egoistisch en achterbaks a la den baard en la vache qui rit - Frank wat doe jij daar nog?)

Al bij al, mooi!

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 20 april 2011 om 22:58.
Salvadorii is offline  
Oud 21 april 2011, 08:19   #67
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De toekomst zal groen zijn of zal niet zijn
En we leven nog allemaal lang en gelukkig.

(de perfecte slogan voor Groen! vind ik dat, weerspiegelt perfect het sprookjesgehalte van hun programma)
Oud 21 april 2011, 08:23   #68
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
En we leven nog allemaal lang en gelukkig.

(de perfecte slogan voor Groen! vind ik dat, weerspiegelt perfect het sprookjesgehalte van hun programma)
Doet me inderdaad wat denken aan dat gezwans van die onnozelaar van Komil Foo die gisteren in Volt de elektrische wagen moest testen. Als afsluiter had hij deze oneliner voor ons.

Ik vind het leuk om te beseffen dat ik met de wagen aan het rijden ben en geen CO2 uitstoot....

Man man man. En toen kwam hij thuis, stak hij de stekker in het stopcontact en liet hij de nieuwe kolencentrales als alternatief voor de gesloten kerncentrales, overuren draaien...Maar hey, als hij aan het rijden is stoot hij tenminste geen CO2 uit. Dat die batterijen gemaakt worden van extreem vervuilende grondstoffen die daarenboven eindig zijn is natuurlijk ook irrelevant. Wat een onzin zeg.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 21 april 2011, 08:45   #69
giserke
Banneling

Standaard

Toch raar.

Groen zegt, wij stappen niet in een regering zonder kernuitstap. geen probleem blijkbaar
N-VA zegt, wij stappen niet in een regering zonder grondige staatshervorming en responsabilisering van de gewesten. Dat wordt door diezelfde "linkse" types beschouwd als een verrottingsstrategie.
giserke is offline  
Oud 21 april 2011, 09:14   #70
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Toch raar.

Groen zegt, wij stappen niet in een regering zonder kernuitstap. geen probleem blijkbaar
N-VA zegt, wij stappen niet in een regering zonder grondige staatshervorming en responsabilisering van de gewesten. Dat wordt door diezelfde "linkse" types beschouwd als een verrottingsstrategie.
Uiteraard is dat geen probleem. Iedereen weet dat Groen niks voorstelt en enkel maar een symbooltje vraagt.

Los daarvan: waarom N-VA'ers steevast afgeven op "linkse types" versta ik niet. In de N-VA zitten "linkse types" genoeg die het niet eens zijn met de rechtse, harde koers van de partij.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 21 april 2011, 09:20   #71
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

.

Laatst gewijzigd door SDG : 21 april 2011 om 09:35.
SDG is offline  
Oud 21 april 2011, 09:26   #72
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Uiteraard is dat geen probleem. Iedereen weet dat Groen niks voorstelt en enkel maar een symbooltje vraagt.

Los daarvan: waarom N-VA'ers steevast afgeven op "linkse types" versta ik niet. In de N-VA zitten "linkse types" genoeg die het niet eens zijn met de rechtse, harde koers van de partij.
Voor de duidelijkheid, Als ik het heb over "linkse types", heb ik het over zelfverklaarde linkse types. paljassen met andere woorden.
giserke is offline  
Oud 21 april 2011, 09:29   #73
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Voor de duidelijkheid, Als ik het heb over "linkse types", heb ik het over zelfverklaarde linkse types. paljassen met andere woorden.
Kan zijn. Maar elke keer als de N-VA "linkse types" zegt, voel ik mij steeds verder en verder verwijderd van die partij. Ik voel me daar minder en minder "welkom". Want ik ben links.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 21 april 2011, 09:34   #74
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan zijn. Maar elke keer als de N-VA "linkse types" zegt, voel ik mij steeds verder en verder verwijderd van die partij. Ik voel me daar minder en minder "welkom". Want ik ben links.
Probeer eens wat medestanders naar de partij te lokken, dan voel je je daar niet meer zo eenzaam. Al vermoed ik dat je al wel vroeger hebt uitgemaakt dat je links bent, en dus niet Vlaams kunt zijn.
fonne is offline  
Oud 21 april 2011, 09:34   #75
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zit maar tussen de oren
giserke is offline  
Oud 21 april 2011, 09:35   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Groen! weigert regeringsdeelname zonder een significant akkoord om veel meer fossiele elektriciteitscentrales te plaatsen. Dat is de kern van het Groen! programma en dat is voor hen een breekpunt.
patrickve is offline  
Oud 21 april 2011, 09:37   #77
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Groen! weigert regeringsdeelname zonder een significant akkoord om veel meer fossiele elektriciteitscentrales te plaatsen. Dat is de kern van het Groen! programma en dat is voor hen een breekpunt.
Zij mogen hun breekpunt hebben. N-VA heeft er ook een.
Maar N-VA wordt wel verweten en verottingstrategie uit te voeren als ze haar breekpunt naar voor duwt.
giserke is offline  
Oud 21 april 2011, 09:37   #78
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat NVA liberaler en liberaler aan het worden is. Voor mij is dat uiteraard een goeie evolutie, maar ik kan me voorstellen dat het een harde noot om kraken is voor de linksere types binnen de partij. Toch denk ik dat die zich beter nog wat op de vlakte houden. Aan de ene kant is het een groot probleem dat er geen links Vlaams nationalistische partij is (iets wat het VB eigenlijk wel is op economisch vlak), maar aan de andere kant is het een zegen want versnippering is geen goeie zaak.

Kijk van mij zijn "linkse" types zeker welkom in de partij maar tegenwoordig wordt in Belgie links geassocieerd met de SPA en SPA wordt uiteraard geassocieerd met zakkenvullerij, clientilisme en Belgicisme ten top. Vandaar de negatieve connotatie en het komt eigenlijk bij niemand meer op dat je als "linkse" ook Vlaamsgezind kan zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 21 april 2011 om 09:39.
fox is offline  
Oud 21 april 2011, 09:40   #79
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt waarschijnlijk omdat linkse partijen vooral hun best doen om een moreel aureool aan te meten terwijl ze liefst van al met hun vettige vingers in dezelfde potten zitten te graaien waar ze voor de schone schijn ("pro forma") nog wel eens zwakjes tegen fulmineren. Tegen dat soort linkse types bestaat er inderdaad nogal wat wrevel ter rechterzijde.

Oud 21 april 2011, 09:44   #80
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Probeer eens wat medestanders naar de partij te lokken, dan voel je je daar niet meer zo eenzaam. Al vermoed ik dat je al wel vroeger hebt uitgemaakt dat je links bent, en dus niet Vlaams kunt zijn.
Je vermoeden schaaf je best wat bij.
Txiki is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be